Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Granblue Fantasy: Relink (JRPG)

En ole viel pelin kimppuun päässy vaikka early access olisi, työt ja perhe ensin ja illalla sitten. Katoin kyl eilen jotain striimiä alusta ja vähä jotenkin laitto fiilikset laskuun. Heti alkuun älyttämän tylsän näköstä mäiskintää ja tuntui että ne matsit kesti ihan liian kauan siinä alussa. Voi olla ku sit ite pääsee pelaan niin tulee siit parempi fiilis. Omalla kohdalla tän pelin elinkaaren määrittelee vahvasti se, millaista questia siel sit on tarinan jälkeen, jos ne on jotain tyyliin "tapa x määrä luurankoja 5 minuutissa" tai "koita tappaa tää pomo tietyin ehdoin" ni aika meh.

Redditissä porukka on jo pelin ilmeisesti läpäissyt noin 10 tunnin mittelöllä, huom. siis tarina-osuuden.

Destiz ei oo varmaa nukkunu yhtää ja on jo 50h hakannu endgamea :D
Vähän samanlainen hypen lasku täälläkin havaittuna. En toki minäkään vielä ole peliä ehtinyt korkata vaikka se ennakkovarattuna olikin. Tänään pääsee sitten itse paahtamaan. Mut kyllähän tuo äärettömän lyhyt päätarina vähän mietityttää, että riittääkö nyt sitten kuitenkaan tuossa pomojen lahtaamisessa tuolla end gamessa sitten riittävästi koukkua itselleni.

Jos se vaan sit lopulta on sitä että toisesta pesusienihirviöstä seuraavaan, varusteet päivitettynä välissä ja sit lopputulos on kuitenkin samaa pesusienimättöä nii ei ehkä ihan hirveen pitkälle itselläni nappaa. Mut onneks gameplay näyttää oikein hyvältä.
 
Putkimaisuus ei haittaa tippaakaan. Ei kaikkien pelien tarvi olla valtavia avoimia maailmoita. Esim Persona 3 tulee olemaan putkimainen, Yakuza pelien maailmat ovat vaan vähän avoimempia aika putkimaisia alueita, Final Fantasy VII Remake oli lähes pelkkää putkea. Ei tunnu missään.
 
Vähän samanlainen hypen lasku täälläkin havaittuna. En toki minäkään vielä ole peliä ehtinyt korkata vaikka se ennakkovarattuna olikin. Tänään pääsee sitten itse paahtamaan. Mut kyllähän tuo äärettömän lyhyt päätarina vähän mietityttää, että riittääkö nyt sitten kuitenkaan tuossa pomojen lahtaamisessa tuolla end gamessa sitten riittävästi koukkua itselleni.

Jos se vaan sit lopulta on sitä että toisesta pesusienihirviöstä seuraavaan, varusteet päivitettynä välissä ja sit lopputulos on kuitenkin samaa pesusienimättöä nii ei ehkä ihan hirveen pitkälle itselläni nappaa. Mut onneks gameplay näyttää oikein hyvältä.
Joo toihan se, kenttien putkimaisuus ei haittaa. Mulle tuli demosta eniten mieleen joku Tales of -pelisarja ja miten kentät siinä, esim viimeisin Tales of Arise. Mut joo, toi bossimittelöt siel endgamessa tai mitä siel nyt onkaan. Ittelläni nousee aina pieni puklu kurkkuun jos se endgame on sitä että grindataan kuin mikäkin kaivoskone niitä resursseja että voi päivittää varusteet siihen pisteeseen että voi voittaa sitte taas jonkun seuraavan pomon jolta saa sitte taas seuraavan tierin päivityskamaa.

Varmaa ihan hauskaa joidenki mielestä mut kaipaan siihen vähä muutakin sitte ku vaa sitä että listalta seuraava questi alle joho hahmojen poweri riittää.
 
Ittelläni nousee aina pieni puklu kurkkuun jos se endgame on sitä että grindataan kuin mikäkin kaivoskone niitä resursseja että voi päivittää varusteet siihen pisteeseen että voi voittaa sitte taas jonkun seuraavan pomon jolta saa sitte taas seuraavan tierin päivityskamaa.

