Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Granblue Fantasy: Relink (JRPG)

Ei tää endgame nyt oikee sytytä valitettavasti. Mun pääjoukolla jolla eniten oon pelannut on lv100 ja lv125 aseet käytös, kohtuu ok sigilit. Pelikellossa ps5:n mukaaan 22h. Eilen aukes maniac ja proud tasot mut en vaa mitenkää enää jaksa kiinnostua pelaamaan

Joka vaikeusasteella ne samat bossit tullu tapettua ja ei mitenkää enää nappaa grindaa. Minkä takia mä tapan vaikka plevel 5000 griffinin jotta saan hahmoa kehitettyä niin että voin seuraavaks tappaa plevel 7000 griffinin? Kärjistetty esimerkki mut noin se täs menee ja kuka hitto kokee tän jotenki huikeeks endgameks?? En oo tylsempää enne kokenu.
 
joo voin sanoa että Maniac:ta proudille onkin sitten aikamoinen hyppäys tuo mainitsemasi monstereiden 7k nouseekin sinne 13-15k:n että siihen ei riitä ihan perus grindaaminen monella tosiaan on peliä jo takana sen 70-100 tuntia, jotka siellä proudille operoi, ja se oikeastaan vain vaikenee kokoajan proudi sisältää todella isoja vuoria kiivettäväksi, about jokainen proudin missioni on 3 bossia vastaan, ennen täysin uusia bosseja ja se proudin unlocking missio onkin sitten yksi pelin vaikeimpia missioneita. no proud onkin pelin niin sanottu hardcore mode, että siellä saa tosiaan grindailla jos siellä haluaa pärjäillä. Proudilla onkin sitten kaikkea kivoja chase itemeitä jotka on todella harvinaisia kuten Awekening Gemejä, viimeinen bossi voi tiputtaa jokaiselle hahmolle sen oman ultimate weaponin ja muuta kivaa, itselle tosiaan tuon vuorien kiipeäminen on se juttu (niinku lähes kaikissa hunting peleissä), ja jossain vaiheessa sen vuoren voi kiivetä sitten pikavauhtia kun hahmot on kunnolla gearattu.

Eli huttu tuosta sinun tuntimäärästäsi voisi päätellä että etenet liian nopeasti ja hahmojen power level ei ole vielä sellaisella tasolla että eteminen on mielekästä. eli toisin sanoen bossin tappaminen kestää liian kauan, eli suosittelen että kehität rauhassa hahmoja ennenkö etenet, itse tosiaan olen valmistautunut aikalailla 2 päivää tuolle proudille. grindaamalla materiaaleja. että eteminen on sitten mielekestä, ja etenyt pikkuhiljaa, vertauksena omien hahmojen powerlevel on siellä 17-19k:ssa
 
Viimeksi muokattu:
korjasivat myöskin sen Region lockin pcllä, että nyt ei ole pc versiokaan enää region lock ja se näkyykin heti reviewissä että nyt on steamin rewikat very positive.

niin tosiaan tuon äsköisen viestini pointti oli se että tämä on maraton tyylinen peli että se vaatii aikaa ja vaivaa että noilla end game tasoilla että pääsee jouhevasti eteenpäin, ja sitten tosiaan jos käyttää siihen gearaukseen sitä aikaa ja vaivaa niin sillon yleensä myöskin palkitsee, itselläkin on tosiaan on sen 80 tuntia peliä takana muutenkin pelissä ei ole edes järkevä edetä hirveellä vauhilla koska suurinosa pelaajista on vielä siellä extreme/maniac missioneissa, että, Proudilla on vielä tässä vaiheessa aika vaikea löytää peliseuraa, itse tosiaan levalaan ja testailen eri hahmoja lähes kokoajan, että kyllä tässä kokoajan on sellainen hyvä tekemisen meininki vaikka väliaikainen seinä onkin proudilla vastassa, pelissä kun on niin paljon erinlaista tekemistä mitä voi tehdä. itse tosiaan nautin pelistä enemmän kun yhdestäkään aiemmasta Monster hunterista koska tässä on tosiaan nuo ARPG elementit hahmojen kehityksessä.
 
Viimeksi muokattu:
No tuosta powerista, joo voi olla että hahmot on liian alhaisia, Siegfried joka on eniten tykissä niin taitaa olla jotain 15k, muut on noin 9k. MSP pisteiden saaminen on työn ja tuskan takana niin siksi oon vaa panostanu Siegfridiin kun tuntuu että AI:lla on spessuarmorit eikä ne tunnu kuolevan millään. Toki nyt huomasin että kylässä on pari jannua joilta saa 700 msp joka kerta ku vie niille muutamat shardit joten ehkä jos tänään jaksan, farmaan jotain helppoja bosseja jos ne vaikka tiputtais tuli ja maa shardeja joilla sit saan 5 x tuli ja 5 x maa shardeja 700 pistet joka kerta.

