Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue

Kaippa tätä vois jossain välis koittaa netissäkin

Ehdottomasti kannattaa kokeilla, väittäisin että moninpeli on parasta mitä prologue tarjoaa. Kannattaa suosiolla suunnata expert-kilpailuihin heti alussa, siellä kilpailu on yleensä puhdasta ja reilua. Beginner ja intermediate osioista tulee mieleen lähinnä romuralli.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kellään tietoa saako tota driving force gt:nnäppäimiä jotenkin muutettua niin et tosta punasesta pyörästä sais valittua kohteen, esim jarrutasapainon jne, ja sit + ja - näppäimistä se ite säätö, ku nyt joutuu plussast ja miinuksest valitsee kohteen ja säätöpyöräl tehdä se säätö

ei muuten mee toi vaikeusaste jotenkin järkevästi ku voitan kisan ku kisan todella helposti, paitsi sen mis pitäs suzukilla ajaa tietyn ajan alle, siinä en pääse edes hopeasijalle vaikka tekisin miten
 
Vastaus: GT5 Prologue

ei muuten mee toi vaikeusaste jotenkin järkevästi ku voitan kisan ku kisan todella helposti, paitsi sen mis pitäs suzukilla ajaa tietyn ajan alle, siinä en pääse edes hopeasijalle vaikka tekisin miten

Ilmeisesti imussa ajaminen on kuitenkin vielä kokeilematta? Kokeiles sitä, ei se siltikään kyllä helpoimmasta päästä ole.

Mulla taas on yks toinen kisa siinä ekassa setissä pain in the ass, kolmanneksi saatan päästä jos ajan uudemmalla Golf GTI:llä hyvällä säkällä. Kakkoseksikin ehkä, jos jaksan veivata. Mutta ekaksi ei tolla autolla ole ainakaan asiaa vaikka tekis mitä? En mä käsitä mitä siinä pitäs tehdä? Se on just se vuoristomaisemissa oleva rata jossa on paljon tiukkoja mutkia. En nyt muista nimeä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Gimble: ootko koittanu autoksi Hondan Type-R:ää siihen "vaikeaan" kisaan? Sillä pitäs mennä suht helposti, vaikka muilla on vaikeaa.

Mäksä: Kuten Gimble sanoi, sun pitää passata pääsuoralle imut yhdesta tai mielellään kahdesta autosta jos sen meinaa alle 1:41 päästä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Gimble: ootko koittanu autoksi Hondan Type-R:ää siihen "vaikeaan" kisaan? Sillä pitäs mennä suht helposti, vaikka muilla on vaikeaa.

Mäksä: Kuten Gimble sanoi, sun pitää passata pääsuoralle imut yhdesta tai mielellään kahdesta autosta jos sen meinaa alle 1:41 päästä.

Ai Type-R on siinä sallittu, se varmasti helpottaa joo. Kiitti vinkistä. Taidan laittaa ratin tulille hetimiten tänään ja taputella sen pois päiväjärjestyksestä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ai Type-R on siinä sallittu, se varmasti helpottaa joo. Kiitti vinkistä. Taidan laittaa ratin tulille hetimiten tänään ja taputella sen pois päiväjärjestyksestä.

Mä en saanu sitä hyvin ajettua Hondal, mut otin Fordin ja sil oli aika helppo, sopi ilmeisesti omaan käteen paemmin.

Mäksälle kanssa: se Capuccino time trial menee helposti kun imuttaa pääsuoralle hieman. Lisäksi ajolinjoilla on paljon merkitystä radan muissa mutkissa; tuommoiselle alitehoisella autolla pitää kaivaa ne kympät linjoista. Simulaatiota kato.. :D
 
Vastaus: GT5 Prologue

No hyvinhän sitä ei pääse millään kun tuo rata on niin ärsyttävän ahdas, että väkisikin kolisee jossain kohtaa. :(

Koitin muistaakseni foorttiakin kyllä jossain kohtaa, mutta se tuntu vielä huonommalta kun Golffi...tosin voi olla, että en osannut siinä kohtaa ajaa vielä senkään vertaa. Mutta tosiaan sillä Integra R-Typellä aika läpihuuto juttu. Postiauto-foorttit yrittää heittää kapuloita rattaisiin, mutta onhan tuo Honda ihan ylivoimainen.

