Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Asfalttirallisarja

Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Ja Laguna Sega tulokset.

1. SSaasshhaa
2. Rocla86
3. qpedroq
4. tryfailrepeat
5. Jallmari
6. Myffe77
7. thefastbell
8. Olvi-
9. Suomi-Rampa
10. FIN_Micci
11. Timppa1978
12. hiphei_finland
13. pekkafin
14. Anz3lmo76 DNF
15. Ramse DNF
16. Eppu1985 DNF
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Tänään löytyi jo vauhtia tähänkin sarjaan…piristi Focusta kummasti,kun vaihtoi siihen 3. turbon(jostain syystä oli jäänyt toi huonompi 1. turbo autoon,enkä oo sitä ”hokannut”).Asfalttiralli oli huomattavasti hauskempaa tällä ”uudella autolla”,varsinkin kun sijoittui sillä heti ”palkintosijalle” (3.)…:)
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Kannattaa kattoo niitä turbojen eroja, ainakin Lancerissa kakkosturbo antaa huomattavasti kovemman vääntökäyrän alemmilla kierroksilla mitä kolmosturbo.Tolla voi jo olla ajallistakin merkitystä radalla jossa on paljon hitaita mutkia.
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Kannattaa kattoo niitä turbojen eroja, ainakin Lancerissa kakkosturbo antaa huomattavasti kovemman vääntökäyrän alemmilla kierroksilla mitä kolmosturbo.Tolla voi jo olla ajallistakin merkitystä radalla jossa on paljon hitaita mutkia.
En tiedä ajallisesta merkityksestä Lanceriin,mutta Focukseen toi turbon vaihto toi huomattavan lisäyksen vauhtiin...:)
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Jummijammi...täys huone :eek: Harvinaista...
Joo, mäki yllätyin, mutta kuitenkin maaliin ajo 13 kuskia... notta jos sen ois ajoissa tienny, ni oisit päässy mukaan, ku Anselmo, ja pari muuta keskeytti alkukierroksilla kokonaan :eek:
Mite ois, jos vedettäis ens kisan aika-ajot siten mistä oli puhetta? Eli jokainen vetäis vuorotellen yhden yrityksen.

Sopii, paan sen viimeistää tiistaina sääntöihin, lähtöjärjestys kerrotaan vasta perjantaina ;)
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Tuloslista on väärin,mä olin ensimmäinen.:D Timppa ei ohittanut mut ku yhellä kierroksella,mut Timpan lähtö oli kyl uskomaton.:D::p
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Mite ois, jos vedettäis ens kisan aika-ajot siten mistä oli puhetta? Eli jokainen vetäis vuorotellen yhden yrityksen.

tässä on vaan se ongelma että kun rata-asetus on real, niin rata paranee kokoajan mitä enemmän siinä ajetaan.Mä ainakin sitten haluan lähteä aika-ajoon viimeisenä autona, Rocla ja kumppanit voi lähteä vaikka ekana:)
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

tässä on vaan se ongelma että kun rata-asetus on real, niin rata paranee kokoajan mitä enemmän siinä ajetaan.Mä ainakin sitten haluan lähteä aika-ajoon viimeisenä autona, Rocla ja kumppanit voi lähteä vaikka ekana:)

Onkohan nyt näin? En ole kyllä itse huomannut radan parantuvan pidon puolesta ollenkaan. Lopuksi voi saada nopeampia kierroksia lähinnä siten, että on käynyt varikolla vaihtamassa renkaat, jolloin bensaakin on vähemmän.

Tietysti aika-ajoihin lähtöjärjestys voisi olla käännetty pistejärjestyskin.
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Ootteko miettinyt yhtään paljonko tälläiseen aika-ajo käytäntöön kuluu aikaa?
16 kisaajaa ja aikaa menee varmasti renkaan lämmityskierroksineen helposti 3min./kisaaja(48 min.)...Voi tulla porukalle hieman tylsää odotellessaan,mutta ompahan siinä sitten tietysti hyvää aikaa hoitaa ”nestetankkaus” kohdalleen...:D
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Onkohan nyt näin? En ole kyllä itse huomannut radan parantuvan pidon puolesta ollenkaan. Lopuksi voi saada nopeampia kierroksia lähinnä siten, että on käynyt varikolla vaihtamassa renkaat, jolloin bensaakin on vähemmän.

