Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3: ODST

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3: ODST

Haha, pelasin Halo 3:sta pitkästä aikaa tässä. Alko muuten pännimään se että Master Chief kaatuu jo jostain 4:stä osumasta siinä (ja yhdestä snipu laukauksesta jota tietenkään ei voi väistää tai edes saada snipperia horjahtaa koska hän autoaimii päähäsi aina ja ikuisesti! :D). Noi ODST:eet tuntuvat vaan kestävän paremmin osumaa sen health systeemin takia, mikä on hassua. :)

Mullakin samansuuntaisia aatoksia. Jotenkin ODST tuntui kuitenkin asteen "helpommalta" (kuten joku vihjasi, niin "balanssi" silti varsin kohdillaan) peliltä kuin Halo 3. Pelasin molemmat ihan "normal"-asetuksella, joten siitä vaikeammista en tosin tiedä.

Ainakaan ODST:ssä ei ollut samanlaisia "vaikeus-piikkejä" kuin välillä Halo 3:ssa (totta kai mun oma mielipide, mutta esim. ainakin yksi "Scarab-kenttä" ja tietysti infamous Cortana-osio olivat aikamoista tervanjuontia - ei siis kauhean hauskaa sellaista) ja jopa ODST:n lopussa
oleva "ajetaan sillan läpi"-osio oli pääosin hauskaa räiskimistä, eikä sellaista sekunteja vastaan taistelua mistä en itse yleensä pidä.
Ei Halo 3 yleisesti nyt mikään vaikea peli ollut (siis "normal"), mutta sisälsi juuri noita vaikeus-piikkejä ainakin omaan makuun. ODST jotenkin "leppoisampi" kokemus (siis ei tarvitse puristaa ohjainta - kunhan painaa menemään ja valitsee oikeat aseet ja taktiikat eri tilanteisiin).
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Siis mikäköhän nyt on? Luin uutisia, että ODST-levyn kanssa on joillakin ollut ongelmia, että tulee disc erroria ja ei käytännössä pääse jatkamaan peliä. Itsellä ei ole siinä levyssä ollut tähän mennessä mitään ongelmia. En ole kyllä pelannutkaan kuin vasta jokun tunnin tai pari.

Tänään sitten kokeilin tota moninpelilevyä niin aluksi ei mitään ongelmaa, mutta yhtäkkiä alkoi heittämään sitä disc erroria? Pyytää putsaamaan levyä ja käynnistämään konsolin uudestaan.

Asensin sen kakkoslevyn kovolle ja kokeilin uudestaan. Nyt ei heitä enää erroria, mutta skippaa aina tietyt mapit. Huomasinkin lopulta, että ongelma taitaa olla vain Mythic-kartoissa, niistä mulla toimii vain Citadel? En tajua, aina kun se hakee peliä ja jos tulee joku muu kartta kuin Citadel, se skippaa sen ja aloittaa haun uudestaan? Hakee peliä niin kauan kunnes tulee Citadel. Mitä täällä tapahtuu? :P
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Siis mikäköhän nyt on? Luin uutisia, että ODST-levyn kanssa on joillakin ollut ongelmia, että tulee disc erroria ja ei käytännössä pääse jatkamaan peliä. Itsellä ei ole siinä levyssä ollut tähän mennessä mitään ongelmia. En ole kyllä pelannutkaan kuin vasta jokun tunnin tai pari.

Tänään sitten kokeilin tota moninpelilevyä niin aluksi ei mitään ongelmaa, mutta yhtäkkiä alkoi heittämään sitä disc erroria? Pyytää putsaamaan levyä ja käynnistämään konsolin uudestaan.

Asensin sen kakkoslevyn kovolle ja kokeilin uudestaan. Nyt ei heitä enää erroria, mutta skippaa aina tietyt mapit. Huomasinkin lopulta, että ongelma taitaa olla vain Mythic-kartoissa, niistä mulla toimii vain Citadel? En tajua, aina kun se hakee peliä ja jos tulee joku muu kartta kuin Citadel, se skippaa sen ja aloittaa haun uudestaan? Hakee peliä niin kauan kunnes tulee Citadel. Mitä täällä tapahtuu? :P

Kakkosta ei saa asentaa kovalevylle. "Do Not Install Halo 3 on the Xbox 360 Hard Drive
Bungie says so". Sama pätee myös tuohon 2 levyyyn mutta ei ykkös levyyn. Hidastaa peliä ja kuulemma "rikkonut" kiintolevyjä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

...ja kuulemma "rikkonut" kiintolevyjä.

Saisiko tähän jonkin linkin tms? Meinaan muistan, että Bungie kehoitti pelaamaan Halo 3:sta ilman "kovoasennusta" (varsinkin online-pelien kanssa), mutta mistään kiintolevyn rikkoutumisista en ole kuullut (liittyen tuohon installointiin). EDIT: Ja käsittääkseni Halo 3:sta voi kyllä ihan pelata installoinnin jälkeen myös, mutta latausajat ovat silloin pidempiä yms.

Tässä Bungien "virallinen" tiedote:
Bungie.net : Halo 3 & NXE : 11/19/2008 9:40 AM PST
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo 3: ODST

Halo 3-koodin asentaminen kovalevylle hidastaa peliä jonkun verran, mutta kuitenkin erittäin marginaalisesti. Loppujen lopuksi se asentaminen on ihan makuasia, sillä ei se pelikokemusta huononna mihinkään suuntaan.

Ja eikä ainakaan riko kovoja, se on varma. Tosin huvittavaahan se on kuunnella, kun kovalevy raksuttaa viimeistä päivää lukiessaan tukka putkella dataa. :)
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Noin. Tuli tämä sitten pelattua läpi. Hauskuutta riitti n. 14 tunniksi. Mielestäni hintaansa nähden tuo on aivan hiton paljon. Vielä päälle kun läiskäisee Firefightin (mitä en ole pelannut vielä kertaakaan) ja sen, että mukana tulee koko Halo 3:n moninpeli *kaikilla* kartoilla (joista minulla ei edelleenkään ole yhtään), niin tällaiseksi muutaman kympin peliksi tämä tarjoaa rutkasti enemmän mitä osasi odottaa.

Eeppisyyttä kampanjassa tosin riitti melkoisen paljon. Olihan se tosin erilaista, kuin se MC:llä paukuttelu, mutta silti. Sain kasaan vain 17 audiologia, mikä kyllä jälkikäteen hieman harmitti. Luulin, että ONI siten jälkeen pääsee vielä New Mombasan kaduille keräilemään noita. Kumminkin kaupungista ehtisin tutkia ihan murto-osan. Mutta peli ottikin eeppisyysvaihteen päälle ja paukutti itsensä loppuun :D. Ei sillä, ehtiihän noita keräillä myöhemminkin. Jotenkin vaan jäi kiinnostamaan sen tytön tarina siinä.

Mielestäni ääninäyttely tässä osassa oli jotain aivan uskomatonta. Lieneekö sitten oma uskomaton Firefly/Serenity/BSG fanitus vai mistä kyse, mutta helkutti sentään, että ne ääninäyttelijät osasivat hommansa *fantastisesti*. Aivan mahtavaa menoa alusta loppuun. Musiikit olivat ihanan leppoisia myöskin, kovasti erilaisia, mutta silti "sitä samaa" mihin on Haloissa kautta trilogian tottunut. Olihan se nyt joka tapauksessa aika eeppistä. Lopun osuudet varsinkin olivat "HELL YEAH!" -menoa parhaillaan.

Nyt täytyy tosiaan paneutua äkkiä kaikkiin Halo -kirjoihin. Varsinkin kun nuo ovat tuntuneet olevan ihan kohtuullisen laadukasta luettavaakin. Jotenkin Reachin tarina kiinnostaisi yllätyspaljon, kiitos Buckin ;).

Ei sillä. Ihan täpinöissä ollaan. Mielestäni tämän yksinpeli vaan oli paremmin rytmitetty kuin Halo 3:n vastaava. Ehkä juurikin suvantovaiheiden vuoksi, tai sitten "uutuuden viehätyksen" takia, ken tietää. Mutta Haloversumi rokkaa täysillä :).
 
Vastaus: Halo 3: ODST

minua taas kyrsi tuo ääninäyttely.
perkele ODST sotilaat on kunnon bad asseja joten jutunkin pitäisi olla sen mukaista.
en nyt mitään gears 2 tyylistä kamaa haluaisi, mutta jotain rajumpaa.
on se kumma kun parissa ekassa halossakin johnson kyllä vetää kohtuu läppää, mutta sitten tässä ei voida sanoa edes son of a bitch vaan "you're one lucky s.o.b.".
johnsosn vetää pahempaa matksua jo ekassa halossa ja kuten sanottu niin helljumpereiden pitäisi olla vielä kovempia poikia.

minulle välittyy suoraan sanoen täysi nössöys tuosta dialogista ja ääninäyttelystä.
pitää olla äijä meininki kun äijistä on kyse.
johnson on äijä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Saisiko tähän jonkin linkin tms? Meinaan muistan, että Bungie kehoitti pelaamaan Halo 3:sta ilman "kovoasennusta" (varsinkin online-pelien kanssa), mutta mistään kiintolevyn rikkoutumisista en ole kuullut (liittyen tuohon installointiin). EDIT: Ja käsittääkseni Halo 3:sta voi kyllä ihan pelata installoinnin jälkeen myös, mutta latausajat ovat silloin pidempiä yms.

Tässä Bungien "virallinen" tiedote:
Bungie.net : Halo 3 & NXE : 11/19/2008 9:40 AM PST

Heh hieman liioittelin (myönnetään).Kovalevyni meni rikki asentamisesta kuluttua 2 viikkoa. Takuuta oli jäljellä joten mikkisofta lähetti 60 Gigan kovon (vanha 20) että ihan hyvä vaan. En siis sano että meni rikki Halo 3 asentamisen takia uskon että liian kovassa käytössä ja liian vanha. sattumaa se varmaan on. saveni corruptoitui mystisesti asennuksen jälkeen ja rytinää se kyllä piti. Mass effectin ja Halo 3 savet meni sillon, halusin vain hieman korottaa ettei kannata asentaa kovolle. Vie turhaa tilaa ja ei ainakaan ole hyödyksi.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

pelle sanoi:
minulle välittyy suoraan sanoen täysi nössöys tuosta dialogista ja ääninäyttelystä.
pitää olla äijä meininki kun äijistä on kyse.
johnson on äijä.
Täytyy sanoa, että tämä tiivistys oli erittäin hauska! Nailed it. :)

Ei sillä, itse olen kyllä toista mieltä. Mielestäni kun kyseessä ovat ehdottomat ammattilaiset, ei heppujen tarvitse kiroilla sun muuta kohottaakseen habitustaan. Myöskään Halon maailmaan ei kuulu mikään häröily, että siinäkin on yksi syy. Minusta ihminen menettää karismaansa, jos käyttää liian paljon kovaa tekstiä. (Älkää katsoko muutamia viestejäni Konsolifinissä... ;))
 
Vastaus: Halo 3: ODST

no minulla oli tietty mielikuva muodostunut kirjoja lukemalla.
eikä pakko kiroilla ole.
esimerkkinä kakkosen johnsonin legendaarinen "oh i know what the ladies like".
siinä on jo sitä äijämäisyyttä mitä ei näistä odst pojista löydy.

tai kakkosen ihan perus soltun "this thing is really starting TO PISS ME OFF!" kun scarab kävelee yli.
kun taas odst pojat ei taida kertaakaan kunnolla huutaa vaikka hommat menisi reisille kuinka pahasti.
jopa siitä buckin "it's reach all over again, those covenant bastards" puutuu asennetta ja munakkuutta.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Itse tykkäsin taas tuosta ammattilaisesta meiningistä mitä ODST:n ukot heitteli. Ei sitä tarvitse olla yltiörikasta tekstiä kiroilun suhteen, että osaisi ottaa niitä vakavasti. Ammattilainen harvemmin kiroilee, vaan pitää pään kylmänä tilanteesta riippumatta. Kuumakallena sitä tulisi kuoltua jotakuinkin nopeammin. Dialogi oli suurimmaksi osaksi tuossa kumminkin toimivaa. Siitä ei mitään valittamisen aihetta itselläni :).

Ai niin, unohtui kyllä ylistää tuota Superintentediä. On se niin hauskaa, kun se tekoäly jatkuvasti vaan antoi niitä vihjeitä. Alussahan niihin ei juuri tullut huomiota kiinnitettyä, mutta sitten kun tajusi ne kaikki vinkit, ai että. Riemu oli rajaton.:)
 
Vastaus: Halo 3: ODST

minua taas kyrsi tuo ääninäyttely. perkele ODST sotilaat on kunnon bad asseja joten jutunkin pitäisi olla sen mukaista. en nyt mitään gears 2 tyylistä kamaa haluaisi, mutta jotain rajumpaa.

Itsellekin on ottanut vähän kaikissa Halo-peleissä korviin tuo "muiden sotilaiden" iloinen meuhkaaminen, vaikka kuolema korjaa porukkaa yms, mutta tavallaan siihenkin on tottunut (niinkuin totuin myös "sci-fi maahisiin".. ;) ). Se vaan kuuluu tähän pelisarjaan. Halo on eeppistä sci-fi räiskintää, kun joku Gears ja KZ enemmän raakaa ja machomaista sotaa. Näin ainakin itse koen pelien erot (kun "mutkat" vedetään suoriksi). Hankala noita kaikki räiskintöjä on pistää samaan muottiin ja vertailuun.

Mass effectin ja Halo 3 savet meni sillon, halusin vain hieman korottaa ettei kannata asentaa kovolle. Vie turhaa tilaa ja ei ainakaan ole hyödyksi.

Asennetut pelit voi läpipelaamisen jälkeen aina poistaa kovalevyltä, joten tila tuskin on ongelma (jos nyt sitten ei omista jotain vanhempaa 20gb kovista, johon ei todellakaan ihmeitä sovi).

Pelien asennus oli ainakin mulle melkoinen taivaanlahja MS:n suunnalta ja aidosti firmalle kiitos siitä. Se levynlukumeteli on aivan uskomattoman häiritsevä tekijä ainakin mulle (ei varmaan kaikille, kun esim. paljon luureilla pelataan yms). Eli jos joskus vedän vielä Halo 3:n uudestaan, niin asennan kyllä senkin kovikselle.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Itsellekin on ottanut vähän kaikissa Halo-peleissä korviin tuo "muiden sotilaiden" iloinen meuhkaaminen, vaikka kuolema korjaa porukkaa yms, mutta tavallaan siihenkin on tottunut (niinkuin totuin myös "sci-fi maahisiin".. ;) ). Se vaan kuuluu tähän pelisarjaan. Halo on eeppistä sci-fi räiskintää, kun joku Gears ja KZ enemmän raakaa ja machomaista sotaa. Näin ainakin itse koen pelien erot (kun "mutkat" vedetään suoriksi). Hankala noita kaikki räiskintöjä on pistää samaan muottiin ja vertailuun.



Asennetut pelit voi läpipelaamisen jälkeen aina poistaa kovalevyltä, joten tila tuskin on ongelma (jos nyt sitten ei omista jotain vanhempaa 20gb kovista, johon ei todellakaan ihmeitä sovi).

Pelien asennus oli ainakin mulle melkoinen taivaanlahja MS:n suunnalta ja aidosti firmalle kiitos siitä. Se levynlukumeteli on aivan uskomattoman häiritsevä tekijä ainakin mulle (ei varmaan kaikille, kun esim. paljon luureilla pelataan yms). Eli jos joskus vedän vielä Halo 3:n uudestaan, niin asennan kyllä senkin kovikselle.

Olen täysin samaa mieltä mutta edelleen en suosittele asentamaan Halo 3 kovolle. Asentakaa jos tekee mieli.20gb kovolla teki aika niukkaa aikoinaan kun sai pari peliä ja demoa.

ODST ketutti Rookien hiljaisuus. Äijä ei tainnut näyttää edes kasvoja ( vai näyttikö?). Ja johsnoniin petyin kun oli kuullut kuinka kova äijä olisi ollut, mutta eihän hänkään paljoa pelitilanteissa sano mitään kummoisempaa, tai sitten ei ole tullut kiinnitettyä huomiota.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Ja johsnoniin petyin kun oli kuullut kuinka kova äijä olisi ollut, mutta eihän hänkään paljoa pelitilanteissa sano mitään kummoisempaa, tai sitten ei ole tullut kiinnitettyä huomiota.
"Bing bang bada bing bam" :rolleyes:

Halon dialogista puheenollen:

Olen nähnyt haastattelun, jossa muistaakseni Joseph Staten sanoi, että he käyttävät Bungiella todella paljon huomiota siihen millaista dialogia ja graafista settiä Halossa näkyy. Tällä viitattiin siihen, että Statenilta kysyttiin sitä mitä mieltä hän on, että monet alaikäiset pelaavat Haloa.

Tiivistettynä vastaus oli suurin piirtein tällainen:

-Bungie tietää että Halo on k16 peli
-Bungie kuitenkin tietää, että Halo on niin mainstreamia, että sitä kaikki (myös alaikäiset) pelaavat
-Bungie haluaa, että peli sopii myös alaikäisille ja kantaa siten vastuunsa ylläolevan faktan tiedostaen
-Bungie haluaa, että Halo voi olla se peli, jota esim. isät voivat sohvalla pelata ja antaa sen pojan istua siinä vieressä, tutustuen isän videopeliharrastukseen

Surullista etteivät ikärajat pidä ja sen vuoksi Bungie joutuu vastuullisena pelinkehittäjänä tekemään kompromisseja.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Halo on kyllä minusta ollut aina vähän lastenmielisempi verrattuna moniin muihin nykyisiin räiskintäpeleihin. Viholliset ovat usein huvittavia(paitsi flood) ja tiimitoverit tai pelattava hahmo huutelee kaikenlaista iloista repliikkiä tulitaisteluissa. Ja välillä haloissa sodantunnelma ei tunnu kovin paljon sodalta kun esim ODST:ssä buck hihitti hysteerisesti ampuessaan grunttia päähän pistoolilla.
"Bum, hedshot :3".
Mutta kyllähän se huumori joskus piristääkin, ei siinä mitään. Johnsonin odotin kyllä olevan hauskempi :o.

Ja Pelit.fi:n kahden vuoden takaista Halo 3:n arvostelua lainatakseni:

"Räiskintäpelit muuttuvat vakavasti otettavaksi pelitaiteeksi vain silloin, kun ne siirtävät huomion liipaisimen vetämisestä pelaajan omiin tuntemuksiin. Tappaminen ei tunnukaan enää niin viihteelliseltä, kun yleistunnelma on lohduton ja ahdistava. Half-Life 2, Condemned ja Bioshock ovat malliesimerkkejä räiskinnöistä, jotka pelaavat tunteilla. Fiilispelaajalle painajaismaiset pelimaailmat ovat kuitenkin henkisesti raskaita.

Ahdistukseen tarvitaan vastalääke, kirkas valonkehrä, johon virtuaalitaistelijan sielu voi käydä lepäämään.

Tarvitaan Halo."

Näin se kai sitten on.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Ja Pelit.fi:n kahden vuoden takaista Halo 3:n arvostelua lainatakseni:

"Räiskintäpelit muuttuvat vakavasti otettavaksi pelitaiteeksi vain silloin, kun ne siirtävät huomion liipaisimen vetämisestä pelaajan omiin tuntemuksiin. Tappaminen ei tunnukaan enää niin viihteelliseltä, kun yleistunnelma on lohduton ja ahdistava. Half-Life 2, Condemned ja Bioshock ovat malliesimerkkejä räiskinnöistä, jotka pelaavat tunteilla. Fiilispelaajalle painajaismaiset pelimaailmat ovat kuitenkin henkisesti raskaita.

Ahdistukseen tarvitaan vastalääke, kirkas valonkehrä, johon virtuaalitaistelijan sielu voi käydä lepäämään.

Tarvitaan Halo."

Ei sinänsä mitenkään huonosti sanottu. Kyllä Halo-pelit tavallaan ovat räiskintä-genressä asteen "kevyempiä" juuri kielenkäytön, painostavan tunnelman, verisyyden, yms suhteen. En sano, että aina "helpompia" kuin tietyt muut räiskinnät (saati, että juoni ja "maailma" olisi jotenkin yksinkertainen), mutta asteen kevyempiä kuitenkin. Mutta sehän on vain yksi niiden myyntivalteista.

Siskon poika alkaa olla siinä iässä, että hieman "maturemmat" pelit alkavat kiinnostaa ja ostinkin sille joululahjaksi Halo 1 ja 2:sen PC:lle. Tuntuu, että niissä on tarpeeksi toimintaa ja seikkailua, mutta samalla niin, ettei tunnelma pääse liian painostavaksi/pelottavaksi.

Tässä on varmaan juuri se pieni (välillä veteen piirretty) ero, miksi räiskinnän/toiminnan saralla mulle ovat aina iskeneet juuri eniten ne asteen "vakavammat" (tai "ryppyotsaiset", ihan miten vain.. ;) ) pelit, kuten KZ2, Bioshock etc. Sellainen pääosin lohduton meininki vain iskee, ei voi mitään.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Olen kaikkiruokainen.
Mielipiteeni on aivan kuin Pelit-lehden toimittajalla; ahdistus ja synkkyys iskee satasella, mutta sen jälkeen on orgastisen ihanaa pelata jotain kirkasta ja eeppistä. Tätä aukkoa Halo paikkaa todella hyvin.
Esimerkiksi siirtymä F.E.A.R 2 -> Halo 3 oli mahtava, siinä tosiaan sielu lepäsi kun pystyi heittämään pelon ja ahdistuksen nurkkaan ja nauttimaan eeppisestä scifimeiningistä.
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Olen kaikkiruokainen.

Juu, sama homma täälläkin (just nyt pelaan "Ratchet & Clank: ToD:tä" aivan innoissani ja nautin juuri kun peli ei mikään super-vaikea ja muutenkin rento), mutta jos on pakko valita niin pelkoa, painostusta ja ahdistusta. :D
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Sain jo achievementin yhden tehtävän, joku Bulevard suorittamisesta, mutta nyt kun jatkoin taas pelaamaan niin se tehtävä alkaa alusta. Onko muilla ollut ongelmia tallennusten kanssa?
 
Vastaus: Halo 3: ODST

Sain jo achievementin yhden tehtävän, joku Bulevard suorittamisesta, mutta nyt kun jatkoin taas pelaamaan niin se tehtävä alkaa alusta. Onko muilla ollut ongelmia tallennusten kanssa?

Oletan, että olet muistanut savettaa ennen pelistä poistumista? Pelihän ei itse saveta automaattisesti.
 
Ylös Bottom