Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 2 "hype"

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos

first understand the change in the rendering method.

" Projected textures dont give much detail for the surface and thats why you need to increase the polygons count in the models geometry in order to improve the detail.


Mitä toi sit meinaa?
Siinähän sanotaan, että lisää polygoneja?
 
Saat suoran suomennoksen, saat itse päätellä mitä se tarkoittaa, koska minäkään en tiedä.

"Projektoidut tekstuurit eivät anna kovinkaan paljon tietoa pinnalle, ja siksi pitää lisätä polygonimäärää mallien geometriassa parantaaksemme yksityiskohtia".

Jos tuo nyt jotain auttaa.
 
Sitä vaan, että kaikkialla huudetaan, Halo2:ssa on vähemmän polygoneja kun 1:ssä??

Toihan puhuu kaikkea vastaan?
 
Ainakin Master Chiefin polygoneja vähennetään:


Less Polygons: A good thing

"Yes, you read well and Im not crazy. HALO 2 has models with less polygons than the original. And yes, thats a good thing. In fact is a benefit of per pixel lighting that make models less dense. Less polygons per model simplifies collision, improves physics (which were already amazing in HALO 1), and memory issues. This way, the game will have faster loading times. Another benefit of having less polygons per mesh will be for online functionality. With this new rendering method levels data is smaller and so the info transmitted over internet networks during online games. The improvement in the visuals is now achieved in every Xbox when the rendering process happens and not by having bigger complex data that has to be transmitted when playing online."


"The new Master Chief model has less polygons than the original but the final results shows a rebumped MC."

Tälläistä.
 
Eikös se nyt ole aivan sama jos toimii vaikka Quake I:n moottorilla ym. kunhan näyttää hyvältä?! Tuskin ne Halo 2:een viittii paskempaa grafiikkaa laittaa kuin ykköseen vaikka olisikin vähemmän polygoneja tai ei. Vaikka vähentäisivätkin jostain niin eiköhän summa ole silti suurempi kuin ykkösessä?
 
Mitä tuosta ylemmästä tekstistä tajusin, niin eikö siinä verrata sitä VANHAA moottoria, tai sen hyviä/huonoja puolia, tuohon uudempaan.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Mitä tuosta ylemmästä tekstistä tajusin, niin eikö siinä verrata sitä VANHAA moottoria, tai sen hyviä/huonoja puolia, tuohon uudempaan.

Niinpä siinä taidetaan tehdä

Kiitos selvennyksestä :)
 
Olin eilen paikallisella pelipuksulla käymässä, ja siinä myyjän kanssa jutellessani eräs mopohuligaaninuori tuli kyselemään että ehtiikö Halo 2 suomeen jouluksi. :D Hypetys aloitettu, ja kakarat ei lue niitä juttuja, katsoo vain kuvia ja videopätkiä, ja kun peli tuskin ehtii edes 2003 jouluksi. Monikohan antaa joulupukille lahjatoiveeksi Halo2:n?
 
Minä voisin antaa. Siis vuoden 2003 jouluksi. :)

Noista grafiikkapuolista, jos jokin on varmaa niin se, ettei peli ainakaan ykköstä rumempi ole. Ja kunhan tunnelma ja tarinapuoli pysyy tappavan hyvän pelattavuuden kanssa samassa paketissa, niin minä olen mukana vaikka grafiikat eivät paranisikaan.
 
Grafiikat paranevat.

Oma käsitykseni on tämänlainen:

Tekstuureissa on vähemmän polygoneja, kuin vanhassa, mutta jokaiselle pixelille (jotain Per Pixel shading) annetaan tieto siitä, mistä varjo tulee, ja minne varjo/tumma kohta lentää, ja näin antaa syvyysvaikutelman kaikille tekstuureille, jotka oikeasti ovat tasaisia.

Korjatakaa, jos olen väärässä. En nääs tiedä asiasta mitään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
Grafiikat paranevat.

Oma käsitykseni on tämänlainen:

Tekstuureissa on vähemmän polygoneja, kuin vanhassa, mutta jokaiselle pixelille (jotain Per Pixel shading) annetaan tieto siitä, mistä varjo tulee, ja minne varjo/tumma kohta lentää, ja näin antaa syvyysvaikutelman kaikille tekstuureille, jotka oikeasti ovat tasaisia.

Korjatakaa, jos olen väärässä. En nääs tiedä asiasta mitään.

Etpä taida tietää :) , kai..

En vain ymmärrä, tekstuureissa vähemmän polygoneja?
Toiste päin se olisi mahdollista :)
mutta ei olisi mitään järkeä.

No, puhut bump-mappingista :)
kai..
 
Aikovat ottaa polygoneja pois, mutta antaa jokaiselle jäljelle jääneelle polygonille jonkunlaisen tiedon, mistä valo tulee, ja minne varjo laskeutuu, näin saadaan illuusio kuhmuista, ja rosoisesta pinnasta. Sitten pistävät lisää polygoneja jonnekkin muotoihin ja jotain. Tuskin jorinani yhtään selvensi, sisältökin oli sama, kuin edellisessä viestissäni...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ampharos
Aikovat ottaa polygoneja pois, mutta antaa jokaiselle jäljelle jääneelle polygonille jonkunlaisen tiedon, mistä valo tulee, ja minne varjo laskeutuu, näin saadaan illuusio kuhmuista, ja rosoisesta pinnasta. Sitten pistävät lisää polygoneja jonnekkin muotoihin ja jotain. Tuskin jorinani yhtään selvensi, sisältökin oli sama, kuin edellisessä viestissäni...

Se on bump-mappingia tai joku sen kehittyneempi muoto.

Mutta en ymmärtänyt tota :
Sitten pistävät lisää polygoneja jonnekkin muotoihin ja jotain.

?
 
Eläpäs poeka rienoo.

Noista pudotetuista polygonimääristä joku suunnittelija tjsp. kommentoi Pelaaja-lehdessä, että niitä on vähennetty koska niitä on opittu käyttämään tehokkaammin ja siten saadaan tehoja muuhun käyttöön.
 
Ylös Bottom