Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto: Double Pack

Nyt on viikonloppu takana, pelailin Vice Cityä noin 10 tuntia ja erittäin hyvä pelihän tuo on.

GTA III:sta pelailin PC:llä ja jätin sen kokeilematta ja siirryin suoraan Vice Cityyn. Hieman mietitytti jengin kommentit nykimisestä ja pelkäsin pahinta. Peli kyllä hieman nykii, mutta mistään vakavasta tahmaamisesta ei kyllä voida puhua. Jossain tilanteissa huomaa että peli hidastuu mutta mielestäni kyseessä näyttäis olevan koodaustaidon puutteellisuus kuin koneen teho. Tämä siksi että FPS tippuu tietylle tasolle, mutta aina samalle tasolle, ei koskaan liian alas. IMO.

Jos tarkkaan katsoo, pientä nykimistä tapahtuu aika usen, mutta käytännössä sitä ei juuri huomaa. Varsinkin tehtävien aikana / kun vauhtiin pääsee (siis fiiliksiltään) niin tuo ei todellakaan häiritse.

Suosittelen Vice Cityä sitä pelaamattomille XBOXin omistajille. Ehdottomasti.

Ainoa mikä on huonoa on ampuminen. Huomaa selvästi että ajaminen on ollut tekijöillä asia numero yksi. Vain rynkyllä pystyy tähtäämään 1st personissa ja muilla pistooleilla ja haulikoilla vain automaattitähtäyksellä, usein niin että olet kuollut ennenkuin tähtäin lukittuu/löytää vihulaisen. Samoin jotkut ääliöt tehtävät + aikarajat tehtävissä.

Mutta hyvä peli on, hyvä fiilis kertakaikkiaan.
 
Ostin Double Packin Xboxille ja kokeilin GTA kolmosta. Ei töki yhtään missään vaiheessa samalla tavalla kuin PC-versio. Vice Cityä en ole ehtinyt koettaa kiireiltäni.
 
Ostinpa minäkin Double Packin ja on tullut sahattua niin paljon että Livekin on jäänyt vähemmälle. En ole koskaan tehnyt tehtäviä kummassakaan pelissä, vain riehunut kaverin PS2:lla.

Molemmilla peleillä on omat hyvät ja huonot puolensa, esimerkiksi Vice Cityn ilme on paljon rennompi ja harrikat asiallisia, mutta alueet sangen yksitoikkoisia ja pieniä, kun taas Liberty Cityn kadut ja mestat ovat paljon mielenkiintoisempia.

Pelit ovat hyviä mutta kokonaisuutena pakettia voisi luokitella peräti täydelliseksi, kaksi mainiota peliä yhden hinnalla on erittäin harvinainen ilmestys.
 
niin.
minäkin ostin uuden tuplapaketin.

olen ERITTÄIN TYYTYVÄINEN.
olen pelannut pääosin gta 3:ta ja en meinannut millään malttaa odottaa että pääsisin seuraavalle saarelle, mutta maltoin ja pääsin. meinasin jo kysyä neuvoakin. ns. salasanoja.
mutta nyt en halua niitä.
se on totta että rahalle saa nyt vastinetta!!!

2 huippupeliä samassa!! 1 hinnalla!!!

kun taas joku Wreckless the paska missions höh mitä skeidaa.

toki puutteensa on tässäkin pelissä.
ampuminen joskus yhtä tuskaa ainakin gta 3 :ssa
ja pientä nykimistä.
mutta se että peli on laaja ja mielenkiintoinen sekä se että siinä
voi oman halun mukaan toimia, niinkuin lystää on se "juttu"
siis tarkoitan sitä että ei tarvitse jos ei "nyt" huvita toimia tehtävien mukaan, niin voi tehdä paljon kaikkea muuta!!!
stunt-hypyt, erilliset pikku lisätehtävät.
yleinen kaahailu ja ilkeily. poliisien kiusaaminen jne.
minä ainakin olen tykännyt kovasti siitä että kaahailee ja tuhoaa poliiseja ja on kaikinpuolin yhteiskunnan vastainen (pelissä siis)
se tyydyttää kovasti tiettyjä puolia itsessäni!!

no simmosta löpinää siitä.
eli jos tykkäät pelistä jossa on vapaa kulkuoikeus koko alueella
niin tämä se on!!

kurki-fin-
 
Onko se nyt sitten niin, että VC:n nykiminen on hyvinkin sietämätöntä?

Itselläni on sellainen tilanne, että PS2:n tulen varmaankin joskus hankkimaan, joka tarkoittaa sitä, että sille voin sitten joskus hankkia VC:n. PC:lle en viitsisi peliä hommata, koska pidän enemmän konsolipelaamisesta ja pelin pyöriminen sulavasti on hiukan kyseenalaista (tosin niin on Xboxillakin).

