Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Grand Theft Auto VI

Yhtä huvittavaa (tai yhtä vähän hyvittaa) kuin se, että GTA VI olisi joku seuraava vapahtajan tuleminen, miksi sitä on pitkälti maalailtu. Nämä ihmettelyt pelin ihmeettömyydestä siis on suora vastareaktio niihin näkemyksiin, missä GTA mullistaa pelaamisen lisäksi markkinoinnin ja melkein koko elämän. Se kaikki, missä lomat pitää suunnitella peliä varten ja jossa mietitään että pitääkö ostaa toinen konsoli yhtä peliä varten.

Se "huvittavuus" on myös sitä, mitä kutsutaan keskusteluksi: näkemyksien vertailua jne.

Minusta on täysin loogista ihmetellä asiaa jos toinen "ääripää" lähentelee uskonnollista fanaattisuutta peliä kohtaan.
Edelleenkin, onko sinusta mukavampi lukea negatiivisuutta vai positiivisuutta? Ihanko on pakko käydä tuomassa sitä ”tasapanoa” negatiivisuudella jatkuvasti? Ei tämä mitään näkemysten vertailua ole ollut enään pitkään aikaan tässä ketjussa. Tai sitten minulla on ihan eri käsitys näkemysten vertailusta.

Ja missä ihmeen välissä näitä vuodettuja juttuja on hehkutettu lähes uskonnollisen fanaattisesti? Näytä minulle yksi viesti missä näin on tehty? Sen sijaan näitä muka hauskoja hevosen pallit tason irvailuja on nähty näistä vuodoista jo useampia.

Edelleenkään en käsitä miksi samat ukot käy toistuvasti marisemassa täällä, kun tämä peli ei selvästikkään ole se oma juttu saati että koko sarja olisi oma juttu. Miksi? Ei tulisi mieleenkään mennä johonkin ketjuun marisemaan pelistä josta en ees välitä. En edes seuraa sellaisia ketjuja. Mutta kai se joillekin on vain tärkeämpää saada se oma ääni kuuluviin vaikka sitten jatkuvan irvailun ja uninan muodossa.

Negatiivisuus taitaa johtua siitä samasta syystä, kuin miksi esim jalkapalloa hyvin aktiivisesti vähättelevät MM-kisoja. GTA on liian valtavirtaa.
Tilalle voi laittaa minkä tahansa harrastuksen, "pro-harrastajat" halveksivat aina oman harrastuksensa mainstreamia. Useinhan esim musiikinharrastajat kuuntelevat mieluummin harvinaisempia, vähemmän tunnettuja bändejä. Siinä voi tuntea olevansa erityinen, kun tietää jotain mitä muut eivät tiedä. Nykyäänhän puhutaan usein gatekeeppauksesta, siltähän tuo GTA-sarjan lyttääminen vaikuttaa.

Negatiivisuus taitaa johtua siitä samasta syystä, kuin miksi esim jalkapalloa hyvin aktiivisesti vähättelevät MM-kisoja. GTA on liian valtavirtaa.
Tilalle voi laittaa minkä tahansa harrastuksen, "pro-harrastajat" halveksivat aina oman harrastuksensa mainstreamia. Useinhan esim musiikinharrastajat kuuntelevat mieluummin harvinaisempia, vähemmän tunnettuja bändejä. Siinä voi tuntea olevansa erityinen, kun tietää jotain mitä muut eivät tiedä. Nykyäänhän puhutaan usein gatekeeppauksesta, siltähän tuo GTA-sarjan lyttääminen vaikuttaa.
Onhan tuo totta ja jollain tapaa ymmärrettävissä.

Kuitenkin, Rockstar on tehnyt hyvin vähän heikkoja pelejä. Joten senkin pohjalta tästä voi odottaa laadukasta peliä.

Vuodot eivät kerro yhtään mitään. Sitäkään kukaan tuskin odottaa, että tästä tulee jeesuspeli. Eiköhän useammat odota vain uutta GTA:ta. Hype johtuu siitä kun edellisestä on ikuisuus aikaa.

