Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Prologue

Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Taitaa olla parempi siirtyä suosiolla arcaden time trialeihin tuttujen haamuja tai aikoja vastaan,tosta samaan kisaan pääsystä mitään tuu.Ensimmäinen yritys toi hirveen lagi kisan,just samanlainen kun täällä jossakin youtuben linkissä.Kai noi nettiajot jää toistaseks niihin tuurilla toimiviin.

Riippuu tuurista miten lagailee. En just nyt omaa linkkiä, mutta prologuen pelintekijöiden haastattelusta jäi kuva, että nettipelit oikeasti hostataan pelaajien pleikkareilla.Sonyn serverit päättävät, kuka pelaaja on serveri ja sitten naittavat sinne kaistan mukaan lisää pelaajia. Huonolla tuurilla päätyy pelaileen jonkun paukkulankayhteyden päässä olevalla ps3:lla ja siinä pelissä on sitten lagia.

edit. ah, tota hostausjuttuahan olikon jo kommentoitu tässä threadissä. Noh, kertaus on opintojen äiti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Allekirjoittaneelle väitettiin että Gt5 prologuen japsi-versiossa saisi muutettua valikot englanniksi. Pitteekö paekkaansa?

Mikäli kyseessä oli tämä Japani-versio, niin ei pidä paikkaansa. Tässä on osa valikon teksteistä englanniksi, muuten pääosin sikäläistä syheröä. Hong Kongin -versiosta ei tietoa, joku voisi valaista meitä siitä?

Euro-versio on jo nurkan takana, kannattaisi ehkä kuitenkin odottaa sitä, jos ei nyt ole aivan mahdoton polte alla.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Huhhuh,... Adrenaliini virtaa ja aamun uurastus palkittiin. Eigeriin 0.008 sekunnilla piben ohi. Tosin taitaa tuo veijari kuitata samantien nopeamman kierroksen. Joutu tuohon aikaan itse tahkoamaan hyvän tovin. Ajat hyyty 1.06.8-1.07.2 välille ja ei meinannut millään saada kovempaa kierrosta. Nyt olis replaykin tuolla rankingissa, kun ei tapahtunut kummallista verkkovihreetä, kuten edellisen ennätysajan kanssa kävi :confused:
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Huhhuh,... Adrenaliini virtaa ja aamun uurastus palkittiin. Eigeriin 0.008 sekunnilla piben ohi. Tosin taitaa tuo veijari kuitata samantien nopeamman kierroksen. Joutu tuohon aikaan itse tahkoamaan hyvän tovin. Ajat hyyty 1.06.8-1.07.2 välille ja ei meinannut millään saada kovempaa kierrosta. Nyt olis replaykin tuolla rankingissa, kun ei tapahtunut kummallista verkkovihreetä, kuten edellisen ennätysajan kanssa kävi :confused:

Milläs autolla tuon ajan ajoit?
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Tässä ei niin loppuun hiottu haaste:

Arcade time trial, auto ferrari f430, suzuka, r3 renkaat, pro-fysiikat. Aika 2'11.901 ja 5s kärkeä jäljessä. Tuo oli 1.5h tahkoamisen tulos. Kärkiaika näyttäisi olevan ilman huijauksia tehty, joten varaa parantaa on vielä paljon.

Sopii tuo f430 suzukan radalle kuin nyrkki silmään. Todella nautittava ja haastava ajaa.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Huhhuh,... Adrenaliini virtaa ja aamun uurastus palkittiin. Eigeriin 0.008 sekunnilla piben ohi. Tosin taitaa tuo veijari kuitata samantien nopeamman kierroksen. Joutu tuohon aikaan itse tahkoamaan hyvän tovin. Ajat hyyty 1.06.8-1.07.2 välille ja ei meinannut millään saada kovempaa kierrosta. Nyt olis replaykin tuolla rankingissa, kun ei tapahtunut kummallista verkkovihreetä, kuten edellisen ennätysajan kanssa kävi :confused:

Huu, tiukkaa settiä ja kamalaa vääntöä 0.008 :D
Pitääkin taas mennä joku päivä ajelemaan ja ainakin yrittämään parannusta!
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Mikäli kyseessä oli tämä Japani-versio, niin ei pidä paikkaansa. Tässä on osa valikon teksteistä englanniksi, muuten pääosin sikäläistä syheröä. Hong Kongin -versiosta ei tietoa, joku voisi valaista meitä siitä?

