Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Granblue Fantasy: Relink (JRPG)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DestiZ
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

DestiZ

Well-Known Member
granblue-fantasy-relink-feature-4kishi.jpg

Nimi: Granblue Fantasy Relink
Kehittäjä: Cygames, PlatinumGames Inc.
Julkaisija: : Cygames
Alustat: PlayStation 5, PlayStation 4, Microsoft Windows
Lajityyppi: Action role-playing game
Julkaisu: 2023


aika tehdä jo tälle kauan odottamalleni pelille vihdoin ketju kun saatiin uusi traileri, ja peli vihdoin tämä vuonna julkaistaan, peli tulee olemaan Fully open world, ja peli näyttää ihan helvetin hyvältä, Taistelusysteemi on selvästi ottanut vaikutteita esim Genshin Impactista. mikä ei ole ollenkaan huono asia. peliähän on kehitetty jo monta vuotta ja tuntuu että se kokoajan tuntuu vain paranevan.

Yksi syy minkä takia peliä odotan niin kovasti että pelin säveltäjänänä toimii Itse Final Fantasy Legenda Nobuo Uematsu ja mukana myöskin toinen Säveltäjä Tsutomu Narita joka on ollut mukana esim Xenoblade Chroniclesin musiikki teamissä, joten eiköhän peli ole myös taistele soundtrack pysteistä. tuo teami on sellainen että, kun saatu tuommoinen combo eli Uematsu, Platinum games yms, tälle pelille kasaan niin uskoisin että tässä tulee olemaan kovin JRPG haastaja Final Fantasy XVI:lle, omissa odotuksissa ihan Xenoblade Chroniclesien tasoinen JRPG





 
Viimeksi muokattu:
Enpä tajunnut että näitä Granblue pelejä on tulossa kaksi. Toinen on tappelupeli. Luulin että vain se tappelupeli tulossa joten ihmettelin miksi tämä on joku roolipeli. :D
 
Enpä tajunnut että näitä Granblue pelejä on tulossa kaksi. Toinen on tappelupeli. Luulin että vain se tappelupeli tulossa joten ihmettelin miksi tämä on joku roolipeli. :D

Hyvä itseasissa kun mainitsit. helposti tuosta nimestä voisi kuvitella että tämä on tyyliin joku taistelupeli niin taidan laittaa sulkuihin tuohon titleen (JRPG), että ihmiset sekota tätä siihen Versukseen ja ajattele että tein sille taistelupelille threadin :D.
 
Oon kans tätä odotellut vesi kielellä. Näyttää hyvin mielenkiintoiselta. Uusia trailereita en oo vielä katsonut, mutta aiempaa pelikuvaa innolla seuraillut.

Ei taida tosiaan ainakaan musiikista jäädä kiinni.
 
Näyttää kyllä erinomaiselta uudelta tuttavuudelta, mutta ei uskalla innostua kun julkaisua ei ole tarkennettu vuotta tarkemmaksi. Viime vuosina joutunut tottumaan siihen että näissä vuoden tarkkuudella ilmoitetuissa julkaisuissa helposti pompsahtaa seuraavan vuoden puolelle
 
Nyt kun on nähnyt prewikoita ja videoita ja saanut vähän enemmän tietää pelistä niin itselleni pelistä on Tullut FFVII Rebirthin ja DD2:n ohelle yksi ensi vuoden odotetuimpia pelejä, ai perkele peli on enää kun reilu kuukaus ja sitten mennään, pelissä on tosiaan vain 20 tunnin mainquest joka näyttäisi olevan vain pieni osa peliä, Koska sen jälkeen alkaa Post Game content joka on luokkaa 20-40 tuntia ja sen jälkeen sitten alkaakin se mistä olen itse ehkä kaikkein innoissanu eli peli sisältää Gearaus/Gacha tyylisen End game Grind systeemi jossa on gearataan/min maxaillaan omaa hahmoa, eli taistelet Raid tyylisiä bosseja vastaan, ja keräillään loottia ja kehität hahmoa, eli todennäköisesti peli tarjoilee pelattavaa Sadaksi tunniksi eli näyttäisi siltä, että peli on oikeastaan sekoitus Monster Hunteria ja JRPG:ta. jokainen hahmo myös näyttäisi olevan merkittävästi erilainen ja jokaisella hahmolla on oma playstyle tuon viimeisen Hahmo deep dive esittely videon perusteella. ainiin ja Demokin saadaan Tammikuussa.

Boss Trailer



Previewkat





Hahmojen Esittelyjä

 
Viimeksi muokattu:
Onko tämä joku mmo tai cooppi-peli? Näyttää mielenkiintoiselta mut jos toi postgame-kontentti on cooppilaisille vaan niinku usein nois on niin jää hyllyyn. Ei oo aikaa tai mahdollisuuksia enää järkätä mitää raidi-keikkoja isolla porukalla.
 
Onko tämä joku mmo tai cooppi-peli? Näyttää mielenkiintoiselta mut jos toi postgame-kontentti on cooppilaisille vaan niinku usein nois on niin jää hyllyyn. Ei oo aikaa tai mahdollisuuksia enää järkätä mitää raidi-keikkoja isolla porukalla.

JRPG + Monster Hunter tyylinen peli, tosiaan nuo cooppi hommat voi vetää Ai/computer partyn kanssa myös tai jos oikein noheva on niin halutessaan vaikka soolona. itse todennäköisesti tulen käyttämään aika paljon AI partyä
 
Onneks tässä saa hahmot auki itse valitsemalla mieluisan, eikä oo pakotettu mitään gacha-arpakonetta siihen. En voi sanoin kuvata miten tympeää on ollut esimerkiksi Genshin Impactissa tuskailla ku 2 vuotta (kyllä) kesti viimein saada oma lemppari hahmo avattua. :D

Mut kyllä, vuoden suurimpia odotuksia tämä peli yhdessä Dragon's Dogma 2 kanssa.

Toivottavasti toi endgame pitää riittävästi mielenkiintoa yllä, ja toisaalta hyvä ettei tää oo sellane ikuinen peli, vaan sen voi läpäistä ja sitten hypätä seuraavien pelien pariin.
 
ilmeisesti 11 päivä on japanissa joku pressi niin todennäköisesti tuolla julkaistaan se demo, demo sisältää mukavasti pelattavaa kun 11 hahmoa pelattavaksi, story mode scenaarion, tutoriaalin ja Multiplayer tehtävän/tehtäviä, todennäköisesti demo sisältää sen saman scenaarion mistä löytyy playtrought netissäkin eli pelin kaksi ekaa tuntia. Varsinkin tuo että pääsee testaamaan hahmoja ja sitä kautta löytää itselleen sen suosikki hahmon ja playstylen on kyllä hyvä juttu.

tuossa tosiaan gameplay pätkä siitä jos joku haluaa sen jo katsella. tuosta videosta saa aika hyvin kuvan minkälaisesta pelistä on kyse. Quest Mode tosiaan muistuttaa hyvin paljon Monster Hunterin samankaltaista systeemiä.

 
eipä näitä tämän tyylisiä pelejä PC:lle kannata ostellekkaan Porttaukset kun lähes poikkeuksetta näissä vähä tuntemattomissa JRPG peleissä yleensä heikompia kun Konsoliversiot ja toisekseen pc versiot yleensä sisältävät sitten Cheattereitä. toinen on sitten että pelaajakunta on paljon pienempi, kun konsoleilla kun ainakin omien tietojeni mukaan tässä ei ole Crossplaytä ja Cross progressiota eli pc pelaajat ja Playstation pelaajat on sitten erikseen. joka on mielestäni erittäin hyvä juttu.
 