Joo en minäkää ole kyllä yhtäkää viestiä vielä tässä ketjussa lukenut missä se lähentelee uskonnollista fanaattisuutta :D Jotenkin tulee vähä semmonen fiilis että on jotenkin "cool" vähätellä peliä ja olla jotenkin muka rohkea ja coolimpi että "minähä pelaan oikeita pelejä eikä tämmöstä massiivista maailman yksi tunnetuimpia peliä kuten tuleva GTA6, pöh tommosia realistisen näköisiä lintuja mitä ne muka on parempia kun tämä ja toi peli, päh puuh plääh millä tavalla tämä muka on parempi ääh puuh, pöhh tämähä on jo nähty ja vielä 100 kertaa paremmin tehtynä, pöh yliarvostettua, en ymmärrä, en tajua miksi porukka tästä on niin innoissaan.

Kyllä mä myönnän että olen erittäin innostunut tästä tulevasta sarjan gtaasta, joka varmasti tulee tekemään jotain mitä ei ole ennen gta peleissä nähty, GTA sarja on muutenkin yksi mun lempi pelisarjoja, peliin tulen varmasti sijoittamaan satoja ja jos online vielä joskus avataan tuhansia tunteja. Mutta mikään peli ei ole mikään pelien tappaja tai niin ylivoimainen että tekee muut pelit täysin käyttökelvottomiksi, yksi suurimpia julkaisua varmasti mutta silti vain peli muiden joukossa, aiheuttaa vaan enemmän keskustelua ja peli joka tullaan näkemään varmasti enemmän kaikkialla, tyyliin maikkarin uutisissa jne. :D

On se jo tässäki ketjussa huomattu millaista älämölöö peli aiheuttaa ilman että se on vielä julkaistu, ei tämmöstä vääntöö ole missään muussa ketjussa ollut pelistä joka ei vielä ole edes julkaistu.

Kyllä tämä ketju vielä palaa raiteilleen kuhan saadaan enemmän pelikuvaa ja vielä siinä vaiheesa kun pääsee pelaa, toivottavasti ainakin.

Tälläkin foorumilla on monia, jotka ovat pelanneet GTA Onlinea useita satoja tunteja, joten on ymmärrettävää, että he ovat innoissaan siitä, että pääsevät viimeinkin yli 10 vuoden odotuksen jälkeen pelaamaan sarjan uutta osaa.

Mutta mikään peli ei ole mikään pelien tappaja tai niin ylivoimainen että tekee muut pelit täysin käyttökelvottomiksi, yksi suurimpia julkaisua varmasti mutta silti vain peli muiden joukossa
Tässä kiteytyy hyvin se, mitä itsekin olen monesti sanonut. Odotan peliä itsekin innolla, mutta loppujen lopuksi kyseessä on vain yksi peli muiden joukossa, joka ei tule mullistamaan elämääni. Itse asiassa syksyn pelijulkaisuista Ocarina of Time Remakea odotan vieläkin enemmän.

Fakta nyt on vaan se vaikka kuinka yritätte lakaista sitä maton alle , että jos toi peli on lukittu 30 fps niin se ei tule näyttämään hyvältä kuin paikoillaan...liikkeessä kameraan käännellessä ero 60 fps on kyllä niin järkyttävän suuri että ikinä en maksaisi tuosta täyttä hintaa. Jos ne nyt jostain hatusta vetäisi tuohon ps5 proolle perffi moden niin varmaan tuon tulisin hommaamaan jossain vaiheessa.

30 fps on vaan mulle big no no.... Ensi viikolla ollaan fiksumpia mitä sieltä nyt on tulossa ja millä spekseillä.

Fakta nyt on vaan se vaikka kuinka yritätte lakaista sitä maton alle , että jos toi peli on lukittu 30 fps niin se ei tule näyttämään hyvältä kuin paikoillaan...liikkeessä kameraan käännellessä ero 60 fps on kyllä niin järkyttävän suuri että ikinä en maksaisi tuosta täyttä hintaa. Jos ne nyt jostain hatusta vetäisi tuohon ps5 proolle perffi moden niin varmaan tuon tulisin hommaamaan jossain vaiheessa.

30 fps on vaan mulle big no no.... Ensi viikolla ollaan fiksumpia mitä sieltä nyt on tulossa ja millä spekseillä.
Fakta ehkä sinulle. Veikkaan, että aika monelle miljoonalle muulle ei tule olemaan minkään sortin ongelma. Toki toivon, että prolle saadaan edes se 40fps mode mutta ei jää ostamatta vailka ei saataisikaan.

Meitä on moneen junaan. Miljoonat muut eivät välitä, vaikka olisikin 30fps.

En ymmärrä myöskään 60fps pakkomieltä. Ehkä online-peleissä olisi se mukava olla, mutta tarinavetoisessa yksinpelissä se on yks ja sama minulle.

Fakta nyt on vaan se vaikka kuinka yritätte lakaista sitä maton alle , että jos toi peli on lukittu 30 fps niin se ei tule näyttämään hyvältä kuin paikoillaan...liikkeessä kameraan käännellessä ero 60 fps on kyllä niin järkyttävän suuri että ikinä en maksaisi tuosta täyttä hintaa.
Tässäkin taas unohtuu se että pelejä ostavat massat eivät välitä tämmöisistä asioista. Tottakai löytyy niitä, jotka eivät osta ilman 60fps, mutta se porukka on niin marginaalinen ettei tule edes näkymään missään myyntitilastoissa.

Aika kaukana faktasta. Itse olen sitä sakkia ketä ei kiinnosta onko peli 30 vai 60. Jos se on ilmiselvä diashow, sen huomaan ja se ärsyttää. Muuten ei mitään merkitystä.

En ymmärrä myöskään 60fps pakkomieltä. Ehkä online-peleissä olisi se mukava olla, mutta tarinavetoisessa yksinpelissä se on yks ja sama minulle.
Tää riippuu varmaan paljon myös siitä, minkälaisen töllöttimen kautta pelejä pelaa. OLED -näytöt ainakin oikein korostaa tota 30 fps nykivyyttä, ja se nykiminen näyttää ihan oikeasti hirveälle. Muutenkin tähän maailmanaikaan toivoisi 60 fps olevan standardi, mutta 40 fps on myös sen luokan parannus, että poistaa sen pahimman nykimisen ja tekee pelaamisesta siedettävää.

Eh, mulla on ennakkotilattuna, totta kai saan pelistä sanoa ja olla mitä vaan mieltä. Tämä on kuitenkin aika laimeaa keskustelua verrattuna vaikka Redfitiin tai Steamiin.

En odota kuuta taivaalta tietenkään mutta kyllähän se vähän ihmetyttää kun tätä on tehty kuin Iisakin kirkkoa eikä se lopulta kummoiselta näytä. Toki se wow efekti voi tulla sitten kokonaisuuden kautta.

Hyvä gta sieltä tulossa silti. Mielestäni R* on kussut ton mainonnan ihan totaalisesti, hakkerit pilannut odotuksen aika monelle, itseni mukaanlukien. Eihän meillä edes ole mitään positiivista juteltavaa kun ei mistään tule mitään mitä fiilistellä yhdessä.

Tää riippuu varmaan paljon myös siitä, minkälaisen töllöttimen kautta pelejä pelaa. OLED -näytöt ainakin oikein korostaa tota 30 fps nykivyyttä, ja se nykiminen näyttää ihan oikeasti hirveälle. Muutenkin tähän maailmanaikaan toivoisi 60 fps olevan standardi, mutta 40 fps on myös sen luokan parannus, että poistaa sen pahimman nykimisen ja tekee pelaamisesta siedettävää.
Joo, ei löydy OLED telkkaria, joten en osaa sanoa mitään tuohon.

Itsellä vähän tökkii aluksi 30fps peleissä, mutta nopeasti siihen tottuu. Ja varsinkin kun on yksinpeli kyseessä, niin ei se pelisuoritukseen vaikuta. Ellei dippaile sitten alle.

Toisten käyttäjien ilkkuminen ja turha provoilu
Edelleenkin, onko sinusta mukavampi lukea negatiivisuutta vai positiivisuutta? Ihanko on pakko käydä tuomassa sitä ”tasapanoa” negatiivisuudella jatkuvasti? Ei tämä mitään näkemysten vertailua ole ollut enään pitkään aikaan tässä ketjussa. Tai sitten minulla on ihan eri käsitys näkemysten vertailusta.

Ja missä ihmeen välissä näitä vuodettuja juttuja on hehkutettu lähes uskonnollisen fanaattisesti? Näytä minulle yksi viesti missä näin on tehty? Sen sijaan näitä muka hauskoja hevosen pallit tason irvailuja on nähty näistä vuodoista jo useampia.