Monenmoista mielipidettä on nykimisestä tullut. Mutta onko se pelattava? Joku myös mainitsi kontrollien yksinkertaisuudesta ja surkeudesta helikopterissa. Onko eroja PS2-versioon paljonkin?
 
Ei se nykiminen nyt sietämätöntä ole, lähinnä siinä riepoo se että Xbox-versiossa piti olla sulava ruudunpäivitys myös VC:ssä ja näin ollen odotin sulavasti pyörivää pakettia, varsinkin kun GTA3 ei juuri nyi.


Ja mitä tulee niihin kontrolleihin, niin ne ovat pääosin hyvät, ehkä paremmat kuin PS2-versiossa. Ongelmaksi ainakin minulle ovat koituneet tietyt käsittämättömät ratkaisut, esimerkiksi paloautoa kuskatessa ei voi perusasetuksilla katsoa taakse, oikealle tai vasemmalle koska näihin toimintoihin normaalisti käytettävä oikeanpuoleinen tatti on varattu vesisuihkulle. Kamerakulman säätö olisi hyvin voitu laittaa D-padille, niinkuin on Classic-ohjausasetukselle tehtykin. Paloautotehtävissä on sattunut monta kertaa kohtia joissa ehdottomasti olisi päästävä vaihtamaan kamerakulmaa, mutta se ei onnistukaan peruasetuksilla. Helikoptereiden kontrolleissakin on tehty ratkaisu jota ei voi järjellä käsittää, mutta sinuna en antaisi näiden lapsusten vaikuttaa ostopäätökseen.
 
GTA: Double Pack kuulostaa kieltämättä aika hyvältä paketilta Xboxille, mutta toisaalta omistan GTA: Vice cityn jo Puuceelle. Xboxilla tuossa paketissa ei taida pahemmin olla erojakaan, joten minun taitaa olla aika turha hankkia kyseistä pakettia?
 
Tänään tuli postilaatikkoon GTA: DP. Tiesin mitä sain ja pitkästä aikaa, se tuntui hyvältä. Kolmosta kun olen vähemmän pelannut, niin aloitin siitä. Yksi tehtävä ja vähän seikkailua Liberty Cityssä jätti mukavan fiiliksen, mutta VC:ssä seikkailu on huomattavasti avarampaa ja muutenkin VC:ssä on fiksattu muutamaa epäloogisuutta pelin toiminnassa. VC:tä tuli loppujen lopuksi pelattua enemmän, enkä käsitä miksi tai miten jaksan. GTA:n vapauden tunne on huimaava, vain Morrowind antaa paremman fiiliksen. On myös sanomattakin selvää, että peli jossa on vapautta, jaksaa kiinnostaa kauemmin kuin lineaarinen (Poikkeuksena Shenmue, MGS:t ja muutama muu). Slowdownia noottasin vain VC:ssä ja silloin kun vaihdoin radiokanavia. Pieni hinta kahdesta hyvästä pelistä. Lisää asiaa kun kerkeää pelaamiselta (ja koululta).
 
Myös minä kävin lauantaina oman Double Packini hakemassa, ja pitäänee sanoa, että kyseessä on paras peliostos sitten Xboxin ja Halon (sekä muutamaa vuotta aiemmin The Sims) jälkeen. Olen TODELLA yllättynyt pelin viehätysvoimasta. Olen hakannut peliä joka ainoa tunti vapaa- ajalla...Kyllä minulta löytyy elämäkin, mutta alkuinnostus on kestänyt jo häiritsevän pitkään.

Itseäni ei ruudunpäivitys häiritse tippaakaan, vaan on jopa hauskaa, kun VC:n yöelämässä ajelet ja valot suttuuntuvat hieman. Se antaa mukavan fiiliksen. Ei voi kun suositella!
 
Yksi miinus pelissä on tuo ampuminen, eli automaattitähtäys tulee käsiaseisiin, konepistooliin ja haulikkoon, muilla voi zoomata first personista. Hieman hankalaa kun automaatti lukittuu kuolleeseen tyyppiin eikä lähde vaikka kuinka nappia painaa :)

Ei se helikopterin käsittely hankalaa ole vaikka jonkun mielestä kontrollit ovat käsittämättömät. Mukava arcade fiilis kautta linjan.

