Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

KiminKamu sanoi:
Uskoisin että tässä vaaditaan G25,jotta pääsee toteamaan mihin on päästy ajomallinnuksessa,eroa taitaa löytyä jo dfp:n.Ja vertailu padilla ajo/G25 on niin suuri,että puhutaan jo eri "aisteista".
G-ratti ehdottomasti niille,jotka hakee tuntumaa.Kunnolla kiinni,ajoasento kohdalle,ei löydy parempaa fiiliksen tuojaa.Vois jopa olla,että liiankin kanssa,jollei autolla ajoa harrastanu,sen verran tulee painonsiirto ohjaamisia mukaan.Nopeimpia aikoja hakevalle ehkä löytyy joku muu ratti?,kyllä tälläkin ehtii,mutta uskoisin helpompiakin löytyvän.Jokatapauksessa pystyy erittäin tarkasti ajamaan,luulis riittävän pohja-aikaan,mutta kun löytyy myös tota "sortamista" ja muuta ajamiseen liittyvää,eli tuntuma kohdallaan.

Ensinnäkin, DFP vanhemmasta iästään huolimatta ei ole missään nimessä vanhentunut ratti tämän päivän ajopeleissä. Moderneimmissa peleissä (GT5P, rFactor) tuntuma on vanhemmallakin ratilla erittäin asiallinen. Vaikka G25:lla onkin etuna kytkinpoljin ja H-laatikko (etu?), monimutkaisempien simujen mallinnus suosii enemmän DFP:n suurempaa näppäinvalikoimaa.

Enkä tippaakaan usko G25:n tarjoavan minkäänlaista tekosyytä nopeuden puutteelle. Ajopelien historiassa modernimmin mallinnettu ohjausjärjestelmä on aina tuonut lisäulottuvuuden nimenomaan ajotarkkuuteen. GT4 toimii erinomaisena esimerkkinä tästä, jossa GT3:n aikakautena menestyneet kuljettajat siirtyivät järjestään rattiohjaukseen (DFP) pakon edessä, koska muuten kovemmalla tasolla pärjääminen oli lähes mahdotonta. Tämä siitäkin huolimatta, että GT3:n ja GT4:n suurimmat foorumikilpailut tukivat mahdollisuutta padikuskien pärjäämiseen asettamalla rengasseokset erittäin pehmeiksi.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Kuten aikasemmin kirjottanu,ensimmäinen huomio,ensimmäisissä mutkissa GT4:llä siirryttyäni dfp:stä G25:een oli,mistä tää auton lisääntynyt elävyys tuli?Ehkä se G-ratilla kokeilu ennen mielipidettä auttaa.Luulis täältä löytyvän niitä,joilla molemmat ratit saatavissa ja verrattavissa,sitähän tässä on haettu,jollei,niin tyydytään omiin kokemuksiin(uskomuksiin).
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Mikähän ihme mediaa vaivaa kun on äärimmäisen hiljaista vaikka prologue tulee japaniin 13pv. Googlellakaan ei juuri paljoa uutisia löydy GT5:sta:confused: Tekisi ihan törkeesti mieli ostaa tuo heti torstaina, mutta onko se käytännössä mahdollista ja onkohan pelissä kielivaihtoehtoa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

PSU väittää, että Prologuessa todella olisi jonku sortin vauriomallinnus. No tällä viikollahan se kuullaan.

http://www.psu.com/Gran-Turismo-5--Prologue-preview-Preview--a0002132-p0.php

Vahvasti olen epäillyt tuon toteutumista Prologueen, mutta pakko kai se kohta on uskoa, ei kai noita noihin previeweihin omasta päästäkään keksitä noita juttuja.

Kieltämättä oudon hiljaista mediassa GT:n suhteen ottaen huomioon Japani julkaisun läheisyyden.

edit: En kyllä silti usko, että vauriomallinnus olisi mukana ennenkun näen. Kai PD ois sentään jotain materiaalia ko fiitseristä muuten jo näyttänyt. Tokihan voi olla että haluavat pitää kynttilää vakan alla viimeiseen asti. Pessimismi silti potkii.

edit2: taitaa olla puhtaasti paskapuhetta tuo PSU:n preview. Semmonen kuva alkaa pikkuhiljaa muodostua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Tuli tuosta G25-ratista mieleen kysymys; Onko peleissä mitkä tukevat tuota kytkintä ominaisuutena, että vaihdekeppi on tiukka kun kytkin ei ole painettuna alas ja löystyy kun kytkin on alhaalla vai onko vaihdekeppi aina samalla kireydellä riippumatta kytkimestä?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

KiminKamu sanoi:
Kuten aikasemmin kirjottanu,ensimmäinen huomio,ensimmäisissä mutkissa GT4:llä siirryttyäni dfp:stä G25:een oli,mistä tää auton lisääntynyt elävyys tuli?Ehkä se G-ratilla kokeilu ennen mielipidettä auttaa.Luulis täältä löytyvän niitä,joilla molemmat ratit saatavissa ja verrattavissa,sitähän tässä on haettu,jollei,niin tyydytään omiin kokemuksiin(uskomuksiin).
Kumpaakin on kokeiltu... Kyllähän G25 on tietenkin paljon parempi, mutta ei se DPF:stä huonoa tee. Loistava ratti sekin on. G25:llä erona on isompi tarkkuus, jämäkämpi tuntu, paremmat forcet ja yleinen laatu. Kyllä se enemmän auton ajamiselta tuntuu kun G25:llä ajaa. Polkimetkin on aika paljon paremmat ja jarrullakin on hyvä tuntuma koska se on suhteellisen jäykkä.

Tämähän nyt on tietenkin itsestään selvää ja sen huomaa jokainen, kuka pääsee kokeilemaan kumpaakin. Loistavia ratteja molemmat, mutta ei kait sen toisen hinta huvikseen pyöri siellä 250-300...
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Prologuen autot:
  • Audi R8 4.2 FSI R
  • Audi TT coupe 3.2
  • Acura NSX
  • Alfa Romeo 147 TI 2.0 Twin Spark
  • Alfa Romeo Brera Sky windows 3.2 JTS Q4
  • Chevrolet Corvette Z06 (C6)
  • Suzuki Cappuccino (EA21R)
  • Suzuki swift sport
  • Subaru Impreza WRX STI (18 inches BBS wheel)
  • Daihatsu OFC-1
  • Daihatsu Copen Active Top
  • Dodge GTS Viper GTS
  • TVR Speed Six Tuscan
  • Nissan GT-R (R35)
  • Nissan GT-R Proto
  • Nissan GT-RV II Nür (R34)
  • Nissan Skyline coupe 370GT Type SP (V36)
  • Nissan Skyline coupe concept
  • Nissan Skyline sedan 350GT Type SP (V36)
  • Nissan Fair Lady Z Version S (Z33)
  • BMW 135i coupe
  • BMW M3 coupe
  • BMW Z4
  • Ferrari 599
  • Ferrari F430
  • Ford Mustang V8 GT Coupe Premium
  • Volkswagen IV Golf GTI
  • Honda Integra Type R
  • Mazda Atenza Sports (2007 Tokyo Motor vehicle sample only)
  • Mitsubishi Lancer evolution IX GSR
  • Mitsubishi Lancer evolution GSR X Premium Package
  • Mercedes-Benz SL 55 AMG (R230)
  • Lancia Delta HF Integrale Evoluzione
  • Renault Clio Sport V6 24V
  • Lexus IS F
  • Lotus Elise
  • Lotus Elise 111R
Lähde: http://www.gran-turismo.com/jp/gt5p/news/d1518.html

Liuta kuvia: http://www.watch.impress.co.jp/game/docs/20071211/gt5p.htm
Päristelemään pääsee siis Lontoon katuradalla, Daytonan ovaalilla, Fuji Speedwaylla, Suzukassa ja GT HD:sta tutulla Eigerillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Taisi tulla Polyphonylle kiire, sillä Prologuen myyntiversiosta uupuu nettipeli. Sen sijaan se tulee erillisenä päivityksenä myöhemmin tässä kuussa.
The online features will arrive on Christmas day as a free download, and will have additional online-only events, time trials and ranking boards, plus the ability to download ghosts and view car dealer histories.
Lähde: The Sixth Axis
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Tuleekos tuo Eurooppaan vasta maaliskuussa 2008 kuten Sonyn sivuilla lukee?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Tactica sanoi:
Tuli tuosta G25-ratista mieleen kysymys; Onko peleissä mitkä tukevat tuota kytkintä ominaisuutena, että vaihdekeppi on tiukka kun kytkin ei ole painettuna alas ja löystyy kun kytkin on alhaalla vai onko vaihdekeppi aina samalla kireydellä riippumatta kytkimestä?


Ei löydy moottoroitua vaihdekeppiä,aina samanlainen.Tää keppi on se "heikoinlenkki" ratissa.silti toimii ihan asiallisesti.Vaihdekeppihän on irrallisena,johdon päässä.Jos ton saisi tulevaisuudessa jämäkämpänä tarvikekaupasta,ostaisin.Varmaankin se ensimmäisenä hajoava osa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Huoh.. mikähän siinä on ku Japaniin voidaan työstää monta kk aikasemmin? Noo, ei tarvii vielä hankkia rattia. En uskalla lähteä sooloilemaan japski storeen luottokortti ostoon ku kieli on mitä on. ..Ja varmasti pelissäkin kieli on iha muuta kuin luettavaa muotoa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Pibe,kerro kierrosajoista dfp/g25,onko eroa?Ja miten se käytös mutkassa,pysyykö ajolinja samana,samalla nopeudella+jos mennään esim. kanttarin päältä F1:ssä,onko eroa auton käytöksessä.
Näihin vastaus,ja mun kitinät on käyty!:p

edit: Kerro totuus,mä kestän vaikka eroa ei löytys,ja jos toisinpäin,ei tuu tänjälkeen kuittausta HD:n parhaimmista ajoista??:)
Vetäydyn eläkkeelle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

ihan kysymysluonteinen et onko tässä pelissä aluekoodia .. itellä jouluna matka aasiaan ni kannataako hankkia eurooppa koneelle
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

houseca28 sanoi:
ihan kysymysluonteinen et onko tässä pelissä aluekoodia .. itellä jouluna matka aasiaan ni kannataako hankkia eurooppa koneelle
Tuskin on, kun muutkin Blu-ray-levyllä tulevat PS3-pelit ovat aluekoodittomia.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

houseca28 sanoi:
ihan kysymysluonteinen et onko tässä pelissä aluekoodia .. itellä jouluna matka aasiaan ni kannataako hankkia eurooppa koneelle

TT-2k sanoi:
Tuskin on, kun muutkin Blu-ray-levyllä tulevat PS3-pelit ovat aluekoodittomia.

Eli kannattaa tuoda repullinen niitä sieltä ja kaupitella sit ne tääl:D

Jos tämä tulee maaliskuussa eurooppaan, niin milloinkas tämä ilmestyy jenkkeihin? Ihmetyttää jos sinnekkin on niin pitkä viive, meinaan vaan jenkeishän PS3:n myynti taitaa olla nihkeämpää kuin muilla alueilla ja tämä varmasti piristäs kaupantekoo.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Tuleekos tässä jo olemaan kaksinpeli? Aika vähissä, kun tällä hetkellä PS3:sella on ajopelejä missä olisi kaksinpeli.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Aakke sanoi:
Eli kannattaa tuoda repullinen niitä sieltä ja kaupitella sit ne tääl:D

Jos tämä tulee maaliskuussa eurooppaan, niin milloinkas tämä ilmestyy jenkkeihin? Ihmetyttää jos sinnekkin on niin pitkä viive, meinaan vaan jenkeishän PS3:n myynti taitaa olla nihkeämpää kuin muilla alueilla ja tämä varmasti piristäs kaupantekoo.

Muistaakseni Prologue tulee helmikuussa jenkkeihin, eli eurooppaa vedätetään taas (ts. kannattaa jenkkiversio hankkia).
 
Ylös Bottom