Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GTA: San Andreas -kokemukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solid Snake
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

WoPe sanoi:
kyllä se vaan niin on että kaiken gta innon vedin puhki vaissitissa, ei tämä sytytä enään läheskään samalla tavalla, pelinä varmaankin parempi kuin kaks edellistä, mutta ei vaan jaksa oikee enään sillä samalla innolla pelaa.. mutta kyllähän tuosta vielä pientä viihdettä saa irti..

Suosittelen silti pelaamaan tuohon kymmenennen tunnin paikkeille, kyllä tässä pelissä uudistuksiakin on...
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Tänään tuli tuo konsolinetin (ja postin) toimittamana minullekin.
Pari tuntia olen pelaillut ja varsin koukuttavaa viihdettä SA on. Graffat
on kyllä pieni miinus, kun on tullut aika paljon viime aikoina pelattua pc:llä,
mutta aika nopeasti siihen tottuu. Mites muilla pelanneilla, kuinka paljon ruudunpäivitys tökkii, itsellä aikalailla. Kone on mallia 3004, ostettu Tammikuussa -01. Olisi kiva tietää tahmaako peli uudemmilla malleilla? Ai niin,
kun laitoin levyn ekaa kertaa koneeseen kuului raksutusta ja töllöön tuli teksti "Disc read error", ajattelin voi v**** ei kyllä viitsis ostaa uutta pleikkaria yhden pelin takia, mutta onneksi buuttauksen jälkeen lähtikin pyörimään ilman ongelmia(pl.ruudunpäivitys). Saa nähdä mihin aikaan pääsee tänään nukkumaan, aamulla olisi kuitenkin aikainen herätys :D .
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Mulla on vähän samoja ongelmia, tuntuu peli tahmaavan vähän liikaa pelatessa, välillä enemmän välillä vähemmän, asfalttikin näyttää joskus ihan muulta kuin normaalisti, yhtäkkiä putkahtaa esiin jne :)
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Eikai se pleikkarin malli siihen ruudunpäivitykseen vaikuta herranjumala?
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Nyt on reilut pari tuntia tullut pelattua ja täytyy sanoa, että todella hauska peli! Koneeni on 30004 ja mitään suurempia ongelmia ei ole paitsi välillä teiden tekstuurit antavat odottaa itseään. Pienenä miinuksena mainittakoon, että kaupungilla ei saa kävellä niin rauhassa kuin aikaisemmin, koska naapurijengiläiset tulevat heti aukomaan ku meet niitten reviirille.

Ja sitä "motherfuckeria" hoetaan niin paljon, että tässä alkaa tulla äitiä oikeesti ikävä :p Mutta takaisin pelaamaa :D
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Jar sanoi:
Tänään tuli tuo konsolinetin (ja postin) toimittamana minullekin.
Pari tuntia olen pelaillut ja varsin koukuttavaa viihdettä SA on. Graffat
on kyllä pieni miinus, kun on tullut aika paljon viime aikoina pelattua pc:llä,
mutta aika nopeasti siihen tottuu. Mites muilla pelanneilla, kuinka paljon ruudunpäivitys tökkii, itsellä aikalailla. Kone on mallia 3004, ostettu Tammikuussa -01. Olisi kiva tietää tahmaako peli uudemmilla malleilla? Ai niin,
kun laitoin levyn ekaa kertaa koneeseen kuului raksutusta ja töllöön tuli teksti "Disc read error", ajattelin voi v**** ei kyllä viitsis ostaa uutta pleikkaria yhden pelin takia, mutta onneksi buuttauksen jälkeen lähtikin pyörimään ilman ongelmia(pl.ruudunpäivitys). Saa nähdä mihin aikaan pääsee tänään nukkumaan, aamulla olisi kuitenkin aikainen herätys :D .

Ostahan kunnon puhdistusainetta (mulla on ammattikäyttöön tarkoitettua magneettipäiden puhdistus-sprayta, on sellasta myrkkyä, että lähtee kyllä kaikki lika pois!) ja puhdista linssi huolella, samoin kannattaa putsata "kiskot" missä linssin jalusta liikkuu ja laittaa niihin teflonia sisältävää voiteluainetta tai extra hyvää(ja ohutta) ompelukone öljyä. Pitäs toimia!
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Peoplez sanoi:
Eikai se pleikkarin malli siihen ruudunpäivitykseen vaikuta herranjumala?

No kyllä se vaan voi vaikuttaa jos levyn luku takkuilee tai lukupään siirtyminen on hidastunut. Noita koneistoja on sony kuitenkin parannellut pitkin vuosia joten on hyvin mahdollista että uudemmissa koneissa takkuaisi hiukan vähemmän kuin vanhoissa/rikkinäisissä/likaisissa/tietyissä malleissa.

edit: puhdistelin muuten juuri ekaa kertaa tuon julkaisupäivänä ostetun ps2:n laser linssiä... mitään pölyä siinä ei tosin ihmeekseni näyttänyt olevan...
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Lisää kokemuksia:

Tuli hassu tilanne kun jätin auton keskelle moottoritien poistumisramppia niin ihmiset mälläsivät siihen tuhattaja sataa. Siinä oli sitten jonku verran niitä autoja romuna :D

Toinen ilahduttava asia oli, kun ajelin ihan hiljaa crossiprätkällä maaseudulla, niin rupes kuulumaan poliisien sireenit. Ajattelin, että enhän mä mitään oo tehny. Eikä ollu yhtään tähtee. Niin katoin taakseni ja samalla valkonen maasturi ajaa mun yli. Lensin tien sivuun katsomaan tilannetta. Sitten ohi ajoi poliisimaasturi joka ajoi valkoista autoa takaa! Etsittyäni prätkän lähdin seuraamaan niitä niin takaa-ajetusta autosta ammuttiin kokoajan poliisia! Se oli hieno tilanne kyllä!
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Teurastaja sanoi:
Lisää kokemuksia:

Tuli hassu tilanne kun jätin auton keskelle moottoritien poistumisramppia niin ihmiset mälläsivät siihen tuhattaja sataa. Siinä oli sitten jonku verran niitä autoja romuna :D

Toinen ilahduttava asia oli, kun ajelin ihan hiljaa crossiprätkällä maaseudulla, niin rupes kuulumaan poliisien sireenit. Ajattelin, että enhän mä mitään oo tehny. Eikä ollu yhtään tähtee. Niin katoin taakseni ja samalla valkonen maasturi ajaa mun yli. Lensin tien sivuun katsomaan tilannetta. Sitten ohi ajoi poliisimaasturi joka ajoi valkoista autoa takaa! Etsittyäni prätkän lähdin seuraamaan niitä niin takaa-ajetusta autosta ammuttiin kokoajan poliisia! Se oli hieno tilanne kyllä!

Huomasin itse aivan saman asian tuolla maaseudulla. Olen tottunut aikaisimmissa GTA-peleissä siihen, että kun poliisin sireeni kuuluu, se johtuu itsestä. Hienoa työtä R*:n pojilta lisätä poliisen työlaajuutta muihinkin kansalaisiin näkyvästi ja uskottavasti.

Grafiikka näytti minustakin aluksi suht huonolta, mutta nyt olen siihen tottunut ja se on tarpeeksi hyvää. Niinkuin Vicessakin mutta piirun verran kauniinpaa. Toivottavasti uusia työnantajia alkaisi tulemaan, omien jengiläisten hommat kun on surkeapalkkaisia. :rolleyes:

[edit]Uimisesta vielä, että miten helvetissä pystyt sukeltamaan hallistusti? Painan O-näppäintä ja sukellus alkaa, muttei kaveri mene syvemmälle. Pari kertaa olen onnistunut saamaan kunnolla alas veden alle, mutta tuurilla. Mikä on homman taktiikka?
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Sainpa minäkin tuon pelin sitten. Puolisen tuntia pelailin, mutta eräs asia kaivoi mieltä ja piti saada tähän varmistus....(offtopic).

Millaiset ovat pelin latausajat teillä? Tarkoitan cut scenejä edeltäviä latauksia...itselläni on upouusi PS2 Satin Silver, joka ensinnäkin pitää levyä lukiessaan melkoisen kovaa meteliä vanhaan pleikkariin verrattuna ("hiljainen ääni"-ominaisuus tarkoittaa pelkästään tuulettimen hiljenemistä vanhempiin versioihin nähden?), ja toiseksi esimerkiksi siirtymä "tehtävämerkistä" tehtävää alustavaan videopätkään saattaa kestää arviolta n. 15-20 sekuntia (tänä aikana tehtävän nimi lukee näytössä).

Saatan olla vainoharhainen, en ole viimeaikoina pleikkaria paljon pelannut...mutta muistaakseni PS2-peleissä ei yleensä ihan näin kauaa tarvitse odotella. Olisi kyllä aika hienoa jos lähes vartavasten SA:n takia ostettu PS2 olisikin maanantaikappale joka pitäisi heti toimittaa takaisin viallisuuden takia...



Jotta viesti kuitenkin olisi oikeassa ketjussa, niin todettakoon että grafiikka on ainakin pieni pettymys, sahalaidat vilisevät ikävästi, se on suurin ongelma. Pyöräily tuntuu yllättävän hauskalta, ja ajoneuvojen ajettavuus on parantunut! En edes kaivannut PS2:n suuntanäppäimiä joita Vice Cityssä käytin. Muuten en paljoa havaintoja ehtinyt tekemään, kun tuo lataustaukojen pituus sai huolestumaan. Lisää kommentteja kun olen pelannut lisää.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Mission Attempts -laskurissa näyttää olevan bugi, se laskee sinne yrityksiä kun teen taksitehtäviä tai kun pelailen niitä arcade -pelejä. Missions Passed laskurissa on 1:n, en ole kuin ekan tehtävän tehny.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Oli kieltämättä kyllä huippua kun nyt tuota pääsi vihdoinkin pelaamaan. Itse en niinkään mistään sahalaitaisuudesta välitä kun on tällainen vaatimaton "herra" :D Kieltämättä oli paha kun ensimmäisen kerran rysäytin veteen ja luuli ,että tässä sitä nyt mennään ja kas kas, seuraavaksi opeteltiinkin jo uimista :p
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Itse tiesin että grafiikka ei voi olla parempaa kuin Vice Cityssä, joten olen siihen ihan tyytyväinen vaikka se ei mitään huippuhienoa olekaan. Mutta eri valaistus efektejä on parannettu mielestäni. Alkupään tehtävät ovat ehkä jopa hiukan tylsiä, mutta se etenee kuitenkin ihan hyvin jengin asioita kokoajan ajaen. Ensin vaan ajellaan tutustumaan paikkoihin ja sitten jo etsitään hiukan aseita yms.

Karttaa tarvitsee kyllä aika reippaasti, on nimittäin sen verran laaja ja sokkeloinen ainakin tuo ensimmäinen kaupunki. Hyvä juttu on sen kohteen asettaminen siihen kartalle.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Itse törmäsin todella outoon tapahtumaan, kun käveleskelin siellä "Hollywood" -kyltin (tai mikä vinewood se nyt oli :D ) edustalla yömyöhään... Kuulin ammuskelua ja kohta takanani rytisi. Pieni lentokone syöksyi takanani maahan liekkimerenä ja räjähti siihen paikkaan :eek: Hyvä, ettei niskaan tippunut.

Alkaa ainakin minulla peli jo vaikeutua, olisikohan jo maiseman vaihdos kohta tiedossa? Ainakin sen verran pitkältä vaikutti tuo edellinen suorittamani tehtävä (jota tosin en vielä saanut läpi :( ). Loistavaa kamaa kertakaikkiaan!!
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

LMR sanoi:
Millaiset ovat pelin latausajat teillä? Tarkoitan cut scenejä edeltäviä latauksia...itselläni on upouusi PS2 Satin Silver, joka ensinnäkin pitää levyä lukiessaan melkoisen kovaa meteliä vanhaan pleikkariin verrattuna ("hiljainen ääni"-ominaisuus tarkoittaa pelkästään tuulettimen hiljenemistä vanhempiin versioihin nähden?), ja toiseksi esimerkiksi siirtymä "tehtävämerkistä" tehtävää alustavaan videopätkään saattaa kestää arviolta n. 15-20 sekuntia (tänä aikana tehtävän nimi lukee näytössä).
Lataa yllättävän kauan, kelloa en katsonu.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Hyvältä vaikuttaa, pari tuntia kerkesin päivällä pelata ja kohta palaan takaisin Los Santosiin. Kuten Vice Citykin, aluksi peli vaikutti jotenkin oudon vaisulta ja ennen kaikkea rumalta. Loistava ääninäyttely kuitenkin pelasti paljon ja peliin alkoi uppoutua. Tekemistä vaikuttaa olevan todella runsaasti. Vaatekaupassa on melkein yhtä hauskaa kuin oikeassakin elämässä, ja koriksen pelaaminen on toteutettu juuri kuten kuvittelinkin, ilman mitään turhia kikkailuja. Ja soundtrack! Suurin osa biiseistä löytyy kyllä omastakin levyhyllystä, mutta nyt niistä saa yhdessä gangsta-meininkin kanssa entistä enemmän irti. En malta odottaa pääsyä pidemmälle pelissä - takaisin pelaamaan. :)
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

No onko se juttu Axl Rosesta totta vai pelkkää huhua. Vanhaa gunnari fania kiinnostaa. :D
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Slash80 sanoi:
No onko se juttu Axl Rosesta totta vai pelkkää huhua. Vanhaa gunnari fania kiinnostaa. :D

Tottahan se on.

On muuten todella hyvä peli. Olen lähinnä bodannut, syönyt ja tehnyt muutaman tehtävän. Kivaa on ollut ja monta tuntia on tullut pelattua. Tulee katottua Törkytorstaita, mutta sitten alkaa taas pelaaminen.
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

Aivan loistavalta peliltä vaikuttaa tämäkin osa. Tosin tänään en ehtinyt vielä paljoakaan pelaamaan, mutta pitää huomenna sitten syventyä San Andreaksen maailmaan oikein kunnolla. Mutta mitä nyt tuli tuossa kruisailtua ympäriinsä, niin täytyy kyllä sanoa, että on se kyllä LAAJA! :) Alueella on metsiä, jokia, ym. ja kaupungissa riittää kokoa ja sokkeloita. Ja kun kyseessä on vasta 1/3 pelistä, niin huh huh.

Ääninäyttelylle pitää antaa erikoismaininta. Erittäin hyvää ja vakuuttavaa tavaraa. Ääninäyttely veti autenttisuudellaan heti mukaansa pelin maailmaan aina ensi hetkistä lähtien.

Soundtrackiä en ole ehtinyt vielä paljoakaan kuuntelemaan, mutta vaikuttaa erittäin hyvältä ja erinomaisesti aikakauteen sopivalta, mitä nyt kerkesin pelin tiimellyksessä ratioa paukuttamaan. Grafiikka on aivan tarpeeksi hyvää IMO, eivätkä ruudunpäivitys ja pop-up -ilmiöt ole ainakaan vielä haitanneet pelin kulkua, ainakaan mitenkään häiritsevästi.

Uskomattoman hyvältä vaikuttaa ja laatu on taattua tässäkin osassa.

On ne kyllä ihme kavereita siellä Skotlannin nummilla nuo Rockstar Northin pojjaat. En kyllä uskalla edes kuvitella mitä he saavat aikaan, kun sukupolvi vaihtuu ja alla on tuliterä PS3.
Hurrah for Scotland!
 
Vastaus: GTA: San Andreas kokemukset

foghorn sanoi:
Lataa yllättävän kauan, kelloa en katsonu.

Ei ne kyllä mulla ainakaan noin kauan lataa(siis 15-20s.). Ehkä jonkun 5-10 sekkaa ,mutta ei todellakaan noin kauaa :eek: Ja minulla on on vissiinkin tuo 30004 malli ja on aika vanha jo, mutta kannattaa pitää hyvää huolta pleikasta niin toimii ;)
 
Ylös Bottom