Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto IV

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Voisko joku enemmän pelannut kertoa niiden kavereiden "erikoistoiminnot" (eli siis kun on oikein hyvää kaveria kuten Romanilla "oma taksi") Mutta muistakaa spoiler merkit ettei tule valituksia..
Toiminnot ja mitä kannattaa kavereiden kanssa tehdä:
Brucie

-Likes: Bowling, drinking, eating, strip clubs, shows, helirides, boating

Special ability: Unlocked at 70%. Call Brucie and he will fly his chopper to you, allowing you to fast travel to various portions of the city.

Dwayne

-Likes: Strip clubs, eating, drinking, shows, bowling

Special ability: Unlocked at 60%. Call Dwayne for a car full of gang members that will follow you.

Packie

-Likes: Strip clubs, shows, darts, drinking, bowling, pool

Special ability: Unlocked at 75%. Call Packie and he will make you a car bomb.

Little Jacob

-Likes: Darts, shows, pool, drinking, eating, strip clubs

Special ability: Unlocked at 60%. Call Little Jacob and he will drive out a car full of guns for you to buy.

Roman

-Likes: Bowling, darts, drinking, eating, pool, shows, strip club

Special ability: Unlocked at 60%. Call Roman and he will send a cab for no charge.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

En tiedä kaikkia, mutta ainakin...

Tuohon voisi lisätä myös nuo naisystävät:
Elikä näihin törmäät tuolla TW@tissa.

LAWCHICK aka Kiki Jenkins: Voitettuasi hänet puolellesi pystyt soittamaan hänelle ollessasi kolmen tähden etsintäkuulutettu ja hän poistaa ne tähdet.

SOBOHOE aka Carmen Ortiz: Tämä tytsy on hoitsu joten puhelinsoitto hänelle parantaa.

LIBERATED WOMAN aka Alexandra Chilton: Jos pidit Kikiä ärsyttävänä odotas vain kun törmäät tähän naiseen.. Tytsyn toimintokin kertoo kaiken, saat häneltä alennusta vaatekaupoista..
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Perjantaina tuli sitten peli mentyä läpi. Lyhyesti:

+ "Pienet parannukset" (eli tehtävien uudelleen aloitus, taxit, autosave ym.)
+ Kaupunki
+ Ampuminen/suojamekaniikka
+ Ajettavuus
+ Tekninen toteutus yleisesti (grafiikat, framerate)
+ Dialogi
+ Niko ja sivuhahmot

- Itse tarina
- Tehtävät
- Helppous

Eli plussia on enemmän kuin miinuksia, mutta mutta. Fiilikset jäivät kyllä loppupeleissä jotenkin ontoiksi, tarina kun ei päässyt oikein lentoon kuin n. 9tunnin kohdalla ja ihan loppumetreillä, mutta siltikään ei voi puhua mistään loistavasta tarinasta. Dialogi toimii todella hyvin, mutta pääasiat (esim. "special someone") käsitellään kyllä todella hutiloiden. Tätä onttoutta tukee tehtävien yksipuolisuus: eikö neljässä vuodessa ole keksitty todellakaan enempää vaihtelua niihin?? Enemmän kunnon tapahtumia ja poikkeustilanteita saisi olla niitten perinteisten "tule tueksi keikalla ja kappas, kaikki menikin vikaan" meiningin tueksi.

Noh, itse en ole GTA-fani henkeen ja vereen, joten pieneksi pettymykseksi peli jäi sisällöltään. Hyvä peli, mutta ei todellakaan se 10+ tuotos mitä arvostelut hehkuttivat.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

EDGE arvosteli GTA IV:n
10/10
On niin kaunopuheista tekstiä, että ei tällä virkamiestason englannilla ihan kaikkea saanut. :) Ilmeisesti tykkäsivät.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Mites GTA:n nettipelin kanssa, kun tarkoitus on tämäkin peli tilata halpa jenkkiversio jenkkilästä tai japanista. Ajattelin vain että onko eri mantereiden versioille omat verkot nettipeliin vai rypevätkö kaikki pelin omistajat samassa porukassa? Eli ei ole väliä mistä pelin tilaa....?.

Mulla jenkkiversio ja nettipeli toimii eli ei ole mitään UT3n ongelmia. Timppa78 ei vaan suostu pelaamaan mun kanssa, ku mulla ei oo mikkiä! :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

ootteko saanet mitä puhelinnumeroita toimimaan?

nämä ainakin pitäis olla toimivia, mutta itsellä ei ainakaan suurin osa noista toimi.

Emergency Services | 911 |
|--------------------------+----------------|
| Bean Machine Coffee | 555-0110 |
|--------------------------+----------------|
| Express Car Service | 555-2222 |
|--------------------------+----------------|
| Express Car Service | 555-3333 |
|--------------------------+----------------|
| Fire Proof Doors | 555-5700 |
|--------------------------+----------------|
| LCPD Recruitment | 555-RECRUIT |
|--------------------------+----------------|
| Liberty Construction | 555-1274-73 |
|--------------------------+----------------|
| No Problemo Bail Bonds | 555-945-733-92 |
|--------------------------+----------------|
| The Serrated Edge | 1-800-555-5555 |
|--------------------------+----------------|
| Storage | 555-221-3877 |
|--------------------------+----------------|
| Superb Deli | 555-4674 |
|--------------------------+----------------|
| Used Auto Parts | 555-7300 |
|--------------------------+----------------|
| Vinewood laundromat | 555-5123 |
|--------------------------+----------------|
| ZiT* | 948-555-0100 |
+--------------------------+----------------+
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Timppa78 ei vaan suostu pelaamaan mun kanssa, ku mulla ei oo mikkiä! :D

Suostuupas, jos vaikka ois muita joilla on mikki, kyl sä sen ymmärrät heti ku pelaat ittekses siellä ja sitte neuvot porukkaa minne mennä, ni johan siinä hulluks tulee ku itteksee puhuu :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV [PS3]

Aika hauska juttu,
Nicolle on mahdollista saada GTA3:n äijän vaatteet.

Eli:
jos olet tappanut Playboy X:n, niin saat uuden safehousen hänen kämpästä. Käy vaihtamassa siellä vaatteita, niin tarpeeksi kun selaat vaatteita läpi tulee GTA3:n vaatteet vastaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Pakko itsekin vähän kokemuksia tähän pistää, loppu kuitenkin taitaa jo häämöttää pääjuonessa.

Aloitetaan positiivisilla asioilla. Aluksikin, GTA:n maailma on tässäkin osassa onnistunut. Tekemistä riittää ja kavereiden kanssa hengailu oli hauskaa (aluksi..). Myös nettipeli on järkyttävän hyvä. Se on hauskaa, toimii moitteettomasti ja siinä on paljon tehtävää. Hahmotkin tässä osassa ovat paljon parempia entisestään. He ovat hauskoja ja no, niiden kanssa viettää ihan mielellään aikaa. Peliin kyllä sisältyy paljon muutakin hyvää, mutta nuo nyt olivat tärkeimmät pointit.

Sitten negatiiviisin. Ok aluksi on pakko sanoa että nämä loppusuoran tehtävät on täyttä p*skaa. Vaikka peli onkin lopussa ja aseita löytyy vaikka kuinka, ei tarvitse tehdä jokaisesta tehtävästä järkyttävää verilöylyä. Tuntuu ettei muuta löydykkään. Oli sitten kyseessä minkälainen tehtävä tahansa, tuntuu että se aina johtaa järkyttävään luotien vaihtoon, Niko vastaan 100 turhaa gangsteria. Tehtävien tekeminen alkaa tuntumaan työltä tässä vaiheessa, joten toivottavasti kohta menee läpi ja voi keskittyä hyvin mielin nettipeliin. Myös kavereiden kanssa hengailu loppua kohden alkaa rasittamaan. Jokainen tehtävä melkeinpä tehdään viimeisellä saarella, eikä intoa löydy oikein millään lähteä ensimmäiseen saareen viemään Roman oluelle jne.

Onhan tämä peli loppujen lopuksi aivan loistava, mutta niitä jatkuvia 10 en ymmärrä. Itse antaisin arvosanaksi vahvan 9+. Katsellaan, jos mieli muuttuu kun pelin juonen päätös on nähty.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Ois aikomus alottaa uusi pelitallennus nytten ja vetää toisen kerran pelin läpi, tällä kertaa tosin käyttäisin tuota Health And Weapons - GTA-555-0100 koodia, niin toimiiko Archievementit vaikka käyttäisi tuota koodia? Kokemuksia?

Elikkä käsittääkseni pystyn silti saamaan KAIKKI saavutukset alkuperäisessä pelitallennuksessa, vaikka olenkin käyttänyt tuota koodia TOISESSA pelitallennuksessa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Perjantaina tuli sitten peli mentyä läpi. Lyhyesti:


- Itse tarina
- Tehtävät
- Helppous

Tätä onttoutta tukee tehtävien yksipuolisuus: eikö neljässä vuodessa ole keksitty todellakaan enempää vaihtelua niihin?? Enemmän kunnon tapahtumia ja poikkeustilanteita saisi olla niitten perinteisten "tule tueksi keikalla ja kappas, kaikki menikin vikaan" meiningin tueksi.

Noh, itse en ole GTA-fani henkeen ja vereen, joten pieneksi pettymykseksi peli jäi sisällöltään. Hyvä peli, mutta ei todellakaan se 10+ tuotos mitä arvostelut hehkuttivat.

Hyvin pitkälti olen samoilla linjoilla. Ei vain voi ymmärtää mikä tuossa tarinassa on niin hienoa että sitä joka arvostelussa kehutaan, "oscar-tasoa" taidettiin IGN:llä sanoa. Mielestäni ilman Nikoa IV:n tarina olisi todella tasapaksu, eikä se kummoinen ole nytkään. Ei vain saa minkäänlaista otetta ja tuntuu että se punainen lanka puuttuu kokonaan.

Lisäksi tähän asti (43% läpi) tehtävät ovat tosiaan olleet uskomattoman yksipuolisia ja tylsiä. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ihan oikeasti jokainen tehtävä noudattaa kaavaa "se kiristää mua/ on mulle velkaa/ ei kunnioita mua/ käy tappamassa se". Jotain pieniä jippoja ja eroja tehtävistä kyllä löytyy kuten "seuraa junaa ja tapa se asemalla" mutta 95% tehtävistä päättyy kuitenkin jonkun tyypin listimiseen. Miten tämä kaikkia arvostelijoita häiritsi Assasins Creedissä, muttei tässä?

Muitakin marinanaiheita löytyy. Yksi IMO paha moka on se, miten kovaa ajettaessa kuva sumentuu ja hidastuu aivan kuin San Andreaksessa, eikä ohjaamisesta tahdo tulla mitään. Lisäksi pop-uppia esiintyy aika lailla.

On todella vaikea ymmärtää mistä tuo Metacriticin 99 pistettä tulee. Onhan peli hyvä, sitä ei voi kiistää, mutta ei todellakaan noin hyvä. 90 pistettä olisi paljon lähempänä. Vielä painotan että se pelin suola on noissa tehtävissä, ja jos ne olisi suunniteltu paremmin, voisi paljon muuta antaa anteeksi. Onkin uskomatonta miten muuten niin loppuun asti mietittyyn peliin on eksynyt paljon sarjan aikaisempaa tasoa heikompia tehtäviä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

. Yksi IMO paha moka on se, miten kovaa ajettaessa kuva sumentuu ja hidastuu aivan kuin San Andreaksessa, eikä ohjaamisesta tahdo tulla mitään.

Olen aina luullut että kyse on ominaisuudesta joka tuo "vauhdin hurman" - tunteen ja pidän jopa tuosta ominaisuudesta.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Ei mutta millasia tehtäviä te sit haluatte? Tää on hei toimintapeli, mitä te odotitte? Niinkun sanottu niin mä ainakin vedän helvetin mielelläni matsia tuhatta pahista vastaan... Varsinkin jos toinen vaihtoehto on pörrätä kerrostalojen välissä kauko-ohjattavalla pikkukopterilla tai sprayata groov3 street 4 lyphee röttelöiden seinille. Ja kun nyt alkuun päästiin niin ei se terästettyjen jäätelöidenkään myyminen nyt ihan kovin mukavaa ollut.

Mut ihan totta, pointti oli että mitäs me sit haluttais tehdä GTA:ssa jos ei ajella ympäriinsä ja tappaa porukkaa? Aiemmin kai jo sanoinkin olevani samaa mieltä siitä ettei jokaisen tehtävän tarvis mennä "Pieleen mennyt diili" -kaavan mukaan. Vähän rauhallisempaa meininkiä kiitos. Rauhassa talon katolle ison kiväärin kanssa napsimaan pahiksia useammassa tehtävässä. Myös toi ampumissysteemi on niin hyvä, ettei loppua kohti tuppaa oikeen olemaan enää moksiskaan vaikka sieltä tulis oikeesti se sata vihua niskaan. Headshotti vaan valmiiks ja pää sekunniks esiin, pum.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Yksi IMO paha moka on se, miten kovaa ajettaessa kuva sumentuu ja hidastuu aivan kuin San Andreaksessa, eikä ohjaamisesta tahdo tulla mitään. Lisäksi pop-uppia esiintyy aika lailla.
Se luo vauhdin tunteen, jos kuva ei sumentuisi tai siis ei tulisi "motion blurria" niin se ei olisi ollenkaan realistisen tuntuista paahtaa niissä nopeuksissa. Eli ei ole moka vaan tehty aivan tarkoituksella ja tuskin sitä pois otetaan seuraavassakaan osassa koska on tärkeä osa realistisuutta.

Mutta pop-uppia on kyllä paljon. Esim kun olin sniputtelemassa safehousen katolta niin siellä on yksi iso laatikko, ja välillä kun käännyin sitä kohti niin se tuli siihen noin sekunnin perässä. Myös kun ajaa niin jotkut tolpat ja laatikot pop-uppailevat selvästi. Ei kuitenkaan suuri haitta muuten niin upeassa pelissä. Mutta pistää silmään kun siitä niin paljon on valitettu.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

No huhhuh, tämä pelisarja osaa edelleen raastaa hermoja sellaisilla tavoilla mihin muut pelit eivät pysty. En viitsi tehtävää paljastaa, mutta näköjään nämä idioottimaisuudet eivät ole kadonneet mihinkään. Aika tarkalleen tunti tuli hinkattua samaa tehtävää ja kaadettua miljoonia poliiseja.. sitten pieni virhe, henki pois ja ainakin 40 minuuttia pelaamista täysin hukkaan.

Missä checkpointit? Missä automaattinen tallennus? Onko nyt 2000-luku? Kiinnostaako taas ajella 10 minuuttia määränpäähän ja yrittää tehtävää uudestaan? Parin päivän hermotauko edessä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

No huhhuh, tämä pelisarja osaa edelleen raastaa hermoja sellaisilla tavoilla mihin muut pelit eivät pysty. En viitsi tehtävää paljastaa, mutta näköjään nämä idioottimaisuudet eivät ole kadonneet mihinkään. Aika tarkalleen tunti tuli hinkattua samaa tehtävää ja kaadettua miljoonia poliiseja.. sitten pieni virhe, henki pois ja ainakin 40 minuuttia pelaamista täysin hukkaan.

Missä checkpointit? Missä automaattinen tallennus? Onko nyt 2000-luku? Kiinnostaako taas ajella 10 minuuttia määränpäähän ja yrittää tehtävää uudestaan? Parin päivän hermotauko edessä.
Aika hyvin, jos sait yhden tehtävän kestämään 40min.... Pistäs spoilereihin tehtävän nimi.
 
Vastaus: Grand Theft Auto IV

Aika hyvin, jos sait yhden tehtävän kestämään 40min.... Pistäs spoilereihin tehtävän nimi.

kyllä minäkin sain varmaan likemmäs puolituntia yhteen tehtävään menemään.

se jossa mennä laivaan tappamaan dimitri.
kokoajan etenin varovasti tähtäin näkyvillä kaikki paikat koluten läpi ettei kukaan vaan pääse sitten ampumaan selkään.
sitten kun dimitri oli tapettu niin sama ulos tullessa.
oli kyllä kokoajan hyvä fiilis mutta samalla se pelko että jos tulee joku mulkku kohta jonka takia menee tehtävä vituilleen.

edit: on muuten vissiin tullut pelattua liikaa.
tänään kun lähdin kävelemään kaupungille ja kahden autotallin välissä oli kunnon katu pärrä niin eka ajatus oli "kato prkle, mä pöllin ton"
 
Ylös Bottom