Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Guitar Hero III [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Guitar Hero III [PS3]

TT-2k sanoi:
Saanko arvata: PS2 on kiinni perinteisessä putkitelkussa ja PS3 LCD-televisiossa? Jos noin on, niin siitäpä se erokin johtuu. LCD-televisioiden jotkin kuvan"parannus"tekniikat saattavat nimittäin aihetta pientä viivettä kuvaan. Normaalikäytössä asiasta ei ole mitään haittaa, mutta esim. tarkkaa ajoitusta vaativissa rytmipeleissä parinkinkymmenen millisekunnin viive voi erottaa täysin epäonnistuneen ja onnistuneen suorituksen.
Itse asiassa, PS3 on kiinni 26 - tuumaisessa Philipsin LCD - televisiossa ja PS2 23 - tuumaisessa Toshiban LCD - televisiossa.

TT-2k sanoi:
Koska ihmisillä on erilaisia laitteita, ei tuota "yli 40 ms:n" kalibrointia voi pitää minään yleispätevänä ohjeena. Lisäksi ihan yleinen soittotottumus aiemmista GH-peleistä (jopa samalla laitteistolla) saattaa vaikuttaa ajoituksen osumiseen kohdilleen. Mutta hyvä että sait ajoituksen kuntoon ja uran mediumilla kunnialla läpi. Onnea! :)
No joo... Jokaisen kannattaa kuitenkin kokeilla, mikä on paras ms omalle televisiolle.

BTW, aloitin uran vasta Mediumilla, mutta olin kokeillut tuota Onea Mediumilla :D Niin, ja tänään pääsin Easyn läpi.

TT-2k sanoi:
Saanko arvata: PS2 on kiinni perinteisessä putkitelkussa ja PS3 LCD-televisiossa? Jos noin on, niin siitäpä se erokin johtuu. LCD-televisioiden jotkin kuvan"parannus"tekniikat saattavat nimittäin aihetta pientä viivettä kuvaan.
Itselläni on käytössä Samsungin 206BW 20" LCD-monitori. Taitaa olla tuo viive asetettuna 41ms tällä hetkellä, ja se toimii varsin hyvin.

TT-2k sanoi:
Koska ihmisillä on erilaisia laitteita, ei tuota "yli 40 ms:n" kalibrointia voi pitää minään yleispätevänä ohjeena. Lisäksi ihan yleinen soittotottumus aiemmista GH-peleistä (jopa samalla laitteistolla) saattaa vaikuttaa ajoituksen osumiseen kohdilleen.
Ei tosiaan ole yleispätevä, mutta antaa ainakin osviittaa joillekin. Kannattaa kokeilla vaikka 10 ms välein esim. sataan asti, jonkun selkeän riffin omaavan biisin kera (esim. Aerosmith, RATM) ja tunnustella, milloin ikään kuin "soitat" biisin tahtiin, etkä vaan hakkaa nappeja oikeaan aikaan.

GH1 & 2:ssa oli tuo tuntuma tismalleen kohdillaan jo valmiiksi, joten ei ihme, että kolmosen kanssa vaatii totuttelua, ja ikävä kyllä, myös kalibrointia. Pieni vaiva tosin helpottaa ja parantaa pelattavuutta selvästi. Kannattaa kokeilla.

Toimiiko tuo Amerikan Storesta ladattu ilmainen "Boss Battles" song pack Euroopan Guitar Herossa?

Latasin sen jo, mutten asentanut vielä.

Eddy93 sanoi:
Toimiiko tuo Amerikan Storesta ladattu ilmainen "Boss Battles" song pack Euroopan Guitar Herossa?

Latasin sen jo, mutten asentanut vielä.
Ei toimi. Korjatkaa jos olen väärässä. :)

MInä käytän 42 tuumaista LG:n PC55 plasmaa, ja aluksi tuli kalibroinnilla viivettä ilmeisesti huonosta sormityöskentelystä, mutta myöhemmin sain kuitenkin 0ms. Mediumilla olen mennyt jo läpi ja Hardilla 7:ssä keikkapaikassa mennään...

Pakko sanoa sana tai kaks vaikka oonkin vaan lueskeskellut enimmäkseen. Les Paul "tuntuu" hitaalta. Tosin oon huono pelaaja. Noh kokeilin ottaa dolbyn ja "jokin toinen digital formaatti" pois pleikkarista (PS3 siis) ja heti tuntu paremmalta. Lagi offset on jossain haarukassa 30-40 ms, vahvarin piuha on kylläkin metrinen optinen kaapeli, tv on samsung 37" LCD FullHD HDMI piuhalla, "game" moodissa. TV taitaa olla S8M sarjaa ... ei jaksa etsiä.

Heitin wirelessit ja muut sen semmoset nurin että voi testaa pelin vasteaikaa. Tuntuu että kun kaikki mitä activision neuvoo tekeen, on tehty, peli tuntuu toimivan suht hianosti. Mutta aika paljon saa tehdä kaikkea kikkailua että se tuntuis toimivan oikein. Silti, kikkailua tai ei, niin jostain syystä sitä on kiva pelaa. En osaa sanoa onko se säkästä kiinni tässä vaiheessa että saa tehtyä FC:t (full combo) tuossa pelissä, kun olen varma että taidot ei piisaa että huomais moisia eroja.

En kyllä vieläkään ymmärrä että miksi ihmeessä peliä ei viivästetty ps3:lle että oltaisiin saatu natiivi tuki bluetooth rajapinnalle, jos se sonyn rajapinta ei tarjonnut kaikkea mitä redoctane / activision haluaa. Sen sijaan tarjotaan radiolähetin ja -vastaanotin 2.4GHz taajuudella (jostain kuvittelin lukeneeni tuon taajuuden en hakkais kivitaulua tuosta). Ja neuvotaan pitään wireless ja kännykkä pois päältä ja vastaanotin ja ohjain noin metrin etäisyydellä (yksikkömuunnoskaaos "lappeen ranta, vihaan yhdys sana hele...", katsokaa itse activision support sivua) kaikesta isosta metallisesta keksinnöstä.

Kuitenkin, tekemällä kovaa strummia (ylös ja alas) esim valikossa, tuntuu että kursori vaeltaa ylöspäin. En sitten osaa sanoa että onko toi ihan oikeasti omaa mokaa vai mikä on (esim kitara rikki). Fang testailee mun keksintöä ens viikolla että saa nähdä :) Rock band tuntuis olevan ainakin scoreheron mukaan se toimivampi keksintö ps3:lle, mutta noh, itelle toi kelpaa, just tänään sain mediumin vasta läpi :)

Mut saa kyllä ohittaa jos haluaa, mutta halusin vain ilmaista omia mielipiteitä kyseisestä pelistä :P

Ja vaikka pidänkin Stricken:stä, noin kappaleena, niin on se kyllä aika .... uhh öö jotain mahotonta tunkkia tuossa pelissä :P Raining blood jne on sitten ihan omaa luokkaa :)

Muokkaus #100 varmaan:

1. GH peli omassa omistuksessa... 1. konsoli omassa omistuksessa on PS3, muutoin vannoutunut PC pelaaja :P Mulla ei ole vertailukohtaa pelin toimivuuteen. Rytmitaju on about sama kuin mustekalalla subbarin takapuolella kun se on pois päällä ja joku soittaa 100m päässä metallican onea ps3:lla. Tajuttoman huono vertailu mutta omasta mielestä hauska :P

Edit #102:

Fang on kurko, kaikkien pitää kumartaman Fangia. <- piste

Viimeksi muokannut moderaattori:

venduin sanoi:
Pakko sanoa sana tai kaks vaikka oonkin vaan lueskeskellut enimmäkseen. Les Paul "tuntuu" hitaalta. Tosin oon huono pelaaja. Noh kokeilin ottaa dolbyn ja "jokin toinen digital formaatti" pois pleikkarista (PS3 siis) ja heti tuntu paremmalta. Lagi offset on jossain haarukassa 30-40 ms, vahvarin piuha on kylläkin metrinen optinen kaapeli, tv on samsung 37" LCD FullHD HDMI piuhalla, "game" moodissa. TV taitaa olla S8M sarjaa ... ei jaksa etsiä.

Heitin wirelessit ja muut sen semmoset nurin että voi testaa pelin vasteaikaa. Tuntuu että kun kaikki mitä activision neuvoo tekeen, on tehty, peli tuntuu toimivan suht hianosti. Mutta aika paljon saa tehdä kaikkea kikkailua että se tuntuis toimivan oikein. Silti, kikkailua tai ei, niin jostain syystä sitä on kiva pelaa. En osaa sanoa onko se säkästä kiinni tässä vaiheessa että saa tehtyä FC:t (full combo) tuossa pelissä, kun olen varma että taidot ei piisaa että huomais moisia eroja.

En kyllä vieläkään ymmärrä että miksi ihmeessä peliä ei viivästetty ps3:lle että oltaisiin saatu natiivi tuki bluetooth rajapinnalle, jos se sonyn rajapinta ei tarjonnut kaikkea mitä redoctane / activision haluaa. Sen sijaan tarjotaan radiolähetin ja -vastaanotin 2.4GHz taajuudella (jostain kuvittelin lukeneeni tuon taajuuden en hakkais kivitaulua tuosta). Ja neuvotaan pitään wireless ja kännykkä pois päältä ja vastaanotin ja ohjain noin metrin etäisyydellä (yksikkömuunnoskaaos "lappeen ranta, vihaan yhdys sana hele...", katsokaa itse activision support sivua) kaikesta isosta metallisesta keksinnöstä.

Kuitenkin, tekemällä kovaa strummia (ylös ja alas) esim valikossa, tuntuu että kursori vaeltaa ylöspäin. En sitten osaa sanoa että onko toi ihan oikeasti omaa mokaa vai mikä on (esim kitara rikki). Fang testailee mun keksintöä ens viikolla että saa nähdä :) Rock band tuntuis olevan ainakin scoreheron mukaan se toimivampi keksintö ps3:lle, mutta noh, itelle toi kelpaa, just tänään sain mediumin vasta läpi :)

Mut saa kyllä ohittaa jos haluaa, mutta halusin vain ilmaista omia mielipiteitä kyseisestä pelistä :P

Ja vaikka pidänkin Stricken:stä, noin kappaleena, niin on se kyllä aika .... uhh öö jotain mahotonta tunkkia tuossa pelissä :P Raining blood jne on sitten ihan omaa luokkaa :)

Muokkaus #100 varmaan:

1. GH peli omassa omistuksessa... 1. konsoli omassa omistuksessa on PS3, muutoin vannoutunut PC pelaaja :P Mulla ei ole vertailukohtaa pelin toimivuuteen. Rytmitaju on about sama kuin mustekalalla subbarin takapuolella kun se on pois päällä ja joku soittaa 100m päässä metallican onea ps3:lla. Tajuttoman huono vertailu mutta omasta mielestä hauska :P

Edit #102:

Fang on kurko, kaikkien pitää kumartaman Fangia. <- piste
ei hullumpi alotusviesti
:rolleyes: tervetuloa foorumille :)

PS2:n Guitar Herojen viestiketju näytti sen verran kuolleelta, että turvaudun edelleen tähän... Vaimon ollessa illan muualla, pääsi kitarasankari jälleen esiintymään. Medium-tason uramoodi ja kaikki sen 42 biisiä plus kolme pomoskabaa ovat nyt paketissa. Jopa loppupomo tuli soiteltua kertaheitolla suohon kuin Joukahainen aikanaan. Yhtään kappaletta ei tarvinnut muutenkaan uusiksi soitella, vaan lähes kaikista irtosi viisi tähteä yhdellä yrittämällä. Joukkoon mahtui pari kolmenkin tähden esitystä, mutta niitä voi joskus toiste hioa paremmiksi.

Varsin paljon hahmoja ja muuta sälää jäi ostamatta, sillä kootut keikkapalkkiot eivät mitenkäänpäin riittäneet likimainkaan kaiken ostamiseen. Tässä on siis selvä ero edellisten pelien rahanansaintalogiikkaan - tai sitten vaan muistan väärin. Seuraavaksi täytyisi iskeä bonusbiisien kimppuun, mutta sitä varten tarvitaan uusi ilta, yleisövapaa olohuone ja reipasta rokkihenkeä. ;)

Onko kikkoja Loun voittamiseen Hard- tasolla?
pitäiskö vaan siirtyä mediumille takas...

Jester sanoi:
Onko kikkoja Loun voittamiseen Hard- tasolla?
pitäiskö vaan siirtyä mediumille takas...
Koita säästää Power Up:it sinne viimeiseen lirutteluun. Itse sain Loun mokaamaan tuolla tavalla.

opa95 sanoi:
Onkos tuo Lou se viimeinen Battle kohtaaminen?
Kyllä, ja uskoisin Hardillakin toimivan saman taktiikan: keskity pääasiassa keräämään powerupit ja nakkaa kaikki kolme kerralla pöytään, kun Loulla on menossa kiperämpi osio.

Täytyypä itsekkin yrittää tuota kalibrointia, kun tuntuu usein että "mikä tässä on vialla!" kun mikään enään onnistu joissain kohdissa :S

Onko kukaan ostanut näitä kappalepaketteja US-storesta US-pleikkarilla, vai onko sillä vain merkitystä millä peliversiolla pelaan? Kun tuo GH3:en tulee varmaan piakkoin haettua kaupasta. Luulis et samat paketit tulis myös eurostoreen kohtapuolin.

edit: Tässä pelissä taitaakin olla oma store pelin sisällä?

US-storessahan on vain yks battle pack ja kokeilin ladata sen mutta eipä näyttäny toimivan. Joten odotellaan millo tulee euro-storeen sit jotain kivaa.
ja joo.. pelissä on oma store mutta ei mitenkään kytköksessä nettiin..

En jaksaisi selata koko ketjua, joten voisiko joku kertoa että toimiiko PS2:sen Guitar Hero 1:sen langallinen USB-kitara tämän PS3 Guitar Hero 3:sen kanssa?

ShotcowS sanoi:
En jaksaisi selata koko ketjua, joten voisiko joku kertoa että toimiiko PS2:sen Guitar Hero 1:sen langallinen USB-kitara tämän PS3 Guitar Hero 3:sen kanssa?

PS2:Sen kitarat eivät toimi kolmosessa. Koska kolmosessa ei ole porttia mihin laittaa se kitara kiinni...

Kyl mun PS3:ssa on 4 usb-paikkaa, joten ongelma ei ole se . PS3:ssa toimii tietyn adapterin kanssa PS2 Dual Shock ohjaimetkin niin kai mahollisuus kitaraohjaimenkin toiminnalle on. Onko siis kokemuksia ohjaimen toimimisesta?

ShotcowS sanoi:
Onko kyseessä Red Octanen virallinen Guitar Hero -kitara, vai jonkin 3rd party -valmistajan tuote? Virallinen saattaa toimia, epävirallinen todennäköisesti ei. Kitaran tarkka merkki ja malli auttaisivat guuglailussa.

On Guitar Hero 1:n mukana tullut virallinen kitaraohjain. Peli maksaa n.50e ja kitaran kanssa n.110e, joten ei huvittaisi turhaan maksaa langattomasta ohjaimesta, kun olisi valmiina langallinen joka kyl kelpaa.

Ylös Bottom