Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo 3: ODST

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo 3: ODST [Hype]

Kyllä syy siihen, että Firefightista jätetään matchmaking on varmasti tekninen tai saamattomuus. Sillä ei matchmakingista mitään haittaa olisi ollut, ei sitä olisi ollut pakko käyttää. Itse jään sitä kaipaamaan sillä välillä on ainakin Hordea mukava pelata publicissa. Mutta toivottavasti peliseuraa löytyy. Tosin itselleni Halo3:n moninpelikin on vielä kokematta joten kyllä luulisi pelattavan riittävän.

Siitä voi klikata vähän tunnelmia aamuun. :)

Mitäs luulette, tuleeko Sgt. Johnson myöhemmin ladattavaksi maksusta muille kuin tietyiltä kauppiailta ennakkotilanneille?

Mietin vain sitä problematiikkaa tuon bonuksen takana. Kyseessä on kuitenkin Halo-universumin yksi legendaarisimmista hahmoista ja monien fanien ehdoton suosikki.

Muistan kuinka H3:n julkaisun jälkeen Bungie.netissä pyöri useita kymmenien sivujen mittaisia ketjuja, joissa Bungieta syytettiin siitä mitä se teki Sgt. Johnsonille. Kuolla nyt jonkin säälittävän valopallon takia. Bungien käsikirjoittajia bashattiin ja monilla oli jopa mielipide, että mieluummin Chiefin olisi pitänyt kuolla. Tämä kaikki oli tietysti rakkautta peliä ja sen hahmoja kohtaan, ei mitään negatiivista.

Näin ollen, tämä "one-time-tsäänssinä" mainostettava mahdollisuus saada käyttöönsä pelattava sikaria pureva Johnson on monille faneille todellinen PAKKO. Pakko saada.

Mutta entä jos Sgt. Johnsonia ei tulekaan? Esimerkiksi GameStopin myyjä ei osannut yhtään sanoa paljonko heille noita bonuksia tulee. Kaikille ennakkotilaajille niitä ei välttämättä riitä. Kun tietoa ei ole, kyse on pitkälti taivaankappaleiden asennosta ja Jullen mielialasta. Fani ei voi tilanteeseen hirveästi vaikuttaa, vaikka haluaisikin.

Ei Sgt. Johnsonia -->
ranteet auki? :eek:

Tuplaposti näin ylipitkän hyppytunnin kunniaksi:

A 'Halo: ODST' Review - GamerPaper.com

Enpä oikein tiedä uskoako tuohonkaan. Meinaan vain, että minäkin voisin noin yleispätevän jauhannan kyhätä kymmenessä minuutissa, eikä tietääkseni vieläkään ole embargo lauennut?

Samanlaista p*sk** kuin edellinenkin arvostelu. Ympäripyöreitä lauseita asian vierestä. Samaa mieltä Joohanhin kanssa että jopa allekirjoittanut olisi saanut syväluotaavamman arvostelun aikaiseksi pelkästään preview videoita katsomalla.

Mutta hauskasti kaveri yrittää väkisin väittää peliä Halo 4:ksi ja seuraavassa kappaleessa valittaa, kun peli ei ole riittävästi uudistunut.. Noh, onneksi ei ole enää montaa yötä oikeiden arvostelujen saapumiseen..

edit: mutta tästä loppulauseesta pisteet, kunnon nörttihuumoria: "So yes, it’s more fun with other people. But then, what isn’t ? Even sex is, I’ve heard."

Mitä nyt kuulin tuossa ODST-session yhteydessä villejä juttuja, ennakkotilauksia on sadellut siihen malliin, että jälleenmyyjät kaipaavat kovasti lisää Johnsoneita.

En tiedä sitten tulevaisuudesta. Gears 2:n kultaisesta Lancerista ja Hammerburstista tuli melko yleisiä, kun niitä jaeltiin julkaisun jälkeen. Oman kultaisen Lancerini latasin, kun se oli hetken aikaa julkisesti jaossa Xbox Livessä ja satuin kärppänä paikalle.

Mitä nyt kuulin tuossa ODST-session yhteydessä villejä juttuja, ennakkotilauksia on sadellut siihen malliin, että jälleenmyyjät kaipaavat kovasti lisää Johnsoneita.
Porua siis luvassa. Johnson on monille sen verta massiivinen preorder bonus, ettei ihmekään että niitä (ennakkotilauksia) satelee. Tässä tilanteessa mielestäni julkaisijan pitäisi olla todella valppaana ja varmistaa Johnsonin riittävyys jok'ikiselle ennakkotilaajalle. Ei ole hyvää bisnestä tuottaa asiakkaalle suurta pettymystä heti pelinsaannin yhteydessä, sillä tämä pettymys saattaa kantaa myös itse peliin.

Järkevintä olisi ollut antaa Johnson kaikille pelin uutena ostaville (Dragon Age/Gears of War -tyyliin) ja jokin pienempi bonus ennakkotilaajille.

Mielestäni ennakkotilauslahjat ovat niin kauan hämäriä, kun niissä lukee pienellä printillä "vain nopeimmille" tai "bonuksia rajattu määrä", sillä edes kaupalla ei ole tietoa mikä on tarpeeksi nopea, saati sitten asiakkaalla. Parhaitenhan varmistaisi bonuksen saatavuuden tilaamalla kaikista mahdollisista postimyyntiliikkeistä ja sitten palauttamalla turhat pois julkkarin jälkeen. Ketä tämä palvelee?

hmm.. Onko tietoa millä tavalla tämä bonus pelin mukana tulee? Pelikotelon sisällä jokin koodi vai pitääkö itse kaupassa myyjältä udella/vaatia koodia?
Itse ennakkovarasin pelin verkkokaupasta.

hmm.. Onko tietoa millä tavalla tämä bonus pelin mukana tulee? Pelikotelon sisällä jokin koodi vai pitääkö itse kaupassa myyjältä udella/vaatia koodia?
Itse ennakkovarasin pelin verkkokaupasta.

Eiköhän jälleenmyyjä anna sinulle koodin, jolla Johnsonin voi ladata Xbox Livestä. Käytännössä hahmo ja sen dialogi ovat varmasti jokaisella levyllä, joilta data sitten avataan tuolla Xbox Livestä ladatulla avaimella käytettäväksi.

stammy sanoi:
Pelin embargo paukkuu muuten ilmeisesti vasta maanantaina:

Äh, minä kun olin ajatellut julkaista arvostelun jo sunnuntaina ;)

Itse en muuten luekaan ainuttakaan "virallista" arvostelua tai edes arvosanaa. En halua miettiä, että joo, tämä sai nyt IGN:ltä 9.5, ruvetaanpa pelaamaan. Pari päivää ODST:tä, ja sitten selain auki ja arvostelut esille.

Tulee muuten keskiviikkoaamu olemaan melkoisen raskas, näin ennustan. :D

Onneks on odotukset suht. alhaalla. Voi chillailla vaan ja odotella kaikessa rauhassa, kattoo mitä tästä pelistä tulee. :)

Itselläni se oli oikeastaan vasta tämä "We Are ODST"-mainoskampanja joka herätti mielenkiinnon peliä kohtaan oikein kunnolla. Itselläni on edelleen todella omituinen suhde koko Halo-sarjaan; toisaalta sen toivoisi puhuttelevan mutta aina vain jään kaipamaan jotain sykähdyttävämpää. Syy on ehkä siinä että minulle Master Chief ei ole läheskään sellainen samaistumisen kohde mitä esim. minkälaisen kuvan media hänestä antaa. Mestari Kokki on minulle jäännyt aina melko ontoksi hahmoksi johon ei vain saa minkäänlaista tunne yhteyttä.

Mutta toisessa kädessä meillä onkin sitten Halon kaivoakin syvempi mytologia mikä on tarjonnut lukuisia Ahaa!-elämyksiä. Suurena Lost-fanina tällaista(Forerunner) mysteeriä on enemmän kuin mukava seurata ja tutkia. Tässä kädessä lepää myös niiden "ei supersotilaiden" kohtalot jotka puhuttelevat itseäni MC:tä kymmenen kertaa enemmän. Esim. minulle Halo 3:n sydäntä lämmittävimpiä hetkiä oli se kuinka Master Chief saapuu Korpin Pesään ja ällistynyt mariini selittää näkemäänsä sokeutuneelle toverilleen. Näitä hienoja hetkiä on nähty myös Believe, Landfall ja juuri We Are ODST:n mainosvideoissa. Juuri näiden mariinien kohtalot kiinnostavat ja siksi asetankin melkoiset toiveet ODST:lle: olisikohan tässä vihdoin se Halo joka saa minut kynsiinsä?