Määrittelit tässä aika hyvin sen pelin end game cyclen, eli aika samanlainen mitä se on myöskin Monster Hunterissa, stranger of paradisessa yms. et kehitä hahmoa niin kauan kunnes pärjäät seuraavalla vaikeustasolla/bossilla. sanoisin myös että ehkä isoin kehitys käydään myöskin sen pelaajan oman kehityksen kanssa, noiden bossien/monstereiden bullet hell mekaniikkojen kanssa, ne on hard missioneissa aika armottomia, vain vain kuvitella mitä ne on sitten Very Hard missioneissa ja varsinkin Extremellä.
 
No joo tuota vähän pelkäsin. Ei siinä Monster Hunter World oli ja on edelleen ihan hyvä peli, toi alko vaan jossain kohden olemaan tylsää puuhaa varsinkin jos siinä ei ollut mitää varsinaista tarinaa mukana.
 
Ihan ok peli, jaksoin nyt pelaa ton demon kohtiin ja pieksin sen goblin pomon, sitte tein jonkun alkuquestin. Kattoo sit huome lisää.
 
Avasin itelleni ekaksi uudeksi hahmoksi Siegfriedin ja aloin sillä pelaa päähahmona. On ollut aika hyvä, kova damage ja stun damage myös. Vielä kun sais sen iskujen ajoituksen kuntoon niin sais tehtyä sen spessulopetuksen. Hyvä hahmo ollu itelle kyllä, helppo pelata mutta kohtuu vaikea masteroida eli saada rytmi kohdilleen.

Ihan siistejä tilanteita tullu vastaan, en odottanut että tässä on tommosia "set piecejä" kun on tähä asti ollu. Pomomatsit ollu kohtuu helppoja paitsi yhessä olin vähän hätää kärsimässä:

En muista hahmon nimeä mutta tulee niiden ilmalaivojen lopuksi bossina vastaan, iso kaveri jolla iso seiväs.

Tänään illal jatkuu, en tie missä kohtaa peliä olen mut ton spoilerin perusteella ehkä Destiz voi kommentoida, oisko puol väli tarinallisesti?

Kannattaako farmata niitä skillpointteja ennen seuraavan chapterin alkua tai mikä logiikka niis ois paras? Aina maksimiin mastery taulu ennen seuraavaa settiä? Ja jos kannattaa niin mikä on paras tapa?
 
Huikea kyllä ollut tuo pelin end game, varmaan yks deep:impiä End gameja mitä olen koskaan nähnyt JRPG pelissä, eli tuolla aluksi aukeaa Hard missionit sen jälkeen Very Hard -> Extreme - Maniac - > Proud, itsellä hurjat 40h peliä takana (no nyt on ollut sellainen viikko että on pystynyt vetämään kunnon maratonit joten olen tosiaan iskenyt pelin aika paljon tunteja sisään), tässä on niin paljon kaikkea siistiä ja hahmon powerlevel kasvaa kokoajan eilen tosiaan hahmo saavutti Max Levelin, mutta hahmo ei ole lähelläkään valmi. Grindi pohjainen se tosiaan on ja taistelet useasti myös samoja bosseja vastaan eri vaikeusasteilla, mut vastapainoksi siellä on sitten Dragoneita ja muita uusia bosseja. ja välillä taistelet myös missioneissa ihmisbosseja vastaan, kyllä tämän parissa menee helposti se 100-150 tuntia rikki jo ihan tuon yhden hahmon min-maxaamisen kanssa. Lisäksi tuolla maniacilla peli menee jo aivan älyttömän vaikeaksi (nykyisellä gear tasolla) kun voit kohdata multiple bosses per arena, todennäköisesti monella se raja tulee jo aiemmin vastaan, mutta itse olen hyvin samantyylinen pelaaja kun Mr happy, etenen hänen kanssaan aika samaa tahtia että, mitä nopeammat bossit ja mitä enemmän bull hell kamaa ruudulla niin olen kuin kotonani.

