Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 2 "hype"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä ollu hääppöinen kuva. :( No nyt jää 60 euroa käytettäväksi johonkin keväällä ilmestyvään peliin. Ehkäpä voisi ostaa Tenchun tai BG&E:n. :)
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Noniin, kuten Xboxfinin uutisista käy ilmi, Halo 2:ta ei nähdä kaupoissa ennen ensi syksyä. Jotenkin tämän tiesi jo silloin, kun Robbie Bach sanoi, että "Halo 2 tulee sitten kun se on valmis"...

Mutta sentäs yksi uusi kuva. :rolleyes:

Kuinkas kauan tuota peliä nyt ollaan jo tehty? Kohta kaksi vuotta? Harmittavan paljon siirtynyt jo tuo julkaisuaika ja nyt kun ajattelee, niin ei millään malttais syksyyn odottaa. :) Nooh, säästääpähän ainakin rahaa. Hyvähän se tietty on, kun tekevät pelin valmiiksi. Tuossa viivästelyssä vain on aina haittapuolensakin.
 
Halo 2:n kehitys alkoi hyvin pian Halon julkaisun jälkeen (eli siis loppuvuodesta 2001). Aluksi tuskin tehtiin ihmeitä, lähinnä kasattiin materiaalia siitä mikä Halossa toimii ja mikä ei, mutta jonkinasteista kehitystyötä on ollut varmasti jo yli 2 vuotta. Tuollainen lähes 3 vuoden kehitys on kyllä siinä mielessä lupaava, että siinä ajassa ehtii tehdä todellisen hittipelin, jos vain osaa. :rolleyes:
 
joo. tuossa ircissä jo vähän provosoin näitä xboxfinin keskustelijoita väittelyyn tästä aiheesta...

mutta minua oikeasti alkaa huolestuttamaan. ne meinaa oikeesti säätää jotain vaatimatonta jatko-osaa 2,5 vuotta (olettaen ettei tuota julkaisua lykätä enempää). kyllä mahtaa olla melkonen kokemus jos lisätään halo ykkösen pohjalle 2,5 vuotta työtä. tuossa vaan rupee pelottamaan se, että bungien puolella pissii joku käsille...naatiskeleeko tekijätiimi sit ekasta osasta saamistaan rahoista vai mistä on kyse? rahaa ensimmäisestä halosta pitäs olla tullut sen verran että on vara palkata porukkaa tekemään töitä.

mitä pitempään tota julkaisua viivytetään, sitä enemmän hypetetään ja sitä suuremmat on odotukset. sitten on vielä tämä perus jatko-osa syndrooma...eli pitäs pystyä "rokkaamaan sun maailma" samalla tavalla kuin ekassa osassa...mut miten teet sen, kun oot jo ekalla osalla "rokannu sun elämäs" niin kovasti?mutta todellisuus taitaa olla, niin ettei xboxin raudallakaan enää mitään aivan ihmeellistä saada aikaan verrattuna ekaan haloon. en tiedä sitten viilataanko siellä viilaamisen päälle vai mitä hittoo ne oikein siellä tekee? ei siitä kuitenkaan täydellistä koskaan voi tulla.

...mun oloa helpottais ainakin huomattavasti se kun kertoisivat että mikä #%)=(%" siellä oikein maksaa....

ps. toivon että pelkokuvani ovat vääriä...oon ihan lovena haloon.
 
Nimenomaan, tuota meinasin juuri haittapuolena viivästelyille. Tosin esim. Max Payne 2 oli omasta mielestäni jopa parempi kuin ensimmäinen osa, vaikka sitä tehtiinkin pitkään. Eli ei se aina ongelmia merkitse.

Väen lisäyksistä / vähennyksistä en tiedä sen enempää, mutta voisi luulla että Bungie haluaa tehdä jatko-osan alkuperäisellä tiimillä. Ja menihän ensimmäisen osankin tekemisessä kauan, joten miksei myös tässä..? Minä itse ainakin luotan täysin Bungien poikiin ja siihen, että he osaavat tehdä Halo 2:sta loistavan pelin.
 
Ihan villinä veikkauksena heitän, että Bungie viimeistelee Live-tukea. Yksinpeliosio on todennäköisesti jo hyvin pitkälti valmis, mutta jos ne oikeasti yrittää saada pelin toimimaan 24:n tai 32 pelaajan pelaajamäärillä, niin ei mikään ihmekään että kestää. Täytyy nimittäin keksiä jotain todella uutta, jos Live tuollaiseen venyy maan rajojen yli -- oli dedikoidut serverit tai ei.

On myös spekuloitu, että Halo 2 olisi yksi ensimmäisistä tai peräti ensimmäinen peli, joka tukee seuraavan Live-version uusia ominaisuuksia. Peli on varmasti tärkeä myös Microsoftille siinä mielessä, että Liven kysyntä voi olla hyvin pitkälti kiinni Halo 2:n Live-tuen toimivuudesta -- olettaen että peli on vähintään yhtä hyvä kuin edeltäjänsä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Hakkiz
Peli on varmasti tärkeä myös Microsoftille siinä mielessä, että Liven kysyntä voi olla hyvin pitkälti kiinni Halo 2:n Live-tuen toimivuudesta -- olettaen että peli on vähintään yhtä hyvä kuin edeltäjänsä.

No siis pelihän myy, vaikka se olisi pelkkä kannet ja manuaali, ihan maineensa ja nimensä takia. Ja yksinpelihän voi jäädä huonommaksi, kunhan vain Live-tuesta ja -ominaisuuksista tehdään tarpeeksi hyvät. Tuskinpa näin kuitenkaan tulee käymään - onneksi niin.
 
Jepjep. Jos yksinpeli ei Halo 2:ssa toimi, se ei ole erinomainen peli, vaikka moninpeli olisikin parasta mitä Livessä saa. Yksinpelin pitäisi olla edelleen prioriteetti nro. 1 kehittäjille, koska selvä enemmistö elää ilman Liveä. Mutta hyvät moninpelioptiot tai Live-tuen ja yksinpelin sekoittaminen esimerkiksi co-opin puittessa ei tietenkään peliä huononna -- se vain ei yksin riitä erinomaiseen peliin.

Mutta koska Live ei kuitenkaan niiin hyvin ole menestynyt, että Mr. Gates voisi henkseleitään paukutella, Halo 2:n Live-tuen toimivuus voi olla tärkeä kulminaatiopiste sille, miten Liven käyttäjämäärät siitä eteenpäin kehittyvät. Jos Halo 2:n Live-tuki ei ole sen parempi kuin muidenkaan Live-räiskintöjen, Live tuskin ns. pankkia räjäyttää. Livessä on edelleen liikaa lagia, liikaa pieniä bugeja, liian vähän ominaisuuksia, liian vähän huippupelejä, liian pieniä pelaajamääriä per peli (nyt 16 max.), eikä huijareitakaan ole kyetty kokonaan kitkeämään. Korjaako Halo 2 uusine Live-ominaisuuksineen nämä ongelmat? Se nähdään sitten...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remaster
No ei aivan. Kaikilta katsos kun ei Liveä löydy.

Jep, mulle ainakin on yksi lysti Liven toimivuus. Jos moninpeliin haluavat jotain uutta niin mulle kävisi vaikka kamppanjan pelaaminen 4 pelaajan co-oppina joko samalla ruudulla tai kahdella telkkarilla.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sniper
Jep, mulle ainakin on yksi lysti Liven toimivuus. Jos moninpeliin haluavat jotain uutta niin mulle kävisi vaikka kamppanjan pelaaminen 4 pelaajan co-oppina joko samalla ruudulla tai kahdella telkkarilla.

Joo, co-operative tuki linkkikaapelin välityksellä toimivaksi olisi aivan mahtavan hieno juttu. Sitä nimittäin tulis käytettyä.

