Vastaus: Grand Theft Auto V - keskustelua pelistä
Miksiköhän BAWSAQ ei päivity itellä ollenkaan?
Samaa mietin itsekin, ne osakkeet mitä olen ostellut niin ovat näyttäneet +-0 kehitystä nyt viimeiset pari päivää. Jos toi olis moninpeliä varten niin miksi yksinpelissä sitten edes noita voisi ostella. Mutta mahdollisuus on että se käynnistyy vasta kun moninpeli aukeaa. Pakkaa kuitenkin sekoittaa se että siinä bawsaqin etusivulla näkyy osakkeiden kehitys, ja samoin jos social clubin kautta katsoo hahmojen osakesalkkua, näkee että ne ovat tehneet tuhansia dollareja tuottoa, mutta pelissä tämä näkyy 0-tuottona
Muutenkin olen pettynyt tuohon osakejuttuun, täysin turha lisä nyt kun jälkikäteen ajattelee. Ei tuossa pääse mitenkään rikastumaan vaikka trailereissa niin hehkutettiin että sijoita rahasi osakkeisiin. Noihin ei pysty edes itsenäisesti vaikuttamaan, muutamat tehtävät hailauttavat joitakin osakkeita, mutta muuten ei mitään. Jotkut ovat yrittäneet aiheuttaa sabotaasia kilpailevien yritysten välille tuhoamalla toisen firman kalustoa (autoja, työntekijöitä, lentokoneita yms.) mutta niillä ei ole ollut juurikaan mitään vaikutusta, 100k sijoituksesta tullut ehkä profittia joku 1000 dollaria, mutta se raha plus lisää tuohta on mennyt esim. ammuksiin ja pommeihin plus mahdollisiin sairaalareissuihin joten miinukselle on jääty sabotaasiyrityksissä.
Toki jos sulla on taskussa miljoona dollaria, ja sijoitat vaikka bob muletin parturifirmaan säännöllisin väliajoin, niin saat siitä jonku 50000 - 100000 tuottoa, mut ensin pitää hankkia se miljoona.
Olin kyllä aika hypen pauloissa tämän pelin suhteen, mutta nyt muutaman päivän pelailun jälkeen olen sitä mieltä että ei tämä peli nyt lopulta niin kummallinen tekele ole, aika keskinkertainen oikeastaan. Maailma on suhkot iso, mutta se jotenkin tuntuu pieneltä, ja todella, todella tylsältä.. Ei ole oikeastaan kertaakaan tullut vielä sellaista fiilistä lähteä tutkimaan paikkoja sen enempää koska tiedän että siellä ei ole muuta kuin mäkeä toisensa perään. Tätähän kritisoin jo ennen pelin ilmestymistä kun se kartta vuosi nettiin, siitä näki jo heti päältä että kun se maailma on 80% tyhjä, niin ei voi paljoa odottaa.
Ja noi aktiviteetit, tenniksen tekoäly on mun sukkaakin tyhmempi, ei siis mitään iloa pelailla. Golffi, no se on ihan jees, mutta miksi vain yksi kenttä?? Eikö jossain trailerissä ollut mainintaa useammista kentistä, muistan ainakin maininnan sen normaalikentän lisäksi jostain hyvin eksklusiivisesta kentästä, tuolla kaupungin ulkopuolella on tonttia vaikka kuinka paljon niin miksei sinne olisi voinut tehdä vaikka muutamaa lisäkenttää vähän isommalla haasteella.
Freeroam on hemmetin tylsää, työkaveri sanoi sen hyvin, kiva peli mutta ei sitä muutamaa tuntia pidempään jaksa lopulta pelata jos freeroamilla menee. Ja ihan totta, itselläni nousee tylsyys jo ekan tunnin jälkeen jos vain häröilee tuolla ilman tehtäviä.
Saapi nähdä miten se online tulee toimimaan, jos se on täynnä heliumeja jotka vaan pitävät koko online yhtenä isona deathmatchina ja trollaavat kokoajan pilaten muiden peli-ilon, niin saapi jäädä multa väliin. Jos pitäis arvosana antaa, niin antaisin GTA V:lle 7/10, hyvä peli mutta ei mitään erityistä. Paljon kaikkea turhaa aktiviteettia jotka jäävät lopulta hyvin pinnallisiksi kokemuksiksi.