Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 2

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unreal-Hawk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 2

On kyllä mahtava peli juu ensikokemusten perusteella. Juonta kuljettavat välianimaatiot on todella upeita, vaikkakin kärsivät hiukan texture clipistä (vai mikä se oli). Ja grafiikka on mielestäni todella hyvää, ehkä se johtuu myös siitä että viime aikoina on tullut pelattua San Andreasta aika paljon. Aseet on ihan munakkaita, mutta Battle Riflen ammusten määrä käy välillä hämäämään.

Kahdella pyssyllä rymistely on hauskaa myös. Huomattava parannus on mielestäni tavaroiden liikkuminen pelissä. Eli fysiikoille on tehty jotain. Kaiken maailman laatikot ja auton romut liikkuvat kun niitä päin ajaa warthogilla tai kun niitä jysäyttää singolla. Ajoneuvojen hajoamisesta en osaa sanoa onko se hyvä vai huono juttu kun aina niitä tuntuu löytyvän. Warthogilla ajo ei enää tuntunut ihan niin hauskalta kuin ykkösessä, mutta ihan riittävän hauskaa se silti on.

Äänipuoli on todella mahtava myös. Musiikkiin kiinnittää huomiota väkisin, se kun on todella hyvää. Aseiden äänet on hyviä ja muu taustamelukin on laadukasta.

Kai se pitää meikäläisenkin tuo Live hommata... Rupes himottamaan :p
 
Vastaus: Halo 2

pelle sanoi:
mitäs veikkaatte toimiiko tällanen:
joku kirjoitti ign foorumilla että oli saanut microsoftilta tietää että se pop-in niissä välipätkissä johtuisi siitä että xboxin kovolla on liikaa tavaraa.
sillä pelihän käyttää sitä välimuistina,ja kyseinen henkilö oli kuulemma poistanut KAIKKI tallennukset ja musiikit kovolta ja pop-in oli hävinnyt.
samaa väitti pari muutakin jotka sinne oli kirjoittanut.
epäilen kyllä että on silkkaa paskapuhetta,mutta ihan piruuttani koitan heittää musiikit pois kovolta,en mä niitä kuitenkaan enää kuuntele.

Kuulostaa aika hämärältä. Mulla on tilaa kovolla edelleen +50000 blokkia, mutta voishan tuota testata, että ottaa kaikkien turhien pelien savet pois. En kyllä jaksa uskoa että muutamalla sadalla blokilla on tuohon vaikutusta.
 
Vastaus: Halo 2

ei toiminu ei,ja mulla oli sentää musiikkia siellä yli 30000 blokia
 
Vastaus: Halo 2

pelle sanoi:
mitäs veikkaatte toimiiko tällanen:
joku kirjoitti ign foorumilla että oli saanut microsoftilta tietää että se pop-in niissä välipätkissä johtuisi siitä että xboxin kovolla on liikaa tavaraa.
sillä pelihän käyttää sitä välimuistina,ja kyseinen henkilö oli kuulemma poistanut KAIKKI tallennukset ja musiikit kovolta ja pop-in oli hävinnyt.
samaa väitti pari muutakin jotka sinne oli kirjoittanut.
epäilen kyllä että on silkkaa paskapuhetta,mutta ihan piruuttani koitan heittää musiikit pois kovolta,en mä niitä kuitenkaan enää kuuntele.

No minulla ei ole kovalevyllä yhtään mitään ylimääräistä. Halo2 tallennukset + muut live systeemit jos se kovolle jotakin tekee. Ja siis samaa tekee, eikä ole mitään mitä poistaa.
 
Vastaus: Halo 2

Pasodoble sanoi:
Mulla peli kaatuilee valtavasti!

Esim. maaosion tunnelin jälkeen tulevan "välianimaatiota" ennen peli kaatui ja tuli ilmoitus virheellisestä levystä.

Kokeilin n. 5 kertaa samaa kohtaa, mutta aina kaatui. Vasta kun laitoin soltun ajamaan autoa pääsin taas eteenpäin! Todella harmillista.

Samoin kävi tästä n. 2-3 kenttää eteenpäin. Ja arvatkaa olinko tällävälillä tallentanut. No en, uudelleen kentät läpi. Eli tämä tallennussysteemi ei ole aukoton.

Ja minulla myös peli Sunnuntaina tilttasi 2 kertaa, kun pelailin yksinpeliä. Ei välianimaatioissa, vaan ihan pelatessa. Sitten livessä ollessani jäi myös jumiin.
 
Vastaus: Halo 2

pelle sanoi:
mitäs veikkaatte toimiiko tällanen:
joku kirjoitti ign foorumilla että oli saanut microsoftilta tietää että se pop-in niissä välipätkissä johtuisi siitä että xboxin kovolla on liikaa tavaraa.
sillä pelihän käyttää sitä välimuistina,ja kyseinen henkilö oli kuulemma poistanut KAIKKI tallennukset ja musiikit kovolta ja pop-in oli hävinnyt.
samaa väitti pari muutakin jotka sinne oli kirjoittanut.
epäilen kyllä että on silkkaa paskapuhetta,mutta ihan piruuttani koitan heittää musiikit pois kovolta,en mä niitä kuitenkaan enää kuuntele.

Ei tuo voi pitää paikkaansa, ei tekstuureja käytännössä voi ladata lennossa
kovalevyltä, se olisi aivan liian hidasta. (vaikka kovolla olisikin tilaa!) Tai sitten
H2:ssa nimenomaan tehdään näin, josta johtuu tuo tekstuurien laiska esilletuominen.

Kuulostaa kyllä hämärältä. Nuo H2:n bumpmapit vievät varmasti sitten niin
runsaasti tilaa videomuistista että Bungien on täytynyt päätyä tällaiseen
häkkäämiseen. Siis tosiaan jos tuo ed. mainittu kommentti pitää paikkaansa!

Siinäkin tapauksessa että pitää, kovolle kakutetut tekstuurit vievät maksimissaan
vain joitain kymmeniä megoja

edit: Paitsi että H2 käyttää kovoa reaaliaikaiseen streamaamiseen, en tiennyt,
sori. Tämä voisi teoriassa auttaa: (Katso method 2.)

http://www.xbox.com/en-US/support/games/gameStopsRespondingAtSamePoint.htm
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 2

Nätti peli, mutta turhaa hypeä oli ~70%. Ei tuota voi sen ihmeellisemmäksi peliksi todeta kuin mitään muutakaan. Putkessa juostaan ja ammutaan kaikki vastaantulevat (no ei ihan, onhan siellä välillä pari omaakin apuria).

Ilman co-oppia, warthog menettää etunsa, kun pitäisi päästä itse ampumaan ja ajamaan, kun ei kerran omat osaa tehdä kumpaakaan. Ajelee rinkiä, päin seiniä jne. ja ampuu aina vain silloin tällöin, ihan kuin säästäisi panoksia.

Harmi, että yhdessä kohtaa meinasi jo panokset loppua, vaikka aseita vaihtelikin, kun joku masiina onnistu tuhoomaan kaverien warthogin siinä kohtaa, jossa itse ajetaan tankilla.

Nyt menen tuossa örkkiosuuden alussa, eikä vielä ole mitään niin mullistavaa ilmennyt, kuin hypen perusteella olisi voinut odottaa.

No joo, jos omistaisi luottokortin ja liven, niin ehkä se vähän nostaisi pelin osakkeita.
 
Vastaus: Halo 2

Paolo sanoi:

Noita voisi kokeilla tähän mun kaatuilu ongelmaankin. Tosin musiikkia ei ole kovolla ku levynverran ja sit kaikki vanhat pelitallennukset. Ei niillä kuitenkaan päästä kovin isoihin lukemiin. No testataan kuiten.

Olen alkanut pelkäämään välianimaatioita...

Pelin nopeatempoisuus oli yksi yllätyksen aihe. Ei paljo maisemia kerkeä kattella ku covenantteja tuuppaa sisään. No toisaalta nyt ihmiset puolustaa ja toiset hyökkää (toiv. vain aluksi, sillä vastahyökkäykset on vanhaa sodankäynnin perinnettä....?). Halossa oli mielestäni vähän toisin päin.

Mielestäni ole köhm hyvä Halonhakkaaja, mutta silti aloitin pelin (tietenkin testausmielessä) normaali-vaikeustasolla. No koukkuun jäin silti ja loppuun vedetään. Onpahan nyt sitten 2 vaikeustasoa vielä pelattavana läpi! :)
 
Vastaus: Halo 2

Pasodoble sanoi:
Noita voisi kokeilla tähän mun kaatuilu ongelmaankin.

Ihan vaan mielenkiinnosta; onko koneesi, köhöm, viritelty?

Aihetta sivuten, streamaamista voisi nopeuttaa jos orkkiskovon
vaihtaisi nopeimpaan mahdolliseen mitä kaupan hyllyltä löytyy.
(Ja jota XB tukee.) No, ehkäpä tuosta saavutettu hyöty olisi
sangen marginaalista, mutta kuitenkin.

Toisaalta, winners plays with unmodded.
 
Vastaus: Halo 2

Paolo sanoi:
Ihan vaan mielenkiinnosta; onko koneesi, köhöm, viritelty?

Toisaalta, winners plays with unmodded.

Ihan normi vehe löytyy!

Tosin vanhahko (2,5 v) ja montakertaa huollossa käynyt. Mm. Philipsin kelkka vaihdettu. Muut pelit toimii loistavasti.

Koetan saada kaiken irti viikonloppuna ja jos jatkaa temppujaan, käännyn myyjän puoleen.
 
Vastaus: Halo 2

Nyt on yksinpeli läpi. Ihan mukaansa tempaava juoni, ainoostaan lopusta voisi esittää kysymyksen: mikä loppu?. Itse taidan olla liian vanha jo kunnolla hyppäämään mukaan "hypetykseen" joten varmaan tuli sen puolesta parempi pelikokemus. Kyllähän siinä matkanvarrellla huomaa mukavia uudistuksia ykkösosaan verrattuna. Kerrankin on tehty peli josta voi olla todella iloinen että omistaa kunnon Dolby digital vehkeet ja 32" laajakuva töllön :) Äänet varsinkin ovat uskomattoman terävät ja hienot.

Livessä en ole vielä kokeillut, mutta kohtapa täytyy sinne siirtyä. Gamefaqista olen lueskellut että halo veteraanit valittavat pistoolin "huonontamista". Itseäni ainakin huvitti ykkösen moninpelissä kun porukka painoi pistoolit kädessä ja osuivat monen sadan metrin päästä ja rynkyillä ei osunut edes ladon seinään 10 metrin päästä. Mielestäni ainakin tässä kakkososassa ovat aseet tasapainotettu realistisemmin. Tai sitten NATO -joukotkin heiluvat aina pistooli kourassa leikkiessään sotaa..

Itselläni ei peli ole kaatunut kertaakaan, eikä nykinyt (muutakuin tietysti latauskohdissa)
 
Vastaus: Halo 2

Vielä palatakseni siihen 5.1 dolby digital ongelmaani, eli ovatko muut saaneet äänet toimimaan? Olenko yksin ongelmani kanssa? hardware pitäs kyllä olla kunnossa.

Tuo että peli kaatuilee ja jumii, itselläni juuri tämän pelin kanssa ei ole ongelmia, mutta monen muun pelin kanssa kyllä on ollut. mm. flatout, obscurea ei viitsinyt pelata ku välianimaatiot jumi pahasti. Halo 2 toimii täydellisesti
 
Vastaus: Halo 2

Onkos sulla DD:t toimineet muiden pelien kanssa?

Jos et ole ennen koittanut niin tarkista että DD on säädetty päälle XB:n soundivalikoista
ja että ääni tulee varmasti optista letkua pitkin.
 
Vastaus: Halo 2

Eilen kun sain kyseisen pelin kouraan niin rupesin samantien mättäämään sitä kaverin kanssa co-oppina läpi. Nyt kun kaveri sitten ilmotti ettei pääsekkään tänään pelaamaan :( , niin aloitin huvikseen uuden yksinpelin uudella profiililla ja huomasin että yksinpelin alussa tulee pitemmät alotus videot :)

Eli jos joku on tehnyt samoin (alottanut pelin suoraan co-oppina), niin kannattaa vaikka vaan vilkasta alku yksinpelillä :)
 
Vastaus: Halo 2

SIIS SAIRAAAAAN HYVÄ PELI !!!! Tänää kaverin kaa peli mentii läpi ja ärsyttävä loppu...Siis toisaalta aika ovela ja hieno, mutta ärsyttävä ku loppuu kesken...No, eiku Halo 3:sta odottamaan jos sellanen tulee...

Itselläni peli toimii mahtavasti, ku jotku valitti että peli jumittaa koko ajan. Itellä on toiminu hyvin. Ei kertaakaan ole jumittanut tai mitään. Grafiikka on loistavaa ja tunnelma on mahtava ainakin Co-op muodossa. Musiikit oli taas kerran mahtavia.

Onko teillä kenelläkään käynyt niin että jokin tyyppi uhkailee vihollisia ?
Eli minulle kävi siinä ekassa covenant kentässä (siis se jossa sitä heretic johtajaa etsitään) silleen että yksi heretic grunt tyyppi tähtäili singolla kahta elite solttua ja yhtä grunttia. Siis se heretic grunt vaan huuti jotain niille covenanteille ja ne covet vain perääntyivät kun se heretic heppu tähtäili niitä singolla, ja kukaan ei ampunut silloin kertaakaan...Kunnes hiivin heretic gruntin selän taakse ja aloin tulittamaan, niin silloin muutkin covenantit tulittivat...
SE OLI HIENO ! Ja se oli ainut kerta kun silleen kävi...Ei koko pelin aikana käynyt muuten silleen kertaakaan. Joten onko teille käynyt noin ?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 2

ZypherX sanoi:
Tuo kiinnostaisi minuakin (en huomannut ainakaan että kukaan olisi tähän vielä vastannut).
Itselläni ruutu on jaettu pystysuunnassa kun pelaan kaverin kanssa co-oppina enkä löytänyt mistään asetuksista kohtaa josta tuon voisi vaihtaa vaakasuuntaiseen jakoon.

Kyllähän tuohon pystyjakoonkin hetken pelaamisen jälkeen tottui (välillä tosin vieläkin suuntavaisto sekoo kapean näkökentän takia), mutta olisi ihan kiva testata ja verrata sitä vaakajakoa tuohon...

Anyone?

Sain vaihdettua sen vaakajakoon. Itseasiassa se on parempi näin, koska näkee paremmin sivuille.
Eli sielt pitää vaihtaa Xboxin asetuksist se letterbox päälle, ni se jakaa sen vaakana. Ärsyttää vaa, ku joutuu vaihtelee sitä sit ku pelaa lives..
 
Vastaus: Halo 2

Ehdottaisin että vielä tässä vaiheessa voitaisiin niitä SPOILEREITA käyttää aika aktiivisesti. En ole vielä pelannut, mutta silti kiinnostaa kaikki info joten SHHH!
 
Ylös Bottom