Tuohon hahmon kustomointiin löytyy aivan järjetön määrä työkaluja ja niitä aukeaa lisää, pelissä on jopa oma Stats gacha mekaniikka, eli peli arpoo sinulle skill threehin 4 eri isoa nodea, esim omalle hahmolel sain +800 more attack joka on second highest tier Attack rolli. lisäksi pelissä on random loot box/gacha box jotka antaa sitten gemejä joissa on useita ominaisuuksia, kuvitellaan vaikka että haluat regenin hahmollesi niin voit saada gemin jossa on vaikka Attack + regen. ainiin ja mulla on tosiaan nyt lvl 11 tierin gemit ja max gem tier on 50. joten hahmon gearaus vasta alussa.

Ainiin ja hutulle vastaukseksi et ole vielä ihan puolivälissä ja muutenkin chapterit pitenee jossain vaiheessa niin sanoisin että tuossa vaiheessa olisit siellä jossain 35% kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

Rewikat tulee tosiaan tulee siinä 3h 30min päästä eli 17.00 maissa, saas nähdä minkälaiset rewikat peli tulee saamaan, sellainen +80 olisi toivomus, että peli myisi mahdollisimman paljon, koska haluan peliin myös tulevaisuudessa lisää contenttia ja muuta esim vaikka jatko-osan pelille, ja onhan sitä jo tulossa contenttia tosin jo nyt mutta vielä sen jälkeenkin haluan että peli pysyy mahdollisimman pitkä ikäisenä, no demolla oli +600k pelaajaa mikä sanoisin että on aika kova lukema demolle, mutta se vähän riippuu että miten syvälle ihmiset ovat valmiita menemään tossa End Gamessa,

Main storyhän voi pelata paljon hitaammin kun itse pelasin, et varmaan jos ottaa aikansa ja katteleen Fate episodet joita itse en ole vielä katsellut, missä käydään läpi hahmojen taustat ja etenee rauhassa niin kyllä siihen Main storyynkin saa sen 15-20 tuntia uppoamaan. Itsellä ja tuolla Mr Happyllä on sellainen keskennäinen kilpailu menossa et kumpi etenee nopeammin , sen takia itse mennyt noin vauhilla, ja sitten tosiaan kun tää viikko sattuu olemaan sellainen rennompi viikko et, nyt on ollut aikaa sitten pelata peliä, ens viikko onkin paljon kiireisempi niin omistanut nyt aikalailla kaiken vapaa-ajan nyt pelille.

Ainiin se kertoo aika paljon ainakin että miten paljon FFXIV Veteraani Mr Happy pitää pelistä kun lähtee huomenna alusta PC:llä tahkoamaan, että hän osti pelit molemille alustoille, ja pc tulee olemaan se hänen main alustansa, hän on myös pelannut peliä varmaan sen +35 tuntia jo nyt. ja huomenna hän on valmis aloittamaan sen kaiken alusta.
 
Ainiin se kertoo aika paljon ainakin että miten paljon FFXIV Veteraani Mr Happy pitää pelistä kun lähtee huomenna alusta PC:llä tahkoamaan
Ei noi kyl valitettavasti kerro yhtää mitää pelistä jos joku streameri siitä pitää. Ehkä sitte jos sattuu kyseistä henkilö seuraamaan ja arvostamaan. Itelle, never heard. Mr Happyn mielipide ei vaikuttaisi omaan ostopäätökseen yhtään.

Pääsin aavikkomestaan, hieno matsi oli lopussa mutta se väli siinä oli todella skeidaa. Samoja bosseja vastaan ihan turhaan jo jonkun kolmannen kerran, eri väritys ja nimi heillä vaan.

Itselle tää ei ehkä tule kovinkaan paljon pitämään jos toi end game sisältö on noiden samojen bossien tappoa uudelleen ja uudelleen. Ei oo paljon noita questeja jaksanu ton takia. Noi ei ole mitää hiton sisältöä jos tehtävä on tappaa kolme aaltoa vihuja.
 
Itse tein sellaisen ratkaisun, että pyysin hyvitystä ostoksestani kun en onneksi vielä peliä ollut ladannut, ja Sony just vahvisti että oli hyväksytty. Vaikka peli toisaalta kovasti kiinnostaisi, niin en tällä erää usko että jaksan tuollaista kovaa grindaamista kaiken tän muun kevään pelitulvan keskellä. Kattoo sit myöhemmin jos ja kun peli lähtee ostoksena matkaan.

Kieltämättä peli ei ehkä lopulta ihan ollut sitä mitä siltä olisin toivonut, vaikka varmasti hyviä ja itselle mieluisia ominaisuuksia siitä löytyykin.
 
Ei noi kyl valitettavasti kerro yhtää mitää pelistä jos joku streameri siitä pitää. Ehkä sitte jos sattuu kyseistä henkilö seuraamaan ja arvostamaan. Itelle, never heard. Mr Happyn mielipide ei vaikuttaisi omaan ostopäätökseen yhtään.

kyllä se siitä kertoo että kun Mrhappy on FFXIV scenen tunnetuimpia influencereita ja hän viihtyy noin hyvin peli parissa niin kyllä on niin kova influencer että hän saa sen oman FFXIV communityn pelin pariin ja hänen community ei ole mikään pieni ja sitä kautta varmasti monta muuta FFXIV aktiivista pelaajaa. ei tuota kannata tosiaan aliarvioida eikä tosiaan kannata ottaa myöskään niin kirjaimillisesti, varmasti silä tulee olemaan vaikutusta. niin kun yleisesti esim silläkin että jos joku iso streamaaja streamaa peliä niin se tuo uusia pelaajia pelille.
 
kyllä se siitä kertoo että kun Mrhappy on FFXIV scenen tunnetuimpia influencereita ja hän viihtyy noin hyvin peli parissa niin kyllä on niin kova influencer että hän saa sen oman FFXIV communityn pelin pariin ja hänen community ei ole mikään pieni ja sitä kautta varmasti monta muuta FFXIV aktiivista pelaajaa. ei tuota kannata tosiaan aliarvioida eikä tosiaan kannata ottaa myöskään niin kirjaimillisesti, varmasti silä tulee olemaan vaikutusta. niin kun yleisesti esim silläkin että jos joku iso streamaaja streamaa peliä niin se tuo uusia pelaajia pelille.
No ei se kyllä pelin hyvyydestä kerro sen enempää kuin jonkun toisen mielipide samasta pelistä. Ei näitä influencereita kannata ihan niin korkealle jalustalle nostaa, että jos joku niistä nyt omaa mieltymystään tai ehkä maksettuna/sponssattuna jotain peliä pelaa, niin että se nyt tarkoittaisi pelin olevan hyvä.

Arvosanojen koottu keskiarvo kertoo jo vähän enemmän pelin yleisestä laadusta, mutta sitten ne omat mielipiteet voi heittää "arvosanan" tai fiiliksen peliä kohtaan suuntaan tai toiseen. Enemmän minä luotan vaikkapa tämän foorumin yksittäisten käyttäjien mielipiteisiin ja fiiliksiin peleistä kuin jonkun influensserin.
 
No ei se kyllä pelin hyvyydestä kerro sen enempää kuin jonkun toisen mielipide samasta pelistä. Ei näitä influencereita kannata ihan niin korkealle jalustalle nostaa, että jos joku niistä nyt omaa mieltymystään tai ehkä maksettuna/sponssattuna jotain peliä pelaa, niin että se nyt tarkoittaisi pelin olevan hyvä.

Arvosanojen koottu keskiarvo kertoo jo vähän enemmän pelin yleisestä laadusta, mutta sitten ne omat mielipiteet voi heittää "arvosanan" tai fiiliksen peliä kohtaan suuntaan tai toiseen. Enemmän minä luotan vaikkapa tämän foorumin yksittäisten käyttäjien mielipiteisiin ja fiiliksiin peleistä kuin jonkun influensserin.

