Huono kuski, kun GT3:ssakin mennään aina eturenkaat vinkuen ja kahva menosuuntaan kurotellen. Olen katsonut videoita, joissa Forzaa pelataan ratilla, ja meno on hieman tasaisempaa kuin padilla pelatessa. Niin se taitaa olla Turismojenkin kohdalla.
PS. Onhan noita sladeja tietty vähän käppiksellä vanhasta PGR-muistista avitettu.
Voisi tietysti argumentoida, että Forza käyttää self-shadowing-tekniikkaa, jonka ansiosta varjot piirtyvät autoon esimerkiksi sivupeileistä ja kuskin päälle katosta ja pilareista. Puidenkin varjot lipuvat pellillä. GT4:ssä tätä ei ole. Forzassa on kahdeksan autoa radalla, GT4:ssä kuusi. Forza sisältää vauriomallinnuksen ja raapeutuvat tekstuurit; autoissa on kuulemma jopa kolme kertaa enemmän polygoneja ja ympäristöissä on enemmän 3D-objekteja (vs. esim. GT4:n pahvipuut). Lisäksi fysiikkamoottoriin lukeutuu pieniä yksityiskohtia, kuten skidmarkseista lisääntyvä pito. Fysiikka lasketaan 180 kertaa sekunnissa, GT4:stä ei ole harmainta aavistusta. 1080i eli 1920x1080 lomitettuna on jossain määrin ongelmallinen resoluutio. Numeroissa se näyttää suurelta, mutta käytännössä kuvanlaatu ei ole sitä mitä esimerkiksi 720p tarjoaa. Jotkut jopa väittävät 480p:n olevan parempi ja vakaampi. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että 1080i:n vaakajuovat piirretään kahtena kenttänä, joista kumpikin sisältää vain puolet pikseleistä. Näin aito resoluutio kuvaa kohden on 1920x540.
Toisaalta voisi argumentoida Forzaa vastaan, miksi pitää olla niin tekninen, jos vähemmälläkin saadaan parempaa jälkeä - nopeammin.