No jos kerran real driving simulator on kyseessä, niin tottakai radan pitää parantua mitä enemmän siinä ajaa.Vai parantuuko sittenkään? nopeammat ajat tosiaan varmaan johtuu vähentyneestä bensamäärästä.
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Ootteko miettinyt yhtään paljonko tälläiseen aika-ajo käytäntöön kuluu aikaa?

Olen. Mutta katsoppas, kun ensimmäinen ajaja lähtee nopealle kierrokselle, seuraavana vuorossa oleva lähtee hänen peräänsä lämmittely kierrokselle. Näin saadaan sulavoitettua aika-ajoja, jolloin aikaa kyllä vieläkin kuluu sen puolisen tuntia. Sisääntulo kierrosta ei tarvitse ajaa aika-ajovedon jälkeen, sillä voi muuten vaan hypätä pois radalta, tai vaihtoehtoisesti jäädä radan viereen parkkipaikalle nautiskelemaan mitä ikinä haluaakin. ;)

No jos kerran real driving simulator on kyseessä, niin tottakai radan pitää parantua mitä enemmän siinä ajaa.Vai parantuuko sittenkään? nopeammat ajat tosiaan varmaan johtuu vähentyneestä bensamäärästä.

Niinhän se järki sanoisi, mutta Japanin pojilla on saattanut olla erilainen järjenjuoksu..
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Kannattaa kattoo niitä turbojen eroja, ainakin Lancerissa kakkosturbo antaa huomattavasti kovemman vääntökäyrän alemmilla kierroksilla mitä kolmosturbo.Tolla voi jo olla ajallistakin merkitystä radalla jossa on paljon hitaita mutkia.
Joo, kyllä tuohon vanhempaankin Focukseen tulee lisää vääntöä alakierroksille, mutta se alkaa laskea jo jostain 4000 jälkeen. Ja huipputehot on kumminkin 5000 yläpuolella joten mulle ei ainakaan siitä väännöstä ole mitään hyötyä, kun alle 5000 kierroksilla ei kannata ajaa.
Lisäksi joutuu sitten laskea tehojakin alemmaksi koska PP:tä tulee lisää tuon suuremman väännön myötä.
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Sen takia perskule jäin pisteittä... Samperin Micci :D
Ikinä ei kannata luovuttaa. :D Lähinhän minäkin kisaan vaikka fiksumppaa olis ollu mennä nukkumaan, jossain vaiheessa kisaa keskittyminen oli meinaan tosi vaikeaa ku tuntu et silmät alkaa harottaa.
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Olen. Mutta katsoppas, kun ensimmäinen ajaja lähtee nopealle kierrokselle, seuraavana vuorossa oleva lähtee hänen peräänsä lämmittely kierrokselle. Näin saadaan sulavoitettua aika-ajoja, jolloin aikaa kyllä vieläkin kuluu sen puolisen tuntia. Sisääntulo kierrosta ei tarvitse ajaa aika-ajovedon jälkeen, sillä voi muuten vaan hypätä pois radalta, tai vaihtoehtoisesti jäädä radan viereen parkkipaikalle nautiskelemaan mitä ikinä haluaakin. ;)




Vähintään puoli tuntia tulee kaikille kuitenkin "joutoaikaa"...:rolleyes:
Itse kannatan tuota perinteistä aika-ajokäytäntöä,mutta jos Timppa päätyy tuohon vuoronperään menettelyyn,mennään sitten sillä...:(
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Jos kaikki on radalla perinteiseen tyyliin niin saattaa tulla siinäkin ongelma, että joidenkin nopea kierros voi mennä piloille.Aina joku hitaampi kekkaloimassa taikka pyörähtelemässä edessä.Yks vaihtoehto vois tietty olla, että mennään radalle vaikka 4 auton ryhmissä?
 
Vastaus: GT5 Asfalttirallisarja

Hienoa että alaiset täällä mietiskelee... Noh, jatkakaa, kahtotaa mikä saa suurimman kannatuksen, ni männää sillä :D
 
Ylös Bottom