Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto IV

Vastaus: Grand Theft Auto IV

Jep, mutta silti pidin GTA3:sesta eniten verratuna muihin peleihin. Toki en ole pelannut tätä uutta. Pitää ensiksi testata serkun luona kun se pääsee armejasta lomille. :)

Onhan se GTA3 loistava peli. Piti vain se tuohon esimerkiksi ottaa, kun eivät SA eikä VC ole koskaan kiehtoneet tarpeeks, että olisin jaksanut kunnolla pelata. ;)
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

VInkkejä miten saisi parhaimman mahdollisen kuvanlaadun putkitelkalle säätämällä noita kontrasteja etc. pelin optionsista?
Ja onko muilla ilmennyt sellaista, että aamuaikaan joskus klo 09-11 värit toistuu melko harmaina ja maailma näyttää aika harmahtavalta..? Luultavasti johtuu siitä, että on putkitöllö?
Säädä Display-asetuksista Saturation (värikylläisyys) parilla pykälällä vahvemmaksi, pitäisi auttaa tuohon. Toisaalta jos muina vuorokauden aikoina aikoina värit ovat ok, niin nekin luonnollisesti korostuvat tehtyjen muutosten myötä. Testaile, miten toimii.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Täälläkin tuli eka " jäätyminen " vastaan kun olin rankaisemassa jotain jooga hippiä rannalla, ja vielä pesäpallomailalla ! :D

Onpa tuo tosin ollut jo sen ~12h päällä, välillä käyty kaupassa, välillä TV:tä katellessa, mutta GTA on pyörinyt taustalla koko ajan :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Tarina on kyllä todella mahtava ja yllättävä! pariin kertaan kun nikolle on kerrottu jotain yllättävää niin itse olen huutanut samalla "no no no that cant be" aika elokuvamaisen fiiliksen tästä kyllä saa :)
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Toimiiko GTA serverit nyt vai tuleeko vielä cannot connect to the provider tjsp.?
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Johtuu varmaan aikalailla näyttölaitteesta... Ei mulla boxin versiolla ja Sonyn 32" älceedeellä oo mitään ongelmia näkyvyyden kanssa, kirkkautta säädin pykälän korkeemmaks.


edit: jaaha, mokasin sit postauksen kanssa. Anteeks.
No mulla kyllä on 28 tuumanen Samsungin HD-ready televisio. Päivällä näkee kyllä siis aivan normaalisti, kyse vain siitä että yöllä ei pimeissä paikoissa näy mitään esim. ovesta jos menee. Vois koittaa tota brightnessia sitten säätää.

Kun mulla on toi HD-ready ja tuo tukee 720p ja 1080i -resoluutioita niin onko jollain kokemusta kumpi nuista on parempi? Olen testannut vain sillä lailla, että PS3:n näyttöasetuksista pistänyt automaattisen resoluutiohaun ja silloinhan resoluutioksi tulee 1080i. Ja tossa pelissä on hitosti sahalaitaa ja blurria ainakin 1080i:llä. Oisko 720 parempi?
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Kun mulla on toi HD-ready ja tuo tukee 720p ja 1080i -resoluutioita niin onko jollain kokemusta kumpi nuista on parempi? Olen testannut vain sillä lailla, että PS3:n näyttöasetuksista pistänyt automaattisen resoluutiohaun ja silloinhan resoluutioksi tulee 1080i. Ja tossa pelissä on hitosti sahalaitaa ja blurria ainakin 1080i:llä. Oisko 720 parempi?
Sitä ei voi tietää kukaan muu kuin sinä itse. Asiassa on sen verran monta muuttujaa, joista tärkeimpänä tuo ihan inhimillinen tekijä (=katsoja), että ulkopuolisten suosituksilla ei ole kovinkaan suurta painoarvoa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Navigaattori on hauska. Kun lähtee väärään suuntaan kuuluu jotenkin näin: "Make a U-turn, carefully..." :D

Kuuluu tosiaan, jos sen sattuu vain kuulemaan. Kumma kun ei mistään saa tota navigaattorin ääntä kovemmalle. Tosin kyl radiokanavatkin kelpaa mut totaki vois välil pitää jos kuulis kunnolla.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Ohoi! Oon nyt tunnin onnistunut pelaamaan tilttailematta, joten ehkä tunnelin päässä näkyy valoa. Ehkä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

No mulla kyllä on 28 tuumanen Samsungin HD-ready televisio. Päivällä näkee kyllä siis aivan normaalisti, kyse vain siitä että yöllä ei pimeissä paikoissa näy mitään esim. ovesta jos menee. Vois koittaa tota brightnessia sitten säätää.

