beasricker
New Member
Vastaus: Guitar Hero World Tour (Xbox 360)
Aika lailla samoilla linjoilla menen minäkin. Itse mieluummin failaan biisin kun kestän sen, että pelitoverit kämmivät jatkuvasti eikä pelaaminen keskeyty. RB:ssä on juuri se, että bändissä pitii melkeimpä olla yksi hyvä soittaja ja homma toimii. Onko muka sillä hyvällä soittajalla kivaa kun bändikaverit eivät osaa? GHWT:ssä taas tilanne on se, että jos bändi ei ansaitse niin vaikean biisin läpäisemistä niin ei sitä sitten myöskään läpäistä.
Tämä on ehkä joiltakin osin hieman realistisempaa kuin RB:ssä. Keikoilla jos yksikin menee sähläämään niin bändi ei pärjää. Sama pätee guitar heroissa. Bändissä ei vain yksinkertaisesti saa olla sitä heikontalenkkiä joka jatkuvasti sinnittelee pysyäkseen muiden mukana. Jos bändi failaa, niin se on ansaittu failaaminen.
Tokihan molemmissa systeemeissä on hyviä puoliakin, mutta halusin nyt vähän selventää tätä GH systeemiä.
Nuotitus on "ihan outoa"? Haluatko mainita esimerkkejä?
Kieltämäti ainakin Toolin Schismissä on aika pitkiä taukoja rumpalille. Kehnosti valittuja biisejä varmaankin. Muita ei tule suoralta kädeltä mieleen tosin.
Ei failaaminen toimi noin. Koko bändillä on yhteinen rokkimittari, joten hyvin soittava muu bändi pystyy vetämään heikompaa soittajaa mukanaan. Näin ollen jotta koko bändi failaisi yhden soittajan toimesta, pitää sen yhden soittajan failata kolmen muun soittajan edestä. Tietysti jos biisissä on vaikkapa joku pidempi vaikea kohta, Guitar Herossa ei pääse Rock Bandin tapaan jäähylle odottelemaan helpompaa kohtaa, eli jos on huono, failaa.
Guitar Heron ratkaisu failaamiseen on erilainen. Minusta molemmissa ratkaisuissa on puolensa. Halusin nyt vaan selventää asiaa, kun se tuntuu olevan melko yleisesti väärin ymmärretty ominaisuus.
Aika lailla samoilla linjoilla menen minäkin. Itse mieluummin failaan biisin kun kestän sen, että pelitoverit kämmivät jatkuvasti eikä pelaaminen keskeyty. RB:ssä on juuri se, että bändissä pitii melkeimpä olla yksi hyvä soittaja ja homma toimii. Onko muka sillä hyvällä soittajalla kivaa kun bändikaverit eivät osaa? GHWT:ssä taas tilanne on se, että jos bändi ei ansaitse niin vaikean biisin läpäisemistä niin ei sitä sitten myöskään läpäistä.
Tämä on ehkä joiltakin osin hieman realistisempaa kuin RB:ssä. Keikoilla jos yksikin menee sähläämään niin bändi ei pärjää. Sama pätee guitar heroissa. Bändissä ei vain yksinkertaisesti saa olla sitä heikontalenkkiä joka jatkuvasti sinnittelee pysyäkseen muiden mukana. Jos bändi failaa, niin se on ansaittu failaaminen.
Tokihan molemmissa systeemeissä on hyviä puoliakin, mutta halusin nyt vähän selventää tätä GH systeemiä.