Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GRID: Autosport

Vastaus: GRID: Autosport [Hype]

Tulihan se tämäkin peli hankittua ja kyllä vaikuttaa todalla mahtavalta! Tyydyttää kyllä helposti suurempaa kuumetta ennen syksyn tulevia pelejä. Katotaan nyt kun pääsee hommaan kunnolla sisään. Aika hyvältä vaikuttaa tuo ajotuntumakin, vaikka tosin pädillä vaan pelaan. Graaffisesti hyvä ja peli pöyrii sujuvasti. Kyllä tämä nyt suurempaa nälkää lievittää ennen Project carsin ja Drive Clubin tuloa.
 
Vastaus: GRID: Autosport [Hype]

Onkos ajomallissa minkälaista eroa aiempiin GRIDeihin? Vieläkö kässärillä ajaa kurvit nopeimmin vai onko keskipakoisvoima jo otettu pelissä huomioon?
 
Vastaus: GRID: Autosport [Hype]

Tänään vihdoinki peli tuli. On kyllä aivan mahtava! Heti ekassa kisassa lähin ajaan niinku GRID 2 että kurviin vaan kunnon käännöllä ja hyvällä vauhdilla mutta ei ei onnistukkaan tässä enään semmonen :D Että omasta mielestä iso harppaus parempaan suuntaan GRID 2:sta vaikka siitäkin tykkäsin jo paljon! Driftaus tässä on niin nannaa ku olla ja voi, asetuksista vaan multiturn päälle niin ahhh. Valikot tosi selkeet ja asetuksia voi muokata silloinki ku menee jo kisaamaan eli ei tarvi aina menuun palata. Näin alku huumassa 9/10

EDIT: Ja tosiaan G27 manual H-pattern clutch ajelen :)
 
Vastaus: GRID: Autosport [Hype]

Löyty aika hyvät G27 säädöt PS3 versioon:
steering dz 0
steering sat 60
steering lin 2
throttle dz 0
throttle sat 100
brake dz 0
brake sat 100
multiturn on

force fb 20
wheel strength 100
wheel weight 20

Noilla force säädöillä ei kuulu sitä ominaista G27 kolinaa ja räpätystä.
 
Vastaus: GRID: Autosport [Hype]

Löyty aika hyvät G27 säädöt PS3 versioon:
steering dz 0
steering sat 60
steering lin 2
throttle dz 0
throttle sat 100
brake dz 0
brake sat 100
multiturn on

force fb 20
wheel strength 100
wheel weight 20

Noilla force säädöillä ei kuulu sitä ominaista G27 kolinaa ja räpätystä.

Kiitos kiitos noista säädöistä! Peli tuntuu jälleen entistä paremmalta. Ei yhtään enään arcade tyylinen ohjaus noilla asetuksilla.
 
Vastaus: GRID: Autosport [Hype]

Kiitos kiitos noista säädöistä! Peli tuntuu jälleen entistä paremmalta. Ei yhtään enään arcade tyylinen ohjaus noilla asetuksilla.

Oleppa hyvä. Peli tuntui ratilla tosi paskalta kunnes tajusin ton multiturn homman ja sääteli vähän.
 
Vastaus: GRID: Autosport

Tätä tullut nyt muutamana iltana testailtua. Ehtaa Gridiä niin hyvässä kuin pahassa. Pelailin ainoastaan padilla, mutta ainakin sillä ohjaus tuntuu tutun napakalta, edellisten tapaan jopa äkkiväärältä. Urapolku ja sarjarakenne nojaavat selkeästi ensimmäisen osan suuntaan, mikä on hyvä asia – pisteitä ynnääviä mestaruussarjoja (vaikkakin lyhyitä sellaisia) näkee enää turhan harvoin autopeleissä. Samoin tiimin kanssa kommunikointi, tallikaverin ohjeistaminen ja vaihtelevat sponsorivaatimukset maustavat ajamista mukavasti. Tekoäly on jälleen melko aggressiivista. Konekuskit sortuvat myös usein ajovirheisiin, minkä vuoksi kisaamisessa on kosolti tunnelmaa. Tosin aavistuksen turhankin hanakasti puskureihin liimautuvat kilpaveikot saattavat ärsyttää ennen pitkää, nähtäväksi jää.

Paljon kohuttu ja mainostettu kojelautakuvakulman mahdollisuus jää torsoksi ainakin koppiautojen osalta. Melkein samanlaisia varjosiluetteja vailla kunnollisia yksityiskohtia kuin GT5:n standardiautot = ei juuri lisäarvoa. Paperilla turhan perinteinen ratavalikoima paljastuu ennakoitua monipuolisemmaksi, kun ympäristöissä nähdään tavallisesta poikkeavia variaatioita.

Vaikka Grid: Autosportin paketti on muutoin hyvin kasassa, jyskyttää silti takaraivossa ajatus: "miksi tätä ei voitu julkaista tuoreemmille konsoleille?". Nyt kun silmäpari on muutaman kuukauden totutellut PS4/Xbone -tarjontaan, on pudotus PlayStation 3-version pariin turhan raju. Resoluutiota nostamalla, reunoja hiomalla ja ruudunpäivityksen tuplaamalla tämä olisi ollut omiaan täydentämään köyhää kaahaustarjontaa ennen syksyä. Käsittääkseni peliä pyörittävää EGO-moottoria mainostettiin aikanaan varsin muuntautumiskykyisenä, joten siihenkin peilaten outo ratkaisu Codemastersilta.

Mikäli ei ole kuitenkaan vielä turruttanut aivojaan uudemman konsolisukupolven tarjonnalla, saavat autopelien ystävät tästä varmasti kosolti iloa irti. Kyllä minäkin ajattelin aika ajoin vielä pelin pariin palata kisan tai parin merkeissä. :)
 
Vastaus: GRID: Autosport

Ainakin uuden sukupolven F1:ssä eco moottori hyllytetään ja rakennetaan kokonaan uusi. Eiköhän se moottori vain ole vaiheessa ja se tulee kaikkiin uuden polven peleihin jatkossa. Joten odotellessa parempi rahastaa kuin pitää hiljaiseloa.
 
Vastaus: GRID: Autosport

Tää oli loppujenlopuksi aika susi koko esitys.
Jotenkin hengetön.

Kävin vaihtamassa MotoGP 14 peliin, joka on aivan loistava.
 
Vastaus: GRID: Autosport

Kiva juttu kun Grid ei ottanut vain katu ajoa vaan lisäili, itella online tunnus jos haluaa haastaa kilpaa. Kaikki kelpaa paitsi kestävyys kilpa aljo, se on vaan jostain syystä ärsyttävöä mutta olihan pakko ajella.
 
Vastaus: GRID: Autosport

Foorumeilta kun lukee, niin tätä haukutaan. Ihmisiltä kun kyselee niin tätä haukutaan.

Sit taas YouTuben puolella Team VVV ja InsideSimRacing esim taas sanoo, että peli on todella hauska ja siitä on iloa pitkään, vaikka onkin Simcade.

Olen uskonut ensimmäistä kategoriaa, mutta viimeyönä youtubettelun perusteella laitoin yöllä lataukseen.
Nyt 2h takana ja harmittaa, että ostin vasta nyt.

Juuri tätä odotan Project Carsilta. Tässä pystyy ihan kaiken säätämään siten, että varmasti on mieluisa jokaiselle. Ajat harjoitukset jos huvittaa, tai sitten et. Kisojen pituudet myös säädettävissä. Toisaalta ajat kestävyyskisaa tai open wheeliä, miltä itestä tuntuu. Todella loistava juttu.

Auton vaurioilla tuntuu olevan selkeää vaikutusta myös ajamiseen, joten tulee ajettua nätimmin kuin yleensä.

Force feedback on paras mitä PS3 peleissä on tullut vastaan T300RS ratin kanssa. Ajotuntuma on toki vähän kuminauhamainen, mitta parissa kierroksessa tottui ja autoa on kiva ajaa. AI myös antaa kivasti vastusta, eikä vain aja takana.

Jos uraa ei jaksa, niin yksittäiset kisat, kaudet jne on kyllä niin monipuolisia, et siitä riittää jo iloa.

Erityismaininta ja kiitos siitä, että ohjaamossa saa ratin pois päältä!

Täytyy kyllä sanoa, että näin 2h perusteella omaan makuun toistaiseksi paras peli PS3:lla T300RS:n kaveriksi.
 
Vastaus: GRID: Autosport

Eilen tuli pelattua lähes 8h tätä. Täytyy sanoa, että 50% voimalla aiheutti T300 ratti aika kipeät kädet. :D

Koppiautoilla on juuri niin kivaa ajaa kuin niillä vain voi olla. Selkeästi AI:lla on kuminauhaa, mutta ei se ole haitannut.

Lisäksi ajelin pari kautta pikku Formuloilla ja niissä kisailu oli myös todella tiukkaa. Ajan siis sellaisia kisoja, joissa kierroksia on 6-15 per kisa, joten ei ole mitään lyhyitä pyrähdyksiä. Näin koko pelin luonne muuttuu niistä oletus 3kierroksen sprinteissä.
Formulallakin lähdin eräässä kisassa ruudusta neljä. Nousin heti kolmanneksi, mutta sitten mentiin kyllä aivan samaa vauhtia kärkikaksikon kanssa läpi kisan. Taisi olla kierroksella neljä, kun AI kuski edellä menetti hieman pitoa takarenkailta ja sain itse seuraavan mutkan aivan nappiin ja suoralle imussa ja ohi. Sitten viimeisen kierroksen viimeisessä mutkassa imuun ja maalisuoralla nousin kärkeen 0,051sek turvin ja ratkaisin mestaruuden 3 pisteellä. Kyllä siitä tulee aika fiiliksiä.

Toisella kaudella olisin ollut jo varma mestari, mutta viimeisessä viikonlopussa piti painaa aika-ajoon, mutta lipsahti suoraan kisaan. No paniikissa quittia, kun luulin et voin ottaa viikonlopun uusiksi. Mitä vielä. Kisasta tuli keskeytys ja olinkin tippunut sarjassa kolmanneksi.
Näinollen viimeiseen starttiin oli lähdettävä ruudusta 16. Taistelin itseni kohti kärkeä ja olin sijalla neljä, kun kaksi AI kuskia kolaroi edellä. Nousin toiseksi ja viimeisellä kierroksella rajuhko osuma kärkiautoon. Ei ollut oikeastaan kummankaan syy se tilanne kyllä.
Se meni hiekalle pitkäksi, mutta pääsi mun perään kakkoseksi. Nousin itse kärkeen, mutta rengas puhkesi. Viimeisessä pitkässä mutkassa rengas lähti kokonaan vanteelta ja ajauduin pitkäksi varikkomuuriin. Siihen osuttuani pyörähdin ja liukusin takaperin maaliin vain 0,1sekuntia ennen toiseksi tullutta. Tämä voitto auttoi nostamaan minut pisteellä mestariksi.

Huomasin, että peli tarjoaisi myös driftauksia jne, mutta tuskin niihin aion koskea, samoin kuin vanhojen gridien kaupunkiajoon. Open wheelit ja touring carit on mun juttu.
Ajelin kyllä eilen yhden kauden kestävyysajoa, mutta en oikein ymmärrä sen pointtia. Normi sarjoissa kisa kestää 20min, mutta nyt ajetaan kelloa vastaan 20min. Ja se vieläpä loppuu just silloin kun kellossa aika loppuu..ei ajeta edes sitä kierrosta maaliin.
Jotenkin typerää, kun ei tuossa ajassa ehdi tulemaan eroja ja ajetaan vain letkassa normisti kisaa. Ei tunnu kestävyysajolta, jossa on eri luokkia ja ei vielä ratkaise mitään jos joku ohi hetkeksi pääsee.

No illan päätteeksi palasin Touring Car luokkaan ja pääsin vihdoin Focuksesta eroon ja bemarin rattiin. Fordille tavoitteena oli aina joku 8:s sija tms, mutta nyt bemarilla ykkössija. Sen verran harjoitusta ajoin, että tajusin syyn tuolle. Focus sinkoili mihin sattuu ja BMW tuntui kilpa-autolta, joka meni juuri minne halusi.


Innostuin tästä pelistä eilisen aikana niin paljon, että ostin season passin päälle 30euroon. Sieltä tuli hienoja sarjoja lisää, etenkin klassikko touring car luokka oli kova ja 850 farkku Volvo. Voi pojat. :D :D

Päivän huimin juttu kuitenkin oli drag packin mukana tullut kiihdytysautoilu ja sieltä funny car luokka. 750km/h taulussa. :D ihan sairas auto ajaa, mutta enpä muista ajaneeni koskaan konsolilla kiihdytysautoilua. Siis ei mitään need for Speed systeemiä, vaan siten et oikea rata, joulukuusi lähettää, auto ajetaan oikeaan lähtöpaikkaan jne.
Ensin aika-ajoissa soololähtönä ja sitten semifinaalit jne parilähtönä. Siinä oli kokoajan hymy huulilla, vaikka 9/10 lähdöstä keskeytyi siihen, että auto lähti lapasesta ja ajautui toiselle radalle.


Kokonaisuutena oikeasti todella hyvä ajopeli ainakin ratilla ajettuna ja pidemmillä kisoilla. Ilman uramoodiakin tästä riittäisi iloa muokattavuutensa ansiosta. Juuri sellaiset kisaviikonloput, juuri niillä säännöillä kuin haluat.

Joo, toki AI on ihan kuminauhaa. Oikeastaan siten, että jos olet kärjessä, niin et kauheasti karkuun pääse. Takana ajaessa en vastaavaa huomannut. Välillä AI meni karkuun, jossain kisassa saavutin ja jossain mentiin koko kisa samaa vauhtia. Tiukkojen kisojen tuntu on kuitenkin kokoajan läsnä, eikä siltin ole olo, että tulee huijatuksi.

Toki myös grafiikka on aika utuista, kun tottunut PS4:n driveclubiin esim, mutta ei sekään liikaa haittaa.

Ajomallista voisi myös marista. Jotenkin akselinsa ympäri kääntyvä auto liukkaalla alustalla, mutta siltin samalla pitoa on. Auto siis menee poikittain 90% ajasta, vaikka pitoa on kuin menisi suoraan. Toisaalta ratilla ajaessa tuntuu kuin ratin ja renkaiden välillä olisi kuminauha. Kuitenkin muutaman kierroksen jälkeen tuohon tottui täysin ja ajaminen on ihan pirun hauskaa. Eli kokonaisuutena kun tottui ohjaukseen, niin se on tälle pelille ihan kiva, eikä sekään kovin iso miinus ole.

Suosittelen kyllä season passin ostamista jos peli muuten maistuu.
 
Vastaus: GRID: Autosport

Muuten vaikutti ihan hyvältä peliltä, mutta en pysty hyväksymään tuota ajomallinusta. En ole vielä kokeillut t300 kanssa, mutta toisaalta eipä se ajoväline ikävä kyllä ajomallinusta paranna vaikka pelattavuus olisikin vähän parempi ja kivempi. No hyvä, että jollekin maistuu niin pysyy Codemasters elossa :D Olen odottanut niitä uutisia Dirt 4:sta jo monta vuotta!
 
Vastaus: GRID: Autosport

Siihen tottui todella nopeasti, enkä pidä sitä oikeastaan edes huonona. Erittäin anteeksiantava se kyllä on. Pädillä en kyllä edes koittanut.

Koita nyt ihmeessä ratilla jonkun aikaa. Itse en enää ihmettele yhtään miksi TeamVVV ja InsideSimRacing tätä on erittäinkik!n paljon kehunut. Tämä on nimenomaan rentoa ajelua, ei hampaat irvessä kymmenysten parantamista. :)
 
Vastaus: GRID: Autosport

Löytyykö pelistä demoa?

Gridin ja Grid 2:n demoa kokeilleena ajotuntuma näyttää ja tuntuu nimenomaan siltä, että auto kääntyy keskellä olevan akselin mukaisesti eikä renkaiden mukaisesti. Harmi sinänsä sillä koko grid-sarjahan on epäsuorasti jatkoa Toca -sarjalle, jonka ToCA Race Driver 3-osa on edelleen kaikkien aikojen simcade ja ps2n paras onlineajopeli. Peittoaa monet ps3n ajopelit nettiominaksuuksiltaan heittämällä. Vain GT5 ja GT6 on oikeasti parempia. Ei tosin nekään kaikilla osa-alueilla.

Sama ongelma on mielestäni Dirt-sarjalla, joka jatkoi loistavia Colin McRae Rallyja ihan älyttömän heikosti.

Voisin kokeilemattakin sanoa, että ToCA Race Driver 3 on ajomallinnukseltaan parempi kuin tämä Grid Autosport.

13,59e maksais steamissä, mutta ei ole mieltä testata pc-versiota kun sitä tulee auttamatta verrattua iRacinginiin, rFactoreihin ja Assetto Corsaan. Siksi demo konsoliversiosta kiinnostaisi enemmän. Konsoliversion hinta on ihan hävytön 40e kun vertaa, että GT6:n saa 20ellä ja F1 2014 oli vähän aikaa tarjouksessa samaan hintaan.
 
Vastaus: GRID: Autosport

Gridin ja Grid 2:n demoa kokeilleena ajotuntuma näyttää ja tuntuu nimenomaan siltä, että auto kääntyy keskellä olevan akselin mukaisesti eikä renkaiden mukaisesti.
Jep, näin se menee tässäkin. Tuntuu siltä, että renkaita ei olisi ollenkaan ja näin ollen pidosta ei ole mitään palautetta vaan se systeemi täytyy vain oppia. No täytyy nyt vielä kokeilla ratilla kunhan ehtii.
 
Vastaus: GRID: Autosport

Kumpaakaan gridiä en pystynyt pelaamaan yhtään ratilla ja tästä nautin. Niin erilainen tuo tuntuma ratilla on näiden pelien kesken. Ratilla ajaessa tuntuma on hyvä ja palaute tulee rattiin kuten pitääkin. Ongelma onkin siinä, että kun jopa kopista näet auton kääntyvän akselinsa ympäri, niin se hämää vaikka käsiin tuleva palaute on eri. Pädillä lienee kauhea.

Ratilla tosiaan tuntee oikein hyvin koska perä karkaa, koska keula puskee jne ja sen takia tuntuma onkin hyvä, huolimatta visuaalisesta auton akselin ympäri menemisestä.
 
Vastaus: GRID: Autosport

Ite tykkänny pelistä tosi paljon,tosin vain ajanut päddilla vain.kyl on hauskaa..al menee pirun lujaa very hardilla. joten joutu syyllistymään doupinkin ja rommiin. No al meni menojaan:( Onnex pystyy ennen starttia valisemaan vaikestason yms.
 
Ylös Bottom