Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GTA IV - Kummalle konsolille?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Danekky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Mä haluaisin muuten kuulla perustelun sille, että miksi X360-version grafiikka/fps on parempaa
No jospa vaikka alottaisit lukemalla sen ainoan vertailun joka ei perustu mutuun:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=137829

Sulla zamppa on päällä heirveä vänkääminen asiasta josta et ole edes vaivautunut ottamaan selvää.
Sen pahan olon voi purkaa muullakin tavoin.
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Mä haluaisin muuten kuulla perustelun sille, että miksi X360-version grafiikka/fps on parempaa, kun kaikki arvostelut, jotka olen lukenut, ovat ilmoittaneet grafiikan olevan samalla tasolla molemmilla konsoleilla, erona vain X360:n suurempi määrä popuppia sekä pidemmät latausajat. Oonko mä sitten lukenut vain PS3 puolueellisia arvosteluja, vai mikä lie noissa vikana sitten?

Koska me jotka olemme kumpaakin pelanneet ovat niin itse todenneet.

Popuppeja on kyllä boksiversiossa hieman enemmän pistänyt silmään. Lataustauot tuntuvat aivan yhtä pitkiltä kummassakin versiossa, sillä erolla, että "alkulataus" on boksilla useamman kuvaruudun lyhyempi episodi. Tarkkuuden ja ruudunpäivityksen eron erottaa aivan selkeästi pelkästään peliä paljain silmin katsomalla. Siinä se.

Mistäs muusta kuin pikkujutuista täällä kiisteltäisiin?
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Mistäs muusta kuin pikkujutuista täällä kiisteltäisiin?

Point; tässä ketjussa mikään "fakta" puoleen tai toiseen, ei ole pikkujuttu..;)
Ja OT:tä välttääkseni kysymykseen vastaus; aivan sama, kunhan on.
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

No jospa vaikka alottaisit lukemalla sen ainoan vertailun joka ei perustu mutuun:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=137829

Sulla zamppa on päällä heirveä vänkääminen asiasta josta et ole edes vaivautunut ottamaan selvää.
Sen pahan olon voi purkaa muullakin tavoin.

Luin jutun ja katsoin vielä kuvavertailutkin mieliksesi läpi, mutta eipä mielipide muuttunut. Kuvissa ei ole omaan silmään mitään huomattavaa eroa, joten taitaa vertailun tekijä Paolon tavoin tihrustella maailmaa M$:n linssien läpi. Kun en eroa huomannut, niin totean ykskantaan, että versiot ovat grafiikaltaan siis yhtä hyviä! Ja ennen kuin kukaan tulee itkemään, että "no on se fps parempaa X360:lla" niin empä ole omassa PS3 versiossa vielä missään kohtaa nykimistä huomannut, joten se siitä. Nettipelikin toimii itsellä ilman ongelmia, enkä kaipaa mitään luottokortilla ostettavaa "lisähärpäkettä", joita Xbotit täällä hehkuttavat suureen ääneen suurenakin asiana, varsinkin kun siitä ei ole vielä mitään tietoa julkisuuteen annettu.
Että näin, nyt meikäläinen lähtee, kun tuo parempi puolisko tuolla huutelee pedin puolelle, aviolliset velvollisuudet nähkääs ;)
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Hyvännäköistä settiä tässä tredissä. Parasta mitä internet tarjoaa. :D
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Pelin kummassakin versiossa on aivan järkyttävä framerate joten ihmettelen kovasti. :D


Tähän väliin täytyy sanoa jotakin konsoleista riippumatonta...

Nimittäin monessa nyky TV:ssä on niitä kuvan parannus tekniikoita, jotka saattaavat saada pelinkin näyttämään sulavammalle;)

Itsellä ei tv:ssä sellaista ole ja pleikan ruudun päivitys on enemmäkseen nykivää tässä pelissä, sen ehkä huomaa sen takia niin helposti kun on tottunut sulavaan ruudun päivitykseen.
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Seuraava "Xbotittelija" tai muun lattian läpi asti jynssätyn nimittelysanan käyttäjä lähtee seuraavaksi kuukaudeksi tauolle foorumilta.

Ei voi olla niin vaikeaa keskustella vastapuolen kanssa ilman näitä lapsellisia nimittelyjä. Tästä on muun muassa Xbottia jatkuvasti viljelevä Zamppa86 harvinaisen tietoinen.
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

PS3 GTA IV looks absolutely fantastic, and even factoring in zero anti-aliasing support and a lower resolution, in many scenarios it looks as good as the 360 version, if not better.

En vetäisi ylläolevasta eurogamerin loppukaneetista saatikka itse arvostelustakaan sitä johtopäätöstä, että PS3 versio ei voisi värimaailman, varjojen, pop-upin paremman hoidon yms. takia näyttää silmään paremmalta vaikka sinänsä tärkeä reso ja framerate ovat pykälää alhaisempia.

Silmä on aika velho peli tottumaan toisiin asioihin ja huomaamaan toisia. Minulla on molemmat koneet ja en näe arvostelussa suuntaan tai toiseen niin isoa eroa että se ratkaisisi ostopäätöksen.

Sen sijaan naarmuuntunut Halo2 pelini saa ostopäätöksen kallistumaan PS3:sen hyväksi. Sääli sinänsä että rrod ja naarmuuntumiset saavat niin suuren roolin - ainakin omissa valinnoissani. Varsinkin kun padi tuntuu omaan käteen XO:lla paremmalta.
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

empä ole omassa PS3 versiossa vielä missään kohtaa nykimistä huomannut, joten se siitä.

Täällä päin nykittää ainakin kun ruuhkissa ajaa ja monesti ilman niitäkin. Ei tarvi kummoista vauhtia ajaa kun nykiminen on jo selvästi havaittavaa jos ruuudulla on paljon asiaa. Onkohan sulla joku maanantaiversio sitten :confused:
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Kaverin luona kävin ihmettelemässä tätä peliä PS3-versiona, ja oli kyllä melkonen pettymys. Grafiikka ei ollut niin hyvää kuin odotin ja kaiken lisäksi peli nyki ärsyttävän selvästi. Boksiversiota en ole nähnyt/kokeillut, mutta sille sen todnäk hankkisin jos valita pitäisi.
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

En ole lukenut ketjua, koska kaikilla on omat vaikuttimet ja niistä on ihan turha tapella. Itselläni:

- Olen täysi multiplayer-nyyppä, Silver-tili Livessä, mutta haluan kuitenkin kokeilla moninpeliä
- PS3:lla on ilmainen multiplayer
- PS3 on paljon hiljaisempi

--> PS3-versio.
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

En ole lukenut ketjua, koska kaikilla on omat vaikuttimet ja niistä on ihan turha tapella. Itselläni:

- Olen täysi multiplayer-nyyppä, Silver-tili Livessä, mutta haluan kuitenkin kokeilla moninpeliä
- PS3:lla on ilmainen multiplayer
- PS3 on paljon hiljaisempi

--> PS3-versio.

Mjaah, varmaankin pakko ostaa jossakin vaiheessa 360:lle kun ps3:sta ei ole. :) Mutta kiirettäpä ei ole. Miten muuten, onko multiplayer pelissä eroja kamalasti, siis tietenkin MS:lle pitää maksaa tuosta ja sillä perusteella varmaan voisi olettaa että toimivuus on hiottu paremmaksi? Onko tuota nettipeliä verrattu tämän pelin kohdalla? :)
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

siis tietenkin MS:lle pitää maksaa tuosta ja sillä perusteella varmaan voisi olettaa että toimivuus on hiottu paremmaksi?
Luulo ei ole tiedon väärtti.
Itse väitän että MS saisi enemmän asiakkaita jos verkkopelaaminen olisi ilmaista ja rahat otettaisiin muuta kautta.
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Luulo ei ole tiedon väärtti.
Itse väitän että MS saisi enemmän asiakkaita jos verkkopelaaminen olisi ilmaista ja rahat otettaisiin muuta kautta.

No toisia kiihottaa enemmän Live-hössötys ja verkkopelaaminen, itse en ole ikinä ollut niiden ystävä. Kunhan esitin kysymyksen, kun ajattelin että joku asiasta tietävä vastaisi noin vertailukohtaisesti kumpi esim. pyörii paremmin. :) Ei sinänsä kiinnosta, kun verkkopelit ei (hirveästi) kiinnosta. Kunhan yritin laittaa lisää vettä myllyyn. ;) Jos haluaisin pelata "netissä" niin todennäköisesti se pakon edessä tapahtuisi 360:llä.
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Ei oikein jaksa kiinnostaa nämä trendipelit.

Meinaatko, että ei ole juuri trendipeleiksi osoittautuneet pelit sattumalta koskaan kiinnostaneet? Vai, että ei kiinnosta etkä ole perehtynytkään peliin, sillä se on trendipeli? Nimittäin mielestäni silloin tuo olisi pienoinen ennakkoluulo, mitä tahansa "trendipeliä" ajatellen..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Pelithän ovat suunnilleen identtiset molemmilla konsoleilla. Eli ostakaa GTA IV sille konsolille, joilla kaverisi omistavat sen, siis nettipeliä varten.
 
Vastaus: GTA IV - Kummalle konsolille?

Anna nerokkaan vinkin! osta GTA IV sille konsolille jonka omistat:D jos omistat molemmat niin... öö en ehi kirjottaa, pitää mennä syömään
 
Ylös Bottom