Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Granblue Fantasy: Relink (JRPG)

itse olen vähä erimieltä, jos tässä olisi Crossplay PC:n ja konsoleiden välillä, sillon olisin samaa mieltä, pelin jatkuuvuuden kannalta se Iso Community ja pelaajamäärä näytelee tämän tyylisissä peleissä isoa osaa, sitten tietenkin myöskin ne Trollaajat cheaterit ja sabotoijat joita yleensä näistä pc versiossa on mukana. riippuen siitä tietenkin että onko pelissä Anticheater suojaus joka estää sen.

Mainitaan hyvänä esimerkkinä Wo Long peli on aikalailla kuollut PC:llä mutta Konsoleilla, pelille löytyy jatkuvasti peliseuraa ja community on aktiviinen. sama homma tapahtui myös Stranger of paradisen kohdalla. joten joo ainakin itse 100/100 sadasta valitsen tämän tyylisissä peleissä juuri sen millä on se isoin pelaajamäärä ja vahvin community, jos konsoliversiossa ei ole mitään ongelmia.
Eli jos pelaa yksin tai tuttujen pelikavereiden kanssa niin alustalla ei ole väliä.
 
noniin näköjään Pleikkarilla peli on saamassa 3 päivän Early Accessinkin/headstartin, tuota en edes tiennyt aiemmin, toiseekseen jos peli saa tuollaisia etuja konsolille niin mitä muita konsoli exclusiivisiä ominaisuuksia peli sitten tulee saamaan tulevaisuudessa, esim vaikka DLC:t aiemmin ja Collaboration esim Gran blue mobile gamessa on ollut paljon vierailevia tähtiä samoin Fighting gameen tuli 2B Nier Automatasta, Demohan on tosiaan tulee myös olemaan PS4/PS5 only. joten joo aivan turha väittää ettei sillä versiolla ole merkitystä.

Purchase must be made before 6:59 a.m., January 31, 2024 (PT) in order to receive pre-order bonuses.
Early Access grants the right to play Granblue Fantasy: Relink a few days earlier than the official release date. Early Access play begins 7:00 a.m., January 28, 2024 (PT) but may be rescheduled for maintenance or other reasons.


Onhan tietenkin PC:lläkin omat etunsa kuten modaaminen, riippuen siitä miten hyvin peli on modattavissa. ostin tuossa joulu alessa juuri KH3:n modien takia PC:lle. lähinnä leikkimistarkotuksessa. toivotaan että tämäkin peli on hyvin modattavissa Kh3:n tapaan.
 
Viimeksi muokattu:
Vieläkään ei ole tullut mitään sellaista jolla olisi oman alustan valintaan mitään vaikutusta. Katsotaan onko PC versio raakile ja jos on niin alekorista joskus.
 
Uuh vaikeusaste pelissä kohdallaan, tuossa ehkä se suurin syy minkä takia siitä isosta communitystä ja pelaajamäärästä on hyötyä et jos vaikeusaste on vaikka tasoa Wo Long ja tulee tosiaan iso seinä vastaan/superbossi mihin ei oma taitotaso riitä tai edes oman peliporukan niin sillon yleensä turvaudututaan siihen Communityn apuun. itse tosiaan turvaudun siihen erittäin harvoin, mielummin opettelen itse bossin mekaniikat vaikka siihen menisi monta tuntia, kun turvaudun apuun, sen takia sinänsä outoa että olen ottanut asian esitelle, mutta tiedän että kasuaalipainotteinen pelaaja yleensä turvautuu sitten siihen apuun, toinen vaihtoehto on että kun se seinä tulee vastaan niin jotkut lopettavat pelin siihen.

While I didn’t play any endgame content, the producers had us watch them take down a huge white dragon boss called Radis Whitewyrm that was able to knock out their level-150 characters in one hit

itselle tuo Early Access on riittävä syy hommata pelistä PS4/PS5 koska tämä on yksi tämän vuoden odotetuimpia pelejä omalla kohdallani, toinen on sitten se että, jos on edes teoreettinen mahdollisuus että peli saa jossain vaiheessa FFVII Rebirth/remake tyylisen Collaborationin niin sitä ei voi ohittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Uuh vaikeusaste pelissä kohdallaan, tuossa ehkä se suurin syy minkä takia siitä isosta communitystä ja pelaajamäärästä on hyötyä et jos vaikeusaste on vaikka tasoa Wo Long ja tulee tosiaan iso seinä vastaan/superbossi mihin ei oma taitotaso riitä tai edes oman peliporukan niin sillon yleensä turvaudututaan siihen Communityn apuun. itse tosiaan turvaudun siihen erittäin harvoin, mielummin opettelen itse bossin mekaniikat vaikka siihen menisi monta tuntia, kun turvaudun apuun, sen takia sinänsä outoa että olen ottanut asian esitelle, mutta tiedän että kasuaalipainotteinen pelaaja yleensä turvautuu sitten siihen apuun, toinen vaihtoehto on että kun se seinä tulee vastaan niin jotkut lopettavat pelin siihen.

While I didn’t play any endgame content, the producers had us watch them take down a huge white dragon boss called Radis Whitewyrm that was able to knock out their level-150 characters in one hit
Saat tämän kuulostamaan siltä, että tätä peliä meinaa pelata noin neljä ihmistä PC:llä. Jos nyt välttämättä pitää randomien kanssa pelata, niin eikö muka löydy yhtään kaveria? Esiin nostamallasi Wo Longilla on tällä hetkellä yli 1000 pelaajaa linjoilla Steamissa.

Muistetaan sekin, että se ihan sama yhteisö pelin ympärillä auttaa alustasta riippumatta. Joo, et voi liittyä toisen peliin kuin samalla alustalla mutta oli se sitten ohjeet pomojen listimiseen tai discord tai mikä vaan niin ei sillä alustalla ole merkitystä.
 
tämä täysin offtopic keskustelu ei ole oikestaan johtanut nyt yhtään mihinkään täällä ketjussa, niin voisiko modet siirtää nämä onko jollakin versiolla väliä johkin muuhun ketjuun. (mukaan lukien omat viestini aiheesta) itse en ainakaan jatka enää aiheesta tässä ketjussa. vaikka minulla riittäisi kapasiteettia argumentoida vaikka kuinka, mutta nyt se vaan ei johda mihinkään ja tämä on siihen täysin väärä ketju esim tuo viimeisin viestissä vain totesin yleisesti että minkä takia isosta communitystä näiden pelien kohdalla on hyötyä, ei niinkään argumentointi enää aiheesta.
 
tämä täysin offtopic keskustelu ei ole oikestaan johtanut nyt yhtään mihinkään täällä ketjussa, niin voisiko modet siirtää nämä onko jollakin versiolla väliä johkin muuhun ketjuun. (mukaan lukien omat viestini aiheesta) itse en ainakaan jatka enää aiheesta tässä ketjussa. vaikka minulla riittäisi kapasiteettia argumentoida vaikka kuinka, mutta nyt se vaan ei johda mihinkään ja tämä on siihen täysin väärä ketju esim tuo viimeisin viestissä vain totesin yleisesti että minkä takia isosta communitystä näiden pelien kohdalla on hyötyä, ei niinkään argumentointi enää aiheesta.
Kyllä tämä mielestäni ihan ketjun aiheessa on, kun puhutaan tämän pelin eri versioista. Ja siitä miksi kannattaa tai ei kannata ostaa tästä pelistä tiettyä versiota. Molemmilla versioilla on pointtinsa. Lähinnä on syytä alun alkaenkin tiedostaa millainen peli on kyseessä ja mitä siltä itse kaipaa. Ei esim. minua iso community auta muuten kuin jos kävisin lukemassa jostain guidesta apuja, jolloin jälleen kerran alustalla ei ole merkitystä. Tai no, on sillä alustalla se merkitys, että jos ostaisin PS4 version niin oikean elämän pelikavereita olisi pyöreä nolla, kun taas jos ostan PC-version niin kavereita on useampia. Vaikka toki yksin tätä varmaan silti suurimmalta osin pelaisin.

Lisäksi, eihän nämä argumentoinnit yleensäkään tämän kummemmin mihinkään etene, kun ei ole oikeastaan mitään mihin edetä. :D
 
Kyllä tämä mielestäni ihan ketjun aiheessa on, kun puhutaan tämän pelin eri versioista. Ja siitä miksi kannattaa tai ei kannata ostaa tästä pelistä tiettyä versiota. Molemmilla versioilla on pointtinsa. Lähinnä on syytä alun alkaenkin tiedostaa millainen peli on kyseessä ja mitä siltä itse kaipaa. Ei esim. minua iso community auta muuten kuin jos kävisin lukemassa jostain guidesta apuja, jolloin jälleen kerran alustalla ei ole merkitystä. Tai no, on sillä alustalla se merkitys, että jos ostaisin PS4 version niin oikean elämän pelikavereita olisi pyöreä nolla, kun taas jos ostan PC-version niin kavereita on useampia. Vaikka toki yksin tätä varmaan silti suurimmalta osin pelaisin.

Lisäksi, eihän nämä argumentoinnit yleensäkään tämän kummemmin mihinkään etene, kun ei ole oikeastaan mitään mihin edetä. :D

nojoo totta, joo kyllä molemmista versioista löytyy ne puolensa, itsellä tosiaan on juuri sama homma että pc:llä ne kaverit ja konsolilla ei niinkään, itse vain olen niin min max tyylinen pelaaja ja muutenkin tykkään pelata pelejä yksin, olen myös siinä mielessä erinlainen ku kaveripiiri että itsellä omalla kaveripiirillä menee hermot hyvin nopeasti jos pitää tahkota yhtä bossia, itse taas tykkään opiskella niitä bossin mekaniikkoja. eli omassa tapauksessa Min-max Tyyliset pelaajat löytyvät sieltä Discordista ja twichistä, esim Stranger of paradisessa tutustuin erääseen youtubettajaan jolla on nykyään yli 100k tilaajaa, eli tykkään tutustua uusin ihmiseen ja uuteen communityyn.
 
nyt olen tuota animea 10 jaksoa katsellut ja pakko sanoa että kyllähän tämä tulee olemaan täydellinen peli odottelessa sitä FFVII Rebirthiä. anime sisältää ihan hirveän määrän FF referenssejä joten otin vähän tarkemmin selvää ketä siellä Cygamesilla oikein työskentelee enkä ihmettele enää yhtään että Granblue Fantasyssä on Bahamuttia, Tiamattia, Leviathania, iron gianttia ja paljon muita FF:stä tuttuja olentoja, koska Cygames koostuu Square Enixin veteraaneista sen takia myöskin Nobuo Uematsu on siinä mukana, pääjehunu siellä häärii itse Taku Murata jonka käsialaa on sellaiset pelit kun Final Fantasy Tactics, Final Fantasy XII ja kirsikkana kakun päälle yksi kaikkien aikojen parhaista peleistä nimittäin Vagrant Story. josta esim Dark Soulsit on ottanut paljon inspiraatiota.

Cygames is a Japanese game company founded in 2011, by several former Square Enix developers and artists, that mainly specializes in making mobile games for iOS and Android, both licensed and original. Several of their games have been obscenely profitable to the point where they often rank in top 10 charts for top grossing on both Apple's App Store and Google Play.

jos tosiaan nuo pelin End game content on tasoa missä taistellaan Leviathania, Iron Gianttia Bahamuttia, ja kumppaneita vastaan niin tästä on tulossa aika timanttinen tekele eli Monster hunter tyylinen peli Final fantasy tyylisellä Monsterversellä
 
Viimeksi muokattu:
Tosiaan katselin animen ja viimeinen jakso (12) jätti niin kovan nälän että kaipasin 2 seasonia, (jota ei ikävä kyllä ole) viimeisessä jaksosossa esiintyy niin monta hahmoa jotka on sitten mukana Relinkissä että haluan tietää enemmän niiden taustoja ja muuta, no sitten katselin muutaman arvostelun Gran Blue Versus risingistä ja peli sai niin kovaa suitsutusta esim IGN:ta ja muilta ja kävi ilmi että se sisältää guilty Crown tyylisen RPG 2D Side Scroller moden niin oli helppo lyödä aamulla ostohousut jalkaan ja jatkaa Tarinaa sitten Gran Blue Versus risingin parissa. lähden tälläkin kertaa niin sanotusti All In, asenteella, niin ku yleensä tykkään lähteä uusien JRPG franchise pariin. eli kahlataan nyt sitten tässä demoa odotellessa lähes koko Gran Blue Fantasy tuotanto.

tosiaan 2 ekan tunnin perusteella tämä Gran Blue Versus Risingin Story/RPG mode tarinallisesti vähän niin kun juuri se 2 season mitä animelle kaipaisin. että saan tietää enemmän niiden muidenkin hahmojen taustoja

vielä kun peli sisältää eeppisten taisteluiden lisäksi, eeppisiä trackkejä niin eihän tässä voi ku nauttia matkasta

 
Viimeksi muokattu:
katselin muutaman Previewin tuossa kahvia hörppiessä niin niissä sanottiin että pelissä tulee olemaan todella deep Character Development system, päätin ottaa asiasta taas selvää ja kääntelin erään japanilaisen Preview videon tekstejä Englanniksi, näyttäisi siltä että tuo Character Development/customazation system on sekoitus Monster Hunteria sekä Xenobladea, Itse tiedän jo että tulen pelistä pitämään kovasti, joten ennakkotilasin jo pelin Ennenkö edes olen demoa testannut. tuohon vielä lisäksi että jokaisen hahmon playstyle on täysin erillainen niin kyllä tässä buildeja ja tinkeröitävää tulee riittämäään.

Varsinkin Quest Modessa, Taistelu näyttäisi olevan Hyvin Skill Based painotteinen lootin suhteen tosiaan niin Versus risingissä kun tässä Relinkissä molemissa on niin sanotusti Challenge System mitä paremmin pelaat niin sitä paremmat Rewardit, peli näyttäisi palkitsevan ne jotka opettelevat taistelusysteemin kunnolla. jotkut noista Challengeista ovat suhteellisen haastavia, lopussa sitten katsotaan monta Challengea sait onnistuneesti suoritettua ja sitä mukaan annetaan Loot Chestit

Demo tosiaan tulee joko 11-12 päivä se on aikalailla varmistettu itse ainakin tahkoan koko ensi viikonlopun demoa, ja testailen eri hahmoja ja opettelen pelin combatin mahdollisimman hyvin. toivon mukaan demo sisältää jonkun ison/haastavan bossin jossa pääsee kunnolla harjoittelemaan.



Character Development System

- Aseilla on myös omat Skillinsä
- Aseilla on gem slotteja jotka on tosiaan vähän kun sinun Gearesi
- Gemeillä on myös omat levelinsä ja tierinsä ja eri tier:illä on omat passiiviset ominaisuudet
- Skill three näyttäisi olevan suhteellisen massiivinen ja sisältää monia eri polkuja
- Aseisiin voi craftata uusia ominaisuuksia (esim vaikka haluamasi Elementin vaikka Lightning joka antaa sitten eri bonuksia)
- Gemeihin voi craftata uusia ominaisuuksia

Tässä kyseinen japanilainen video, Tuossa on myös Hyvin Monster Hunter tyylinen fightti 10 minuutin kohdalla. siinä tosiaan on yhtenä challengena pistää bossi kylmäksi 4 minuttiin. he tosiaan onnistuivat 2 eri challengessa bossin kukistamisen lisäksi niin heidät palkittiin yhdellä kulta arkulla ja kahdella normaalilla todennäköisesti 3/4 challengea on 2 kulta arkkua ja 4/4 on sitten kaikki 3

 
Viimeksi muokattu:
Tää kiinnostaa kyllä paljon, en ole vielä ennakkotilannut. Mietityttää että onko tässä sama ku Monster Hunterissa, että niitä mörköjä saa hakata ikuisuuden että kuolevat. MHW oli tosi hyvä, pelasin sitä ja Icebornea paljon, mut aina harmitti se mite paljo ne otukset kesti vahinkoa, ja niiden peräs sai juosta hikihatus pitkin karttaa.

Onko tämä siis semmone, vaiko onko täs enemmänki yhden areenan pomo joka mäiskitää hengiltä bossimekaniikat huomioiden? Mmm, ehkä vaikka FF14 dunkun bossi -tyyliin?
 
Viimeksi muokattu:
Tää kiinnostaa kyllä paljon, en ole vielä ennakkotilannut. Mietityttää että onkobtässä sama ku Monster Hunterissa, että niitä mörköjä saa hakata ikuisuuden että kuolevat. MHW oli tosi hyvä, peladin ditä ja Icebornea paljon, mut aina harmitti se mite paljo ne otukset kesti vahinkoa, ja niiden peräs sai juosta hikihatus pitkin karttaa.

Onko tämä siis semmone, vaiko onko täs enemmänki yhden areenan pomo joka mäiskitää hengiltä bossimekaniikat huomioiden? Mmm, ehkä vaikka FF14 dunkun bossi -tyyliin?

itse uskon että power creep tässä pelissä on varmaan samaa tasoa kun Stranger of Paradisessa, sen verran paljon näyttäisi olevan noita kustomointi mahdollisuuksia että uskon että hyvin optimoidulla gearilla ja buildilla, todennäköisesti normaalit Areena bossit pystyy tappamaan muutamassa minuutissa (esim tuolla videolla esiintyvän bossin) sitten on tietenkin nuo Raid bossit jotka tosiaan on enemmän FFXIV tyylisiä niin niissä minun puolestani saa luvan kestääkkin vähän kauemmin.
 
Ai että Vihdoin!, nimittäin joko huomenna tai sitten Perjantaina viimeistään mennään demon merkeissä, todennäköisest huomisen Japsi pressin jälkeen demo on ulkona, siinä sitten meneekin mukavasti koko viikonloppu testaessa hahmoja ja opetellessa pelin mekaniikkoja. voin sanoa jopa henkilökohtaisesti että odotan pelin demoa enemmän mitä esim odotan Rebirthin demoa koska todennäköisesti Rebirthin demo on samanlainen ku Remaken viime vuonna että se pelataan läpi korkeintaan muutaman kerran, tähän taas uskon käyttäväni kymmeniä tunteja. Riippuen contentin määrästä ja että voiko demossa miten hyvin sitä grindailla. Tosiaan hahmot on tulleet erittäin tutuiksi nyt jo tuon Versus Risingin RPG/Story moden parissa, että tietää jo ennakkoonkin että minkä tyylisestä hahmoista kyse. 2 ekaa chapteria pelattuna sitä ja todennäköisesti tänään sitten saan RPG moden päätökseen. pakko sanoa muutenkin että pelin Lore ja hahmot on todella hienoja, itselle vielä ku suurinosa Pelin VA:ista koostuu lähinnä Trails of the Sky Cold Steelin Va:ista niin olen kun kotonani tuon Castin kanssa, kun about joka toisella hahmolla on tuttu ääni.
 
Viimeksi muokattu:
Sit jäbä grindaa taas joku 86h putkeen ja se oli siin ;)

Pistin pelin ennakkotilaukseen lopulta kanssa, ihan mielenkiinnolla odottelen mitä tulee. JRPG:t harvoin pettää kuitenkaan ja jos tossa tosiaan on Monster Hunter tyylisiä juttuja mukana niin mikäs siinä, eiköhän maistu. Vähän epävarma viel et millonka se ennakko-oikeus peliin aukee, store sanoo että peli aukee pelattavaks 29.1 kun taas pelin kuvaus sanoo että saa kolmen päivän ennakon joka alkais 28.1. Mut jos peli aukee 29. päivä ni eikö sillo se ennakko alkais 26. päivä? No anyways, eiköhä tuo selviä.
 
Sit jäbä grindaa taas joku 86h putkeen ja se oli siin ;)

Pistin pelin ennakkotilaukseen lopulta kanssa, ihan mielenkiinnolla odottelen mitä tulee. JRPG:t harvoin pettää kuitenkaan ja jos tossa tosiaan on Monster Hunter tyylisiä juttuja mukana niin mikäs siinä, eiköhän maistu. Vähän epävarma viel et millonka se ennakko-oikeus peliin aukee, store sanoo että peli aukee pelattavaks 29.1 kun taas pelin kuvaus sanoo että saa kolmen päivän ennakon joka alkais 28.1. Mut jos peli aukee 29. päivä ni eikö sillo se ennakko alkais 26. päivä? No anyways, eiköhä tuo selviä.

jos oikein käsitin niin Early Access/Headstart alkaa 28.1 kello 17.00 joka paikassa samaan aikaan Regionista riippumatta. eli se ennakkotilaus pitää tehdä ennen 29.1 jos haluaa sen Early Accessin mutta se Early Access tosiaan alkaa 28.1
 
Mielestäni viimeisimmällä trailerilla jonka katsoin näkyi "war mode", joka oli yläperspektiivistä jonkun näköistä taktikointia sotajoukkojen sijoittelulla. Enemmän peliin perehtyneille, onkohan tämä miten isossa osassa peliä?
Vai sekoitanko johonkin toiseen peliin :p
 
Mielestäni viimeisimmällä trailerilla jonka katsoin näkyi "war mode", joka oli yläperspektiivistä jonkun näköistä taktikointia sotajoukkojen sijoittelulla. Enemmän peliin perehtyneille, onkohan tämä miten isossa osassa peliä?
Vai sekoitanko johonkin toiseen peliin :p

sekoitat pelin :D se peli on Eiyuden chronicle Hundred Heroes, eli se Suikoden Tekijöiden peli.
 
pakko kyllä kehua erikseen vielä pelien ja animen OST:eja ne sisältää todella monta Helmeä ja Nobuo Uematsu fanit tunnistavat niistä erittäin paljon tuttuja elementtejä, Sen takia sanon jo nyt että, todennäköisesti oma tämän Vuoden OST Taistelu tullaan käymään 3 pelin välillä ja kahden pelin säveltäjä niistä on Mestari Uematsu, eli FFVII Rebirth, GranBlue Fantasy Relink ja musta hevonen onkin sitten Hundred Heroes jolla onkin sitten eri säveltäjä

Tämä biisi varsinkin on kolahtanut ja kovaa, onneks tämä biisi on myös biisi jota käytetään paljon Animessa ja niin kun Versus Risingin kohtauksissa, joten hyvin suurella todennäköisyydellä tämä tulee olemaan myös se the biisi mitä tullaan käyttämään myös paljon Relinkissä, sillon kun on Melankolinen tai mysteerinen fiilis ja teema pelissä.



Tässä taas sitten on hyvin tuttua Tavaramerkki Uematsua, biisi joka voisi hyvin olla jonkun FF:nkin Battle theme



Tämä voisi hyvin olla jonkun FF:n Boss Theme



ja tässä sitten sitä erikoisempaa Uematsua

 
Viimeksi muokattu:
pressi tosiaan alkaa 12.00 tänään, jonka yhteydessä todennäköisesti dropataan se demo, tosin jonkun huhun mukaan se droppaa vasta huomenna, mutta toivotaan että suoraan pressin jälkeen, henkilökohtaisesti odotan pressiä ihan hemmetisti, jollain tavalla jo faniutunut tuohon GranBlue Fantasy Loreen ja hahmoihin, eilen sain animen 2 kauden päätökseen, (tosiaan löytyi vielä toinen kausi), pressin odotukset demon lisäksi että, julkistavatko he vielä uusia pelattavia hahmoja tuo Versus Rising tosiaan sisältää yli 28-30 hahmoa joten Gran blue Fantasy:ssa riittää hahmoja mistä ammentaa, toinen mitä tosiaan odotan että, kertovatko he enemmän tarinasta että mitä se pitää sisällään, mielenkiintoista nähdä myös, että mistä kaikki alkaa, odotan myös mahdollisia DLC hahmoja varsinkin Beliel olisi mukava nähdä toinen on sitten Seox ja tietenkin odotan myös että näyttävät uusia bosseja ja lisää end game contenttia.

Tuossa on tosiaan linkki tuohon pressiin joka alkaa 12.00. pressi on tosiaan japaniksi mutta siinä on myös English Subit mukana.

 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom