Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 2 "hype"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Re: hmm

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Onysablet
Ite näin jonkun vähän vanhemman artikkelin, muistaakseni jossain edgessä missä oli kuvia esim floodeista jotka lentää ghousteilla ja bungie puhu miten niiden oli tarkotus pystyy käytttää välineitä ja tehä kaikkee muuta mahollista. Sanoivat siinä että flood tulee paranneltuna halo kakkoseen... ei valitettavasti enää muistissa missä lehdessä se artikkeli oli.

Joo muistan itsekin nähneeni nämä kuvat, jotenkin vaan tuntuu, että siellä on tultu toisiin ajatuksiin. Luulen, että Floodit eivät ole ainakaan yhtä isossa osassa kakkosessa jos ollenkaan. Aika monen mielestä Flood osiot olivat Halo ykkösen heikointa antia, minua ne eivät juuri häirinneet.
 
Re: Re: hmm

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Joo muistan itsekin nähneeni nämä kuvat, jotenkin vaan tuntuu, että siellä on tultu toisiin ajatuksiin. Luulen, että Floodit eivät ole ainakaan yhtä isossa osassa kakkosessa jos ollenkaan. Aika monen mielestä Flood osiot olivat Halo ykkösen heikointa antia, minua ne eivät juuri häirinneet.

Ihan hienojahan ne Flood-osiotkin olivat, mutta sitten kun mentiin liikaan yksitoikkoisuuteen alkoi hieman pänniä. Libraryn takia lähinnä tuo maine.
 
Ei mua ne Floodit kauheasti haitannut, lukuunottamatta niitä pikkufloodeja. Ne voisi jättää pois Halo 2:sta.
 
Pakko myöntää

En vieläkään oo pelannu haloa soolossa läpi, kun aina on ollu co-op kavereita. Yksin library on kyllä vähän kuiva, mutta co-opissa se on mielestäni samaa hauskuusluokkaa kuin muutkin alueet. Minulle taas ei odottelu ole koskaan pelejä pilannut. Odottelu ja erilaisten postien ja artikkeleiden lukeminen ja speguloiminen on mielestäni hauskaa :D
 
Vaikea käsittää, miten intensiivisesti monet floodia vihaavat.
Ei Library huono ollut, vaikka rakenteeltaan olikin hiukan monotoninen. Eivät nämä kunnankirjastotkaan mitään arkkitehtuurin kruunun kirkkaimpia jalokiviä ole.
Tunnelma on mukavan paranoidi kun haulikossa on 5 patruunaa jäljellä ja jokin murisee DD 5.1:n takakanavasta.

Omasta mielestäni oli pelillisesti hyvä, että vihollisryhmät olivat erilaisia niin taktiikoiltaan kuin heikkouksiltaan, ja kun ne vielä taistelivat toisiaankin vastaan, toisin kuin useimmissa peleissä, joissa viholliset ovat kaikki yhdessä pelaajaa vastaan, tai niiden väliset konfliktit ovat pari skriptattua kohtausta, jotka ovat enemmän välinäytöksiä kuin tehokasta peliaikaa.

Halokin olisi saanut ottaa asiasta enemmän irti, mutta ainakin itse nautin suunnattomasti Two Betrayalsista, kun flood ja covenant kohtasivat lumikentillä ja master chief tarkkuuskiväärin kanssa hienosääti taistelun kulkua kauempaa.
Kun olisivat vielä saaneet scorpionilla rymistelyä siihen niin tulos olisi ollut täydellinen :)

Halo 2 on pakko-ostos jo pelkästä yli kymmenen vuoden Bungie-uskollisuudesta, Pathways into Darknessista ja Marathoneista lähtien.
 
Re: Re: hmm

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Dr Evil
Joo muistan itsekin nähneeni nämä kuvat, jotenkin vaan tuntuu, että siellä on tultu toisiin ajatuksiin. Luulen, että Floodit eivät ole ainakaan yhtä isossa osassa kakkosessa jos ollenkaan. Aika monen mielestä Flood osiot olivat Halo ykkösen heikointa antia, minua ne eivät juuri häirinneet.
vedin masa just ne floodit läpi siin ykkösessä ni kyl se eka maa mis niit oli oli aika siisti. oisko sul mitää hyvii pelejä myytävänä boxille?
 
Re: Re: Re: hmm

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bloke
vedin masa just ne floodit läpi siin ykkösessä ni kyl se eka maa mis niit oli oli aika siisti. oisko sul mitää hyvii pelejä myytävänä boxille?
Markon pikkuveljelle tiedoksi, että tämänkaltaiset jutut, jotka ovat yksinomaan tarkoitettu yhdelle henkilölle (tässä tapauksessa Masalle), lähetetään ensi kerralla privaviestillä (<- klicka här).
 
Hmm. Olen hieman huolissani tuosta uutisesta, joka antaa epävarman kuvan Halo 2:n prosessista. Bungien sivuilla ei olla annettu uutta tietoa ollenkaan, ja julkaisu pvm. (varmaa sellaista ei ole koskaan ollukaan) tarkkaa teitoa varotaan antamasta.

Mielessäni käykin pikaisesti kysymyskset: Olisiko mahdollista, ettei Halo 2:sta nähtäisi ennen ensi joulua. Venyykö peli ikuisuusprojektiksi, kuten Duke Nukem Forever?"

Jälkimmäinen kysymys ei kylläkään ole todennäköinen, koska Halo on Xboxin lippulaiva, ja julkaisijan pallilla istuu Microsoft itse.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nixte
Hmm. Olen hieman huolissani tuosta uutisesta, joka antaa epävarman kuvan Halo 2:n prosessista. Bungien sivuilla ei olla annettu uutta tietoa ollenkaan, ja julkaisu pvm. (varmaa sellaista ei ole koskaan ollukaan) tarkkaa teitoa varotaan antamasta.

Mielessäni käykin pikaisesti kysymyskset: Olisiko mahdollista, ettei Halo 2:sta nähtäisi ennen ensi joulua. Venyykö peli ikuisuusprojektiksi, kuten Duke Nukem Forever?"

Jälkimmäinen kysymys ei kylläkään ole todennäköinen, koska Halo on Xboxin lippulaiva, ja julkaisijan pallilla istuu Microsoft itse.

Kuullut sanontaa "Hiljaa hyvä tulee"? Lisäksi, Bungiella on hyvä strategia tuon Halo 2:n kanssa. Mitä vähemmän siitä tiedetään, sitä enemmän sitä tietoa siitä janotaan. Aivan sama minulle tuleeko Halo 2 nyt keväällä vai ensi jouluksi, kunhan tulee tämän vuoden puolella ja kehityseen käytetty aika näkyy selvästi.
 
"Hiljaa hyvä tulee" on hieno ja paikkansa pitävä lause, mutta olisivat olleet ihan hiljaa koko Halo 2:sta alunperinkin. Pitäisi olla jokin sääntö koskien pelien ilmoittamista. Puolta vuotta ennen julkaisua ei saa pitää meteliä tekemisistään :)

"Vaikeneminen on kultaa"
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Unreal-Hawk
Kuullut sanontaa "Hiljaa hyvä tulee"? Lisäksi, Bungiella on hyvä strategia tuon Halo 2:n kanssa. Mitä vähemmän siitä tiedetään, sitä enemmän sitä tietoa siitä janotaan. Aivan sama minulle tuleeko Halo 2 nyt keväällä vai ensi jouluksi, kunhan tulee tämän vuoden puolella ja kehityseen käytetty aika näkyy selvästi.

Kyllä olen kuullut, mutta sehän sitten suorastaan MATELEE. Kyllä, olen tietoinen Bungien strategiasta, mutta ovat kyllä olleet niin hiiren hiljaa, että heräsi vain kavalat epäilykseni.:)
 
Näin vihdoin demon Halo 2:sta ja ihan TV:n ruudulta. Alku näytti ihan lupaavalta; laskeuduttiin sinne jonnekin Star Wars tyyppiseen pilvikaupunkiin(?). Sen jälkeen pari pamahdusta, ihmisiä paareissa jne. Mutta sitten. Master Chief kaivaa SMG:t molempiin käsiin ja homma menee päin hanuria. En tiedä, mutta mun mielestä se ei ole enää hienoa. Muutenkin ensimmäinen kenttä oli aika vaisu, mutta olihan se auton päälle hypännyt örkki ihan hieno. Vähän vaan pelottaa, että kun kerta sisälläkin voi ajella autolla, niin ajatteleeko Bungien hemmot, että mitäpä niitä ulkokenttiä sinne lisäilemään. Toivottavasti eivät.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remaster
Näin vihdoin demon Halo 2:sta ja ihan TV:n ruudulta. Alku näytti ihan lupaavalta; laskeuduttiin sinne jonnekin Star Wars tyyppiseen pilvikaupunkiin(?). Sen jälkeen pari pamahdusta, ihmisiä paareissa jne. Mutta sitten. Master Chief kaivaa SMG:t molempiin käsiin ja homma menee päin hanuria. En tiedä, mutta mun mielestä se ei ole enää hienoa. Muutenkin ensimmäinen kenttä oli aika vaisu, mutta olihan se auton päälle hypännyt örkki ihan hieno. Vähän vaan pelottaa, että kun kerta sisälläkin voi ajella autolla, niin ajatteleeko Bungien hemmot, että mitäpä niitä ulkokenttiä sinne lisäilemään. Toivottavasti eivät.

Se ei ole mikään pilvikaupunki, vaan Itä-Afrikassa sijaitseva alue nimeltään New Mombasa. Kaupunki on edellisten hyökkäysten jäljiltä osittain tuhoutunut ja raskaasti panssaroitu -- taloissa ei siksi ole juurikaan ikkunoita. Kyseessä on siis yksi maapallolle sijoittuvista tehtävistä Covenantin hyökkäyksen aikana.

Kyseisen kaupunkikentän sanotaan oikeasti olevan melko suuri, joten siellä voi kaahailla suhteellisen vapaasti. Tupla-aseita voi käyttää eri liipaisimista, jolloin esimerkiksi toisessa kädessä voi olla Covenanttien suojakilvet paremmin tuhoava plasma-ase ja toisessa muuten tuhoa aiheuttava ihmisten ase. Bungie uskoo tämän tuovan peliin lisää taktisuutta, kun voi ensin vaikkapa ampua toisella aseella suojan ja sen jälkeen listiä vihollisen.

Olet kuitenkin oikeassa siinä, että SMG on aika lössö. Se kyllä sylkee luoteja kuin piru, mutta olemattoman rekyylin ja suuliekin takia se vaikuttaa enemmänkin lelulta. Toivottavasti korjaavat rekyylin puutteen lopulliseen peliin.

Noin muuten olin ihan mielissäni E3-demossa esitellystä kentästä. Siinä esiintyi paljon uudistuksia yhdessä tutun halomaisen tunnelman kanssa. Kokonaisuudessaan Bungie yrittää luoda Halo 2:een huomattavasti laajempia pelialueita eri planeetoille, mikä korostaisi pelin tarinan eeppisyyttä. Luvassa on myös sisäkenttiä, sillä pelissä ollaan muun muassa avaruusasemalla, mutta niistä pyritään tekemään mielenkiintoisempia kuin ykkösen samaa geometriaa kierrättävistä kentistä.
 
From Tilt.tv

"Halo 2 sai julkaisupäivän.

Microsoft on ilmoittanut alustavan julkaisupäivän Xboxin Halo 2: Truth and Reconciliationille. Näillä näkymin pelin on määrä ilmaantua kauppoihin toukokuun 28. päivänä. Kannattaa kuitenkin varautua siihen, että päivämäärään voi tulla kevään aikana vielä muutoksia.
"

Voi tätä odottamisen tuskaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Eurogamerista:

"Microsoft's Chief Xbox Officer Robbie Bach, speaking before Bill Gates' keynote address at the Las Vegas Consumer Electronic Show on Wednesday, reportedly told reporters that Halo 2 might not make its April release target.

...

As for Halo 2, Bach was keen to stress that "We're going to ship it when it's ready," adding "That might be the first half of 2004, it might not. You have to be careful with franchises like this." Halo 2 had originally been due out in time for Christmas, but was set back to Q1 2004 to ensure developer Bungie could create the best game possible."



http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=54209

Mistäköhän Tilt on tuon tiedon repäissyt?
 
Taitaa olla Tiltin toimittaja seikkaillut Toppuran sivuilla. Sieltähän tuollainen päivämäärä löytyi. Mutta kyseessä ei ole Microsoftin tai Bungien virallisesti vahvistama julkaisuaika. Peli saattaa ilmestyä vasta joulumarkkinoille.
 
jos julkaisu on 28.5 niin miten onkin osunut kaksi noin suurta tapausta samalle päivälle...ja toinenhan on tietysti.....:)
 
Konsolinetissä nyt ennakkotilauksessa, ilmestymispäiväksi mainitaan sama 28.5.

Kyllä Metallica Halon aina jyrää!
 
Noniin, kuten Xboxfinin uutisista käy ilmi, Halo 2:ta ei nähdä kaupoissa ennen ensi syksyä. Jotenkin tämän tiesi jo silloin, kun Robbie Bach sanoi, että "Halo 2 tulee sitten kun se on valmis"...

Mutta sentäs yksi uusi kuva. :rolleyes:
 
Ylös Bottom