Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GTA3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lastsoul
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aika moni näyttää pitävän Game Fm:stä. Suurin osa niistä biiteistä on Game/columbia www.gamecrib.com recordsin tuotoksia ja monissa biiseissä mukana Royce da 5'9 jonka debyytti levy Rock city on tippumaisillaan. Eli jos tykkää kuunnella hiphoppia niin kantsii tsekata. Tota levyä ei kyl sitten saa mistään anttilasta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jalmari
Pystyykö niitä poliisihelokoptereita ampumaan mitenkään alas ?

Kenties singolla ?
Singolla ja sitten sillä ihmeen rynnäkkökiväärillä mihin tulee se tähtäin kun vaan tarpeeksi upottaa helikopteriin luoteja(vinkki,vinkki lopputehtävään);)
 
Parhaat radio-kanavat ovat Rise Fm ja Game Fm! Klassinen on hyvä silloin kun ajaa limulla! Huonoin radio-kanava on ehdottomasti Flachback ja jih Fm! No mitkä ovat teidän lempi-autoja, mun on ehkä infernus! Idaholla on varmaan idaho, lol!:cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan King Flea
No mitkä ovat teidän lempi-autoja, mun on ehkä infernus! Idaholla on varmaan idaho, lol!:cool:

Itselläni on tällä hetkellä tallissa (Stauntonissa) Blista ja Barracks OL ja en vaihtaisi niitä mihinkään vaikka maksettais :)
 
Chatterbox kannattaa todellakin kuunnella läpi. Kipeetä läppää! Klassista peliin kun on kunnon tuhoamisvimma päällä. Tulee aika surrealistinen fiilis :) . Ja kun naisen kanssa pääsee tallille laitetaan peliin Jah FM ;). Ja kannattaa käydä mainoksissa mainituilla saitella...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Vedge
Hienoin tunne oli, kun lensin ensimmäisen kerran Dodolla meren yli saarelta toiselle aamuauringossa ja oopperan soidessa taustalla.
Itse olen tehnyt saman.
Oli muuten aika hienoa, ja lentohan kesti 22sek.

Ja vinkkejä tuohon lentämiseen, ota vauhtia painamalla tattia kevyesti eteenpäin. Kun kone alkaa olemaan jo aika kovassa vauhdissa laske tatista irti ja tee ilmassa "herkkiä" ohjausliikkeitä, liian rajuista tulee alas ryminällä.

Itse olen noin lennellyt aika mukavasti, vaikka en yli 22sek. ole päässytkään

Ja tuossa dodossa on selvästi ollut pidemmät siivet joskus pelin "beta" aikoina, ja ne on varmaan poistettu erään wtc tapahtuman johdosta :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban


Miten sait sen pysymään ilmassa noin kauan? Minulla aina tippuu mereen puolivälissä matkaa.


koittakaapas olla painamatta kertaakaan sitä ylöspäin nappia niin onnistuu... se nokka nouseskelee ylöspäin ihan ittestään sielä ilmassa ja sillon pitää aina näpäytellä alaspäin nappia...pääasia että se kone pysyy suorassa... vedin maximit 300 sekunttia äsken ettei kuulosta ihan pelkältä liitelyltä :D pyöriskelin saarelta toiselle ja sitten laskeuduin hiukan haparosti takasin lentokentällä :D

harjoitus tekee mestarin
 
Minun 0.02 euroani:

Kun pari viikkoa sitten kannoin GTA3:n kotiin, olin tietoisesti pyrkinyt pitämään ennakko-odotukseni kaikesta hypestä huolimatta alhaalla. Siitä huolimatta peli oli ensivaikutelmaltaan pettymys. Grafiikka oli kömpelöä, enkä millään pystynyt keksimään mikä oli se mystinen ominaisuus, joka sai ihmiset suitsuttamaan peliä kaikkien aikojen parhaaksi. Tuntui, että viimeisen päälle viileästä kuorestaan huolimatta pelin ydin oli häpeällisen simppeli ja no, tylsä. No, pidempien pelisessioiden jälkeen on viehätys alkanut paljastua minullekin, mutta omat isot puutteensa tälläkin pelillä on.

Homman pihvi on toiminnan vapaus. GTA3:ssa pelaaja voi tehtävien suorittamisen lomassa seikkailla miten haluaa laajalla ja interaktiivisella pelialueella. Tätähän on yritetty aiemminkin, mutta usein kunnianhimoiset suunnitelmat roiskuvat pahasti reisille - vapauden hintana on tylsyys, pelistä tulee päämäärätöntä hortoilua paikasta toiseen. Ja kun jotain ei sitten pystykään tekemään, on pettymys alkuinnostuksen jälkeen paljon kovempi kuin jos alusta asti olisi ollut selvää miten rajoitettua toiminta on. Täytyy nostaa hattua sille, miten hyvin suunnittelijat ovat nämä karikot välttäneet. GTA3:n maailma on niin pullollaan pientä tekemistä, salaisuuksia ja mielenkiintoista seurattavaa että pelkällä ympäriinsä hortoilulla voi viihdyttää itseään tuntikaupalla. Pelin maailmaan uppoutuu saumattomasti. Taskuvaras aiheuttaa kadun ihmisvilinässä tappelunnujakan, autot ajavat kiltisti liikennevalojen mukaan ja myrskyisä sää saa meren aallot riehumaan. Muutamia pieniä puutteita tästäkin maailmasta löytyy. Taloihin ei yleensä pääse sisälle eikä pesismailalla voi hakata autoja lommolle. Kuitenkin on harvinaista että kymmenien pelituntien jälkeenkin pelin maailma on edelleen kiehtova ja siitä löytää uusia yllätyksiä. Tällä puolella siis kaikki paremmin kuin kunnossa.

Vapaan heilumisen lisäksi pelissä on myös juoni, jota kuljetetaan eteenpäin erilaisia tehtäviä suorittaen. Tehtävää edellyttää lyhyt pelimoottorilla tehty animaatio, ja sen jälkeen mennään yleensä varastamaan jokin auto, murhaamaan ei-pidetty jeppe tms. Vaikka tehtävät ovat välillä mielikuvituksekkaitakin ja pelaaja saa itse valita kenelle seuraavan tehtävän tekee, ei tässä nyt mistään mullistavasta ole kyse. Juoni ja varsinkin päähemmon rooli siinä jää aika aneemiseksi. Läjä tehtäviä on tosiaankin vain läjä tehtäviä, eikä niiden suorittaminen saa aikaan muuta kuin seuraavan tehtävän tulemisen valittavaksi ja muutaman taalan tilille. Mihin on jäänyt pelihahmon kehittyminen? Kun tehtäviä on suorittanut usemman putkeen, on jo niin tylsistynyt että on korkea aika lähteä ajamaan romurallia paloautolla tai heittelemään mummoja kranuilla.

Tehtäviä on ikävä suorittaa myös siitä syystä, ettei peliä pysty tallettamaan kuin äijän majapaikassa. Usein rajoitettua tallennusta perustellaan sillä, että tällä estetään pelaajia tallentamasta peliä puolen minuutin välein ja pidetään yllä jännitystä. Mielestäni tämä on kuitenkin huono ratkaisu, ja merkki siitä etteivät suunnittelijat ole osanneet luoda peliin luonnollista jännitystä ja sitä pitää keinotekoisesti kehittää talletuksen hankaloittamisella. Lopputulos tästä, joskus turhauttavista tehtävistä ja kömpelöistä kontrolleista on lataa-yritä-kuole-rumba, jossa latauksen jälkeen suoritat viisi minuuttia typeriä rutiinitoimenpiteitä sadanteen kertaan, kunnes pääset yrittämään pahiksen listimistä joka menee pieleen sen sadannenensimmäisen kerran. Ja eikun load vaan.

Ehkä kaikki olisikin tähän asti vielä varsin hyvin, ja voisin suositella tätä varauksetta kaikille, mutta kontrollien kanssa tuskailu katkaisi tämän kamelin selän. Kyllä ohjaimet lentää ja suomalaiskansalliset ärräpäät raikaa kun yrittää suorittaa jotain ampumisintensiivistä tehtävää. Sen tuhannen kertaa on game over koittanut, kun ympärillä juoksee iso lössi gangstereita kylväen lyijyä allekirjoittaneen suuntaan, ja kamera pyörii innoissaan juuri sinne mihin ei pitäisi. Jos edestä juoksee pahiksia ja yrittää korjata tähtäystä vaikka hiukan vasempaan, on lopputulos yleensä se että ensin ukko kääntyy kyljittäin pahiksiin päin ja hetken päästä kamera seuraa perässä, ettet vain edes näkisi kuka sinua suolaa. Onpahan mukaan heitetty myös loistava auto-aim, joka joko ei lukitu kohteeseen koska se on liian kaukana, tai sitten valitsee maaliksi mahdollisimman vaarattomalta näyttävän ohikulkijan. Doh! Onneksi muilta osin pelattavuus on lähes virheetön. Autojen ajotuntuma on nautittava, mutkat saa päästellä sivuluisussa kumin kärytessä, ja kolareissa pelti ryskyy niin että tuntuu.

Grafiikalta ei kannata odottaa mitään ihmeitä. Rockstarin pojat ovat olleet hieman laiskalla tuulella ja käyttäneet Renderwaren valmista engineä. Hyvä ratkaisu siksi että se on antanut aikaa keskittyä olennaiseen, huono siksi ettei ruudunpäivitys juuri päätä huimaa ja objektit ovat kulmikkaita. Nykiminen ei koskaan häiritse pelattavuutta ja sääefektit on toteutettu tyylikkäästi, mutta ei tällä pelillä leukoja loksautella. PAL-käännös on kokoruudun formaatissa ja laajakuvatukikin löytyy. Äänimaailma onkin sitten tehty todella viimeisen päälle. Ohikulkijoiden kommentit ovat tilanteesta riippuen hauskoja ja autoillessa radion voi laittaa jollekin vajaasta kymmenestä kanavasta, riippuen siitä sopiiko tunnelmaan paremmin klassinen vai reggaen renkutus. Näitä DVD -formaatin pikku etuja. Ja kerrankin ääninäyttelyyn on panostettu, nauhoituksiin on ilmeisesti palkattu jopa useampia henkilöitä kuin yksi mies- ja yksi naisääni. Tämä kuten moni muukin GTA3:n ihastuttava piirre pitäisi olla näin kaikissa julkaistavissa peleissä. Mutta eipähän ole, joten tässä se tuntuu luksukselta.

Joten mitä jää käteen? Äärimmäisen viihdyttävä, paikoitellen äärimmäisen turhauttava peli, jonka parissa riittää tekemistä piiiiitkäksi aikaa.
 
Miten ootte huomannu "ylimääräset tehtävät" kun kartassa ei näy mitään mistä puhelimista saa tehtäviä vasta kun kuulee, että jossain soi puhelin niin saa tehtäviä. Meinaan vaan, että osa tehtävistä voi jäädä huomaamatta jos ei tiedä missäkaikkialla puhelimia on. (En haluu pilata peli-iloa lukemalla FAQ:sta ym)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Janne
Tehtäviä on ikävä suorittaa myös siitä syystä, ettei peliä pysty tallettamaan kuin äijän majapaikassa. Usein rajoitettua tallennusta perustellaan sillä, että tällä estetään pelaajia tallentamasta peliä puolen minuutin välein ja pidetään yllä jännitystä. Mielestäni tämä on kuitenkin huono ratkaisu, ja merkki siitä etteivät suunnittelijat ole osanneet luoda peliin luonnollista jännitystä ja sitä pitää keinotekoisesti kehittää talletuksen hankaloittamisella. Lopputulos tästä, joskus turhauttavista tehtävistä ja kömpelöistä kontrolleista on lataa-yritä-kuole-rumba, jossa latauksen jälkeen suoritat viisi minuuttia typeriä rutiinitoimenpiteitä sadanteen kertaan, kunnes pääset yrittämään pahiksen listimistä joka menee pieleen sen sadannenensimmäisen kerran. Ja eikun load vaan.

Eh, eihän pelissä tule millään game overia, jos tehtävä epäonnistuu tai kuolet, so what, yrität uudestaan (rahan menetys on aika mitätön ja aseet saa helposti uudestaan). Itse en ainakaan tallentele peliä paitsi sulkiessani PS2:n(sairaalakäyntejä/pidätyksiä tähän mennessä 250+), enkä kyllä jaksaisikaan mitään tallennus/lataus rumbaa. Lasken GTA3:n hyviin puoliin juuri tuon pelikokemuksen yhtenäisyyden (ei latausaikoja, ei tallentelua).

Ehkä kaikki olisikin tähän asti vielä varsin hyvin, ja voisin suositella tätä varauksetta kaikille, mutta kontrollien kanssa tuskailu katkaisi tämän kamelin selän. Kyllä ohjaimet lentää ja suomalaiskansalliset ärräpäät raikaa kun yrittää suorittaa jotain ampumisintensiivistä tehtävää. Sen tuhannen kertaa on game over koittanut, kun ympärillä juoksee iso lössi gangstereita kylväen lyijyä allekirjoittaneen suuntaan, ja kamera pyörii innoissaan juuri sinne mihin ei pitäisi. Jos edestä juoksee pahiksia ja yrittää korjata tähtäystä vaikka hiukan vasempaan, on lopputulos yleensä se että ensin ukko kääntyy kyljittäin pahiksiin päin ja hetken päästä kamera seuraa perässä, ettet vain edes näkisi kuka sinua suolaa. Onpahan mukaan heitetty myös loistava auto-aim, joka joko ei lukitu kohteeseen koska se on liian kaukana, tai sitten valitsee maaliksi mahdollisimman vaarattomalta näyttävän ohikulkijan. Doh! Onneksi muilta osin pelattavuus on lähes virheetön. Autojen ajotuntuma on nautittava, mutkat saa päästellä sivuluisussa kumin kärytessä, ja kolareissa pelti ryskyy niin että tuntuu.

Tuo tähtäminen on hankalaa aluksi mutta sitä kannattaa harjoitella vaikka siviilejä vastaan ennenkuin menee jengejä teurastamaan. Esim L1:n pohjassa pitäminen auttaa siihen että tyyppi katsoo oikeaan suuntaan. Kyllä se tähtäyssysteemi toimii kunhan sen oppii joten ei heti kannata sitä lynkata vaikka se ei samanlainen olekaan kuin Quakessa. Kannattaa myös huomioida viidellä mafia tyypillä on todella kova ylivoima, vaikka sinulla olisi minkälaiset aseet (päähahmo kun ei ole puolijumala rambo kuten monessa muussa pelissä).
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hjesus

vedin maximit 300 sekunttia äsken ettei kuulosta ihan pelkältä liitelyltä :D pyöriskelin saarelta toiselle ja sitten laskeuduin hiukan haparosti takasin lentokentällä :D

Onks toi muka totta, että sillä voi lentää noin kauan? Ite en oo onnistunut kuin kymmenisen sekuntia, mutta olen pitänyt ylöspäin nappulaa pohjassa, joten kiitos neuvoista! Toivottavasti minäkin onnistun!:cool:
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan King Flea


Onks toi muka totta, että sillä voi lentää noin kauan? Ite en oo onnistunut kuin kymmenisen sekuntia, mutta olen pitänyt ylöspäin nappulaa pohjassa, joten kiitos neuvoista! Toivottavasti minäkin onnistun!:cool:

Nyt minäkin osaan lentää niin pitkään kuin haluan.
Lennossa ollessa ei saa nostaa nokkaa ikinä ylös päin ja jos se meinaa nousta itsestään liikaa, väännät vastaan. Nousu on kaikkein vaikein osa.
Laskeutumisella ei ole mitään väliä. Minä käännän koneen pystysuoraan nokka ylöspäin ja se tippuu pyörien maahan.
Minulla onnistuu parhaiten, jos kuvakulma on sisältä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hjesus



koittakaapas olla painamatta kertaakaan sitä ylöspäin nappia niin onnistuu... se nokka nouseskelee ylöspäin ihan ittestään sielä ilmassa ja sillon pitää aina näpäytellä alaspäin nappia...pääasia että se kone pysyy suorassa... vedin maximit 300 sekunttia äsken ettei kuulosta ihan pelkältä liitelyltä :D pyöriskelin saarelta toiselle ja sitten laskeuduin hiukan haparosti takasin lentokentällä :D

harjoitus tekee mestarin


Ei hitto. Tossa yks päivä onnistuin heittään melkein minuutin liitoja, mutta nykyään 20 sekkaa on aika yleinen ja jos pääsee lentokentältä staunton islandille niin se on jo hyvin. Mutta kai tossa nousussa pitää sentään painaa ylöspäin, sillä muuten kone tulee aika pikaseen alas. :confused:

Suosikkiradiokanavaa en nyt lähde päättämään, mutta suosikkimainos on ihan ehdoton. Ja sehän on "liberty city survivor". Just loistava juttu, "we'll trake 20 men and give them flamethrowers and grenades and let them haunt each other down. The game doesn't stop until there's only one man left standing. This takes reality-tv to a whole new level.", jotenkin noin se meni.:)
 
Chatterbox on kyllä ihan ykkönen! Parhaat ovat "Reed Tucker" joka yrittää pätkäistä pöydän kahtia, tyyppi joka vihaa vaatteita (what about winter?) ja Citizens Raging Against Phones (how many people are in this CRAP?) :D :D :D
 
Äsken GTA3:a pelaillessa tapahtui jotakin hyvin outoa...

gta3-outo.jpg


gta3-outo2.jpg


gta3-outo3.jpg


Ajelen veneellä kaikessa rauhassa merellä. Silmänräpäyksessä olen parisen kymmentä metriä merenpinnan yläpuolella tien tukkeena. Ihme bugi. Pöh.
 
Sainpas sen tankin eilen talliin. Eipä ollut niin vaikeeta... jotkut tehtävät helpottuu huomattomasti (esim. puhelimesta saatava tehtävä 'Kingdom Come' [se itsemurhapommitus tehtävä]).

Ja mitä itse GTA3:n tulee niin tässä jotain totuuksia siitä mikä voisi olla paremmin (kaikkihan tietää mikä toimii eli lähes kaikki on hyvin):

- grafiikka on melko tökeröä
- välianimaatioden äijät tuovat mieleen psx:n Tomb Raiderin hahmot
- äijä pääsee hyppimällä kovempaa, kuin juoksemalla
- poliisit on vähän liiankin tyhmiä ja voisi ne vähän liikennesääntöjäkin katsoa
jotain muutakin löytyy, mutta ei tule nyt mieleen
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Commando


samanlainen olekaan kuin Quakessa. Kannattaa myös huomioida viidellä mafia tyypillä on todella kova ylivoima, vaikka sinulla olisi minkälaiset aseet (päähahmo kun ei ole puolijumala rambo kuten monessa muussa pelissä).

Olen itse pelaillut vasta joitakin tunteja ja kyllä on vaikeaa tuo ammuskelu, tuntuu että sormet ei riitä, L1, R1, R2, O, X, ja suuntanäppäimet, niitä kun venkslaa yhtäaikaa niin hyvä tulee :D

Ensimmäinen "ampumistehtävä" oli tuo kalakojun kiinalainen, ja huh, yritä nyt siinä sohia kun 3 :) tyyppi tekee tuttavuutta. Tuohonkin löytyi luontaisempi vaihtoehto, houkutella tyypit kujalle ja ajaa ronskisti päälle :D

Noh, ampumista pitää varmaan harjoitella, ei siinä mitään..
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan J-Dub
Täällä oli joku, jolla on tankki omassa autotallissa jos oikein muistan. Miten onnistuit sen sinne saamaan. Olitko pistänyt muistiin vaan mistä löytyy wanted tähtien poistamis hommeleita vai miten onnistu?

Se olin minä !!

Sain sen silleen että olin ekalla saarella ja riehuin siellä, lopulta kun sain armeijan perääni ja tankin käsiini ajoin sen tokan saaren auto talliin ( Ekaksi oli kyl pakko etsii ekalta saarelta yksi police bride jotta armeija heput lakkas kiusaamasta ) Sitten kun se tankki oli tokan saaren autotallissa niin ei muuta kuin tallentamaan ja sitten itsari tai police police brideja etsimään :D
 
Ylös Bottom