Täytyy koittaa viel. Slimepedia olen farmaillut mut ei se oikee tuota haluttua tulosta vaikka monet sillä MSP:tä farmaakin.
 
4h 30 min hurahti tossa yhdeltä istumalta pelin parissa ihan hetkessä. Alun perusteella todella erinomainen ARPG. Hauskat hahmot, erinomainen enkku ääninäyttely ja äärimmäisen hauska pelattavuus kyllä koukuttaa. Myös Fate episoodit avaavat hahmojen taustoja ja missionit on hauskoja nopeita rykäyksiä vihollislaumaa tai bossia vastaan. Normaali tasolla aloitin ja tähän mennessä peli on ollut äärimmäisen helppo.

Noh lisää tunteja alle mutta olen kyllä koukussa ja peli vakuuttaa alullaan.
 
Toi tarina itelläki oli se pelin paras vaihe mut end gamea en oo enää aikoihin jaksanu pelata. Kierrätetää niitä jotain viittä samaa bossia kokoajan niin äkkiä se tylsäksi käy.
 
Viimeksi muokattu:
Kannattaako noita kaikkia hahmoja levelittää tasaisesti vai riittääkö et vetää vaan 4 suosikillaan ?
Neljällä suosikilla menny ja pärjänny hyvin. Gran/Djeeta täytyy olla partys mut muute ei väliä ja voit ohjastaa ketä haluut ns päähahmona. Pelasin ite Siegfriedilla koko pelin.

Ne muut jotka ei oo partys mukana saa osan xp:sta kans ni tulevat hissuksiin peräs.
 
Neljällä suosikilla menny ja pärjänny hyvin. Gran/Djeeta täytyy olla partys mut muute ei väliä ja voit ohjastaa ketä haluut ns päähahmona. Pelasin ite Siegfriedilla koko pelin.

Ne muut jotka ei oo partys mukana saa osan xp:sta kans ni tulevat hissuksiin peräs.

Joo huomasin et kun pelaa tarinaa niin tulee expaa muillekkin, eivät saa noista missioneista vaan expaa niin ajattelin että täytyykö niitäkin levelitellä.

Sitä en kyllä tajunnut että pelattavan hahmon voi vaihtaa kunhan Djeeta on partyssä, hyvä tietää.
 
Noniin sainhan vihdoin tämänkin päätarinan loppuun ja siinä meni 18h. Normaalilla mentiin ja mitään haastetta peli ei tarjonnut sillä tasolla.

Pidän pelistä todella paljon. Upean näköinen, PC versio on kuin unelma pyörien 240 FPS AMD FMF avulla ja pienten alkustutterointien jälkeen peli pyörii kuin unelma joten pelko siitä että PC versio olisi jotenkin rampa oli turhia. Erinomainen enkku ääninäyttely ja huikea soundtrack joka pääsee samalle tasolle Final Fantasyn kanssa on kova saavutus. Tarina oli hyvä vaikka aika perus anime (ystävät ja sydän voittaa kaiken) niin pidin silti, mutta jos olet allerginen tälle niin se ei varmasti toimi. Eeppisyydessä peli nousee kyllä ihan FF 16 tasolle, valtavia bossi taisteluita missä mahtava soundtrack jyllää taustalla, kaiken kruunaa vielä gameplay joka on ihan parhaasta päästä mitä tulee ARPG peleihin.

Päätarinan lisäksi löytyy hahmo tarinoita jotka on yllättävän hienosti näytelty kun helposti tällaiset wall of text tarinat menee monotoniseks sepustukseksi jonka skippaa, niin tässä pelissä jokainen hahmo tuntui uniikilta persoonalta ja jokainen tuntui panostavan siihen että hahmo herää eloon myös näissä tarinoissa. On niissä myös pieni pätkiä mitä saa pelata myös ja näin saat vähän kosketusta itse hahmoon paremmin. Tätä kontenttia on tarjolla useammaksi tunniksi kun jokaisella hahmolla 11 osainen tarina kerrottavaksi. Päätarinan aikana näistä ei saa kokea kun murto-osan joten paljon vielä nähtävää.

Miinuksia tarinasta en keksi muuta kuin että se olisi saanut olla hivenen pidempi. Viihdyin hahmojen parissa niin paljon.