Itseä ei tuo moninpeli nappaa yhtään joten cheatterit saa tehdä mitä haluaa ja eipä se pelaaja määräkään kiinnosta sen takia. Mutta katsotaan nyt mitä sieltä tulee lopulta ulos.
 
Cygames on alkanut jakamaan Gran Blue Fantasy Animea omalla youtube chanelillaan, peliä promotakseen ja olen nyt itse 3 jaksoa animea katsellut ja tykkään kyllä kovasti, myöskin tähä animeen pelin lisäksi, Musiikit on säveltänyt Legendaarinen Nobuo Uematsu, muutenkin tästä animesta tulee vähä FF Vibat mieleen. muistaakseni joku joskus animea suosittelikin redditissä kun googletin animet like Final Fantasy, onhan tässä tosiaan paljon FF peleistä tuttuja olentoja mukana joten joo aion kyllä katsella ainakin itse koko animen loppuun 7 jaksoa on nyt tullut ekaa kautta tuonne Cygamesin kanavalle. muutenkin mukavampi hypätä sitten pelin ja demon pariin kun tietää jo vähä hahmojen taustoja ja muita.



Tässä myöskin pelin virallinen Main Theme

 
eipä näitä tämän tyylisiä pelejä PC:lle kannata ostellekkaan Porttaukset kun lähes poikkeuksetta näissä vähä tuntemattomissa JRPG peleissä yleensä heikompia kun Konsoliversiot ja toisekseen pc versiot yleensä sisältävät sitten Cheattereitä. toinen on sitten että pelaajakunta on paljon pienempi, kun konsoleilla kun ainakin omien tietojeni mukaan tässä ei ole Crossplaytä ja Cross progressiota eli pc pelaajat ja Playstation pelaajat on sitten erikseen. joka on mielestäni erittäin hyvä juttu.
Tämänhän voi pelata täysin yksin läpi, eikö? Ja eikös moninpelikin ole yhteistyöpohjainen, eikä toisia vastaan? Joten siinä mielessä versiolla ei ole väliä. Tietysti jos porttaus on huono PC:lle, niin se on asia erikseen.
 
se mikä itse olen käsittänyt niin Tämä on tosiaan enemmän Monster Hunter ja Genshin Impact (ilman Gachaa) tyylinen Action/gearaus JRPG enemmän kun perinteinen JRPG. siitä kertoo jo se pelin pää main questin kestokin joka on tosiaan vain sen 20 tuntia, sen sijaan ainakin toivon mukaan tässä on panostettu siihen post gameen ja end game Grindiin, ainakin tekijät ovat luvanneet että pelissä olisi yli 100 tunniksi contenttia, 100 monster hunter tyylistä questia yms, Hyviä Tarinapohjaisia JRPG pelejä tulee jatkuvasti sen sijaan hyviä JRPG pelejä jotka ovat panostaneet siihen end gameen tulee ehkä kerran 2-3 vuodessa.

Eli todennäköisesti Jos tykkäät Genshin Impactin ja Monster Hunter tyylisistä peleistä, niin todennäköisesti sillon pidät pelistä kovasti mutta jos taas odotat tästä uutta Final Fantasy tyylistä perinteistä JRPG:ta niin voi hyvin olla että sillon se tulee olemaan pettymys, itse siis uskon että Story mode on niin sanotusti alkuruoka, ja sitten se miten hyvä peli lopulta on niin määrittelee se miten hyvin tuo pelin End game content/grind on toteutettu.