On muuten mukava ajaa autolla punaisia päin ja huomata juuri samaan aikaan eteen ajava moottoripyöräilijä joka sitten lentää ties minne :) (siis pelissä :) )
 
Niin, päästä irti se tähtäysnappi ja paina takas pohjaan. Tai sitten pidät sitä L-nappia pohjassa ja vaihdat kohdetta D-padin oikealla ja vasemmalla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Arcane
GTA: Double Pack kuulostaa kieltämättä aika hyvältä paketilta Xboxille, mutta toisaalta omistan GTA: Vice cityn jo Puuceelle. Xboxilla tuossa paketissa ei taida pahemmin olla erojakaan, joten minun taitaa olla aika turha hankkia kyseistä pakettia?
Ei ollut ainakaan minulle turha hankinta, koska PC:llä en koskaan saanut VC:ä pyörimään hyvin, ja muutenkin isolla televisiolla ja kunnon äänillä on enemmän fiilistä pelissä kuin PC:llä. Meikän olohuoneen DD 5.1 -äänet ja 36" kuva ovat vähän toista kuin 19" monitori ja kuulokkeet PC:llä.

Jos kotona on asialliset "kotiteatterivehkeet" tai peli toimi huonosti PC:llä, hanki ihmeessä GTA DP Xboxille. Muuten ei varmaan kannata.

t. tero
 
Kyllä se pakkaus näytti liian hienolta kaupan hyllyllä. Vice Cityä pelailen ahkerammin ja olen siinä RC Helikopteri tehtävässä.
Ei se lentely pienen opettelun jälkeen ole vaikeaa. Grafiikassa tuntuu olevan jotain muutoksia. Ehkä GTA3 on hienomman näkönen ja pyörii helpommin, mutta VC on mielenkiintoisempi.
 
No niin, omani tuli maanantaina. Mahtavia pelejä kyllä molemmat.

Pientä kommenttia Vice Citystä:

Itse en ole huomannut minkään maailman nykimistä, paitsi todella lievää nykimistä ostarilla. ( Vai mikä onkaan...) Peli näyttää ja kuulostaa mielestäni oikein hyvältä. Kaksipyöräiset ovat pelkkää nannaa, ja peli pitää todella hyvin otteessaan.

Pientä kommenttia GTA III:sta:

Tuntuu pyörivän aavistuksen sulavammin, mutta vain aavistuksen. Nykimistä en ole ollenkaan huomannut. Tämäkkin pitää hyvin otteessaan, mutta ei ole niin kiinnostava kuin Vice City.
 
Allekirjoitan Tepin kokemukset täysin. En tosin vielä osaa sanoa kummasta pelistä pidän enemmän. Se pienenpieni ero GTA3:n paremmassa sulavuudessa vaikuttaa kyllä myös tähän tykkäämiseen hieman.
 
Noniin, ensi viikolla pitäisi tulla tuo XBoxFIN:in lähettämä lahja minunkin luukulleni ja kun ei vain jaksaisi odottaa. Olen tuon GTAIII PCllä vetänyt kutakuinkin läpi, lukuunottamatta muutamia tehtäviä sieltä täältä jotka kaverini pelasi. Nyt on taas tullut hinku pelata uudestaan läpi, mutta nykii niin pahasti nykyisellä PCllä että päätin jättää väliin.

Vice cityä olen pelannut kavereillani, lähinnä sekin peliaika mennyt kruisaillessa hienoilla autoilla ja prätkillä pitkin Vice Cityä. Nyt innoissani odotan päästä tekemään lisää sitä samaa ja myöskin pelaamaan juonta läpi.
 
20h pelattu ja innostus tökkäs pahasti. Ei vaan ole tarpeeksi pitkäikäistä viihdettä. Pitäisi olla laajempi peli tai nettipeli.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan VeroKarhu


Vice cityä olen pelannut kavereillani, lähinnä sekin peliaika mennyt kruisaillessa hienoilla autoilla ja prätkillä pitkin Vice Cityä. Nyt innoissani odotan päästä tekemään lisää sitä samaa ja myöskin pelaamaan juonta läpi.

Nuo viimeiset kommenttisi olisivat voineet olla minun suustani. Nyt olen pelannut muutaman tunnin. Pääsin läpi sen tehtävän, jonka jälkeen pääsee Vice Cityn sillan toiselle puolelle. Peli tosiaan nykii kolmososaan verrattuna niin hemmetisti. Siinä on kuitenkin monia parannuksia. Ensimmäisenä tulee mieleen se, että vesi ei näytä mustalta mönjältä. Sitten ovat helikopterit, joilla en ole valitettavasti päässyt ajelemaan, paitsi yhtä kauko-ohjattavaa. Tehtävät ovat yllättävän mielenkiintoisia. Taskussa on golfklubin jäsenyys ja yhden kiinteistön avaimet.
 
Ylös Bottom