Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Gran Turismo Sport

Project CARS 2.

Ei herättänyt demon perusteella mitään intoa, kökkö, kankea,.. en ymmärrä miksi ei voida käyttää kamerakulmia ja ohjausmekaanikoita jotka on toimineet vuosikymmeniä.. monesti se on pienistä säädöistä kiinni tuntuuko ajo hyvältä mutta ei niin ei..
 
Vielä taitaa ehtiä tulla yksi kuukausittainen päivitys ennen virallisia FIA-kausia. En jotenkin usko että ihan vielä tulee uutta rengasmallia ensi viikolla.
 
Gran turismon Fb sivulta kopsattu. Hyvä oli vetää fiat 500f autolla online kisoja :)

Tomorrow brings the release of Gran Turismo Sport – Patch 1.19 and the GT Sport debut of Circuit de la Sarthe ahead of the upcoming 24 Hours of Le Mans. Joining the legendary French circuit are three legendary Group C cars, two hot hatches from Renault, two nostalgic Italian beauties and two Japanese sportscars from the past and present in addition to three new GT League Events, a Dragon Trail – Gardens Circuit Experience and additional Le Mans Scapes locations.

New Cars:
• 1968 Fiat 500 F (N100)
• 1988 Jaguar XJR-9 (Gr.1)
• 1967 Lamborghini Miura P400 Bertone Prototype CN.0706 (N400)
• 1989 Mercedes-Benz Sauber Mercedes C9 (Gr.1)
• 1996 Mitsubishi Lancer Evolution IV GSR (N300)
• 1992 Nissan R92CP (Gr.1)
• 2016 Renault Sport Clio R.S. 220 EDC Trophy (N300)
• 2011 Renault Sport Mégane Trophy (Gr.4)
• 2015 Subaru BRZ S (N200)

New Course:
• Circuit de la Sarthe (With Chicane / No Chicane)

New GT League Events:
• Group 4 Cup (Beginner League)
• World Hatchback Championship (Amateur League)
• Lamborghini Cup (Professional League)

New Scapes:
• Additional locations added to the “Le Mans” Scapes section

New Circuit Experience:
• Dragon Trail – Gardens
 
Mikähän siinä on että tästä uupuu FOV ja ohjaamokuvakulmaa ei saa tarpeeksi lähelle koelautaa.
Turha edes ajaa ohjaamosta, koska ainakin itselle se on ihan liian kaukana, eikä siitä näe tarpeeksi.

Ei luulis olevan vaikea laittaa kunnon säätömahdollisuuksia.
 
Pistinpä 25e likoon ja tuli nyt uutta katsausta tehtyä että mitä on tapahtunut ajomallille padillä julkaisun jälkeen.

Ajoon toki tuttu ja turvallinen bmw m4.. en uskaltanut vakiorenkaita kokeilla että olis saanut normaali auto tuntumaa vaan laitoin sports hardit.. luistonestot ja vakaus hallinta toki nollille. ..ja voi kiesus.. edelleen ihan kuin muovirenkailla ajaisi, ei niin kauhean tehokas auto lähtee sivuluisuun 180km/h vauhdissa aika pienestä ratin käännöstä... tai sitten menee kevyessä 20-30km/h vauhdissa sivuluisuun pintakaasulla ..10-20%..ei ei ei, rengasmallilla ei ole mitään hajua realimaailmasta. Miksi tämmöistä sontaa lasketaan jakeluun??

Pädiohjaus muuten vaikutti kehittyneen, älytön vastaohjaus heittelehtimis kierre ei vaikuttanut yhtä pökäleeltä kuin aiemmin vaan auto vastasi paremmin haluamaani ajolinjaa/ kuvitelmaa siitä miten haluan ohjata.
 
Pistinpä 25e likoon ja tuli nyt uutta katsausta tehtyä että mitä on tapahtunut ajomallille padillä julkaisun jälkeen.

Ajoon toki tuttu ja turvallinen bmw m4.. en uskaltanut vakiorenkaita kokeilla että olis saanut normaali auto tuntumaa vaan laitoin sports hardit.. luistonestot ja vakaus hallinta toki nollille. ..ja voi kiesus.. edelleen ihan kuin muovirenkailla ajaisi, ei niin kauhean tehokas auto lähtee sivuluisuun 180km/h vauhdissa aika pienestä ratin käännöstä... tai sitten menee kevyessä 20-30km/h vauhdissa sivuluisuun pintakaasulla ..10-20%..ei ei ei, rengasmallilla ei ole mitään hajua realimaailmasta. Miksi tämmöistä sontaa lasketaan jakeluun??

Pädiohjaus muuten vaikutti kehittyneen, älytön vastaohjaus heittelehtimis kierre ei vaikuttanut yhtä pökäleeltä kuin aiemmin vaan auto vastasi paremmin haluamaani ajolinjaa/ kuvitelmaa siitä miten haluan ohjata.
Oletko ajanut pädillä oikeaa M4:ää ilman ajoapuja LingLongit alla? ;)
On luvattu uusi rengasmallinnus kesä-heinäkuulle. Huomenna tulee patchi GT Sportiin, mutta se saattaa olla vain pikkubugien liiskausta.
Noin yleisesti sanoisin, että rohkeasti vaan pitävämpää kumia alle ratatestiin. SH-renkaat ovat aivan liian kovat jos verrokkina käyttäisi nykypäivän kehittyneitä ratapäivärenkaita.
 
Kyllä GT Sport on PS4 autopelien ehdotonta parhaimmistoa. Tänään tuli level 40 täyteen kun ajoin endurance kisoista tunnin kisan. Vielä Porsche kisat ajamatta. Olen ostanu lähes jokaisen alle miljoonan maksavan auton. Nyt peliä takana 80 tuntia. Kisoja vaan lisää peliin, kiitos.
 
Oletko ajanut pädillä oikeaa M4:ää ilman ajoapuja LingLongit alla? ;)
On luvattu uusi rengasmallinnus kesä-heinäkuulle. Huomenna tulee patchi GT Sportiin, mutta se saattaa olla vain pikkubugien liiskausta.
Noin yleisesti sanoisin, että rohkeasti vaan pitävämpää kumia alle ratatestiin. SH-renkaat ovat aivan liian kovat jos verrokkina käyttäisi nykypäivän kehittyneitä ratapäivärenkaita.

Pelintekijän on osattava tehdä pädiohjaus siten että auto käyttäytyy kuin ajattelen sen käyttäytyvän eikä niin miten oikea auto käyttäytyisi pädillä ajettuna ;)

Yritän ymmärtää tämän rengas systeemin logiikkaa jota ei kai ole.. mitä järkeä olla mitään keksittyjä paskarenkaita jos ekat jotka edes jotenkin vastaa normaali auton rengasta esim pienitehoisessa mx-5 on pelissä vaikkapa race med/soft??
 
Pelintekijän on osattava tehdä pädiohjaus siten että auto käyttäytyy kuin ajattelen sen käyttäytyvän eikä niin miten oikea auto käyttäytyisi pädillä ajettuna ;)

Yritän ymmärtää tämän rengas systeemin logiikkaa jota ei kai ole.. mitä järkeä olla mitään keksittyjä paskarenkaita jos ekat jotka edes jotenkin vastaa normaali auton rengasta esim pienitehoisessa mx-5 on pelissä vaikkapa race med/soft??
Samaa auton fysiikkaa, joka yrittää malintaa tosielämää, pyöritellään sekä pädillä että ratilla GT:ssa.
Voi sanoa ihan lähimenneisyydestä, että eräs jos toinenkin tämän konsolisukupolven autoilusimulaatio ei aikoinaan onnistunut lähellekään GT:n veroisesti pädiohjauksen ohjelmoinnissa. Ihan yleisesti GT:n pädituntumaa pidetään todella helposti lähestyttävänä. Siellä valikoissa on lisäksi pari parametria ohjaintuntuman hienosäätöä varten, testaa vielä niitä.
GT:n kymmenessä rengasseoksessa /auto ei ole järkeä, mutta tuolla MX5-vertauksella ammut reilusti yli. Startissa pito ei vastaa monesti GT:ssa todellisuutta mutta isommissa vauhdeissa oikeaa vastaava rengas antaa yllättävän samanlaisia mutkapitoja /-vauhteja.
 
