Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Granblue Fantasy: Relink (JRPG)

Sieltä se demo julkistus sitten tuli! 4 tuntia ja sitten mennään, end game ja end game customization näyttää aivan älyttömän hyvältä!

edit

Holy shit! 200lvl raid superbossi joka one shottaa sut jokaisella iskulla, (se näköjään tulee vasta maaliskuussa) eivät ne turhaan sanoneet että peli tulee sisältämään contenttia myös hardcore pelaajille uskoisin että main gamessa raidbossit on luokkaa 120-150, 150 on varmaan se korkein. peli tosiaan sisältää ihan Raidbosseja jotka on Weekly contenttia. että ne vain kohdata tiettyinä päivinä. se mikä hyvä tuossa tosiaan on että se Lucilius tulee vasta Maaliskuussa on se että tässä on muutama kuukausi sitten hyvin aikaa Gearata bossia varten. tuo 120lvl raidbossi jota esiteltiin tuossa presissä vaikuttaisi myös suhteellisen haastavalta, tuolla porukalla oli kumminkin hyvin gearatut hahmot sitä varten jo valmiina joten uskon että kyllä tämä ainakin haastetta sopivasti tulee tarjoamaan.

siinä pieni Preview tuosta ultimate bossista joka on tulossa Maaliskuussa.

 
Viimeksi muokattu:
Sieltä se demo julkistus sitten tuli! 4 tuntia ja sitten mennään, end game ja end game customization näyttää aivan älyttömän hyvältä!

edit

Holy shit! 200lvl raid superbossi joka one shottaa sut jokaisella iskulla, (se näköjään tulee vasta maaliskuussa) eivät ne turhaan sanoneet että peli tulee sisältämään contenttia myös hardcore pelaajille uskoisin että main gamessa raidbossit on luokkaa 120-150, 150 on varmaan se korkein. peli tosiaan sisältää ihan Raidbosseja jotka on Weekly contenttia. että ne vain kohdata tiettyinä päivinä. se mikä hyvä tuossa tosiaan on että se Lucilius tulee vasta Maaliskuussa on se että tässä on muutama kuukausi sitten hyvin aikaa Gearata bossia varten. tuo 120lvl raidbossi jota esiteltiin tuossa presissä vaikuttaisi myös suhteellisen haastavalta, tuolla porukalla oli kumminkin hyvin gearatut hahmot sitä varten jo valmiina joten uskon että kyllä tämä ainakin haastetta sopivasti tulee tarjoamaan.

siinä pieni Preview tuosta ultimate bossista joka on tulossa Maaliskuussa.


No se matsi ei kauaa kestäny :D

Jaa vai demo tulis tänää? Ihan tääl päin maailmaa kanssa vai onko joku vpn japani hakkerointi vaadittava sen pelaamiseen?
 
No se matsi ei kauaa kestäny :D

Jaa vai demo tulis tänää? Ihan tääl päin maailmaa kanssa vai onko joku vpn japani hakkerointi vaadittava sen pelaamiseen?

globaalisti pitäs tulla ihan joka paikkaan sillon kun japanissa on keskiyö eli se on siinä 17.00 suomen aikaan.
 
No niin! Sitähän voisi pistää demon tulille illemmalla sitten.

Tämä on vähän harmillinen peli kun kiinnosti aiemmin erittäin paljon, mutta sitten nämä Monster Hunter kommentit ovat jonkin verran intoa laskeneet. En siis pidä Monster Hunterista ollenkaan, joten ikävästi syö kiinnostusta. Demon perusteella voikin sitten päättää että häiritseekö samankaltaisuudet liikaa vai onko tämä tarpeaksi erilainen/omanlainen että tästä pitääkin.
 
hyvin on demon maistunut Quest mode on tosiaan erittäin paljon Monster Huntermainen mutta niin sanottu JRPG versio siitä, tässäkään tosiaan pelkkiä nappeja hakkaamalla ei tee juuri minkäänlaista damagea bosseihin, taitaa pelin vinkeissäkin olla että oikea aikaiset combot tekee paljon enemmän damage kun button Smashing, jokainen neljästä hahmosta jota olen testannut ovat olleet merkittävästi erillaisia taistelutyylien suhteen, pelissä on myös Xenoblade Chronicles 2:sta tuttu Elemental Burst että kun Party memberit tekee tietyssä järjestyksessä eri elemental damagea ultimate iskuja niin niistä muovautuu täysin erillaisia Ultimate Bursteja. Harmi että, tästä Demosta puuttuu kokonaan Gearing ja looting että hahmojen levelit ei nouse, ei pääse skill Threen käsiksi, eikä nää edes loot Chestin sisältöjä suoritetun monster tehtävän jälkeen, toisaalta tuossa taistelusysteemissä on mukavasti opettelemista eri hahmoilla, varsinkin jos sen haluaa masteroida.