Vielä on kuitenkin jäljellä endgame tarina, loput hahmotarinat ja paljon muuta joten ei tämän pelin tarina trähän lopu. Äärettömän kova ARPG joka vetää vertoja jopa FF 16 mitä tulee pelattavuus puolee, taisteleminen on todella hauskaa, sivutehtävät nopeita ja yksinkertaisia rykäisyjä joissa ei tarinaa ole lähdetty yrittämään. Vuoden kovimpia pelejä itselle helposti ja menee TOP 3 tällä hetkellä.
 
Tulipa tätäkin jatkettua taas kun Final Fantasyn ja Rise of the Roninin välissä vähän aikaa ja ei voi kyllä muuta sanoa kun että muut ARPG pelit saisi ottaa mallia tämän pelin taistelu systeemistä, niin sulavaa, hauskaa ja helppoa. Final Fantasy tuntui aika kankealta tähän verrattuna (Pidin siitäkin paljon).

Sain juuri very hard tehtävät auki ja uusia aseita mitä päivitellä. Onkos tässä muuten jtokut tietyt aseet parempia kuin toiset vai voiko valita ihan sen mukaan mikä miellyttää silmää eniten ? Toki niissä on eroja mutta että kaikilla pärjää jos ne on levelittänyt samalle tasolle ? Itselle on muodostunut kaksi eri lempi ryhmää ja toinen koostuu pelkistään naispuolisista hahmoista ja toinen miehistä. Ensin mainittu on pääryhmä ja tarkoitus on levelittää se ensin ja sitten siirtyä toiseen ryhmään. Jatketaan vielä kun ehtii ennen ensi viikonloppuna alkavaa matkaa Japaniin.
 
ai että mikä update! kyllä se on pakko palata viikonlopun/huomenna taas pelin pariin kun story jatkuu, Buffeja hahmoille, jokainen hahmo saa uuden unique sigilin, peli saa uusia Sigilejä uusia questejä, Quality of life featureja ja kirsikkana kakun päälle peli saa 2 uutta hahmoa, jos käsitin oikein niin nämä hahmot voi unlockata ja grindata auki itse joko proud questillä nopeammin tai sitten hitaammin helpommalla questillä, tai sitten voi ostaa paketin joka sisältää hahmon ja sen awaken weapon valmiiks, tämä on mahtava homma, itse suunnittelin että teen sillai että ostan toisen hahmoista ja unlockkaan toisen hahmoista sitten itse. parasta tossa on se että todennäköisesti/ja pressin perusteella nämä hahmot ovat niin voimakkaita että niillä pystyy soolomaan lopun johon itse pelin aikoinaan pelin jätin, eli pääsen vihdoin kokemaan sen pelin 3 viimeistä bossia + Lucilius, se on nimittäin sillai kun saat jollekin hahmolle Terminus weaponin niin power level nousee aikalailla. ja hahmot vaikuttavat oikein mahtavilta.



 
Viimeksi muokattu:
ai että mikä update! kyllä se on pakko palata viikonlopun/huomenna taas pelin pariin kun story jatkuu, Buffeja hahmoille, jokainen hahmo saa uuden unique sigilin, peli saa uusia Sigilejä uusia questejä, Quality of life featureja ja kirsikkana kakun päälle peli saa 2 uutta hahmoa, jos käsitin oikein niin nämä hahmot voi unlockata ja grindata auki itse joko proud questillä nopeammin tai sitten hitaammin helpommalla questillä, tai sitten voi ostaa paketin joka sisältää hahmon ja sen awaken weapon valmiiks, tämä on mahtava homma, itse suunnittelin että teen sillai että ostan toisen hahmoista ja unlockkaan toisen hahmoista sitten itse. parasta tossa on se että todennäköisesti/ja pressin perusteella nämä hahmot ovat niin voimakkaita että niillä pystyy soolomaan lopun johon itse pelin aikoinaan pelin jätin, eli pääsen vihdoin kokemaan sen pelin 3 viimeistä bossia + Lucilius, se on nimittäin sillai kun saat jollekin hahmolle Terminus weaponin niin power level nousee aikalailla. ja hahmot vaikuttavat oikein mahtavilta.




Vois itekki tehä tuollee, pay to win!!
 
tuli sitten se Twenen ostettua heti perjantaina eipä se powerlevel siitä hirveästi noussu kun nuo uudet hahmot on suunniteltu enemmän end gameen. No minähän päätin että perkele että minähän kampean itseni sinne End gameen miten meni miten kauan tahansa. Lisää boostia antoi se että avasin 8:lla Curiolla jotka oli jäänyt tuonne, niin vetäsin sitten niillä pelin 2 parasta ja 2 harvinaisinta Sigiliä, aivan järjetön munkki eli War Elemental ja Supplemantary Damage, Mainitaan että sellainen 800 Curiota availlut/palautellut aiemmin ja kumpaakaan noista ei ole ennen näkynyt. no se tarkoittaa periaatteessa 40% lisää damagea sainkin aika lentävän lähdön siis, Nutta silti matka oli pitkä ja kivinen, Olin muutamalla bossilla useita tunteja jumissa ja usein matka kosahtikin siihen kun vihollisen viimeinen move on dps check ja jos et siinä onnistu niin sit se on game over, jollain ihmeen kaupalla sain itseni kumminkin kammettua sinne pelin viimeiselle bossille.