mistäs sen pelin hyvyyden nyt kaivoit esille kun puhuin pelin suosiosta, toiseksi mrhappy on itse ostanut pelinsä hän ei ole millään tasolla sponsoroitu, hän osti pelistä uuden seelannin version. että sai pelin mahdollisimman nopeasti, pelin sponsoroidut streamit alkavat vasta muutenkin vasta sitten kun early access vaihe on ohi, kolmanneksi ihan turha väittää ettei influencereilla ole iso vaikutus niillä on paljon isompi vaikutus kun moni täällä tuntuu edes tietävän, sen takia niitä esim käytetäänkin usein digitaalisessa markkinoinnissa, kuten esim kaupallisessa yhteistöissä ja juuri esim sponsoroiduissa streameissä, asmongold on varmaan se kovin esimerkki kun hän pelaa jotain peliä hän tuo sillä hirveän määrän uusia pelaajia. jopa satoja tuhanssia ellei peräti miljoonia alku vuodesta se nähtiin Monster Huntereiden kohdalla, koska siitä usein seuraa ketjureaktio että monet vähä pienemmät influencerit seuraa sitten perässä tätä hypeä minkä hän on luonut.
 
Itse en ole kuullut koko tyypistä niin mulle in ihan yhdentekevää mitä mieltä hän on pelistä. Vikoja löytyy ja moni asia on jo itseäni alkanut ärsyttää.

Dragonfly tossa hyvin kiteytti niin eipä tosta sen enempää, mieluummin oikeiden pelaajien mielipiteitä pelistä kuin jonkun somettajan, vaikkei olekkaan sponssatu niin elanto riippuu sen pelaamisesta ja silloin on vähä pakko hehkuttaa ja luoda sisältöä.

Monesti ku lukee Destiz sun hehkutuksia pelistä kuin pelistä, niin lähes aina perustat sun mielipiteen jonkun influencerin mielipiteelle pelistä :D Ootko mistään pelistä tai tuotteesta omaa mieltä?
 
kannattaa tosiaan lukea ne viestit ennenkö alkaa argumentoimaan, en jatka aiheesta sen enempää, itse olen valmistunut digitaalisesta markkinoinnista (opiskelin tieto ja viestintä tekniikkaa), joten en näe pointtia siihen että alkaisin asiasta sen enempää väittelemään, koska koen tietäväni asiasta paljon enemmän kun moni muu. siihen vielä vastapainoksi nykyään opiskelen peli-alaa.

ja se että, sä et ole huttu kuullut Mrhappystä, niin se ei meinaa millään tasolla ettei hän ole suosittu ja tunnettu kaveri, hän itseasissa oli jossain vaiheessa koko FFXIV tunnetuin kaveri, sitten myöhemmin tuli Jessecoxit ja kumppanit. aika moni hänet tietää tällä foorumilla kumminkin ja jos menee tuonne FFXIV ketjuun niin siellä on aika monesti hänet mainittu.
 
Viimeksi muokattu:
Kelpo arvostelut, ei kilpaile muiden kovimpien alkuvuoden pelien kanssa mutta joskus sitten kun ruuhka helpottaa.

 
Monesti ku lukee Destiz sun hehkutuksia pelistä kuin pelistä, niin lähes aina perustat sun mielipiteen jonkun influencerin mielipiteelle pelistä :D Ootko mistään pelistä tai tuotteesta omaa mieltä?

vastaan nyt tähän vielä kokoajan mä puhun tosiaan omasta puolestani ja tunnit pelin parissa aika hyvin puhuu puolestaan. jos olen peliin 3 päivän aikana 40 tuntia pistänyt, niin eiköhän sillon omasta mielestäni ole kyseessä ihan hemmetin hyvä peli, otin vaan Mrhappyn esimerkkinä että hän pitää siis pelistä yhtä paljon kun minä. eli jos saman tyylinen min-max grinder pelaaja kun minä ja esim tuo mrhappy niin sillon kyseesä on yksi tämän vuoden viihdyttävimpiä ja pitkä-ikäsempiä pelejä. ja se minkä takia käytin häntä esimerkkinä et monet jotka tietää hänet niin tietää yleensä että hän on juuri tuollainen endless grinder.