Monster Huntereissa sekä Genshin Impactissa on myös hyvin suuressa osassa se Community pelin takana varsinkin Discordissa. eli todennäköisesti end game koostuu siitä että tapetaan paljon bosseja ja yritetään saada niiltä niitä harvinaisimpia Varusteita, sen takia uskon että, tästä kannattaa hommata se versio millä on eniten pelaajia eli tässä tapauksessa PS5/PS4 joilla on yhteinen community. eli jos pelissä on (/RNG tyylinen Gearaus systeemi) niin todennäköisesti tulevat tappamaan niitä bosseja useita kertoja vähän niin kun Monster Huntereissa.
 
se mikä itse olen käsittänyt niin Tämä on tosiaan enemmän Monster Hunter ja Genshin Impact (ilman Gachaa) Action/gearaus JRPG enemmän kun perinteinen JRPG. siitä kertoo jo se pelin pää main questin kestokin joka on tosiaan vain sen 20 tuntia, sen sijaan ainakin toivon mukaan tässä on panostettu siihen post gameen ja end game Grindiin, ainakin tekijät ovat luvanneet että pelissä olisi yli 100 tunniksi contenttia, 100 monster hunter tyylistä questia yms, Hyviä Tarinapohjaisia JRPG pelejä tulee jatkuvasti sen sijaan hyviä JRPG pelejä jotka ovat panostaneet siihen end gameen tulee ehkä kerran 2-3 vuodessa.

Eli todennäköisesti Jos tykkäät Genshin Impactin ja Monster Hunter tyylisistä peleistä, niin todennäköisesti sillon pidät pelistä kovasti mutta jos taas odotat tästä uutta Final Fantasy tyylistä perinteistä JRPG:ta niin voi hyvin olla että sillon se tulee olemaan pettymys, itse siis uskon että Story mode on niin sanotusti alkuruoka, ja sitten se miten hyvä peli lopulta on niin määrittelee se miten hyvin tuo pelin End game content/grind on toteutettu.

Monster Huntereissa sekä Genshin Impactissa on myös hyvin suuressa osassa se Community pelin takana varsinkin Discordissa. eli todennäköisesti end game koostuu siitä että tapetaan paljon bosseja ja yritetään saada niiltä niitä harvinaisimpia Varusteita, sen takia uskon että, tästä kannattaa hommata se versio millä on eniten pelaajia eli tässä tapauksessa PS5/PS4 joilla on yhteinen community.
Eli voi pelata yksin ja on yhteistyöpohjainen. En minä Monster Huntereitakaan pelaa randomien kanssa ja tuskin pelaisin tätäkään. Omista pelitarpeista se toki on kiinni, mutta tosiaan tässä on tuskin isoa merkitystä pelialustalla. Paitsi tietenkin jos joku versio on vaan teknisesti huono.
 
itse olen vähä erimieltä, jos tässä olisi Crossplay PC:n ja konsoleiden välillä, sillon olisin samaa mieltä, pelin jatkuuvuuden kannalta se Iso Community ja pelaajamäärä näytelee tämän tyylisissä peleissä isoa osaa, sitten tietenkin myöskin ne Trollaajat cheaterit ja sabotoijat joita yleensä näistä pc versiossa on mukana. riippuen siitä tietenkin että onko pelissä Anticheater suojaus joka estää sen.

Mainitaan hyvänä esimerkkinä Wo Long peli on aikalailla kuollut PC:llä mutta Konsoleilla, pelille löytyy jatkuvasti peliseuraa ja community on aktiviinen. sama homma tapahtui myös Stranger of paradisen kohdalla. joten joo ainakin itse 100/100 sadasta valitsen tämän tyylisissä peleissä juuri sen millä on se isoin pelaajamäärä ja vahvin community, jos konsoliversiossa ei ole mitään ongelmia.

ja tietenkin sekin että, tulevaisuudessa peli voi saada myöskin Exclusiivistä sisältöä ja DLC:ta konsoleille ennen pc:tä
 
Mutta kun ei ole aikomusta pelata onlinessa randomien kanssa niin silloin se on ihan sama millä alustalla pelaa. Ei se vaikuta mihinkään onko peli kuollut vai ei. Ei se ole vaikuttanut SoP eikäse vaikuta tässäkään.
 
Ylös Bottom