Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

En mä nyt tiedä voiko sanoa tämän pelin suhteen että kaikki pitäis saada heti. Onhan tässä nyt kuitenkin odotettu jo 11 vuotta melkein. Ja muutenki nykyään tulee niin harvoin hyviä pelejä.
Ehkä yleistin mutta usein se vain tuntuu siltä ja myös moni pelialan normi tuntuu kehittyneen tuon ympärille: ennakkotilaukset, esiversiot, maksulliset demot, jne. Kuten sanoin, niin pelaaminen on harrastamisen outolintu siinä, miten paljon ikäviä tapoja on hyväksytty normeiksi.

Mutta se nyt ainakin on pakko todeta että kovin suppea täytyy pelimaun olla jos kokee että tulee harvoin hyviä pelejä. Tai sitten niitä pelaa niin vauhdilla että joutuu odottamaan. Tai kriteerit "hyvälle pelille" on jossain ihan älyttömissä sfääreissä tai muuten suppeat.

Nytkin itselläni on Helldivers 2 ja Prince of Persia pelauksessa. Sanoisin että ihan hiton hyviä pelejä molemmat. Backlogissa on myös vaikka ja mitä ja nytkin porukka pelaa FF Rebirthiä, Dragon's Dogma 2:sta ja ties mitä. Saati sitten kaikki pelit, mitä on vaikka puolen vuoden tai vuoden aikana julkaistu. Minä en oikeasti ehdi pelata edes kaikki hyviä pelejä, saati sitten mielenkiintoisia mutta vähemmän hyviä arvosteluita saaneita tapauksia.

Ja kaikista peleistä ei tarvitse tietysti tykätä mutta sekin huomioiden minun on vaikea tuollaiseen näkemykseen yhtyä ettäkö olisi hyvää pelattavaa vain harvoin tarjolla.

GTA VI tuskin tulee aiheuttamaan pettymystä mutta itsellä se menee niin että odotukset kasvaa mitä kauemmin joutuu odottamaan. Eikä sillä oikeastaan ole merkitystä mitä itse kukin toivoo. Peli ilmestyy jokatapauksessa sitten vasta kun Rockstar toteaa että nyt on valmis.
Näinhän se on mutta kyllä se on meille pelaajille vain huono jos pitää kiireessä puskea ennen aikoja peli ulos.
 
Homma lähti taas sen verran rajulle laukalle, että siirsin viestejä kokonaan omaksi ketjukseen.

 
En tiedä mistä tuon ''pian'' repäisit... Voi helvetti tätä joudutaan odottamaan vielä puolitoista vuotta:(
 
Puoltoista vuotta menee aikuisen ihmisen elämässä niin nopeasti ettei sitä huomaakkaan. Niin paljon hyvää pelattavaa et koko asian unohtaa kunnes on sen aika.
No tämä. Hyvää pelattavaa on enemmän kun ehtii pelata ja lisää on tulossa.

Odotusta toki helpottaa se, että en pidä GTA-sarjaa minään elämää suurempana asiana. Laatupeli sieltä on varmasti tulossa, mutta joka ei kuitenkaan tee muita pelejä tarpeettomiksi.
 
Joo, aika menee nykyään todella nopeasti, tuntuu että Joulukin vähän väliä. Mitä enemmän ikää tulee, niin sitä nopeammin aika menee.
Ja johan sitä ihmettelee, että nykykonsolisukupolvi on jo saavuttanut elinkaarensa oletetun puolivälin. Jotenkin edeltävä sukupolvi tuntui niin pitkältä, mutta nyt on aika kulunut kyllä todella nopeasti.

Ja jotta vähän itse otsikon pelissäkin, niin vaikka vitosesta kovin tykkäsinkin, niin ei ole jaksanut vielä sen kummemmin tästä innostua. Omalla kohdalla tuntuu toimivan paremmin se, että ei mehustele liikaa etukäteen, niin eivät odotukset karkaa väärille urille tai liian suuriksi. Tekken 8 ja FFVII Rebirth olleet hyvät esimerkit, Tekkeniä en erityisen paljoa odottanut ja nyt joku 240h mittarissa. Rebirthistä taas odotin gotyä ja ennakkotilasin, mutta olen ehkä vähän yli puolenvälin vasta pelaillut. Joten GTA VI saa sitten ihan itse yllättää pelatessa, välttyypähän myös CP2077-kaltaiselta ylihypetykseltä. Tai sitten tuolta GTA-hypeltä on vaan aika mahdoton välttyä :D
 
Toivottavasti sieltä tulee nyt sitten hieman vakavammalla otteella, kuten RDR2 tehtiin. En panisi pahakseni, jos vaikka healthia pidettäisiin yllä käymällä bissella ja burger kingissäkin.
Siihen en usko, että gunplay ja siihen liityvä gore olisi RDR luokkaa. Tarkoitan sitä, kun haulikolla pamauttaa päähän/raajoihin, niin osat irtoilee. Mahtavaa jos olisi sama linja tässäkin.
 
Jos ensimmäisestä trailerista voi jotain päätellä niin voin luvata ettei ote tule olemaan kovin vakava.
Kevyt tunnelma ja gore välttämättä ole toisensa poissulkevia elementtejä. Mutta joo, trailerin perusteella.. Samaa mieltä. Toivottavasti olen väärässä :) RDR2 realismi oli omaan mieleen. Vaikkakin ajoittain tuskallisen hidasta :D

Ehkä ton RDR2 kanssa pääsi käymään niin että olin just silloin toipumassa verrattain isosta polvileikkauksesta niin meno oli ihan reaalielämässäkin aika verkkaista niin jotenkin oli aikaa maata sohvalla ja pelata verkkaista RDR2. Tiedä häntä, mutta meni kyllä tuo peli päähän isommin kuin tuplajallukola
 
Jätkät pääsin pelaa peliä viimeyönä. Sam Houserin kans oltiin jossain ja sit kinuttiin siltä et se antaa meille sen pelin ja lopulta se suostu. Saatiin sekä playstation että xbox versiot ja pistettiin molemmat latautuu. Seikkailin jonkun pudonneen lentokoneen romun päällä ja sit heräsin. Yritän koittaa saada ensyönä jatkettuu.
 
Jätkät pääsin pelaa peliä viimeyönä. Sam Houserin kans oltiin jossain ja sit kinuttiin siltä et se antaa meille sen pelin ja lopulta se suostu. Saatiin sekä playstation että xbox versiot ja pistettiin molemmat latautuu. Seikkailin jonkun pudonneen lentokoneen romun päällä ja sit heräsin. Yritän koittaa saada ensyönä jatkettuu.

Olix waffat rahhfat? o_O
 
Oletteko valmiit, no ette ole mutta kerron silti. Peli mahdollisesti lykätty 2026 ensimmäiselle puoliskolle. PC versio 2027-2028.

 
Ei varsinaisesti yllätä, jos pitää paikkansa. Ei olisi ensimmäinen Rockstarin peli, joka myöhästyy.

Toista traileria tässä ennemmin odottelen. Onhan pelin julkistustrailerista jo 9 kuukautta aikaa, joten lisää tietoa olisi jo kiva saada.
 
Ylös Bottom