No eilen yöllä tosiaan kun pääsin viimeiselle bossille tajusin että eihän minun damage riitä millään sen tappamiseen, bossi koostui useasta eri DPS checkistä että jos et jos ei sinun ryhmäsi tee tarpeeks damagea niin ryhmäsi kuolee, no päätin sitten kokeilla että olisiko siellä cooppi pelaajia (no siellähän oli 4-5 sekunttia meni hakea matsia) tapettiinkin se bossi alle 5-8 minuutissa, kokeilin uudestaan että kävikö vaan tuuri meni taas sen 4-5 sekunttia, tapoinkin last bossin varmaan 5 kertaa ja kertakaan ei oo ollu ongelmia hakea matsia, sitten olikin aika testata pelin lisättyä uutta fighttia Behemothia no sama homma matsi löytyy 3-5 sekunnissa ja varmaan 10 kertaa tuli bossi tapettua, kertakaan en ole itseasissa behemoth fighttia vielä epäonnistunnut. eilen sitten tuuri jatkui ja bossi droppaili supplemantary damage V+ gemin. eli double gem tuosta pelin yhdestä parhaasta Sigilistä.

eli summatisurum End gamessa peli on todella aktiivinen, matsia löytyy jatkuvasti, mutta sinne itsensä kampeaminen on ison tuskan ja työn takana, siltä väliltä coop on todella kuollut, saa käydä aikamoinen tuuri jos löydät pelin ennen sitä. Meitsin fully optimized groupilla 4:lla eri hahmolla 18k power level, silti boss fightit kestivät 10-15 minuttiin ja välillä siinä 15 minuutin kohdalla koko fight uusiksi kun dps check epäonnistuu. no siinä oppi fightit hyvin.

no olen iloinen vaikka matka olikin pitkä ja kivinen, että pääsen kokemaan nyt vihdoin sen pelin oikean end gamen eli terminus weaponien farmaasin ja uusien sigileiden farmaamisen, jotka vaikuttaa ennakolta todella kovalta, ja onhan tuossa vielä sitten ultimate boss Lucius olkoon se sitten se oma ultimate goal tappaa tuo bossi AI partyn kanssa, sen jälkeen kun jokaisella jäsenellä löytyy se Terminus weapon ja end game optimized gear, kyseessä on ihan järjettömän vaikea bossi.





'
 
Viimeksi muokattu:
Mitä helvettiä, tässähä on ihan älyttömt pay-to-win ominaisuudet, helvetisti räikeemmät mitä esim DD2:ssa (eikä siinä ny ees ollu mitää semmosia kunnolla) eikä kukaan tunnu tästä olevan moksiskaan :D Ostin jollain kuudella eurolla hirveen läjän päivitysmateriaaleja ja kultalippuja yms. joiden avulla sain mun tiimistä ihan helvetin voimakkaan porukan ilman vaivaa. Sain myös sen verran msp:tä että kaikki on nyt niin maksimissa kuin voi olla, attack ja defence puut 100%. No eipä tartte kauheesti grindata noita ainakaan.

Eikö porukkaa kiinnosta nousta barrikadeille. Tämä on malliesimerkki siitä miten peliin tehään vittumainen grindi ja sitte rahalla saa noi kaikki ostettua :) Ai niin, eihä niit tartte ostaa ;)
 
joo päivitykset voi ostaa vain kerran, ja se max pointsit ja max levelin hahmolle pystyy farmaamaan alle tunnissa, että ne ei sinänsä ole vaikea saada, eikä se oikeastaan kerro hahmoistakaan mitään, sillä pärjää ehkä tiettyyn pisteeseen asti, sama homma sitten weaponeiden päivitys, ennen Terminus weaponeita, noi on molemmat on niin sanotusti hyvä alku mutta sitten se mikä oikeasti merkkaa ja vie eniten aikaa on gemien optimointi.

oikeastaan tekisi mieli sanoa että ilman kunnon gem optimointia ja farmailua ei sinne end gameen eli kahdelle viimeiselle bossille ole mitään mahiksia päästä AI partyn kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom