Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT Academy 2010 (Päättynyt)

Vastaus: GT Academy 2010

Täällä vielä kärvistellään töissä, niin pitää kysyä yhtä asiaa. Onko mukana kunnon leaderboardsit, joista pystyy vertaamaan kaverien aikohin suoraan napin painalluksella vai näkyykö vain esim. maailman parhaat ajat?

Ainakin Forza 3:n demoa tuli väännettyä epäterveellisen paljon juuri hyvin toteutettujen tilastojen vuoksi..
 
Vastaus: GT Academy 2010

Ööööööö... Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä: Mistä tuon oman edellisten kierrosten haamuauton saa pois päältä? Kevyesti rasittava.


Edit: Ja löyty!!!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT Academy 2010

Täällä vielä kärvistellään töissä, niin pitää kysyä yhtä asiaa. Onko mukana kunnon leaderboardsit, joista pystyy vertaamaan kaverien aikohin suoraan napin painalluksella vai näkyykö vain esim. maailman parhaat ajat?

En löytänyt muita filttereitä ranking-listalle, kuin tuning- tai normaali-auto. Se näyttää koko maailman, tai ainakin maanosan ja sitten vielä oman sijoituksesi siellä. Ajalla 2:06.366 mentiin normaali autolla ranking-sijalle 99. Nopeasti se sieltä tippuu ja onkin nyt kirjoitettaessa jo sijalla 106.

Netissä voi sijoituksia seurata useammalla filtterillä tuolta: http://eu.gran-turismo.com/fi/academy/2010/ranking/

Meidän suomalaiset on niputettu samaan seuraan muiden pohjoismaalaisten kanssa. Perä lähtee amatöörin käsissä luvattoman helposti irti :eek:
 
Vastaus: GT Academy 2010

Perä lähtee amatöörin käsissä luvattoman helposti irti :eek:

Juu, aika vaikeelta tuntuu padilla ajettaessa. Vaikea ohjata loivempia kulmia ja kaarteita padilla, menee pakosta luonnottomaksi nypyttämiseksi. Ratti on pakollinen hankinta, kunhan koko peli julkaistaan. Muuten vaikuttaa hienolta, mitä nyt rengasulvonta on vähän liiallinen. Siihenkin auttaisia se tasainen ja rauhallinen ajolinja, jota padilla on vaikea toteuttaa. Niin, ja toivottavasti koko pelissä pystyy säätään kuvasta pois turhat grafiikat.

Mites muuten demossa saa replay videoissa näkymään kuvaa auton sisältä muualtakin kuin ratin takaa? Tarkoitan siis tätä kuvakulmaa:

gran-turismo-5-demo-370z-indianpolis-10.jpg
 
Vastaus: GT Academy 2010

En löytänyt muita filttereitä ranking-listalle, kuin tuning- tai normaali-auto. Se näyttää koko maailman, tai ainakin maanosan ja sitten vielä oman sijoituksesi siellä. Ajalla 2:06.366 mentiin normaali autolla ranking-sijalle 99. Nopeasti se sieltä tippuu ja onkin nyt kirjoitettaessa jo sijalla 106.

Netissä voi sijoituksia seurata useammalla filtterillä tuolta: Ranking - GT Academy 2010 - gran-turismo.com

Meidän suomalaiset on niputettu samaan seuraan muiden pohjoismaalaisten kanssa. Perä lähtee amatöörin käsissä luvattoman helposti irti :eek:

Normal car -filtterillä pääs 5 kierrosta ajaneena sijalle 65. Mutta se tippuu varmaan tunnin sisällä pois listalta. Padilla ajelen, kun rattia katellaan vasta kun itse peli on saatavilla. Tilataan sitten molemmat samassa paketissa. Perä tosiaan lähtee helposti irti, mutta silti toivoisin että tuota luiston estoa voisi säätää. Nyt syö vauhtia mutkista lähdettäessä aika rankalla kädellä. Suomalaisia on mukavasti top-100-listalla ja lisää tulee kun porukka pääsee töistä tai koulusta. Mahti-peli tulossa, eikä tuo ratakaan nyt niin kauhea ole, vaikka parempaa olisinkin toivonut.
 
Vastaus: GT Academy 2010

On kyllä yllättävän kinkkistä tuo padilla ajaminen. Nyt ehkä 5 kierrosta ajanut ja paras aika 1:55.858 ja sijoitus 146. Tavoitteena olis saada 1:54. alkuinen aika, mutta saapi nähdä. :)
 
Vastaus: GT Academy 2010

Nykiikö muilla aika ajoin toi demo? On muuten v mäistä jos tihkasee just mutkan kohdassa...
 
Vastaus: GT Academy 2010

Aika huono tuo ajettavuus. Pidontuntua ei oikein ole.

Sutimisen esto täysillä ja sit yhtäkkiä se onkin nollissa. Mutkissa ei saa autoa sladiin millään ja kun kaasu on pidettävä täysillä (tai pädissä kun on melkein on/off kaasu) niin yhtäkkiä perä lähteekin irti kun sutimisen esto lopettaakin toiminnan.

Olis laittanut sen pois päältä kokonaan.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Helvetin hyvältä vaikuttaa! mitä tos nopeesti testailin tota viritettyä vehettä niin 1:38.236 onnistuin ajamaan. riitti jopa 7 sijaan, mikä on kyl aika suuri yllätys:eek: mut eiköhän ajat tuu viel parantuun roimasti.
 
Vastaus: GT Academy 2010

On kyllä omasta mielestäkin huikee. Padilla tällä hetkellä 1.40.ja rapiat. Viritetyllä siis riitti äsken sijaan 88 :D Noh, TAHTOO RATIN!
 
Vastaus: GT Academy 2010

1. Mistä sen ghost carin saa pois päältä?

2. Display settings --> Image quality --> normal, flicker reduction, sharpen. Mikäs noista kolmesta kannattaisi valita (kun tällänen grafiikka huo*a oon) ja mitää eroo niillä on ?

Kiitos vastauksista etukäteen
 
Vastaus: GT Academy 2010

2. Display settings --> Image quality --> normal, flicker reduction, sharpen. Mikäs noista kolmesta kannattaisi valita (kun tällänen grafiikka huo*a oon) ja mitää eroo niillä on ?
Sharpen nimensä mukaisesti nostaa kuvan terävyyttä, ja tuo Flicker reduction on tarkoitettu vanhoille putkitelkkareille. Käytännössä parhaan kuvanlaadun HD-näyttölaitteella saa kuitenkin ihan tuolla Normal-asetuksella.

Update! Jotkut tosin sanovat, että Flicker reductionia käyttämällä myös 720p/1080p-tiloissa ratareunuksien "välkkyminen" vähenee huomattavasti. Joten tässäkin asiassa kannattaa testata itse kaikki vaihtoehdot ja luottaa vain omiin silmiinsä.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Joutuipas totuttelemaan aika paljon. On varmaan kolmisen kuukautta kun viimeksi prolo edes kävi koneessa. Sitten vielä kun muut pelit mitä olen pelaillut, niin niissä on ollut 180 asteen kääntösäde, niin meinasi vähän mennä leveäksi ne neulansilmät kun ei osannut tarpeeksi kääntää :)

Vaikka rata ei nyt mikään Spa olekaan, niin kyllä tässäkin haastetta riittää, ainakin minulle. Vielä on monta mutkaa/mutkayhdistelmää joista en ole oikein päässyt perille, että miten ne oikein pitäisi ajaa. Tavallisella autolla on melkoista lipsuttelua, tunedilla ajaminen on jo aika kivaa. Jos nyt muistan oikein, niin tuntuu että fysiikat olisi menneet parempaan suuntaan. Nyt auto käyttäytyy jotenkin "aidommin" tai loogisemmin, eikä luistoon lähteminen tarkoita enää joka kerta auton pyörähtämistä, nyt sen saa jopa oikeilla liikkeillä korjattua. Tuohon haamuautoon saisivat tehdä kyllä parannuksen, että se tulisi vähän myöhemmin näkyviin. Nyt se sopivasti peittää koko näkyvyyden jos haamuauto on reilut puoli autonmittaa edellä. Kaiken kaikkiaan, hyvältä vaikuttaa koko peliä odotellessa.
 
Vastaus: GT Academy 2010

Joo ihan kiva pieni tekele :)

Omilla ajotaidoillani en kehuskele kun olen niin surkea kuski, pidän vain tästä ajamisen haasteellisuudesta. virittämättömällä mossella enimmäkseen on tullu ajeltua.
 
Ylös Bottom