Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovalchuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 - Hurjapäät (Fast And Furious)

Minkästakia mua ja Hernerokkaa ei oo listalla mukana?
En ole itseäni sarjasta pois ilmoittanut, eikä varmaa Hernerokkakaan, ollaa vaa molemmat ilmoitettu, ettei päästä 19:30 ajamaan...
Mutta ihan veen sama...

Anteeksi. En näemmä ole muistanut tuota osallistujalistaa päivittää. Ja sen päivittäminen olisikin vähän hankalaa, kun eilistä kisaakaan varten ei kovin montaa ilmoitusta tullut, että kuka on paikalla ja kuka ei.

Mainitaan nyt samoin tein, että jos ensi viikolla ajetaan, niin ajoaika on jälleen 19:30 => johtuen jalkapallosta.

Kivaa oli eilen vaikka menikin vähän yksin ajeluks. Muuten sanokaapas viisaammat, että miksi ajotuntuma on on-line kisoissa täysin eri kuin jos ajaa a-specsiä tai harjoitusta? Normaalisti ajot menee hyvin, mutta aina on-line kisoissa auton käyttäytyminen on ihan kuin jäällä ajais. Kaasua ei pysty avaamaan läheskään niin aikaisin kuin normaalisti tai tulee heti spinnaus. Tolla Nyrrellä puhtaan kierroksen ero on jotain 20-30 sek kun pitää ajaa kieli keskellä suuta ja yhtään kanttareiden päältä ei voi vetää tai lähtee käsistä. Ja ajoavut ei tietenkään ole koskaan päällä.

Muuten sanokaapas viisaammat, että miksi ajotuntuma on on-line kisoissa täysin eri kuin jos ajaa a-specsiä tai harjoitusta? Normaalisti ajot menee hyvin, mutta aina on-line kisoissa auton käyttäytyminen on ihan kuin jäällä ajais.

Onko noin? :confused: En kyllä itse ole huomannut tuollaista. Eilinen nopein rykäisy taisi olla jotain 7:03,7XX ja muistan joskus ajaneeni noilla säädöillä jonkun 7:01,6XX ajan, joten ei kyllä mitään isoa eroa tullut. Aika samoihin on myös edellisissä kisoissa parhaat kierrokset menneet harjoittelukierrosten kanssa. Ainahan kisassa kierrosajat vähän putoaa rengaskuluman ja väsymyksen takia...

Kivaa oli eilen vaikka menikin vähän yksin ajeluks. Muuten sanokaapas viisaammat, että miksi ajotuntuma on on-line kisoissa täysin eri kuin jos ajaa a-specsiä tai harjoitusta? Normaalisti ajot menee hyvin, mutta aina on-line kisoissa auton käyttäytyminen on ihan kuin jäällä ajais. Kaasua ei pysty avaamaan läheskään niin aikaisin kuin normaalisti tai tulee heti spinnaus. Tolla Nyrrellä puhtaan kierroksen ero on jotain 20-30 sek kun pitää ajaa kieli keskellä suuta ja yhtään kanttareiden päältä ei voi vetää tai lähtee käsistä. Ja ajoavut ei tietenkään ole koskaan päällä.
En tiä mix on eri ajotuntuma,joskus tuntuu,ett ajotuntuma on sama.Mut eilen ajotuntumat oli kyl eri planeetoilta. Täytyy testata jatkossa autoa vain onlinessa privahuoneessa,kuten muihin kisoihin oon testannu.Ja kivempaa jos muitaki on testaamas samas huonessa,perdon kans on ollut mukava testailla ja hyvää vääntöä ollut,jopa parempaa kuin itse kisassa.:)

Onko noin? :confused: En kyllä itse ole huomannut tuollaista. Eilinen nopein rykäisy taisi olla jotain 7:03,7XX ja muistan joskus ajaneeni noilla säädöillä jonkun 7:01,6XX ajan, joten ei kyllä mitään isoa eroa tullut. Aika samoihin on myös edellisissä kisoissa parhaat kierrokset menneet harjoittelukierrosten kanssa. Ainahan kisassa kierrosajat vähän putoaa rengaskuluman ja väsymyksen takia...

No onpas sitten outoa. Renkaat kuitenkin kesti oikein hyvin 3 kierrosta, mutta koko ajan auto luisteli ja ei tosiaan kanttareiden päälle uskaltanu pahemmin ajaa - kuten harjoituksissa. Huomasin tän saman tossa Tsukuban kisassa kun siinäkin kierrosajat tippu kisassa ihan dramaattisesti. Pitääpä tänään testata samalla autolla samoilla säädöillä mitä harjoituksessa saa kierrosajaksi. Eilen paras tais olla 7:20,xxx.

Voihan eriajotuntuma kyl johtua siitä,ett onlinessa kylmät renkaat on liukkaat ja sit jos spinnaa niillä,ne ovat "pilalla" vaik lämpenevätkin myöhemmin.Tää teoria kyl sopii mun eiliseen(joihin muihinkin) kisaan.Spinnasin kylmillä renkailla ja sit oli luistelua koko ajan,renkaiden vaihdon jälkeen ajoin varovasti renkaat lämpimäksi ja sit seuraavan kiekan ajoin suunnilleen samaan kuin practisessa olin ajanut.

Voihan eriajotuntuma kyl johtua siitä,ett onlinessa kylmät renkaat on liukkaat ja sit jos spinnaa niillä...

Pitänee paikkaansa. Ainakin itse huomannut saman, että jos spinnaa ja käy kunnolla hiekalla/nurmella, niin menee aikansa, ennen kuin renkaat pitävät taas kunnolla ja se näkyy ehdottomasti kierrosajoissa. Autoilu on kuitenkin välineurheilua :D

Voihan eriajotuntuma kyl johtua siitä,ett onlinessa kylmät renkaat on liukkaat ja sit jos spinnaa niillä,ne ovat "pilalla" vaik lämpenevätkin myöhemmin.Tää teoria kyl sopii mun eiliseen(joihin muihinkin) kisaan.Spinnasin kylmillä renkailla ja sit oli luistelua koko ajan,renkaiden vaihdon jälkeen ajoin varovasti renkaat lämpimäksi ja sit seuraavan kiekan ajoin suunnilleen samaan kuin practisessa olin ajanut.

Ton teorian voisin jopa ostaa. "Kulutuspintaa" on kyl vielä hienosti jäljellä spinnauksenkin jälkeen, mutta ehkäpä ne tosiaan menee pilalle. Silti jäi ihmetyttämään miten herkästi perä lähti irti kiihdytyksessä kun näin ei tapahtunut harjoituksessa. Nyrre on kyllä armoton rata jos yrittää koko ajan täysillä puottaa.

Jotain hyvää eilisestä kisasta oli.Koitin tänään sitä GT-R "trophy" haastetta ja trophyhan sieltä tuli 5s turvin,aikasemmin olin 7s liian hidasJoten kiitos Kovalchukille kisan järkkäämisestä.:)

Eilen testasin harjoituksessa uudestaan Nyrreä samalla autolla ja säädöillä. Taisin keksiä miksi auto tuntui niin "liukkaalta" itse kisassa. Kun testiin meni, niin en ollut ennen koskenut siihen säätöön minkälaiselta rata/reunat tuntuu. Siihen kun laittoi "Realistic" niin johan tuntui auto samalta. Oletuksena siinä on jotain muuta. Helpottaa aika paljon auton säätämistä/harjoittelemista kun pito on samanlainen testissä ja kisassa.

Vetelin Ford GT:llä sitten testikiekan niin yhdellä pyörähdyksellä sain ajan 7:07. Varmaan tuohon pyörähdykseen meni se 5s tai jopa vähän enemmän.

Kovalchuk,ajetaanko huomenna?Jos ajetaa ni oisko pp sama ku edellisessä kisassa?:)

Kovalchuk,ajetaanko huomenna?Jos ajetaa ni oisko pp sama ku edellisessä kisassa?:)

Perhana! Olen ollut viime torstaista asti käytännössä naimisissa Lady Hawkeni(Dragon Age 2) kanssa, joten unohtui koko Hurjapäät :D Tällä aikataululla en kyllä ehdi alkaa väsäämään kisaa, mutta mikäli hiphei haluaa hostata esim. samoilla PP-rajoilla, niin kyllä mukaan lähden, jos kisa alkaa klo 20:00.

Voin hostata.Mennään samoilla säännöillä/rajotuksilla kuin ennenkin.Ei siis..4wd/race/RM/etusäätösiivellistä autoja.PP-575.Radat Nürburgring gp/d ja Cape ring periphery.Toinen käännetyllä lähtöjärjestyksellä.Kumpi aika sit otetaan..21.00 tai 20.00?

Voin hostata.Mennään samoilla säännöillä/rajotuksilla kuin ennenkin.Ei siis..4wd/race/RM/etusäätösiivellistä autoja.PP-575.Radat Nürburgring gp/d ja Cape ring periphery.Toinen käännetyllä lähtöjärjestyksellä.Kumpi aika sit otetaan..21.00 tai 20.00?

klo 20 mulle

Ajetaanko Sport Softeilla? Etten tee samaa virhettä kun viime viikolla, kun säätelin hyvillä mielillä autoo Racing Softeille :)

Eiku hetkinen viimeks ajettiinkin Nyrree. Olikohan se sitten 2 viikkoa takaperin... Ei voi muistaa on niin monta eri kisaa ajettava.

Ajetaanko Sport Softeilla? Etten tee samaa virhettä kun viime viikolla, kun säätelin hyvillä mielillä autoo Racing Softeille :)

Eiku hetkinen viimeks ajettiinkin Nyrree. Olikohan se sitten 2 viikkoa takaperin... Ei voi muistaa on niin monta eri kisaa ajettava.
Ei oo rengasrajotuksia ollu "hurjapäissä",eikä oo nytkään.:)Sekoitat varmasti tohon "sunday cuppiin",siinä on ollut sport softit.:)

Ylös Bottom