Euro-versio on jo nurkan takana, kannattaisi ehkä kuitenkin odottaa sitä, jos ei nyt ole aivan mahdoton polte alla.

Kiitos. Sen verran rasitti jo noi japsi-demon valikot, että maltan kyllä odottaa Eu-homogenisoitua versiota.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Kannattaa varmistua että EU versiosta löytyy noi säädöt mitä USA kappaleeseen luvattu,ettei tarttis heti ruveta ostelee storesta päivityksiä?
Nyt Suzukaan ja Eigerille.

päivitys:Eilen yöllä ostettu Ferrari ekaa kertaa alla,muutaman kierroksen jälkeen 2.11,771.Tää on loistavaa ajoa,mutta vaikeeta tulee saada tota rakoa ekaan edes jotenkin säädylliseks.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Päästiinpäs listoille Ferrarilla,sija 80,mun edellä 0,003s Aki-88,olisko suomalainen?
On toi sen verran tarkkaa ajettavaa,että täytyy ottaa 4-veto alle ja lähtee Eigerille yrittää.Tohon Ferrari ajeluun täytyy mennä ajan kanssa,sen verran erillaista ja herkkää verrattuna vaikka Integralla ajeluun.Mutta kyllä tosta poistetaan sekunteja(0,3?),kunhan rupee kunnolla ajelee KUNKKU autolla.Alussa piti oikeen käydä normal kisan puolella kattoo jos Ferrarin mittaristossa oleva "race"merkkivalo poistuis,ei kadonnu,olis ollu siistiii jos ainoastaan pro kisoissa näkyis.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Päästiinpäs listoille Ferrarilla,sija 80,mun edellä 0,003s Aki-88,olisko suomalainen?
On toi sen verran tarkkaa ajettavaa,että täytyy ottaa 4-veto alle ja lähtee Eigerille yrittää.Tohon Ferrari ajeluun täytyy mennä ajan kanssa,sen verran erillaista ja herkkää verrattuna vaikka Integralla ajeluun.Mutta kyllä tosta poistetaan sekunteja(0,3?),kunhan rupee kunnolla ajelee KUNKKU autolla.Alussa piti oikeen käydä normal kisan puolella kattoo jos Ferrarin mittaristossa oleva "race"merkkivalo poistuis,ei kadonnu,olis ollu siistiii jos ainoastaan pro kisoissa näkyis.

Uijui, laitoit haasteen kertaheitolla kovemmaksi. Pitää huomenna ajaa uusiksi ferrarilla ja laittaa sulle tohon painetta.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Täyty oikeen panna Eigerit poikki parin kierroksen jäälkeen,sen verran "pikkusta" vievailua noitten moottorirata ajelujen jälkeen.Ei oo Eigerillä käyty sitten HD ajelujen muutaman viikon takaa.Paljons kärki ajajat on tiputtanu forceja Eigerille,Lontootakin ajan 10:llä,tossa tuntu että pakko alkaa tiputtaa alaspäin(G25),Pibellä toi ratti on?
Roflator sano jossakin että ei tykkää Fujista,Pibe taas kehu Eigerin,ite kyllä tykkään paljon uudesta Daytona Roadista.Pitää olla nopeita mutkia(ei ovaalin loivia),parasta perättäin eli moottoriradat mieleen,pääsee ratilla kunnolla fiiliksiin!Mua ei kyllä sytytä Eiger eikä oikeen Lontookaan,joka menee muita mukana ollessa ihan jokkikseks,koko aika ryskyy johonkin.
Koitetaan saada jotenkin kelvollinen aika Eigerille.:)

Paha pettymys,sain S kisatkin ajettua kullaks(normal :D),voittoautona peli jossa ei oo ohjaamo kuvakulmaa :mad:.

Mä luulen että nyt on pekuloitu tarpeeks "enshätään" tätä peliä,jatkuu aika-ajojen merkeissä.
Ajetaan lujaa,ajetaan rehdisti,paras voittaa!
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Meikällä on aina Forcet täysillä, paljon siistimpää niin.
Eiger, Suzuka ja Lontoo on parhaat radat tässä ihan kevyesti. Tykkään sellasista radoista, missä on tiukkoja kurveja ja paljon erilaisia mutkia putkeen, missä joutuu ajamaan nopeasti paljon erilaisilla tyyleillä. Sen takia en tykkää mm. Daytonasta, Mugellosta, ym. vastaavista radoista.

Parhaat legendaradat nykyään omasta mielestä on Eiger, El Capitan ja Nyrre. Jos siis lasketaan kaikki ajopelit ja radat mukaan.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

En mä nyt varsinaisesti inhoa fujia, mutta jotenkin se on tylsähkö ajaa ja time trial mielessä täysin pilattu huijareilla. Eniten on tullut prolossa pelattua eigeriä. Suzuka, lontoo, daytona ja fuji seuraa perässä tuossa järjestyksessä. Fuji vois olla hauska f1:lla mikä kulkee niin maan viimosen kovaa eikä tarvis köryytellä tylsistyneenä pitkillä suorilla.

Kannattaa pelata yksinpelissä S-kisat auki. Siellä on 1 kierroksen mittanen kisa ferrarilla mistä saa vajaan 4 miljoonaa per voitto rahaa. Sillä on hyvä ja nopea grindata massit millä ostaa kaikki autot.

Nyrre ois se kovin juttu, laguna seca ja aprikoosikukkulat on myös asfaltoitua parhautta.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Kapu,löytyykö Porschen ratista 2 eri vaihdekeppiä?Sattusitko tietää missä Helsingin seudulla pääsis hypistelee laitetta,myyjä?Ja pelihän menee VAIKEEKS kytkimellä,kokoajan väärää pykälää tai vapaata kun vauhdilla pitäis mennä!
Mutta tolla kytkimellä kun pelasin eilen n.tunnin,sen jälkeen vaihto eteen taakse systeemiin,oli helpon tuntusta.Varmaan se rupeis toimimaan kun vaan pelais,tuskin nopeempaan kierrokseen asti.

Joo siinä on tosiaankin kaks eri vaidekeppi lootaa mukana.Ja H kaavion lootassa esim.1/2vaihde pitää painattaa vasemmalle ja 5/6 vaihteet vast.oikealle ja pakkia saa ihan tosissaan murjoa vasemmalle.Ensiks en edes löytäny pakkia kun en uskaltanu käyttää voimaa.Ja just tosta oikeanlaisesta vaihdekeppi tuntumasta tuppaa tulemaan nopeissa paikoissa välillä vika pykälä päälle.Mutta eipä tota lähemmäks varmaankaan konsoli ratilla pääse jos aitoon vertaa ja vaihdekeppi pitää vielä "klonk"äänen ku uus pykälä menee päälle.Mun tietääkseni tota rattia ei saa muualta ku Fanatec:in omasta webbi myymälästä.Siellä on myös muuta faktaa tosta ratista mm.että ratin aidon nahkan ovatten käsin ommelleet samassa firmassa joka tekee aitoja ratteja saksalaisiin sekä japsi autoihin:)
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

En tiedä teidän ikää,enkä oikealla autolla ajeluiden määrää,mutta yleisesti ottaen se voi vaikuttaa rata valintoihin,miten sen peilaa oikealla koettuun.Ei noi huonoja ole,mä vaan koitan löytää eniten simuloivan vaihtoehdon,niinku esim. kuvakulman ratin takaa,tässä pelissä ei taida onneks olla katon päältä tuomaa etua,hahmottaa hyvin ruuhkissa myös ohjaamosta(simo h/F1).
Tollasta vanhalta.

Kiitti kapu,toi pitää kattoa,kaipais ainakin omaan g25seen tunnokkaampaa vaihdekeppiä.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Ikäloppujahan tässä itsekin ollaan, kun konsolipelifoorumilaisista puhutaan. Ajokortti ollut 13 vuotta, tuosta voinee laskea ikää.

En osaa ajopelejä pelata ellei kuvakulma ole kuskin paikalla. Ihan mahdoton hahmottaa miten auto käyttäytyy, jos kamera on vaikka auton päällä/takana. Toi efekti kyllä korostuu varsinkin ratilla pelatessa ja padilla ei jaksa edes yrittää.

Rallikokemukset rajoittuu mikroautoiluun sisä ja ulkoradoilla eikä sitäkään paljoa ole tullut harrastettua. Tosin onhan mikroautoilu huimasti hauskempaa kuin pörismön pelaaminen :) Toki oikeella autolla joutuu melkein päivittäin ajeleen, mutta enempihän se on körötttelyä, kun ei tuolla liikenteen seassa kannata stuntteja lähteä tekemään.

Lähinnä mä haen semmosta ajokokemusta missä saa aktiivisesti vaikuttaa koko ajan. Nykyisellään juurikin fuji ja daytona ovat hitaiden autojen(suhteessa radan kokoon) takia tylsiä. Ajaisko pitkää suoraa tuntitolkulla vaiko eigeriä missä saa koko ajan sompailla... Helppo valinta. Mut jos olis nopeampia autoja niin varmaankin daytona ja fuji heräis eri tavalla henkiin. Geneerisesti inhoan myös useimpia katuratoja, kun rännissä ajaminen mutkien ollessa klooneja toisistaan ei ole niin hauskaa,. Ei varsinkaan, jos pelaa kisaa missä ei käytännössä voi ohittaa kuin edellä menevän pahoista virheistä.

Huvikseen pelatessa tulee käytettyä vaihdekeppiä ja kuvakulmana ratin takaa auton sisältä. Aikoja/kilpaa kun ajaa niin pelkät mittarit näytölle, että näkee maksimaalisesti eteenpäin ja vaihteina napit ratin takana ettei tarvi löysätä otetta ratista milloinkaan.

edit. Ehkä paras mutka koskaan on se laguna secan korkkiruuvi. Kerrassaan mainio kokonaisuus se miten korkkiruuvia lähestytään ja miten sieltä päästään ulos vauhdilla.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

Suzukassa ois lisää haastetta RUFIN:lle. Päräytin ferrarilla 2'09:840 ja rankingiin sijoitus 50. Sekunnin jos tuosta vielä sais pois niin vois alkaa olemaan tuohon yhtälailla tyytyväinen kuin mitä olen eigerin aikaan. Ajovarmuus pitäs saada paremmaksi, nyt tahtoo verrari mennä liikaa luisussa ja katoaa aikaa ja toisaalta lisääntyy tieltäsuistumisen riski.
 
Vastaus: GT5 Prologue [Hype]

En tiedä teidän ikää,enkä oikealla autolla ajeluiden määrää,mutta yleisesti ottaen se voi vaikuttaa rata valintoihin,miten sen peilaa oikealla koettuun.Ei noi huonoja ole,mä vaan koitan löytää eniten simuloivan vaihtoehdon,niinku esim. kuvakulman ratin takaa,tässä pelissä ei taida onneks olla katon päältä tuomaa etua,hahmottaa hyvin ruuhkissa myös ohjaamosta(simo h/F1).
Tollasta vanhalta.

Kiitti kapu,toi pitää kattoa,kaipais ainakin omaan g25seen tunnokkaampaa vaihdekeppiä.
Ohjaamo on ainoa kunnollinen kuvakulma kisaamiseen GT5P:ssä, siksi että maantasalta ei näe millon törmää vastustajaan ja katolta otettu kuvakulma on aivan perseestä, muut autot näyttää niin helkkarin pieniltä. Näkyvyyskin on jopa huonompi.


PS. F1 on ihan eri asia kuin koppiautot. F1:stä olen aina tykänny ajaa t-camista, ei realistisuuden takia, vaan näyttävyyden. Tottakai sitä haluaa pelata sillä kuvakulmalla mistä tv:stä näkee ajettavan. Muutenkin netissä ajettaessa ei haluais antaa yhtään tasotusta, jonkin kuvakulman takia. Nelisen vuotta olen kiertäny erilaisia sarjoja rFactorilla, F1C:llä, GPL:llä, F1 05:llä, TRD3:lla ja F1CE:llä, että on tullu opittua sen verran, ettei missään asiassa kannata antaa tasotusta.

Huvikseen ajelu on täysin eri asia kuin sarjatoimintaan perustuva kilpaileminen. Tottahelvetissä olisi paras, että kuvakulman saisi pakottaa ja taaksepäinkatsomisen poistaa, mutta ei vielä ainakaan ole semmoista peliä tullut. Täytyy mennä pelin ehdoilla.


Jos on oikeasti kiinnostunu nettikisaamisesta, niin kannattaa ehdottomasti tutustua rFactoriin. On ainakin pelattavaa siihen asti kunnes tulee GT5. Multa voi kysellä lisätietoja jos haluaa. Saa lisätä meseen.
 
Ylös Bottom