"Huikea kyllä ollut tuo pelin end game, varmaan yks deep:impiä End gameja mitä olen koskaan nähnyt JRPG pelissä, "
 
kannattaa tosiaan lukea ne viestit ennenkö alkaa argumentoimaan, en jatka aiheesta sen enempää, itse olen valmistunut digitaalisesta markkinoinnista (opiskelin tieto ja viestintä tekniikkaa), joten en näe pointtia siihen että alkaisin asiasta sen enempää väittelemään, koska koen tietäväni asiasta paljon enemmän kun moni muu. siihen vielä vastapainoksi nykyään opiskelen peli-alaa.

ja se että, sä et ole huttu kuullut Mrhappystä, niin se ei meinaa millään tasolla ettei hän ole suosittu ja tunnettu kaveri, hän itseasissa oli jossain vaiheessa koko FFXIV tunnetuin kaveri, sitten myöhemmin tuli Jessecoxit ja kumppanit. aika moni hänet tietää tällä foorumilla kumminkin ja jos menee tuonne FFXIV ketjuun niin siellä on aika monesti hänet mainittu.
Hei ollaa valmistuttu samasta linjasta (tieto- ja viestintätekniikka)! En mä hänen suosiotaan kyseenalaistanut, varmasti kiva heppu ja hyvä streameri. Mä sanoin etten hänen mielipiteestään ole kiinnostunut sillä tasolla ainakasn että se mun ostopäätökseen vaikuttaisi. Mun mielestä vaan turhaa aina listata läjä streamereita ja sillä validoida että nyt on kova peli. That's all :)

vastaan nyt tähän vielä kokoajan mä puhun omasta puolestani ja tunnit pelin parissa aika hyvin puhuu puolestaan. jos olen peliin 3 päivän aikana 40 tuntia pistänyt, niin eiköhän sillon omasta mielestäni ole kyseessä ihan hemmetin hyvä peli, otin vaan Mrhappyn esimerkkinä että hän pitää siis pelistä yhtä paljon kun minä. eli jos saman tyylinen min-max grinder pelaaja kun minä ja esim tuo mrhappy niin sillon kyseesä on yksi tämän vuoden viihdyttävimpiä ja pitkä-ikäsempiä pelejä.

"Huikea kyllä ollut tuo pelin end game, varmaan yks deep:impiä End gameja mitä olen koskaan nähnyt JRPG pelissä, "
Tottakai, en myöskään sun viihtymistä ole ottamas pois. Sä pidät pelistä niin hyvä juttu tietenkin. Kyllä mäki tosta pidän mutta näen myös selkeitä puutteita ja selkeää puutumista. Jos ottais pois noi primal mätöt niin tää peli olis tosi paljon huonompi. Noi on selkeesti ollu parasta antia, vähä niiku FF16:ssa mut täs ne on tehty hyvin ja pitää otteessaan ja on viihdyttäviä alusta loppuun.

Jos endgamen pomomatsit on samaa tasoa niin kyl mä tyytyväinen olen. En vaa ite jaks niitä "tapa kolme aaltoa" tyylisiä tehtäviä, ne ei oo sisältöä.
 
Viimeksi muokattu:
mahtavaa että, peli sai noin hyvät rewikat nyt score näyttää 81, tosiaan se miks en halua argumentoida hirveästi niin puhun paljon mielummin itse peliin liittyvistä asioista kun siihen liittyvistä ulkopuolisista asioista, koska, pelistä riittää paljon keskusteltavaa. no nyt on ainakin pelillä sellaiset scoret, että niillä pitäisi menestyä. varsinkin ku tämä on aika poikkeuksellinen noihin muihin tarina vetosiin peleihin verrattuna. joten eiköhän Monster Hunter fanit ota koppia, ja peli voi jopa yllättää isosti, koska tämä on peli jossa on se end game monessa JRPG pelissä sitä end gamea ei juuri ole.

laitetaas nyt vielä tuo pelin Launch Trailer kun official launch lähestyy. itselle tämä on tosiaan aika varma top 5 peli vuoden lopussa, sen voin melkeinpä luvata. sen verran paljon tässä tosiaan on tekemistä ja tinkeröitävää että pelaamista riittää useaksi sadaksi tunniksi, varsinkin jos tarkoitus on pelata monella eri hahmollla, pelitulvaan tämä peli ei oikeastaan sovi ollenkaan vaan enemmänkin peli on sellainen MMORPG että jos haluaa peliin oikeasti panostaa niin sitten kannataa valita semmoinen ajankohta että ei ole hirveästi muuta pelattavaa, niin ku itse en esim aio ollenkaan 2-3 viikkoon muita pelejä todennäköisesti pelata.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom