Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto V [Hype ja muu oi-mä-ja-tai-mun-peli-tuli-jo-jauhanta]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BF
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

11 AM eastern time. Eli joo, parin kymmenen minuutin päästä pääsee uutta materiaalia tuijottamaan.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

No tässäpä tämä

[video=youtube;hvoD7ehZPcM]http://www.youtube.com/watch?v=hvoD7ehZPcM[/video]

Onkos vesisadetta ollut aiemmissa osissa? En nyt muista..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Onkos vesisadetta ollut aiemmissa osissa? En nyt muista..

On ollut jo GTA 3:sta lähtien.

Hienoltahan tuokin traileri näytti, vaikka mitään uusia paljastuksia en äkkiseltään havainnut. Peli toki on jo alle kolmen viikon päästä julkaisusta, joten eipä tässä vaiheessa uutta tietoa enää kaipaakkaan. Säästetään sinne peliinkin jotakin yllätyksiä.

Odotuksen loppsuoralla ollaan ja maali häämöttää jo! :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Realismihuoraajana tällainen tuo mukavasti lisää immersiota pelaamiseen kun hodariständille mennessä nousee autosta ja musiikki sekä valot jää auton käydessä päälle. Sitten esim strippiklubille tai hampurilaiselle mennessä auton voi sammuttaa niinkuin oikeassakin elämässä tekee.

Se mikä on realistista on aina vähän kaverista kiinni; itselläni on nimittäin ollut tapana jättää auto käyntiin aina kun menen strippiluolaan :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

No tässäpä tämä

Okei. Luovutan. Pidemmän aikaa tässä on tullut ihmeteltyä ketjun hypettäjiä ja yleistä vouhotusta koskien lähestyvää julkaisua, mutta pakko yhtyä tähän äänekkääseen joukkoon viimeisimmän trailerin nähtyä. Uskomatonta miten R*:lla on kyky valita jokaiseen GTA traileriin fiilistä nostattavat kappaleet.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Kyllähän se vanhakin nuortuu, kun laittaa GTA V:n ennakkotilaukseen.
Nyt se odottelu vasta alkaakin; tuskaisen hitaasti kuluvat kolme viikkoa edessä.
Toivottavasti julkaisupäivänä tipahtaa postiluukusta.:)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

http://dome.fi/pelit/artikkelit/pelit/grand-theft-auto-v-ensikosketus-2-viivaa-viinaa-ja-aseita

Aiai kun se nyt vaan ilmestyis.

Edit:
Katsotaanpa esimerkiksi pelimaailmaa. Karttaa. Sen avoimuutta. Jo ensimmäinen GTA-peli oli aikoinaan siitä erikoinen, että jotkut ne vain jättivät tehtävät ja tarinan sikseen. Heille se oli kaupunki- ja liikennesimulaatio. Tyypit vain ajelivat kaupungilla ja pysähtyivät liikennevaloihin. Vice Cityssä saatoin vain ajella kaupungilla ja kuunnella kasariradioasemia ja juontajia. Tämän tyylin pelaajia on huomioitu vitosessa aiempaa enemmän, kiitos GTA4:n ja Red Dead Redemptionin yhteydessä tehtyjen pelaajatutkimusten. Rockstar ei näet ollut tajunnut, että kuinka paljon näitä elämyspelaajia oikein onkaan. Kuinka moni jättää tarinan sikseen ja vain nautiskelee.

Niinpä GTA5 tarjoaa heti alussa aiempia Rockstarin pelejä laajemman avoimen maailman kokemuksen. Koko kartta on auki. Kaikkia kolmea päähenkilöä voi peluuttaa heti alusta. Voit vain nauttia. Tarinatehtäviin ei tarvitse koskea ollenkaan. Älä Ole, Elä.

No johan pomppas. Aina joutunu ottaa netistä saveja et saa mapin auki ja voi nauttia, tehtävät oo ikinä kiinnostanut. Vielä pahempi odotuskuume iski.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

No johan pomppas. Aina joutunu ottaa netistä saveja et saa mapin auki ja voi nauttia, tehtävät oo ikinä kiinnostanut. Vielä pahempi odotuskuume iski.

Alueiden tutkiminen on yksi minunkin suosikkipuuhistani open world peleissä ja varsinkin gta-sarjassa, mutta jos jostain enää edes voi nillittää tämän kultakimpaleen tulossa niin tuosta. Aina ennen jonkinlainen "tavoite" on täytetty ja tuntee saavuttaneensa jotain, kun viimein pitkän tehtäväryppään jälkeen uusi alue aukeaa ja sinne suunnataan ihan innoissaan suunnistamaan ja kattelemaan maisemia. Nyt on vähän tylsää, kun kaikki "on jo auki", osa saavuttamisen tunteesta ja uuden tuntemattoman aukaisusta häviää kokonaan.

Hyvä ratkaisu tietysti niiden kannalta, joita ei peli muuten kiinnosta kuin ympäristön ja liikenteen osalta.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Mä olen Virheraportin kanssa vähän samoila linjoilla. Oli mukavaa kun joku uus alue aukes, että jee! nyt pääsee tonne! Eiku kattelemaan. Mutta ei toi hetikaikkiauki homma himmenna yhtään odotus hehkua. Sillä mennään sitten.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

No johan pomppas. Aina joutunu ottaa netistä saveja et saa mapin auki ja voi nauttia, tehtävät oo ikinä kiinnostanut. Vielä pahempi odotuskuume iski.

Onhan tuo tutkiminen hauskaa sen aikaa kunnes kaikki nurkat on kerran kierretty, en käsitä miten joku jättää tarinan kokematta.

No meitä on moneen junaan, itse hyppään samantien tarinan kimppuun ja vapaampi rellestäminen tapahtuu sitten moninpelin pelimuotojen parissa.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Yksi mielenkiintoinen aspekti GTA V:ssä on tuo viilattu talouspuoli, esim, kiinteistökauppa, pörssi ja osakkeet.

Itse ajattelin sijoittaa kaikki ryöstöistä yms tienatut rahat pörssiin ja tarkoitus olisi omistaa osake-enemmistö jokaisesta GTA V:n pörssiin listautuneesta isosta yhtiöstä. esim Ammonation(asekauppa) pikaruoka-ravintolat jne jne :)

Jakavatkohan nuo pörssiyhtiöt osinkoja? :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Onhan tuo tutkiminen hauskaa sen aikaa kunnes kaikki nurkat on kerran kierretty, en käsitä miten joku jättää tarinan kokematta.

No meitä on moneen junaan, itse hyppään samantien tarinan kimppuun ja vapaampi rellestäminen tapahtuu sitten moninpelin pelimuotojen parissa.
No onhan se ihan ymmärrettävää, kun ottaa huomioon miten köyhä tarina edellisessä sarjan pelissä oli. Kaikki tehtävät oli sitä samaa toistoa, joko ajetaan johonkin paikkaan, tapetaan joku tai sitten molemmat samassa tehtävässä.
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Yksi mielenkiintoinen aspekti GTA V:ssä on tuo viilattu talouspuoli, esim, kiinteistökauppa, pörssi ja osakkeet.

Itse ajattelin sijoittaa kaikki ryöstöistä yms tienatut rahat pörssiin ja tarkoitus olisi omistaa osake-enemmistö jokaisesta GTA V:n pörssiin listautuneesta isosta yhtiöstä. esim Ammonation(asekauppa) pikaruoka-ravintolat jne jne :)

Jakavatkohan nuo pörssiyhtiöt osinkoja? :D

Tätä samaa olen miettinyt :) Ja olen pohtinut että voisiko olla mahdollista toteuttaa jonkinsortin pörssikeinottelua, voisi esim. mennä pörssiin listautuneen yrityksen tiluksille aiheuttamaan pahennusta jolloin tämän pörssiyhtiön osakkeet lähtisi laskuun, ja sen jälkeen ne osakkeet voisi ostaa halvalla ja myydä kalliilla kun yhtiö on taas päässyt jaloilleen :D Siitä voisi kyllä saada liittovaltion poliisin perään lol.

Oletteko perehtynyt tuohon Crew hierarkiaan ja toimintoon? Eli siis Social Clubissa voi perustaa oman jengin, määrittää jengivärit sun muut jutut, ja sitten voi värvätä muita pelaajia siihen jengiin mukaan, antaa näille jengistatuksen esim. luutnantti jne. Porukkaa voi yhdessä jengissä olla ilmeisesti useampi sata?

Mutta miten se toimii käytännössä Online puolella, yhdellä kertaa pelissä kun voi olla se 16 pelaajaa? Itelle tulee tuosta Crew-touhusta vähän samanlainen fiilis kuin aikoinaan Red Dead Redemption oli tulon päällä ja siinä oli online-puolella joku posse-toiminto. Muistan miten väki teki omia Posseja (klaaneja) ja kaikenmaailman sääntöjä, värväsivät porukkaa, päättivät että sen ja sen possen hideout on esim Armadillon saluuna jne. Totuus kuitenkin online-puolella oli se että varmaan yksikään posse ei nähnyt päivänvaloa vaan se pelaaminen oli sitä että kaikki ampui kaikkia jatkuvasti, mitään ei pystynyt tekemään.

Pelkään että GTA V Online tulee olemaan samanlainen häröpalloilu, vaikka siellä on paljon tekemistä ja pelin pitäisi olla ns. persistent world, eli sulla olisi oma asunto, voit tallettaa rahas pankkitilille jne, niin silti se on yhtä isoa kaaosta sen toivotun siistin 16 pelaajan co-opin sijaan. Porukka taatusti camppii pankin edessa ja liiskaavat sut siihen kun yrität viedä kovalla työllä ansaitut rahat tilille turvaan. Nimittäin jos kuolet niin sun rahat valuu kadulle kaikkien saataville :D

Eri asia tietenkin jos onnistuu jotenkin saamaan 16 kaveria samalle pelille, esim KFIN Crew ;)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Alueiden tutkiminen on yksi minunkin suosikkipuuhistani open world peleissä ja varsinkin gta-sarjassa, mutta jos jostain enää edes voi nillittää tämän kultakimpaleen tulossa niin tuosta. Aina ennen jonkinlainen "tavoite" on täytetty ja tuntee saavuttaneensa jotain, kun viimein pitkän tehtäväryppään jälkeen uusi alue aukeaa ja sinne suunnataan ihan innoissaan suunnistamaan ja kattelemaan maisemia. Nyt on vähän tylsää, kun kaikki "on jo auki", osa saavuttamisen tunteesta ja uuden tuntemattoman aukaisusta häviää kokonaan.

Hyvä ratkaisu tietysti niiden kannalta, joita ei peli muuten kiinnosta kuin ympäristön ja liikenteen osalta.

Toivon mukaan tuo pelialue muuttuu pelin edetessä ja olin ymmärtävinäni, että karttaan ladataan ajan myötä lisää tavaraa. Kuinkahan paljon rakennusten sisuksiin on panostettu verrattuna vaikka Skyrimin luoliin, jotka ovat kuin toinen maailma varsinaisen pelin sisällä? Jossain isossa pilvenpiirtäjässäkin riittäisi koluttavaa, varsinkin jos sieltä löytyy jotain mielenkiintoista tai hyödyllistä.

Pitkä matka on on kuljettu kaikkine 2405-salaliittoteorioineen, mutta kohta odotus palkitaan. Onneksi inttiin lähtöön on puolitoista vuotta ja koulu loppuu keväälllä, niin mikään ei häiritse V:n pelaamista lähitulevaisuudessakaan. :D
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Tätä samaa olen miettinyt :) Ja olen pohtinut että voisiko olla mahdollista toteuttaa jonkinsortin pörssikeinottelua, voisi esim. mennä pörssiin listautuneen yrityksen tiluksille aiheuttamaan pahennusta jolloin tämän pörssiyhtiön osakkeet lähtisi laskuun, ja sen jälkeen ne osakkeet voisi ostaa halvalla ja myydä kalliilla kun yhtiö on taas päässyt jaloilleen :D Siitä voisi kyllä saada liittovaltion poliisin perään lol.

Kyllähän tuo voisi olla mahdollista.
Itse olettaisin, että pörssi tosiaan heilahtelisi pelimaailman tapahtumien mukana, enkä ihmettelisi jos juoneen liittyisi joku tehtäväkin missä mennään hieman sabotoimaan jonkun yhtiön tai toimijan tuotantoa tjsp jolla saadaan vaikutettua kyseisen yhtiön osakkeen arvoon hetkellisesti :)

Kiinteistökaupassa sitten järjestetään alueelle hieman jengisotia jotta saadaan alueen kiinteistöjen hinnat laskuun, sen jälkeen ne voidaankin ostaa pois pilkkahintaan kuljeksimasta;)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Kiva pikku lisä on se, että jos ulkona on esimerkiksi aurinkoinen ilma, kadut ovat täynnä ihmisiä nauttimassa tästä auringonpaisteesta. Ja jos sataa, on ihmisiä sitten vähemmän kaduilla. En tiedä oliko jo viime pelissä tällaista, mutta nyt ainakin on!
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Oletteko muuten mistä kaikkialta tilanneet ennakkoon? ja minkälaisia kokemuksia on ollut kyseisitä paikoista?

Itse tilasin ennakkoon ellokselta...saa nähdä miten toimii, että tipahtaako peli julkkarina luukusta. Itselläni meni pienoinen luottamus CDON.com:iin kun tilasin NHL13 ennakkoon..ei tullu julkkarina ja jouduin muistaakseni odottamaan vielä vkl ylitse, mutta lahjakortti ja nöyrät anteeksi pyynnöt lämmittivät mieltä:)
 
Vastaus: Grand Theft Auto V [Hype @ 17.9.2013]

Net Anttilasta tilasin ja eilen peruin vain tilatakseni pimeillä hinnoilla 59euroon uusiksi. Julkkarina aina saanu hakea lähimmästä kaupasta. Anttila kun on 100m pääs työpaikalta.
 
Status
Uusia vastauksia ei voi lisätä.
Ylös Bottom