Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Super GT500 NISSAN-sarja

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turismo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Tänks, mä tiäsin, et suhun voi luattaa. :)
Mites sä muute eile olit nii huano, sait vaa pisteen enemmä ku mä? :D
Nestetankkaus meni ilmeisesti eilen pieleen ja en mä huono ollut,mutta sä olit normaalia parempi...:D
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Mahdunko vielä mukaan vaikka en ole ilmoittanut vielä autoa? Ilmeisesti Woodone-tallissa on vielä tilaa, pitää auto vielä virittää nopeasti kuntoon.
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Mahdunko vielä mukaan vaikka en ole ilmoittanut vielä autoa? Ilmeisesti Woodone-tallissa on vielä tilaa, pitää auto vielä virittää nopeasti kuntoon.

Mahdut...ei muuta mukaan vaan...:)
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Parhaat kisat aikoihin!
Eniten säädin autoa mitä koskaan aikasemmin, ja enpä sit kuitenkaan ollut edes varikolle menoa tsekannut, vaan täräytin kierroksella 9 suoraan varikon kaiteeseen (kun yritin mennä varikolle) ja kimposin rikkinäisellä autolla takasin radalle. Loistavaa! :)
Seuraavalla kierroksella jarrutin varikolle mennessä.

Sorr Anzelmo! Osui pahin virtuaalikisailu-urani törttöily itselleni siinä radan viimesessä mutkassa, taisit siinä spinnata sitten. Huomasin että mun ajolinjat oli hyyvin erilaiset moneen muuhun verrattuna.

Ensimmäinen mutka oli.... 'Jännä'. Täytyy katsoa miten se oikein meni, ainakin lähtö mulla onnistu täydellisesti enkä itse kenenkään perään sentään ajanut. :)

Harmi että ensi lauantaina en kurvailemaan pääse.
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Huomasitteko muuten muut, mulla ainakin ruudunpäivitys nyki paljon enemmän kuin ennen? Tai oikeastaan ennen ei ole koskaan nykinyt ellei ole ollut debriitä ilmassa paljon, nyt nyki jokatilanteessa jossa toisten perässä ajeli.
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Tykäistyin myös tähän GT500 Nissan kisaan/autoon ja oon samoilla linjoilla oopp99:n kanssa (parhaat kisat aikoihin),joten vaikuttais lupaavalta alulta tälle sarjakokeilulle…Hienoa,että pitkästä aikaa oli lähes täysi ruudukko startissa!
Tulokset tän päivän kisasta ilmestyy jossain kohtaa tänne huomenna…:)
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Nestetankkaus meni ilmeisesti eilen pieleen ja en mä huono ollut,mutta sä olit normaalia parempi...:D

No ei se kovin pieleen eilenkää sulla menny, siis perjantaina, ehkä vähän, sun ois pitäny ottaa yks kuppi enemmän startissa, ni sit en ois keskeyttäny. :D

Mutta tän päivän kisasta, mikä helvatta siinä on, ku porukka ei osaa ekan kierroksen ekoissa mutkissa jarruttaa, vaa PITÄÄ ajaa päin!
No en sentää ollu huonoin. :)
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Empä osaa sanoa ekan mutkan tapahtumista mitään, enkä kyllä muistakaan ekan kierroksen mutkista, syynä on se että joku oli jäänyt lähtöruutuun enkä kerennyt sitä väistämään. Tämähän tietysti rikkoi auton ja vei nopeuden.

Kisa meni odotusten mukaan, eli nopeutta ei riittänyt kun ei ollu testannut ja säätänyt autoa. Välillä oli kyllä aika hyvää vääntöä joidenkin kisaajien kanssa, harmi vaan että renkaat kului hieman liikaa joten 2 vikan kierroksen aikana menetin sijoituksia sen takia.

Ei tässä muu auta kuin hakea seuraavaan kisaan vähän paremmin ajolinjoja ja jarrutuspaikkoja, ja kai niistä säädöistäkin voisi jotain saada irti.
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Sorr Anzelmo! Osui pahin virtuaalikisailu-urani törttöily itselleni siinä radan viimesessä mutkassa, taisit siinä spinnata sitten. Huomasin että mun ajolinjat oli hyyvin erilaiset moneen muuhun verrattuna.

Joo, no worries... Itsekin aiheutin ainakin yhden kilpakumppanin spinnin, ei muista kuka kärsi... ja muutenkin "pussailin" kaikkea mikä radalla liikkui:o . Jotenkin toi "imu" on jarrutuksissa aivan liian voimakas. Tulee melkein poikkeuksetta tuuppastua edellä ajavaa... Sori kaikille.
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Mutta tän päivän kisasta, mikä helvatta siinä on, ku porukka ei osaa ekan kierroksen ekoissa mutkissa jarruttaa, vaa PITÄÄ ajaa päin!
No en sentää ollu huonoin. :)

Mikä helvatta siinä on, ku kierroksen jääneenä olevat ei osaa olla ajamatta jarrutuksessa ohittajan konttiin, vaa pitää ajaa päin ja sekoittaa täten kisan johtajan kiinni saamisesta (yltioptimistisesti) haaveilevan sankarin pasmat totaalisesti. ;) :cool:

Oli kyllä hyvät kisat, omaa motivaatiota nosti kyllä rutkasti kun huomasi pysyvänsä sashan ja picasson vauhdissa.
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja (Kausi alkaa 9.4.11,ilmoittaudu mukaan)

Joo, no worries... Itsekin aiheutin ainakin yhden kilpakumppanin spinnin, ei muista kuka kärsi... ja muutenkin "pussailin" kaikkea mikä radalla liikkui:o . Jotenkin toi "imu" on jarrutuksissa aivan liian voimakas. Tulee melkein poikkeuksetta tuuppastua edellä ajavaa... Sori kaikille.

Itseasiassa kun replayta katsoin niin siinä 3-4 kierros kun meillä oli tiukkaa vääntöä kolmen auton kesken (minä ja kaksi punaista, joista toinen olit sinä) sijoista 3-5 niin ettet ollut juuri sinä joka mut spinnautit siinä syheröosuuden alussa... :)
Mutta oli kyllä upea se kolmannen vai neljännen kierroksen eka mutka kun tultiin kolme autoa ihan rinnan jarrutukseen ja kukaan ei edes koskettanut... Taistelu jatkui, kunnes mut tuupattiin ulos siellä syherön alussa..
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja

Tässä lopputulokset.Harmittavasti lensin ulos huoneesta kesken aika-ajojen ja tehdessäni uuden huoneen unohdin “hätäpäissäni” muuttaa maaliintuloajan 30 sekunnista 180 sekunttiin.Pahoittelut siitä(keskeytyi ilmeisesti monta hyvää ”vähän ennen maaliviivaa” kamppailua tähän ennenaikaiseen kisan keskeytymiseen).Aika-ajojen lähtöjärjestys myös ilmeisesti ”kusi”,koska nyt jäi rata vaihtamatta hetkeksi johonkin toiseen ennen aloitusta,joka on aiemmin taannut lähtöjärjestyksen oikeellisuuden.Toivottavasti seuraava kisa onnistuu paremmin näiden osalta…:)

9.4-11 Fuji Speedway F (18 kierrosta)
1. Metsapicasso (CALSONIC)
2. Lap_pe (CALSONIC)+1,938s
3. Ssaasshhaa (XANAVI)+8,869s
4. Fin-rank5 (YellowHat)---:---
5. foobr (CALSONIC) ---:---
6. oopp99 (WOODONE) ---:---
7. JLansi (WOODONE) ---:---
8. qpedroq (YellowHat) ---:---
9. FIN_Micci (XANAVI) ---:---
10. hiphei_finland (YellowHat) ---:---
11. Jallmari (MOTUL) ---:---
12. anz3lmo76 (MOTUL) ---:---
13. Timppa1978 (XANAVI) ---:---
14. VK-80 (MOTUL) ---:---
15. Juhohfin (WOODONE) ---:---

Nopein kierros Ssaasshhaa (XANAVI) 1:33,540
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja

Mites muuten tätä sääntöä näissä kisoissa tulkitaan?
3) Oikominen on kielletty. Autosta on kahden renkaan kosketettava aina rataa(asfaltti/muu alusta).
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja

Mites muuten tätä sääntöä näissä kisoissa tulkitaan?
3) Oikominen on kielletty. Autosta on kahden renkaan kosketettava aina rataa(asfaltti/muu alusta).
Kyllä tarkoitus on,että kaks rengasta olis aina valkoisten viivojen välissä ja aikasakko tai joku muu rangaistus on käytössä,jos tätä sääntöpykälää rikotaan.Protestin mahdollisista rikkeistä voi tehdä mulle tai hipheille(oletan/toivon,että hän toimis tarvittaessa tässäkin sarjassa tuomarina).Itse en oo tuota pykälää pystynyt täysin noudattamaan (tarkoittaa lähinnä tahattomia oikomisia),mutta jos hyötymistarkoituksessa havaittuja (ainakin toistuvia) rikkeitä havaitaan,niin hyvä olis ilmoittaa/niihin puuttua,vaikka se kohdistuis esim. sarjan vetäjään,jolloin kisojen viihdyttävyys/laatu paranee.
Oletan,että sulle on jäänyt jotain ”hampaankoloon” viime kisasta ton sääntöpykälän suhteen???:)
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja

Ei, tässä ei ole kyse edellisestä kisasta vaan yhestä toisesta sarjasta ja siksi halusin asiaa kysyä.

Jotenkin tuo on vaan ristiriitainen, sillä pelissä itessään on kahden renkaan sääntö joka sallii ajamisen myös sillä muulla alustalla ja jos sitä rikotaan niin tulee oikomis penaltyä jos se on asetuksissa laitettu päälle. Mutta tuota valkoisten viivojen sisällä ajamista peli ite ei seuraa ja siksi se on hieman epämääräinen. Ja tämä valkoisten viivojen sisällä ajminenhan kieltää myös mutkien sisäpuolella olevien puna/valkoisten betonien hyödyntämisen joka kaiketi aikalailla kaikissa oikeissa kilpasarjoissa sallitaan.

Lisä kysymys olisi vielä se, että millä radoilla toteutuu se kahden renkaan sääntö että ajetaan valkoisten viivojen sisällä, mutta silti voi hyödyntää rataa ja varsinkin sitä MUUTA alustaa? Itelle ei meinaan ihan heti tuu mieleen sellaista rataa.
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja

Lisä kysymys olisi vielä se, että millä radoilla toteutuu se kahden renkaan sääntö että ajetaan valkoisten viivojen sisällä, mutta silti voi hyödyntää rataa ja varsinkin sitä MUUTA alustaa? Itelle ei meinaan ihan heti tuu mieleen sellaista rataa.

Oma huomioni noista penalteista on se, että jäähyä tulee silloin, kun valkoisen viivan toisella puolella on hiekkaa tai nurmikkoa, mutta kuten tossa Monzassa on asfalttia, niin silloin ei tule...
Muistat varmaan perjantailta Munakon, tunnelin jälkeisen voi oikoa miten haluaa, eikä jäähyä tule, kun taas Eigerissä tulee heti jäähyä, jos pari rengasta on hiekalla ja loput radalla...
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja

Mielestäni pitää sallia kanttareiden päältä ajaminen ja näin on käsittääni sallittu,kuhan auto ei menee kokonaan pois kanttareilta.Esim monzassa on pari shikaania mis on kanttareiden vieressä vihreää "alustaa",eikä peli anna penaltia vaik siitä ajaakin ja auto on kokonaan valkosten viivojen ulkopuolella.Mut se oiski hyvä aina sopia rata kohtasesti mistä saa ajaa tietyt mutkat.Pedro,toimin tarvittaessa tuomarina.:)
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja

Niin juuri, peli sakottaa siitä kun mennään radan tai sen muun alustan ulkopuolelle (lähinnä betoni) eli nurmikolle tai soralle, mutta ei suinkaan siitä että on valkoisten viivojen ulkopuolella. Ja tämän käyttäminen olisi loogista koska silloin peli rankaisee eikä se jää siihen että näkeekö joku vai ei.

Jos ajattelee edellistä kisaa niin siellä on n. 4-5 paikkaa jossa voi ajaa valkoisten viivojen ulkopuolella ilman että peli rankaisee ja niistä voi saada pienen hyödyn. Jokainen noista paikoista taitaa tosin olla sitä puna/valkoista betonia jonka yliajamisesta ei oikeissa kisoissa rankaista, eli pelin tekijät ovat ottaneet realistisen linjan tässä kohtaa.

Se että tästä edes kirjoitan johtuu siitä että tuota pykälää voi lukea kahdella tapaa. Miksi säännöissä edes mainitaan se muu alusta kun sitä ei voi hyödyntää jos ajetaan valkoisten viivojen pykälän mukaan. Ja rehellisyyden nimissä mun mielestä tasapuolisempaa olisi se että epli rankaisee (kaikkia tasapuolisesti) eikä kyse olisi niinkään siitä kuka on röyhkeä ja luottaisi siihen että kukaan ei nää.
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja

Kaikista helpointa olisi pistää Penaltyt päälle ja antaa konee antaa jäähyt ja mistä ei tuu jäähyjä ni saa ajaa...
Mutta nää kärkikuskit ei haluu ohittaa kierroksella haamuja. :D
Tosin jos ois penaltyt, ni sitte ekat kaks mutkaa ois sellasia, ettei kukaa pystyis törmää keneekä...
 
Vastaus: GT5 Super GT500 NISSAN-sarja

Mielestäni pitää sallia kanttareiden päältä ajaminen ja näin on käsittääni sallittu,kuhan auto ei menee kokonaan pois kanttareilta.Esim monzassa on pari shikaania mis on kanttareiden vieressä vihreää "alustaa",eikä peli anna penaltia vaik siitä ajaakin ja auto on kokonaan valkosten viivojen ulkopuolella.Mut se oiski hyvä aina sopia rata kohtasesti mistä saa ajaa tietyt mutkat.Pedro,toimin tarvittaessa tuomarina.:)

Kanttarit on aina valkoisten viivojen ulkopuolella ja peli ei rankaise siitä, riippumatta radasta. Joillakin radoilla on sisäkaarteessa vaan ne kanttarit ja jos vedät 3 rengasta yli niin peli rankaisee. Joillakin radoilla on sitten sitä muutakin alustaa joka säännöissä mainitaan ja peli ei rankaise siitä, mutta jos pelataan valkoisten viivojen säännöillä niin silloin muiden pitäisi siitä ilmoittaa.

Tässä nyt vaan on mun mielestä sen verran ristiriitaa yhessä pienessä lauseessa, että se pitäisi mielestäni ratkaista suuntaan tai toiseen.
Helpointa olisi antaa pelin rankaista koska muuten homma menee aika vaikeaksi.
 
Ylös Bottom