Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Guitar Hero 3 [X360]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juustokahvi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Guitar Hero 3

Kakkosessa tuntuisi nuotit olevan helpompia, mutta kolmosessa on paaljon väljempi löyntiväli. Molemmat ovat kyllä mainioita tekeleitä, mutta sen huomasin, että kakkosta on vaikeampi soittaa kolmosen jälkeen kun on tottunut, että painelee vain sinnepäin.
Komppaan Mansikkaa, näin olen huomannut asian omallakin kohdalla. Ei se ero kyllä ole iso, mutta on olemassa. Kakkosessa on sitten helpommat nuotit muuten. Eihän kakkosen Easy setissä ole edes mitään Raining bloodin veroista. :D

Tuleeko se ero sitten vain helpommilla tasoilla? En ole pelannut noita easyjä ja mediumeita tässä ollenkaan. Millainen se virhe siis on, jonka saa anteeksi?

Edit: ja vielä kolmas ero vaikeudessa GH3:n "eduksi" on se, että jos ei opettele hammer/pulleja SEKÄ kahteen suuntaan strumin hakkaamista, voi unohtaa expertillä ainakin parit biisit tyystin. GH2:sen pelasin läpi "vain yhteen suuntaan hakkaamaalla" -basistityyliin, mutta tässä oli pakko opetella tuo erilainen tapa. Esim Musen biisi ei vain mene expertillä jos ei osaa tuota. Se ois kyllä hauska saavutus jos tuon soittaisi basistityylillä :)
Just tuo on an**ksesta, kun nopeus menee jonnekin valonnopeuden toiselle puolen. :(

Just tuo on an**ksesta, kun nopeus menee jonnekin valonnopeuden toiselle puolen. :(

Se nopeus ei itse asiassa ole edes kovin valonnopeutta. Silmä hämääntyy rytmille kun pallukoita tulee niin paljon. Tuossa kannattaa käyttää sitä cheattia joka nopeuttaa nuottien tulonopeutta mutta samalla tulee isompi väli -> eivät tunnu enää niin valonnopeutta vaativilta. Tosin vaativat kuitenkin sen kahteen suuntaan hakkaamisen opettelun.

Tuleeko se ero sitten vain helpommilla tasoilla? En ole pelannut noita easyjä ja mediumeita tässä ollenkaan. Millainen se virhe siis on, jonka saa anteeksi?
Joo, voi olla. Siis se ero on todettu jo jossain arvosteluissakin(oliko Pelit lehdessä). Kai se nyt on vaan jotain mikrosekunteja, mutta tälläisessa pelissä silläkin on eroa. Eipä silti, hyvä peli, mutta kun oma taitotaso on jotain Hardin puolessavälin.

Miten te saatte esim G-R-B yhdistelmän otettua? Minulla eikä kavereilla sormet taivu siihen, vaan nimetön tahtoo tökkiä keltaista, kun pikkurilliä vie siniselle. Tuollaiseen tuntuu täällä päässä eteneminen tyssäävän. Tsägällä joskus voi sormet taipua oikein. 1/10 yrityksestä...

Joo, voi olla. Siis se ero on todettu jo jossain arvosteluissakin(oliko Pelit lehdessä). Kai se nyt on vaan jotain mikrosekunteja, mutta tälläisessa pelissä silläkin on eroa. Eipä silti, hyvä peli, mutta kun oma taitotaso on jotain Hardin puolessavälin.

Miten te saatte esim G-R-B yhdistelmän otettua? Minulla eikä kavereilla sormet taivu siihen, vaan nimetön tahtoo tökkiä keltaista, kun pikkurilliä vie siniselle. Tuollaiseen tuntuu täällä päässä eteneminen tyssäävän. Tsägällä joskus voi sormet taipua oikein. 1/10 yrityksestä...

Kyllä kakkonenkin antaa anteeksi keulimista ja jälkeenjäämistä, mutta en silti sanoisi, että ero on mitenkään dramaattinen kakkosen eduksi (ainakin siis näin vaikeammilla tasoilla). Eli halusin lähinnä kuulla, tarkoittiko mansikka että saa tehdä ns. "oikean" virheiskun väärällä napilla, joka annettaisiin anteeksi.

Jos saat iskun tehtyä edes 1/10 niin varmasti opit kun treenaat. Esim. eukko ei saanut noita aluksi ollenkaan tehtyä, ei kertaakaan edes sinne päin, ja nyt se soittelee suurin piirtein puolet jo oikein.

Hahhah, täällä sitä vaan keskustellaan Slashin helposta voittamisesta Expertillä :D
Itse kokeilin juuri Mediumila Tom Morelloa vastaan, ja eihän siitä mitään tullut. "Completed 19% on Medium" eli kesken jäi, niin huonosti meni.

Että pitäydytään siinä Easyssa ihan suosiolla tässä suunnassa :)
Osasyynä voi olla se, että käytännössä ensimmäistä kertaa soitin GH:ta kitaralla viime viikon torstaina. Sen jälkeen pelitunteja tullut noin kolme.

Tuossa itsekkin olin kakkosen hardin vikassa setissä piitkään jumissa, kolmosta kun hakkasi niin mokomat meni ekalla. Mutta kolmonen on vaikeammista nuoteista huolimatta helpomman olonen (itsellä tuntuu olevan se rako parempi eli saa lyödä vähän ennen tai jälkeen, saa kakkosessakin mutta siinä pienempi rako).

Tänään kokeilin joitain kakkosen biisejä, niin ei meinaa hardilla tulla oikein mitään. On vaan itselleni ihan erilainen tuntuma noissa peleissä.

Tietty sekin on mahdollista että omat iskut vain on "just eikä melkein", niin en ole siksi tuota oikein huomannut. Pitäis testata tuota precision cheat modea niin vois tietty tarkistaa oman iskutarkkuuden... :)

Nyt on kolme viikkoa ollut peli Expertillä Louta vailla läpi, eikä se vieläkään onnistu. Tauot pitenevät uhkaavasti siihen malliin, että kohta peli alkaakin pölyttymään hyllyssä. Ärsyttävä vastus tuo Lou. Tosin eivätpä tällä hetkellä muutkaan kappaleet sytytä enää samaan malliin kuin Guitar Heroissä on 7 kuukautta sytyttänyt. Pieni tauko tekisi ehkä ihan hyvää :)

Kyllä kakkonenkin antaa anteeksi keulimista ja jälkeenjäämistä, mutta en silti sanoisi, että ero on mitenkään dramaattinen kakkosen eduksi (ainakin siis näin vaikeammilla tasoilla)

Mielestäni kakkosessa hammer-onit ja pull-offit ovat huomattavasti vaikeampia kuin kolmosessa. Kolmosessa tarvitsee vaikeammissa sooloissa vain painaa nappeja oikeassa järjestyksessä, kun taas kakkosessa pitää samalla vielä pitää oikea rytmi painalluksissa, joka tekee hommasta huomattavasti vaikeampaa. Hyvänä esimerkkinä on vaikkapa The Devil Went Down to Georgia hardilla tai Slash Guitar Battle expertillä, jotka olisivat kyllä kakkosessa yhtä tuskaa jos viittä tähteä yrittäisi saada.

Tuossa itsekkin olin kakkosen hardin vikassa setissä piitkään jumissa, kolmosta kun hakkasi niin mokomat meni ekalla. Mutta kolmonen on vaikeammista nuoteista huolimatta helpomman olonen (itsellä tuntuu olevan se rako parempi eli saa lyödä vähän ennen tai jälkeen, saa kakkosessakin mutta siinä pienempi rako).

Tänään kokeilin joitain kakkosen biisejä, niin ei meinaa hardilla tulla oikein mitään. On vaan itselleni ihan erilainen tuntuma noissa peleissä.

Onhan niissä selvästi eri tuntumat. Kakkonen on jotenkin paljon "jäykempi", kun taas kolmosen pelaaminen tuntuu paljon sulavammalta.

Edit: komppaan b1sseä. Juuri nuo pull-offit ovat kolmosessa oikeasti mukavia soittaa.

Tais hajota jollain tapaa toi kolmosen kitara eilen. Tuli kamalasti virheitä (kilink, klank) ääniä älyttömän helpossakin kohdissa missä ei ole kämminyt aiemmin. Aivan kuin strum-tekisi tuplaiskun vaikka ei itse sitä tee... Vaihdoin kitaran kakkosen kitaraan niin heti taas pelitti.

Tragedy: itse olen samassa tilanteessa. Eilen sain loun avattua expertillä. Tulin siihen tulokseen, että sitä ei voita kuin oikealla attack power-kombolla. Esim leftyllä ja tuplanuoteissa tuo lou ei tehnyt kun 1 tai kaks virhettä soolossa.. Ja itse saa soittaa tosi nohevana että saa noukittua powerit. Whammy ja doublenotes loulta tappaa itseni jo toista poweria metsästäessä. Pakko toivoa leftyä, amppia tai stringiä.

Edit: jotain kolme tuntia vedin tuota putkee eilen, niin tuli mieleen akan huutojen kaikuessa jossain kaukana "mikä on kun taidot ei riitä...." :) on kyllä veemäinen.

...sitä ei voita kuin oikealla attack power-kombolla.

Tähän minäkin päädyin, mutta jotenkin, että aina kun minä olisin saamassa esimerkiksi Whammyn, niin Lou saa sitä ennen Leftyn, jota minä ainakaan onnistu soittamaan oikein. Sitten kun tilaisuus tulee, niin mokaan itse noissa kohdin mikä ketuttaa myös jonkin verran. Musen kappaleesta, Onesta, Raining Bloodista ja The Number of the Beastistä puuttuu Hardilla vielä nuo viisi tähteä, joten soittelen mieluummin niitä.

Itselläni puuttuu hardilta vielä Onesta (se soolo, se soolo..) ja musen biisistä 5 tähteä. Tuo musen kappale on kyllä veemäinen saada 5 tähteä. Syytän kitaraa, strum on jotenkin rikki kun en saa tarpeeksi nopeita iskuja aikaan... :)

Vinkki teille kenellä on Lou expertillä vetämättä ja olette jumissa.

Eli koita normaalisti soittamalla soittaa vain ja pitää vihreällä.
Ensimmäinen Power-uppisi on se iskun paikka. Toivo että Loun power-up on Whammy tai broken string ja koita saada se ensimmäinen omasi (whammyllä toimii varmasti) siitä soolosta ja lyö se kehiin siinä vaiheessa kun alkaa se Loulla se vihreän fretin rämpytys (huomaa viive eli nosta kitara hieman ennen kuin se alkaa). Jos se on whammy niin Loun pitäisi siihen failata.

Hmm nyt o itelläki kyseine peli.. aattelin kysästä onko kellää tehny seuraavaa:

1. Peli jumittaa Tutorial kohdissa? Kuva samahtaa paikoillee ja ei auta muuku käynnistää koko konsoli uusiks?

2. Starpower menee itestää päälle eikä ole väliä nostaako kitaraa yläs ollenkaa?

Muutenki kuva värisee mulla kaameasti välillä.. oiskoha teeveeki hajoamas vaiko konsoli.. :p

Ylös Bottom