Edelleenkään en käsitä miksi samat ukot käy toistuvasti marisemassa täällä, kun tämä peli ei selvästikkään ole se oma juttu saati että koko sarja olisi oma juttu. Miksi? Ei tulisi mieleenkään mennä johonkin ketjuun marisemaan pelistä josta en ees välitä. En edes seuraa sellaisia ketjuja. Mutta kai se joillekin on vain tärkeämpää saada se oma ääni kuuluviin vaikka sitten jatkuvan irvailun ja uninan muodossa.
Intoilua ei ole koskaan mukavaa lukea. Itse en ainakaan pidä sellaisesta fanaattisesta intoilusta, jota esim. hypettämiseen herkästi liittyy. Vaikka olisin minkä tahansa pelin suuri fani, niin luen mieluummin hyvin perusteltua kritiikkiä, kuin sitä uskonnollista hurmosta lähentelevää fanaattista intoilua. Toki jatkuva ulinakin on varmasti ärsyttävää, varsinkin jos on itse pelin kova fani. Tässäkin asiassa pätee kuitenkin se mikä niin kovin moneen muuhunkin asiaan - ääripäät ovat persiistä. Harmi vaan, että nykyajan polarisoituneessa maailmassa ei oikein tunnu muuta olevan, kuin näitä ääripäitä tarjolla.

Ja kyllä se, että lomia pitää ottaa jo kuukausia etukäteen yhden pelin takia on jo sellaista intoilua, joka ainakin lähentelee fanaattisuutta. Toki ne pahimmat intoilut ovat kaiken kaikkiaan muualla kuin tällä foorumilla. Pelin ympärillä oleva yleismaailmallinen hype on kuitenkin noussut taas kerran hyvinkin ärsyttäväksi ilmiöksi. Niin kuin vastaava hype nousee itselleni todella rasittavaksi missä tahansa asiassa. Ylipäätään nykyajan median ruokkima klikkihuomion suunta on ärsyttävää. Kaikessa haetaan sensaation kautta joko hypeä tai sitten mahdollisimman voimakasta teilausta mediassa. Ja takana on raha, koska sensaationomaisuus myy massoille. Oksettava suuntaus.

Viimeksi muokattu:
Intoilua ei ole koskaan mukavaa lukea. Itse en ainakaan pidä sellaisesta fanaattisesta intoilusta. Vaikka olisin pelin suuri fani, niin luen mieluummin hyvin perusteltua kritiikkiä, kuin sitä uskonnollista hurmosta lähentelevää fanaattisia intoilua. Toki jatkuva ulinakin on varmasti ärsyttävää, varsinkin jos on itse pelin kova fani. Tässäkin asiassa pätee kuitenkin se mikä niin kovin muuhunkin asiaan - ääripäät ovat persiistä. Harmi vaan, että nykyajan polarisoituneessa maailmassa ei oikein tunnu muuta olevan kuin näitä ääripäitä tarjolla.
En ole tässä ketjussa törmännyt kovin intoiluun. Enemmän negaa on joutunut lukea.

Muttaniin, tasapaino on hyvä. Mutta silti vähän saa hypettääkin pelin omassa ketjussam.

Itse en odota pelattavuudelta isoa harppausta. Pelkään, että GTA4 ajettavuutta ei saada takaisin. Mutta jos olisi sinnepäin edes.

En odota kuuta taivaalta tietenkään mutta kyllähän se vähän ihmetyttää kun tätä on tehty kuin Iisakin kirkkoa eikä se lopulta kummoiselta näytä.

Jaa. Kyllä ihan virallisten trailerien mukaan peli näyttää tarpeeksi hyvältä.

Edelleen, noihin vuodettuihin videoihin ei kannata paljon painoa antaa. Niissä pelataan keskeneräistä pari vuotta vanhaa koodia, joka ei kerro todellisesta laadusta yhtään mitään. Katsotaan torstaina, miltä peli todellisuudessa näyttää.

Vaikka olisin minkä tahansa pelin suuri fani, niin luen mieluummin hyvin perusteltua kritiikkiä
Monien pelien ketjut täällä täyttyy kitinästä ihmisiltä, jotka ovat nähneet valituksia netissä eikä itse ole edes pelejä pelanneet. Harvoin se on hyvin perusteltua kritiikkiä ja se vain uuvuttaa niitä jotka haluaisivat puhua itse pelin pelaamisen tuomista fiiliksistä ja kokemuksista.

Tietenkään tämän pelin kohdalla kukaan ei voi vielä sitä itse kokea, mutta samalla tämän pelin kohdalla ei pysty vielä kukaan sanomaan oikeasti mitään perusteltua kritiikkiä.

Ylös Bottom