Mielestäni GT Sportin padiohjaus on todella hyvin tehty, on tosiaan helposti lähestyttävä, koukuttava tuntuma ja eikä kädetkään väsy yhtä pahasti mitä vaikka Forza Motorsport pelien parissa. Pelin fysiikat toimivat ihan hyvin perusajamiseen, kun peliä lähestyy enemmän puhtaasti pelaamisen kautta. Mikäli fysiikoita lähtee oikein testamaan niin aika kaukana ollaan silloin jo muista rata-ajopeleistä, siellä on outouksia joukossa ja aika arcadea pelihän muutenkin on. Ratilla ajaminen on myös tehty ihan hyvin, peli tarjoaa huomattavasti kevyempää ja hauskempaa pelattavaa kuin vaikkapa Assetto Corsa PC:llä. Ei sitä aina jaksa ajella pelkkiä simuja.

Jännä nähdä muuttuuko tuntuma ja pelaaminen tulevien muutosten myötä. Onhan tuossa vielä vara parantaa ja silti pitää peli edelleen hauskana videopelinä. Ei GT Sport ehkä tule missään vaiheessa nousemaan kolmen ensimmäisen Gran Turismon tasolle kokonaisuutena tai haasta simuja fysiikoiden osalta, mutta erinomainen ajopeli se on ja sitä on yllättävän hauska ajaa. Ennen julkaisua peli ei vakuuttanut yhtään, mutta onneksi lopputulos (varsinkin isojen päivitysten jälkeen) on ollut todella iso yllätys. Kyllähän pleikkari hyvää ajopeliä ratapuolelle kaipasikin, kun ei Driveclub tai Project Carsit itselle oikein uponnut.

Ja onhan se autoporno pelissä aikamoista, jopa tälläiselle polkupyörä ihmiselle, joka ei autosta loppujen lopuksi edes hirveästi välitä :D
 
Niin joo olisin voinut sen mainita, että ajan manuaalivaihteilla myös padilla. Se yleensä pelissä kuin pelissä parantaa auton kontrollointia automaattivaihteistoon verrattuna. Se vaikuttaa aika paljon ajamisen helppouteen padilla. Täysin ilman ajoapuja yleensä menen, mutta tässä GT Sportissa yleensä käytän luistonestoa 1-2 asetuksessa jopa ratilla ajaessa. Sen verran liukasperä jokaisessa autossa, vaikka kuinka konttrolloisi rattia kääntämällä tai kaasu käyttämällä.
 
Pistinpä 25e likoon ja tuli nyt uutta katsausta tehtyä että mitä on tapahtunut ajomallille padillä julkaisun jälkeen.

Ajoon toki tuttu ja turvallinen bmw m4.. en uskaltanut vakiorenkaita kokeilla että olis saanut normaali auto tuntumaa vaan laitoin sports hardit.. luistonestot ja vakaus hallinta toki nollille. ..ja voi kiesus.. edelleen ihan kuin muovirenkailla ajaisi, ei niin kauhean tehokas auto lähtee sivuluisuun 180km/h vauhdissa aika pienestä ratin käännöstä... tai sitten menee kevyessä 20-30km/h vauhdissa sivuluisuun pintakaasulla ..10-20%..ei ei ei, rengasmallilla ei ole mitään hajua realimaailmasta. Miksi tämmöistä sontaa lasketaan jakeluun??

Pädiohjaus muuten vaikutti kehittyneen, älytön vastaohjaus heittelehtimis kierre ei vaikuttanut yhtä pökäleeltä kuin aiemmin vaan auto vastasi paremmin haluamaani ajolinjaa/ kuvitelmaa siitä miten haluan ohjata.
Kiitos! Oli aivan sama mielessä, sillä betan/demon aikana meni todella nopeasti hermot tuohon aivan hirvittävään rengas fysiikkaan. Käytännössä kakkosvaihteella paikaltaan voi vetää rinkiä 100hp tojotalla..
Muutoinkin auto oli sellainen ettei todellakaan käyttäydy kuten sen odottaa käyttäytyvän.

Jää siis edelleenkin ostamatta. Mutta nyt kun sulla tää on, niin pistä uusi viesti kun ne rengasmallit on uudet. En tosin itse usko sen juuri mitään muuttavan, koska GT ei ole ikinä ollut aidon oloinen edes muualla kuin sloganeissaan ja GT fanien mielikuvissa. Eiköhän se aikalailla yhtä kamalana säily.
 
Mikäs tuota Scapes osiota vaivaa..käynnistin peli äsken ja menin Scapesiin..musta ruutu ja pallero pyörinyt jo 5 minuuttia??
 
Kylläpä se nyt koettelee, tuli muka halvalla ostettua ja nyt on sitten storessa 17€ sama :(
 
Ylös Bottom