Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Weldomite sanoi:
Vauriot on sitten toivottavasti GT5:ssa ja tekoäly pistetty sitten vastaamaan grafiikoita ja vauriomallinnusta eikä tuollaista kuvien tapaista nättiä jonossa ajoa ole yksinpelissä nähtävissä.

Rata-ajo on pääosin "jonossa ajoa", koska kolaroimalla ja tönimälle ei kisoja voiteta, ja ohituksia haetaan kyttäämällä. Sitä varten on Motorstorm :p Tosin siinäkin voitto irtoaa helpommin kun ei kolaroi.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Joo rata-ajo on jonossa ajoa ja tylsää sellaista. Vaurionmallinnusta en itsekään tähän niin hirveästi ole itkemässä, mutta hyvä ja agressiivinen teko-äly on must. GT4 jäi melkein hyllyyn kuolleiden kanssakuskien takia, mutta time-attack tila pakotti senkin sitten hankkimaan.

Ja olenko se vain minä, mutta nykyään tuntuu, että kaikkeen voidaan aina vastata "että kattellaan ny, ehkä päivityksen myötä" :rolleyes:
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Zoukka sanoi:
Joo rata-ajo on jonossa ajoa ja tylsää sellaista. Vaurionmallinnusta en itsekään tähän niin hirveästi ole itkemässä, mutta hyvä ja agressiivinen teko-äly on must. GT4 jäi melkein hyllyyn kuolleiden kanssakuskien takia, mutta time-attack tila pakotti senkin sitten hankkimaan.

Ja olenko se vain minä, mutta nykyään tuntuu, että kaikkeen voidaan aina vastata "että kattellaan ny, ehkä päivityksen myötä" :rolleyes:
Et ole. Olen itsekkin huomannut saman.
GT3:sta jaksoin jauhaa about 80-90 % läpi, mutta GT4:n alkoi puuduttaa yllättävän nopeasti juurikin teko-älyn aiheuttaman huonon haasteen vuoksi(ja kyllä, haluan ajaa juurikin niillä tehohirmuilla, jotka pysyvät radassa kiinni liimattuna. En millään Audi TT:llä, jolla ajettaessa sitä haasteellisuutta saa varmasti).
Kuten jo aiemmin mainitsin, en odota itsekkään niinkään sitä vaurionmallinnusta, vaan tärkeämpää on se törmäysfysiikan parantaminen, tai ainakin törmäämisestä kunnolla rankaisu.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Zoukka sanoi:
Joo rata-ajo on jonossa ajoa ja tylsää sellaista. Vaurionmallinnusta en itsekään tähän niin hirveästi ole itkemässä, mutta hyvä ja agressiivinen teko-äly on must. GT4 jäi melkein hyllyyn kuolleiden kanssakuskien takia, mutta time-attack tila pakotti senkin sitten hankkimaan.

Itse kyllä näkisin mielellä autojen vaurioituvan ja ajo-ominaisuuksien muuttuvan jos täräytät auton seinään.

Ja olenko se vain minä, mutta nykyään tuntuu, että kaikkeen voidaan aina vastata "että kattellaan ny, ehkä päivityksen myötä" :rolleyes:

Mielestäni vain hienoa, että pelitalot sitä tekevät, eli päivittävät peliä vielä julkaisunkin jälkeen uusilla ominaisuuksilla (esim. Motorstorm) ja korjaavat ongelmia. Tuo malli mahdollistaa myös sen, että peli voidaan julkaista aiemmin rajoitetummalla toiminnallisuudella,ja tuoda uutta sitä mukaa kun sitä on saatavilla, ja pelaajat voivat ostaa ne osat mitä tarvitsevat/haluavat. Pelaajat pääsevät peliin käsiksi aiemmin, ja pelitalot saavat pelistä tuloja aiemmin.

Aiemmin, jos jotain ei ehditty tehdä, sitä ei koskaan myöskään nähty koskaan. Nyt sentään voidaan sanoa, "ei ehditty vielä, mutta tulee päivityksenä myöhemmin".
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Gamersydesta löytyy nyt yksi 720p-video Prologuen Lontoo-radasta (300+ megaa) sekä pelin introvideo (~80 megaa). Herkkuva, herkkuva!
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

TT-2k sanoi:
Gamersydesta löytyy nyt yksi 720p-video Prologuen Lontoo-radasta (300+ megaa) sekä pelin introvideo (~80 megaa). Herkkuva, herkkuva!
"Herra Siunaa" (Vanajan äänellä).

Tuo on taas aivan käsittämättömän hyvän näköistä. Harmittaa vietävästi, että missasin Japsistoresta GT5:P-demon. Nythän se on sieltä jo poistettu eikä sitä enää mistään saa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

TT-2k sanoi:
Gamersydesta löytyy nyt yksi 720p-video Prologuen Lontoo-radasta (300+ megaa) sekä pelin introvideo (~80 megaa). Herkkuva, herkkuva!
Lontoo-video olisi ollut muuten aika mielenkiintoista nähdä sisä-kuvakulmasta.

Intro oli kerrassaan kaunis, mutta mitä mitä mitä..
miksi intron taustamusiikkina oli tuommonen tsipale, odotin sinfoniaa turhaan :(
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Luulen, että ensimmäistä kertaa elämässä voin sanoa liioittelematta, että tämähän on "maailman hienoin"!:)

Ilmeisesti sahalaitoja on tasoiteltu japani demosta, mikäli oikein näin.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Renkaan ja tienpinnan välisen kitkan voi jo suorastaan tuntea :p
Mutta minne hävisi loput 4 autoa?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

jujze sanoi:
Renkaan ja tienpinnan välisen kitkan voi jo suorastaan tuntea :p
Mutta minne hävisi loput 4 autoa?

Lontoo ja GTHD demon "vuoristorata" on vain 12 autolle ja noi varsinaiset kilparadat on 16 auton kisoja. Vähennystä perustellaan ko ratojen ahtaudella. Ilkeämieliset toki syyttävät tehojen puutetta.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Vaikuttaa kyllä erinomaiselta. Sääli, että on pitänyt tuo varmasti umpitylsä daytona speedway ympätä tähän jo muutenkin niukkaan ratavalikoimaan:(
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Tactica sanoi:
Vaikuttaa kyllä erinomaiselta. Sääli, että on pitänyt tuo varmasti umpitylsä daytona speedway ympätä tähän jo muutenkin niukkaan ratavalikoimaan:(

Aamen. Luulisi, että samalla vaivalla olisivat saaneet ängettyä radan, jossa ihan käännyttäisiin molempiin suuntiin. Nyt syyhyttää, nyt syyhyttää.

Ps. Se, joka löytää jostain tietoa Japsi-version kielivalikoimasta tai sen puutteesta, avautukoon täällä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

TJS sanoi:
Lontoo ja GTHD demon "vuoristorata" on vain 12 autolle ja noi varsinaiset kilparadat on 16 auton kisoja. Vähennystä perustellaan ko ratojen ahtaudella. Ilkeämieliset toki syyttävät tehojen puutetta.
Onko onlinessä sama homma? Saako nettipeliin pakollisia stoppeja tai rajattua bensatankin tilavuutta, siten että varikolla on pakko käydä?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

hartzu sanoi:
Mielestäni vain hienoa, että pelitalot sitä tekevät, eli päivittävät peliä vielä julkaisunkin jälkeen uusilla ominaisuuksilla (esim. Motorstorm) ja korjaavat ongelmia. Tuo malli mahdollistaa myös sen, että peli voidaan julkaista aiemmin rajoitetummalla toiminnallisuudella,ja tuoda uutta sitä mukaa kun sitä on saatavilla, ja pelaajat voivat ostaa ne osat mitä tarvitsevat/haluavat. Pelaajat pääsevät peliin käsiksi aiemmin, ja pelitalot saavat pelistä tuloja aiemmin.

Aiemmin, jos jotain ei ehditty tehdä, sitä ei koskaan myöskään nähty koskaan. Nyt sentään voidaan sanoa, "ei ehditty vielä, mutta tulee päivityksenä myöhemmin".

Silkkaa puhdasta utopiaa. Jos peli ei esimerkiksi menesty niin siihenpä se päivittäminen tasan jää. Ja minä en halua mitään PC:m bugista paskaa konsolilleni, jota sitten "joskus" päivitellään ja parannellaan kun/jos joudetaan.

Mieluummin odotan niin kauan, että peli on valmis.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Zoukka sanoi:
Silkkaa puhdasta utopiaa. Jos peli ei esimerkiksi menesty niin siihenpä se päivittäminen tasan jää.

Eikä ole, johan se on monen pelin kohdalla jo näytetty ainakin täällä PS3 maailmassa (esim. Motorstorm, Resistance, Ridge Racer, Sonic, Folklore, Warhawk), ehkä boksipuolella homma kustaan, mene ja tiedä, Wiillä patchit yms. eivät taida olla edes mahdollisia. Mitä se "episodic content" sitten on, jollei nimenomaan tuota?

Tietysti jos peli alunperin ei myy mitään, niin jatkokehitysponnistelut voivat jäädä vähäisemmiksi, mutta lisäsisällön tuotantoa ei todellakaan aloiteta ensimmäisten myyntitilastojen ilmestymisen jälkeen, joten oma maalailusi on hieman liian synkkä. Toiseksi tällaisissa tapauksissa myös business case rakennetaan huomioimaan myynnin erilainen rakenne.

Ja jos kehittäjiltä kysytään, peli ei ole koskaan valmis, varsinkaan täydellisyyteen pyrkiviltä perfektionisteiltä, kuten Polyphony Digitalilta, kysyttäessä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Eiköhän tuo ovaali ole sen takia mukana, koska aikataulu on tiukka. Nopeammin tuommoisen radan tekee kuin jonkun Pariisin ympäri kiertävän katuradan.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Pitäähän se ovaali olla jotta JENKEILLE on edes yksi rata jota osaavat ajaa:D
 
Ylös Bottom