Päätin kokeilla vähän miltä Prologue-matsku näyttää Youtubessa kun cappaa tuolla mun halpis setupilla. Tässä se mun veto sitten siis, kun laittaa HQ niin saa ehkä selvää: YouTube - GT_Prologue_test_cap3.wmv
 
Vastaus: GT5 Prologue

Päätin kokeilla vähän miltä Prologue-matsku näyttää Youtubessa kun cappaa tuolla mun halpis setupilla. Tässä se mun veto sitten siis, kun laittaa HQ niin saa ehkä selvää: YouTube - GT_Prologue_test_cap3.wmv

Hmm, mites tuossa näyttää jotenkin toi vauhdintuntu paljon kovemmalta ku mulla ite pelissä :D

Vai tekeekö se et nyt katon 13" ruudusta videota ilman kokoruutu tilaa, ja peliä pelaan 120" tykin kuvalla?

Jotenkin tosi vaikeaa ajaa oikeilla nopeuksilla mutkiin, kun vauhdintuntu sanoo et vauhtia 60km/h, mutta mittari näyttää 150 ja sit mennään puskien pitkäksi mutka.
 
Vastaus: GT5 Prologue

ei muuten mee toi vaikeusaste jotenkin järkevästi ku voitan kisan ku kisan todella helposti, paitsi sen mis pitäs suzukilla ajaa tietyn ajan alle, siinä en pääse edes hopeasijalle vaikka tekisin miten

Anna kun veikkaan, ajat Professional fysiikoilla? :) Jotkut kisat taitavat olla Professional fysiikoilla jokseenkin mahdottomia ajaa kullalle. Time Trialeissa on tätä ja joissain yhden kierroksen kisoissa.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Anna kun veikkaan, ajat Professional fysiikoilla? :) Jotkut kisat taitavat olla Professional fysiikoilla jokseenkin mahdottomia ajaa kullalle. Time Trialeissa on tätä ja joissain yhden kierroksen kisoissa.

Juu ;) En ole edes koittanut muilla kun professionaaleilla...kaippa sitä täytyy jossain vaiheessa kun muu peli on läpi niin testata nuo uusiksi.

Koitinpa tuossa jo hiukan nettipeliä ja huomasin et siellä kun voittaa niin saa credittejä yksinpeliin, loistavaa kyllä :)

Mites muuten onnistuu jos haluaa jonkun porukan kans netis pelata? Menin sinne onlineen ja siel oli vaik mitä pelejä (osaan en päässy ku ei oo se A luokka läpi), no sit aattelin et koitetaan jotain ja menin fujiin ajaa.

kahdesti koitin ja molemmilla kerroilla kesti törkeen kauan latailla, sit ku meni niin oli yks ranskalainen, ja sit 4 muuta randomia.. Molemmilla kerroilla oli uskomatonta vääntöä patonginpurijan kanssa, ja voitin ekan kisan, mut toises kisas se jäi aluks johonki 5sek päähän, sit ihmettelin ku ekan kierroksen jälkeen se meinas tulla pääsuoral kuitenki jo ohi, sit oli taas tiukkaa vääntöö koko kierros, kunnes kierroksen lopus on pari tosi jyrkkää mutkaa (se formula versio radasta) ja siinä se oiko suoraan ja hävisin kisan viidellä sekalla
 
Vastaus: GT5 Prologue

Juu ;) En ole edes koittanut muilla kun professionaaleilla...kaippa sitä täytyy jossain vaiheessa kun muu peli on läpi niin testata nuo uusiksi.

Itsekin olen vetänyt vain Professionaaleilla. Enkä aio standardiin vaihtaakaan, vaikken kaikkia saisi ikinä kullalle. Pitäkööt tunkkinsa :p

Mites muuten onnistuu jos haluaa jonkun porukan kans netis pelata?

Sopii ajan ja kisan ja sitten osallistujat yrittävät painaa samaan aikaan ruksia. Sitten toivotaan, että automaatti arpoo samaan kisaan. Jep, ei ole kovin kätevää.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Sopii ajan ja kisan ja sitten osallistujat yrittävät painaa samaan aikaan ruksia. Sitten toivotaan, että automaatti arpoo samaan kisaan. Jep, ei ole kovin kätevää.
Miten toi on oikeesti voitu toteuttaa noin :S Ja mitä olen ymmärtänyt niin online puoleen ei edelleenkään suhtauduta tekijöiden päässä kovin positiivisesti, et lieneekö turha haaveilla gt5:ssakaan paremmasta.


Mites hyvin tääl on porukka onnistunu nois sessiois, et onko osunu oikeet tyypit mukaan
 
Vastaus: GT5 Prologue

valikot ovat hitaat ja muutenkin ärsyttävät, mut kattoo sit millanen on koko versio.
Gran Turismojen ongelmana on ollut aikojen aluista saakka surkeat musiikit ja pirun hitaat valikot. Tuntuu että suuri osa koko pelaamiseen käytetystä ajasta menee erilaisten valikkojen kautta kahlaamiseen. Ei voi kyllä esim. auton vaihtoakaan yhtään hitaammaksi tehdä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ja jos autoa on ostamassa niin joutuu erilliseen showtoomiin menemään jossa ei mitään järkeä, ja jos on joku kisa mihen tarvitaan tietty auto, niin miks sielt ei pääs suoraan ostaasitä.

Pojat sais antaa valikot jollekkin toisel firmal ja keskittyisi ite peliin. Varmasti valikoista sais hyvät vaikka ois uskollisia tyylilleen, ja kyl toi viel menee 70 auton kans mut entä ku autoja on valittavina 1000
 
Vastaus: GT5 Prologue

Sopii ajan ja kisan ja sitten osallistujat yrittävät painaa samaan aikaan ruksia. Sitten toivotaan, että automaatti arpoo samaan kisaan. Jep, ei ole kovin kätevää.

Lueskelin tuolta muilta foorumeilta, että jos käyttää tässä hyväkseen teksti tsättiä niin onnistuu melkein aina? Tietty sille ei sitten mahda mitään, että sinne saattaa tulla boonus sektorilta joku ranu törmäileen ja warppaileen...

On muuten yllättävän paljon ollut tota warppailua havaittavissa kun olen hiukan koittanut onlinessä :confused:

Edit: Ainiin juu piti kommentoida tuota Amateur vs Simulation steering typeä -> en huomaa ainakaan tuossa C-luokassa juuri mitään eroa. Ehkä siinä kohtaa kun meinaa lähteä lapasesta alkaa näkymään, mutta niin kauan kun kaikki menee käsikirjoituksen mukaan niin ei mitään eroa ohjattavuudessa. Kyllä noi C-luokan "pain in the ass" tehtävät menee ainakin iisisti myös Simulla kullalle. Siinä Mäksän mainitsemassa Suzuki tehtävässä on vaan pakko saada imua muilta tai muuten tahtoo mennä väkisinkin yli 1:41. Tietty oletettavasti kun siirrytään nopeampiin kilpureihin alkaa tuolla olemaan vissiin jo selvästi merkitystä?

Btw. mites tuo Power-Assisted Steering asetus? Eli vissiin ohjaustehostin, ootteko sitä pruukannu pitää päällä Driving Forcella? Itse en ole ehtinyt vielä edes testaan miten mokoma vaikuttaa?

Edit: Ainiin tämäkin vielä...

Hmm, mites tuossa näyttää jotenkin toi vauhdintuntu paljon kovemmalta ku mulla ite pelissä :D

Vai tekeekö se et nyt katon 13" ruudusta videota ilman kokoruutu tilaa, ja peliä pelaan 120" tykin kuvalla?

Jotenkin tosi vaikeaa ajaa oikeilla nopeuksilla mutkiin, kun vauhdintuntu sanoo et vauhtia 60km/h, mutta mittari näyttää 150 ja sit mennään puskien pitkäksi mutka.

Mun mielestä Prolossa ei vaihtintuntu ole ehkä vahvin alue, vaikka muutoin onkin aivan jeesusautopeli konsoliasteikolla. Itse pelasin joskus takavauosina useamman vuoden tykillä, enkä huomannut koskaan että kuvankoko/katselukulma vaikuttaisi vaihdintuntuun? Ainoa ero pelaamisessa itseasiassa oli se, että NHL peleissä saatto joskus silmät rasittua kun silmät joutu vaelteleen koko ajan niin pitkiä "matkoja" kun seurasi kiekkoa. Mut joo, autopeleissä ei mitään eroa, paitsi tietty mahtava tunnelma kun kaikki on niin suurta :cool:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue

Edit: Ainiin juu piti kommentoida tuota Amateur vs Simulation steering typeä -> en huomaa ainakaan tuossa C-luokassa juuri mitään eroa.

Ei ollut kyse steering typestä, vaan ajomallinnuksesta. Tässä pelissähän voi ajaa joko Standard tai Professional fysiikoilla. Muistaakseni se valitaan niissä valikoissa ennen kisaa, missä on ABS:t, renkaat, jne. Ja noissa on jo todella iso ero, Professional fysiikoilla jotkut kisat on aivan älyttömän vaikeita.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei ollut kyse steering typestä, vaan ajomallinnuksesta. Tässä pelissähän voi ajaa joko Standard tai Professional fysiikoilla. Muistaakseni se valitaan niissä valikoissa ennen kisaa, missä on ABS:t, renkaat, jne. Ja noissa on jo todella iso ero, Professional fysiikoilla jotkut kisat on aivan älyttömän vaikeita.

Tämä pitää paikkansa. Vaikka kuinka hinkutin, pääsin siinä Ford GT:llä ajettavassa haasteessa lähimmillään vaan sekunnin päähän tavoiteajasta. Lopulta vaihdoin asetukset Standardille ja kulta-aika alittui ensimmäisellä yrityksellä. Ei enää lähtenyt Fordin perä irti vaikka miten antoi autolle kenkää ja ajoavut oli pois päältä.
 
Vastaus: GT5 Prologue

Ei ollut kyse steering typestä, vaan ajomallinnuksesta. Tässä pelissähän voi ajaa joko Standard tai Professional fysiikoilla. Muistaakseni se valitaan niissä valikoissa ennen kisaa, missä on ABS:t, renkaat, jne. Ja noissa on jo todella iso ero, Professional fysiikoilla jotkut kisat on aivan älyttömän vaikeita.

Aivan joo sori, mä sekotin. Mä en ole tainnut siinä koittaakkaan muuta kun Professionaalia, eli paha sanoa siitä asetuksesta mitään. Mutta tosiaan se Suzuki haaste josta tämä koko keskustelu lähti on sillä Prolla ihan pelattavissa jos tällanen nopokin pääsi sen vaivattomasti. Se vaan vaatii sen imun. Kattoo sitten mitä myöhemmin tulee, mutta siinä C-luokassa ei pitäs ainakaan joutua vielä nöyrtyyn ja muutaan ko. asetusta.

Mutta hei miten se power Steering? Ja se steering type? Missä ne asetukset on hyvä pitää?
 
Vastaus: GT5 Prologue

Kun ei omaa GT4@PS3 topiccia ollut niin Offtopic:
Yritin varmaan 1/2 vuoden jälkeen pelata niin en saanut enää G25 toimimaan, kele.

Forcet sain toimimaan 2usb paikassa ja napit options valikossa, muttei ottanut enää mtn. komentoja sisään, ja keppi tietty sekventaalisena.

Kyllä toi ennen toimi, ***tu. Liekkö joku firmis versio pilannut tuonkin pienen mahdollisuuden päästä ajamaan Nurburgringiä... :mad:

Kokeilkaas joku vieläkö sulla toimii?
 
Ylös Bottom