harmillisesti story mode ei sisältänyt kun yhden chapterin joten siitä ei voi oikein osaa sanoa sen enempää, mukava kumminkin tutkia ja keräillä arkkuja, sanoisin että story modesta tulee jollein tasolla ainakin itselleni pienet Kingdom Hearts vibat. vähän samanlaista hyppelyä ja arkun metsästystä siinä on. itse todennäköisesti tulen tykkäämään tuosta Story modestakin ja pelin tarinasta kun olen tosiaan aika paljon tutustunut siihen Loreen niin animen kun Versus Risingin parissa.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä näytä suomi storessa olevan.

joo huomasin tosiaan että mähän latasin tän Demon tuolle Aussi accountille, et se voi olla että tuo julkaisu on region locked, et se voi olla sitten että 24.00 tulee sitten suomen storeen ladattavaksi. 15.00 on tosiaan Ausseissa keskiyö eli itse kun latasin demon jo 16.50 niin se voi olla että se on ollut Aussi storessa siellä jo 15.00 asti, ihmettelinkin että miten se on 10 minuuttia aiemmin ladattavissa, mut näköjään tosiaan julkaisu regionin timezonen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Demoa testattu, story moden ja muutaman quest pelasin. Ihan kivalta vaikutti, ei isompia tunteita herättänyt. Sen mukana pyörivän lentopertsan jatkuva höpötys alkoi jo tuon vajaan tunnin tarina osuuden ajan rasittamaan, toivottavasti tuon saa pois otettua.

Tässäkö ei siis lennosta pysty hahmoa vaihtamaan? Sen story tyypin lisäksi kokeilin Sigfriediä(?), hirveästi en eroa hahmojen välillä huomannut. Täytyy ehkä muitakin testailla, jos sieltä mielenkiintoisempia tyyppejä löytyisi.
 
Demoa testattu, story moden ja muutaman quest pelasin. Ihan kivalta vaikutti, ei isompia tunteita herättänyt. Sen mukana pyörivän lentopertsan jatkuva höpötys alkoi jo tuon vajaan tunnin tarina osuuden ajan rasittamaan, toivottavasti tuon saa pois otettua.

Tässäkö ei siis lennosta pysty hahmoa vaihtamaan? Sen story tyypin lisäksi kokeilin Sigfriediä(?), hirveästi en eroa hahmojen välillä huomannut. Täytyy ehkä muitakin testailla, jos sieltä mielenkiintoisempia tyyppejä löytyisi.
Laitoin demon vasta latautumaan mutta kattelin tubesta pätkiä. Samaa mieltä tosta lentävästä oliosta, jessus, toivottavasti saa mutelle :D
 
Kyllä niillä hahmoilla on todella merkittäviä eroja varsinkin jos niillä haluaa tehdä/scailee damagea, Jokaisella hahmolla on oikeastaan ne omat juttunsa miten ne sitä damagea scalee, laitetaan nyt muutama esimerkki.

- yksi hahmoista esim luottaa siihen että se saa mahdollisimman monta iskua peräkkäin ja damage kasvaa kokoajan. mitä enemmän tulee onnistuneita iskuja. hänellä on myös niin sanotusti Endless combo, damage kasvaa kokoajan niin kauan kun sinut keskeytetään.
- toinen hahmoista sitten varastoi ragea ja tekee sen mukaan damagea, mitä enemmän Ragea sitä enemmän damagea, se Ragen yllä pitäminen on sillä todella tärkeää
- yksi hahmoista taas on Aeriel Tyylinen, että jos sillä haluaa tehdä damagea niin pitää tehdä sitä ilmassa
- yksi hahmo taas on puhtaaksi combo hahmo eli hänen damage kasvaa sitä mukaan mitä enemmän teet onnistuneita comboja.
- Yksi hahmo luottaa sitten paljon Chargeihin, eli hän on hidas mutta tehokas

niin ja ei en usko että Vyrniä pystyy nillä tavallaan disabloimaan, tuo Lisko on kovasti äänessä myös itse animessa :D
 
Viimeksi muokattu:
Aamulla nyt hieman ehti testailla ennen töiden aloittamista niin kyllä on ristiriitaiset fiilikset. Questmoodi on hyvin Monster Hunter tyylinen, vaikkakin nopeamman temmon taistelulla. Tarinamoodia en vielä ehtinyt testailla, mutta se varmaankin vaikuttaa päätöksen tekemiseen erittäin paljon.

Questmoodin pohjalta yksinään sanoisin että ei lähde peli ostoon, joten täytyy toivoa että tarinamoodi olisi sisällöltään tarpeeksi hyvä ja rikas. Vähän pelottaa että tuohon questmoodiin on laitettu paukut ja tarina on vain lyhyt sivujuttu.
 
Aamulla nyt hieman ehti testailla ennen töiden aloittamista niin kyllä on ristiriitaiset fiilikset. Questmoodi on hyvin Monster Hunter tyylinen, vaikkakin nopeamman temmon taistelulla. Tarinamoodia en vielä ehtinyt testailla, mutta se varmaankin vaikuttaa päätöksen tekemiseen erittäin paljon.

Questmoodin pohjalta yksinään sanoisin että ei lähde peli ostoon, joten täytyy toivoa että tarinamoodi olisi sisällöltään tarpeeksi hyvä ja rikas. Vähän pelottaa että tuohon questmoodiin on laitettu paukut ja tarina on vain lyhyt sivujuttu.
Niihän se vissiin on ku tarina on vaan joku 20h. Pääpaino sitte varmaa siellä questipuolella.
 
No perkele.

Varmaan vuodesta 2021 asti tullut odoteltua että koskas tämä peli tulee ja noita tappelupelejäkin tullut mätkittyä tässä odotellessa ja nyt käykin näin ikävästi. Noh ehkä tämä saa jäädä odottelemaan alennuksia ja sitten antaa mahdollisuuden questmoodille samalla.
 
Gran blue Fantasy Relink perustuu Gacha mobiili peliin nimeltä Granblue Fantasy, anime ja Versus Rising on myös, eli kaikki perustuu tuohon mobiilipeliin, sen takia myöskin esim Versus Rising niin kun animekin jättää paljon aukkoja tarinallisesti, osittain se on varmaan ihan tarkoituksellista, koska yksi niiden tehtävä on myöskin markkinoida tuota mobiilipeliä, uskon että tässä tulee olemaan sama homma Loren suhteen, Varsinkin jos siihen loreen ei ole ennalta tutustunut. Että Fanit kuten minä todennäköisesti tykkää sitä Story:stä, mutta sellainen jolla ei ole mitään kosketuspintaa Granblue Fantasyyn, todennäköisesti se jää Vajaaksi, sen takia en uskalla ennalta suositella Story modea, jos se on se tärkein juttu tässä kun tosiaan kun Granblue Fantasy faneille.

Ainiin ja tosiaan tuosta syystä uskon että kun lähde peli, on mobiili gacha niin uskon että kaikki kosmeettiset Customoinnit jutut pelissä kuten hiusten ja vaatetusten värien vaihto, weapon skinit yms (vahvistivat viime pressissä että peli sisältämään myös Weapon skinit) ja muut vahvasti uskon että nuo kaikki on maksullisia dlc contenttia siihen viittaa jo pelin deluxe edition ja special edition jotka sisältävät noita Color packkeja ja muita. Storesta noita ei vielä löydy ku vasta sitten julkaisussa.

siihen viittaa myös nämä Versus Risingin paketit, eihän noi kalliita ole mutta jotenkin sellainen tunne että esim weapon skinit saattavat olla muutaman euron kalliimpia sitten JRPG:ssä, itsehän tosiaan kun olen Path of exile pelaaja niin kosmeettiset mikromaksut on sen verran tuttuja että itseäni ne ei haittaa, mutta jotain ne voi haitata. todennäköisesti itse tulen noita jopa hankkimaan lempihahmoilleni.

varoitan.png
 
Viimeksi muokattu:
Hemmetin hyvä video Fextralta aikalailla samaa mieltä lähes kaikesta (paitsi minun mielestäni English cast on myös hyvä), hänkin oli aikalailla sitä mieltä että tämä peli tulee loistamaan bossing, Gearing, Combat ja Character Customization ja build Theocrafting ja End gamessa, sehän siinä on hyvä että, jokaiselle löytyy jotaki JRPG maailmasta kun, Persona 3 Reloaded, Like a dragon Infinite Wealth ja tämä Granblue Fantasy Relink kaikki julkaistaan aikalailla viikon sisään toisistaan. Uskon että peli tulee olemaan iso menestys, ihan jo sen takiakkin kun Monster Hunter World on yksi tämän hetken kuumimpia pelejä taas niin uskon että porukka hyppää nyt tähän Fextranki käyttämään Monster hunter with steroids kelkkaan.

 
Viimeksi muokattu:
Itsekin nyt demon pelasin ja pidin yllättävän paljonkin eli Monster Hunterit omaan makuun liikaa varustehookerointia (tosin vaan Worldia kokeillut mutta liikaa oli managerointia omaan makuuni) mutta tässä palikat ihan kohdillaan eli hyvää ja sujuvaa suorituskykyä, värikästä menoa eli ei ainaista harmauden ripulia, näyttävää myöskin ja oikeasti mukava pelata vaikka hektistä paikoin mutta tässä se ei haitannut lainkaan. Kyllä siis odotukset valmiiseen tuotokseen itsellä nousi ja odotuksia siis oli jo ennestään
 
Jäi ihan positiiviset fiilikset, pelasin tutorialin ja storya goblin linnakkeeseen asti. Vähän tuntumaa taisteluun siis. Jätän loput julkaisuun sitten.
 
Ylös Bottom