Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiikeri
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Pärjääkö online-kisoissa ihan perus GT:ilijä padin kanssa? Voiko prolossa disabloida rattiohjaimet jos hostailee kisoja?

GT5P:n PS Storen virallinen eurohinta on nyt ilmoitettu:

Lähde: SCEE
Lauseen muotoilu antaa kyllä ymmärtää mielestäni, että tuo hinta on nimen omaan Bluray-julkaisulle, ja Store-hinta jätetään sanomatta. Kummaa jos riistävät samanlaisen riistohinnan Storesta ostettuna. Storen etuhan pitäisi nimenomaan olla niin julkaisijoille kuin pelaajillekin se, että sieltä saa tuotteet halvemmalla kun ei kuitenkaan tarvitse maksaa levyjen & koteloiden valmistuksesta, toimituksesta tms.

Lauseen muotoilu antaa kyllä ymmärtää mielestäni, että tuo hinta on nimen omaan Bluray-julkaisulle, ja Store-hinta jätetään sanomatta. Kummaa jos riistävät samanlaisen riistohinnan Storesta ostettuna. Storen etuhan pitäisi nimenomaan olla niin julkaisijoille kuin pelaajillekin se, että sieltä saa tuotteet halvemmalla kun ei kuitenkaan tarvitse maksaa levyjen & koteloiden valmistuksesta, toimituksesta tms.
Vähän aiemmin ilmestyneen tiedotteen (jossa puhuttiin vain puntahinnoista) mukaan sekä Storesta ostettu että levyversio maksavat yhtä paljon. Mutta katsotaan, saisko tuohon vielä jostain varmistusta...

Play.com GT5P 28
Onneksi tätä ei oltu mainittu hirveän monta kertaa täällä aiemmin, muuten olisin vaikka saattanut poistaa viestin. ;) Eli hieman voisi silmäillä vanhempia viestejä ja/tai käyttää hakua.

Pärjääkö online-kisoissa ihan perus GT:ilijä padin kanssa? Voiko prolossa disabloida rattiohjaimet jos hostailee kisoja?

Mun mielestä ratti yksistään ei tee merkittävästi nopeammaksi kuin padilla ajaminen. Kyse on enempi siitä, että hallitseeko ohjausvälineen mitä päättää käyttää ja osaako radat. Jos ei osaa pelata kovin hyvin niin padi voi olla nopeampikin, kun ei tarvi sompailla valtavasti, kun auto lähtee heittelehtimään. Pibehän on ajanut padilla aikas huimia aikoja. Pibe tykitti eigeriinkin padilla kovempaa aikaa kuin moni(useimmat) muut ratilla :)

Eli lyhkäsesti mun mielestä pärjää padillakin. Mutta jos haluaa *oikeasti* pärjätä huippuja vastaan pitää olla joko saaketin lahjakas tai sitten käyttää paljon aikaa opetteluun ja hinkkaamiseen käytti sitten rattia tai padia. Nettipeleissä vaihtelee pelaajien taso ihan hirveästi, joskus saa kruisata lähdöstä maaliin ilman mitään vaivaa ja joskus sattuu kavereita vastaan joille ei pärjää vaikka kuinka kengittää autoa.

Omia kisoja ei ainakaan japaniversiossa saa hostata ja pelejä ei pysty filtteröimään ohjaimen perusteella.

Ratilla ajamisen meinkinki on oleellisesti parempi. Padilla pelatessa on hankala samaistua autolla ajamiseen.

Ovaalilla on ehkäpä helpompi pitää puhtaat ajolinjat ratilla, sillä tatilla tulee helposti yliohjattua, mikä laskee vauhtia.
Mitä mutkaisempi rata, sitä vähemmän ratista yleensä "hyötyy".

Ovaalilla on ehkäpä helpompi pitää puhtaat ajolinjat ratilla, sillä tatilla tulee helposti yliohjattua, mikä laskee vauhtia.
Mitä mutkaisempi rata, sitä vähemmän ratista yleensä "hyötyy".

Tatilla on se etu, että ääripäihin pääsee välittömästi. Huomasin kuitenkin kellottavani aikoinaan nelosessa ratilla paljon parempia aikoja Time Trialissa kuin padilla. Tuntuma autoon on paljon parempi.

Tatilla on se etu, että ääripäihin pääsee välittömästi.
Itseasiassa tatilla ei pääse ääripäähän lähellekään niin nopeasti kuin ratilla, koska padilla ajaessa tatin täyskääntö ei tarkoita renkaiden täyskääntöä, vaan renkaat lähtee kääntymään pikkuhiljaa. Eli padilla ajaessa päällä on koko ajan pientä "ajoapua", vaikka siitä onkin vain haittaa hyviä aikoja ajatellen. Olisi varmaan mahdotonta ajaa padilla ilman tuota porrastusta kuitenkin...

Parhaiten tämän huomaa GT-R:llä ajaessa. Esim. itse ajelin ensin padilla Kouvolassa ja GT-R tuntui aliohjaavan koko ajan. Sitten ajoin ratilla himassa ja yhtäkkiä auto tuntuikin hyvältä koska ratilla saa tehtyä nopeampia renkaan liikkeitä. Autot tahmaa enemmän padilla ja on ketterämpiä ratilla.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Itsellä ei ole padi vs. ratti vertailua muualta kuin GT5P:n demosta kämpillä padilla ja digiexpo messuilla yksi testi G25:llä. Jotenkin padilla se on vain enemmän säätämistä, vaikka ajoi ratilla ensimmäistä kertaa, niin heti sai auton menemään sellaisia ajolinjoja kuin itse halusi. Pystyi keskittymään itse ajamiseen. Oikeiden ajolinjojen ottaminen on helpompaa, pyörien asennon, kaasun ja jarrun sääteleminen huomattavasti helpompaa kun liikeradat on isompia. Rakastuin G25:een silloin sillä yhdellä yrityksellä, valitettavasti lompakko ei ole vielä siihen rakastunut :p

Eikös Gran Turismo 5 ole ihan tälle vuodelle ilmotettu saapuvaksi... Tai sitten se menee niin, että Japaniin tulee jouluksi Gran Turismo 5 ja Eurooppaan peli tulee kevääksi, samaan tapaan, miten nytten kävi Prologuen kanssa. ;)
En edes ole kuullu, että GT5:n julkaisupäivää edes oltaisiin ilmoitettu, uskoisin tuon Japanin julkaisun menevän vuoden 2009 puolelle.

Tatilla on se etu, että ääripäihin pääsee välittömästi. Huomasin kuitenkin kellottavani aikoinaan nelosessa ratilla paljon parempia aikoja Time Trialissa kuin padilla. Tuntuma autoon on paljon parempi.

Captain Obvious is obvious. ;)

Miten tuntuma autoon voisi edes olla parempi padilla? Yleensä autoa ajetaan... ratilla, right?
Minä ainakin ajan, mutta ehkä te muut olette jotain jamiehynemaneja.

Piti kysyä että ei ole tietoa siitä olisiko NTSC US/C- ja PAL -versioiden välilillä mitään eroa autoissa? Jos vaikka europainoksesta löytyisi AE86 :D

Viimeksi muokannut moderaattori:

onko muuten prologuessa drift moodi vielä kuten hd:ssa?
tänään tuli broidin kanssa vuorotellen vedettyä driftingiä tuossa gthd:ssa ja se oli ihan hubaa.
skylinella ajettiin, ei ajoapuja, manuaali vaihteet, N1 renkaat ja driving force pro ratilla.

minä sitten voitin muistaakseni 7052:lla pisteella ja rankki taisi olla 498 tai jtn sinne päin.
ihan tyytyväinen olin koska en osaa ratilla ajaa hyvin varsinkaan jos koko 900 asteen ohajus on käytössä.

onko muuten prologuessa drift moodi vielä kuten hd:ssa?
on.
* Drift Mode The players drifting technique is measured based on drift angles, racing lines, and speeds within evaluation zones located at various turns on the course.
* In Depth Car Tuning Players have the ability to adjust the vehicles performance, including power, tyres, suspension and the ability for quick tuning whilst racing.
* Two-player Split Screen Racing Allows players to race head-to-head offline.
* New Race Events Online racing fans can join in on a new set of scheduled events and time trials.
Peli päivittyy uusilla ominaisuuksilla ja sisällöllä aina varsinaisen GT5:n julkaisuun asti.
Piti kysyä että ei ole tietoa siitä olisiko NTSC US/C- ja PAL -versioiden välilillä mitään eroa autoissa? Jos vaikka europainoksesta löytyisi AE86 :D
GT5 Prologuenkin verkkosysteemi on tarkoitus saada maailmanlaajuiseksi, joten päiviyksillä kaikkiin versioihin on tavoitteena saada sama sisältö.

Mites tuo Logitech Driving Force Pro. Eli ratti olis hakusessa ja ei viittis hirveitä summia siihen pistää. Kuitenkin tuohan oli rattien aatelia GT4en aikaan niin kait se vieläkin hyvä on? 99 esim. Konsolinetissä. Jos saa halvemmalla jostain niin linkkejä kehiin!

Mites tuo Logitech Driving Force Pro. Eli ratti olis hakusessa ja ei viittis hirveitä summia siihen pistää. Kuitenkin tuohan oli rattien aatelia GT4en aikaan niin kait se vieläkin hyvä on? 99 esim. Konsolinetissä. Jos saa halvemmalla jostain niin linkkejä kehiin!

Hyvä se on edelleen ja pelaa mainiosti prologuen kanssa. Itse ajelen pääasiassa dfp:lla ja ihan hyvin time trialeissakin pärjää omien taitojen puitteissa listan parhaille. Forcet on sen verran tiukat, että meikäläinen on joutunut pari pykälää laskemaan maksimista että jaksaa rattia veivata :)

Ihan jees se on, itsellä on sellainen, mut suosittelisin odottamaan hetken aikaa, sillä siitä on tulossa uudempi versio jossa on muutama näppäin enemmän. Ja näillä näppäimillä saa sit säädetty esim. auton alustan asetuksia lennosta.

Hintaa voi olla pikkasen enemmän, ja jos hinta ei ole este niin sithän oli se G25 tai jotain sinne päin

Tuntuu et noi tekijät on ny saanu haltuun sen pointin jos vertaa vaik 4 osaan. vanhana tietokone simulaattoreiden pelaajana voin sanoo et nyt ollaan lähellä oikeeta tuntumaa.ainaki mun mielestä. ja mitä rattiin tulee niin DFP:ssä on paskat polkimet ja niin tulee oleen uudessaki. osta G25!

Tuntuu et noi tekijät on ny saanu haltuun sen pointin jos vertaa vaik 4 osaan. vanhana tietokone simulaattoreiden pelaajana voin sanoo et nyt ollaan lähellä oikeeta tuntumaa.ainaki mun mielestä. ja mitä rattiin tulee niin DFP:ssä on paskat polkimet ja niin tulee oleen uudessaki. osta G25!

No siis mä yhdyn tohon osittain,että ite omistin ennen DFP:n mut en enää vois kuvitellakkaa käyttäväni ku nyt löytyy G25. Mut jos nyt oikeesti rehellisiä ollaan ni ei kannata ostaa välttämättä sitä ylikallista G25:sta koska DFP on myös ihan pirun hyvä ratti sellaselle, joka ei mitään Deluxea tarvitte. kyseessähän on vasta Gran turismo vitosen demo joten jos se peli ei oikeen nyt iske niin voi harmittaa että sen G25:sen on ostanu. Eli mun mielestä kannattaa se DFP ostaa ellei ole Gran turismo fanaatikko niinkuin minä : )

Ylös Bottom