Telkkarit toistavat hyvin erilailla tummia värejä, huonommat vetävät esimerkiksi tumman sinisen mustaksi suoraan ja sitä rataa.
Mutta kyllä se asetusten räpläily pitäisi jotain auttaa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Sehän on pelkästään realistista. Meikunkin tosielämän navigaattori huutelee vastaavissa tilanteissa: "Käänny takaisin, missä se on luvallista." :)

Mutta on pakko vielä kerran todeta, että se GPS on GTA4:n yksi ehdottomasti parhaita uudistuksia. Kaikissa aiemmissa GTA-peleissä se kartta on lähinnä vee-tuttanut, mutta nyt kohteeseen löytäminen sujuu puoliautomaattisesti.

Niin, mutta GTA:ssa se tuntuu hauskalta, koska u-käännös on GTA:ssa harvoin varovainen.

Kuulin, että pelissä olisi joku iso sydän tai jotain? Outoa...
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Tuosta jäätymisestä luin sellaisen ohjeen, että poistaa asennetun pelin ja asentaa uudelleen (HUOM! Älä poista Save-tiedostoja).

Kiitos!

Jostain kumman syystä se tosiaan korjajsi ne yksinpelin ongelmat (mp ei toimi vieläkään). Mikä ihme siinä voi olla takan? Näin maalaisjärjellä ei uskoisi seivin poistamisella voittavan mitään, mutta kummasti se vaan toimii... Siis häh?
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Brucie on kyllä aika levoton äijä ei stna.. :p (En muuten pääse taaskaan onlineen, servut jumissa)

Ainiin ja jumitti pelikin ekaa kertaa, mutta enpä jaksa asennella ainakaan vielä uudestaan.. Pitää kattoo jos alkaa enempi jumittamaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Kun ei onlineen kerta pääse niin pitää tutorialia pelata. :p Kyllähän siinä saa vähän tuntumaa. En ole vielä kertaakaan nettipeliä koittanut, mutta sitten kun pääsee niin koitan. Tosin huomenna vasta, kun en jaksa enää tänään yrittää.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Mulla on nuo kontrollit säädetty siihen Classic -tyyliin. Pystyykö niillä kontrolleilla tähtäämään vapaasti, vai onko se mahdollista vain Standart kontrolleilla?
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Tuosta kuvan tummuudesta:

Tehtävässä jossa Vladi käskee tappamaan Ivanin, sai sen takaa-ajon jälkeen etsiä tikapuita käsikopelolla, kun rakennus muuten oli onnistuttu loihtimaan liian pimeäksi. Vielä samaan aikaan oli oltava nopea toimissaan hitmanina.. Meni läpi vasta, kun oppi niiden portaiden ja tikapuiden paikat ulkoa.

EDIT: Vahva spoileri! Tarinassa tässä kohtaa näemmä myös toinen vaihtoehto, päästää Ivan menemään ja käskeä lähtemään Liberty Citystä. Mitenköhän tämä valinta vaikuttaa loppupeleissä? Hmm..

Ehkä Liberty Cityssäkin pitäisi nukkua yöt ja hoitaa duunit päivällä. Ei niin noi tummat paikat kiusaisi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Tyhmä kysymys, mut saako tässä taksia ajamalla enää niitä taksitehtäviä päälle ja jos saa, niin mistä nappulasta? Siis ne rahantienaustehtävät, kun ajat varastamaasi taksia ja haluut alkaa kuskaamaan random-tyyppejä rahasta?

Kiitos jo etukäteen vastauksesta...
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

8h pelitunteja takana kahden päivän aikana, aika hyvin kun pitää töissäkin käydä ja joskus nukkuakin,

ehkä aavistuksen on uutuudenviehätys karissut, mutta edelleen jaksaa kiinnostaa.

Parasta pelissä on aikarajojen puute, joka itseäni tympi yli kaiken aikaisemmissa osissa, myös autojen mallinnus on onnistunutta ja ei moottoripyörälläkään hassumpaa ollut ajella.

Erittäin hyvä on myös ominaisuus, jos tehtävän mokaa niin saa kännykän kautta uuden mahdollisuuden suorittaa ko tehtävä.

Juoni on kanssa hyvä ja pidin siitä että:

kun Niko saapuu kaupunkiin, niin serkku on se ns kovajätkä, kun mennään juonessa eteenpäin, niin Niko pistää uuden vaihteen päälle ja tappaa Vladin serkun vastusteluista huolimatta.

Kyllä tässä on enemmän sitä pelaamisen vapautta, joka alkoi aikarajojen myötä esim Vice citystä puuttumaan, muutenkin itselleni se GTA III oli ehdottomasti paras versio, Vice city oli jo paljon huonompi.
 
Ylös Bottom