Taitaa jäädä kuiten realistisesti ajateltuna ton LIVE -pelailun jalkoihin nämä linkkikaapelisessioiltamat jatkossa! Näin luulen ja pelkään tapahtuvan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sniper
Jep, mulle ainakin on yksi lysti Liven toimivuus.
Vähän sama juttu, Livetin muutaman kuukauden kunnes kyllästyin. XBoxilla yksinpelit, PC:llä nettipelit.
Co-Oppina Halo2:n läpipelaaminen voisi kyllä kallistaa takaisin hetkeksi.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ronkka
Vähän sama juttu, Livetin muutaman kuukauden kunnes kyllästyin. XBoxilla yksinpelit, PC:llä nettipelit.
Co-Oppina Halo2:n läpipelaaminen voisi kyllä kallistaa takaisin hetkeksi.
Mulla vähän eri juttu. Enpä taida ostaa enää peliä jossa ei ole live-peliä.
 
Toivottavasti löytävät sopivan harmonian yksinpelin ja moninpelin väliltä, kuten ykkösessä. Minua ainakin kiinnostaa todella paljon nähdä, miten se juoni liukuu eteenpäin kakkosessa. Kiinnostusta lisäsi vieläkin entisestään Halo: First Striken lukeminen ja sen varsin ovelat loppuasetelmat, joiden pitäisi olla Halo 2:n alkuasetelmat. Grrrau.

Toivon kyllä että peliin kunnon live-pelikin tulee, mutten toivo että Live-peliä tehtäisiin liikaa yksinpelin kustannuksella.
Loistokas Live-tuki olisi kyllä kermaa kakun päällä ja se netti co-op vaikka se kirsikka ;)
 
Mietin tätä aihetta eilen illalla ja ajattelin, että olisi hienoa jos yksinpeli ja moninpeli voitaisiin jotenkin sulauttaa toisiinsa. Eli vaikka se co-op Liven kautta. Eipä tarvisi rahdata kahta Xboxia verkkokaapelin ulottuville, vaan voisi milloin vain missä vain pelata peliä eteenpäin kaverin kanssa.. Omasta mielestäni ainakin tuo olisi hienoa, mutta tuskinpa toteutuu. :(
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan YoNzZu
Mietin tätä aihetta eilen illalla ja ajattelin, että olisi hienoa jos yksinpeli ja moninpeli voitaisiin jotenkin sulauttaa toisiinsa. Eli vaikka se co-op Liven kautta. Eipä tarvisi rahdata kahta Xboxia verkkokaapelin ulottuville, vaan voisi milloin vain missä vain pelata peliä eteenpäin kaverin kanssa.. Omasta mielestäni ainakin tuo olisi hienoa, mutta tuskinpa toteutuu. :(

Tällaista yhdessä vaiheessa luvattiin jopa neljän pelaajan tuella. Tiedä sitten onko enään heidän "to do" listallaan.
 
Toivottavasti näin ei tule käymään, mutta, jos Halo 2 ei ilmesty kesällä eikä sen jälkeenkään, saattaa koko peli ilmestyä vasta Xbox 2:lle. Vai olisiko tämä mahdollista?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan remaster
Toivottavasti näin ei tule käymään, mutta, jos Halo 2 ei ilmesty kesällä eikä sen jälkeenkään, saattaa koko peli ilmestyä vasta Xbox 2:lle. Vai olisiko tämä mahdollista?

Vanhaa faktaa, että Halo 2 tulee vasta ensi syksynä. Ja miksi se tulisi Xbox 2:lle, kun se on lähestulkoon valmis?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Sniper
Uudessa CVG:ssä on juttu Halo 2 vs Killzone. Sisältää 23 uutta (?) kuvaa.

Tuli tuossa katsottua mielenkiinnosta Killzonen video (gametrailers.com) ja pakko myöntää, että se näyttää PS2-peliksi todella hyvältä. On jo tosin odotettavissa, että kontrollit vaativat veronsa, oli sitten miten hyvin tahansa optimoitu. Hyvä peli varmasti, odotellaan mielenkiinnolla.

Eri asia onkin sitten kumpi tulee olemaan parempi, Halo 2 vai Killzone. Halo 2:lla on jo vankka perusta - kiitos Halon - mutta PS2:lla on suurempi kannattajakunta.
 
Ylös Bottom