Vastaus: Guitar Hero World Tour (Xbox 360)
Joo ja niitä epäonnekkaita jotka ovat saaneet näitä paljon puhuttuja viallisia soittimia pelin mukana tai ne ovat heti kättelyssä hajonneet. Moinen varmasti kirvoittaa negatiivisia arvosteluja, vaikkei se itse pelin hyvyyteen oikeastaan edes liity.
Itsekin vähän olen pelästynyt noita GH:n laiteongelmia ja alan taas taipumaan sille kannalle että hankin vain RB2:n rummut erikseen jos nekin marraskuussa olisivat Euroopasta saatavissa (en toki väitä että nekään täydellisen varmatoimisia olisi). Kitaroita on jo itselläni riittävät kaksi ja jos Lipsin mikit vieläpä toimisi näissä peleissä niin muuta ei tarvis hankkia. Paitsi pelit sitten erikseen. Sitäpaitsi en vielä missään ole nähnyt myytävän GH:WT:stä erillistä rumpusettiä, liekö moista milloin edes tulossa myyntiin...?
Toisaalta Gamestopin tarjouksella saisi koko GH:WT setin alle RB2:n rumpujen hinnan... Vaikea pala.
Mitä vaikeustasoon tulee, niin itsekin toivoisin sen vähän tippuvan GH3:sta. Tykkään enemmän rennommasta fiilistelystä, mutta haastetta pitää silti tietenkin olla. GH:Aerosmithiä en ole koittanut, joten sen vaikeudesta tai helppoudesta en tiedä.
Jep olet oikeassa, että haastettakin pitää olla vaikka rennompaakin meininkiä haluaisi. Omasta mielestäni peli pitäisi kasata niin, että pelissä olisi helposti soittettavia biisejä hyvä määrä tai ainakin helpompia kuin GH3:ssa. Vaikeat biisit voisi taas halutessaan ladata marketplacesta kun haastetta ei pelistä enään ala tarpeeksi löytyä. Kuten jo aikaisemmin sanoin niin helppoa pitää olla, mutta ei liian helppoa. Toivon mukaa sitten saadaankin nämä GH3 biisit myös GHWT niin saadaanpa ainakin sitten se haastava puoli sinne myös. Ainakaan tekijät eivät ole vahvistaneet huhua, jonka mukaan GH3 biisejä ei saakkaan GHWT.
Sitten noista peliarvostelijoiden koneista. On melko todennäköistä, että arvostelijoiden kone on jotenkin huterampi kuin omamme, sillä muutamien pelien kohdalla esim. grafiikat saattavat mennä hieman huonoiksi mikäli näyttö ei ole täysin oikeassa resoluutiossa. Myös joskus arvosteluissa on sanottu, että ei voitu testata sitä ja sitä ja oli vaikea arvioida sitä ja sitä, koska koneesta puuttui sittenkin jotakin. Joksus silti jopa laajakuvatv saattaa olla huonommat grafiikat kuin neliössä. Olen tämän jo monesti itsekseni todennut. Aina pitäisi kokeilla peliä kaikilla resuluutioilla ja kattoa mikä on paras ja tehdä siitä sitten johtopäätös. Osittain kyllä tuolla vähän perustelemattomasti liioitellaan peliä ja välillä ihan kostetaan huonosta palvelusta, vaikka pelillä ei ole siihen osaa eikä arpaa.
Joo ei tosta tilt.tv välttämättä saa pelistä aina sitä parasta kulmaa, mutta omasta mielestäni se kertoo asiat jotenkin omalta kannaltani paremmin ja perusteellisemmin.
Meillä jokaisella on oma mielipiteemme siitä ovatko jotkut arvostelijat nyt oikeassa suunnnassa. Itse täytyy kyllä tunnustaa, että toisinaan vedän suosikkipelejäni vähän kotiinkin. Mehän keskustelemme täällä omista mielipiteistämme ja näkymyksistämme. Olisihan se aika hölmöä jos kaikki olisivat kaikesta samaa mieltä.
Edit: Lisätään vielä, että paras kokeilla peliä ja vetää sen kaikki biisit kiitettävästi läpi ennen kuin aletaan sanomaan, että tarvitaan lisää haastetta. GH3 alle kyllä mennään, mutta ei tämä varmaan nyt kuitenkaan niin helppoa ole. Siinä kait vähän yli keskitason.
Joo aika hikinen arvosana. Editori on kuulemmu surkea ja sillä tehdyt kappaleet kuulostavat kännykän soittoääniltä.
Kaikki on mahdollista mikäli taitoa vain löytyy tarpeeksi. Editori on varmasti surkea jos vaivaa ei viitsi pätkääkään nähdä. Arvostelijat tuskin ovat jaksaneet testailla music studiota viikon verran. Eihän se biisin tekeminen helppoa ole, mutta yhtä biisiä saa sunnitella vähintäänkin viikon ennen kuin siitä mitään tulee. Kotisivuja tai hienoja kuviakin voi tehdä kuinka mitättömillä ohjelmilla tahansa kunhan taitoa vain löytyy tarpeeksi kuten todennäköisesti myös tässä pelissä. Jos virittää kitarat sun muut soittimet päin pläsiä niin luuleko joku, että siitä syntyy mukamas enemmän kuin surkea soittoääni. Itse en tunnusta pelin music studiota huonoksi ennen kuin olen sen itse testannut. Olen monesti tehnyt mitättömästä suurta taidetta niin kuvakäsittelyn kuin kotisivujenkin puolella joten saa olla kyllä todella sohjo vehje jos tämä ei onnistuisi.