Arvostuksen kohteeksi nousee myös Halo-yhteisö joka on omiaan pelin Hypetyksessä. Näissä ketjuissa(täällä ja muualla) ei paljon hater:eita liiku ja tosi fanien fanitus/uskollisuus on ihailtavaa. Toki tämä pitää paikkansa monien muiden pelien kohdassa mutta... Kiteytetään se näin; There`s Just Something About Halo.
Itse jatkan toiveikkaana paikkani etsimistä tästä renkaasta :)

No mutta joo, meni aika vahvasti OT:ksi joten sanotaan vielä että Hypetys on viennyt mukanaan ja kukapa nyt ei haluaisi ostaa vuoden upeimmalla kannella varsutettua peliä!

Viimeksi muokannut moderaattori:

Gigantin verkkokaupasta ennakkotilasin. Hämmästelin kyllä 29€ hintaa +3,5€ postit. Kerrankin raaskin ostaa uuden pelin. Yleensä olen ostanut pelin vasta, kun uuden/käytetyn hinta on alle 30€ :D

En tiiä kandeeko osta tuon, kun on sama halo 3. Onko siinä mitään uutta? :e

No, uusi kampanja ja Firefight-tila. Jos et pidä yhteistyö-tiloista tai tarinasta ja pidät toisten pelaajien hakkaamisesta enemmän, niin silloinhan ei kannata ostella.

Itse haluaisin uskoa että Bungie taas kiinittäisi yksinpelin balanssiin hieman huomiota taas. Tuntui Halo 2:sta lähtien että kaikki balansoitiin palvelemaan juuri sitä pelaaja vs. pelaaja- mättöä, jolloin ammuksia ei saanut mukaan kuin 2-3 bruten tappamiseen, kun Halo 1:sessä niitä sai mukavasti mukaan. Energia systeemikin tyhmennettiin ja kenttien rakenne muutettiin suoraviivaisemmaksi ja hieman ehkä tylsemmäksi.

Tuntui että pelistä olisi kadonnut hauskuus kun se meni ammuksien metsästämiseksi joka tappelun jälkeen. Mutta tietty tämä varmaan johtuu siitä että en pitänyt niistä "Super Soaker" alien aseista. Halo 3 oli kyllä ihan ok jo. Sen pelasi ihan hyvin läpi kerran ja oli hauska nähdä se tarinan päätös, mutta jokin siitäkin uupui mikä teki ensimäisestä hyvän.

Mutta kiva nähdä tosin että tässä pelissä he ovat tehneet hieman vapaampaa liikumista peliin, vielä kun antaisivat pari lipas-vyötä lisää, tai antaisivat vaan reiulusti lisää luoteja, Gears of War tyyliin. :)

En tiiä kandeeko osta tuon, kun on sama halo 3. Onko siinä mitään uutta? :e
Eh? ODST on oma, uusi kampanjansa, sekä uutta on myös survival-tyyppinen co-op pelimuoto Firefight. Halo 3:n moninpeli on mukana kaikkine karttoineen ja kolme uutta päälle.

EDIT. Hidas ja vielä lyhyemmällä viestillä. ;) No, on aamu ja silleen.

Eh? ODST on oma, uusi kampanjansa, sekä uutta on myös survival-tyyppinen co-op pelimuoto Firefight. Halo 3:n moninpeli on mukana kaikkine karttoineen ja kolme uutta päälle.

EDIT. Hidas ja vielä lyhyemmällä viestillä. ;) No, on aamu ja silleen.

Joskus lyhyt on parempi kuin pitkä! :D

Arvostuksen kohteeksi nousee myös Halo-yhteisö joka on omiaan pelin Hypetyksessä. Näissä ketjuissa(täällä ja muualla) ei paljon hater:eita liiku ja tosi fanien fanitus/uskollisuus on ihailtavaa. Toki tämä pitää paikkansa monien muiden pelien kohdassa mutta... Kiteytetään se näin; There`s Just Something About Halo.
Itse jatkan toiveikkaana paikkani etsimistä tästä renkaasta :)
Tähän piti jo eilen tarttua, sillä kyseessä on sangen mielenkiintoinen huomio. Halolla tosiaan on paljon hyvällä tavalla fanaattisia faneja, jotka ehkä palvovat saagaa enemmän kuin keskivertopelin keskivertofanit. Syitä tähän on vaikea etsiä, mutta ehkä ne menisivät tätä rataa:

1. H1 oli konsoliräiskintäkontrollien pioneeri. Loistavan ykkösboksin paras peli ja oli tätä heti julkaisusta lähtien.

2. H2 oli monella tapaa konsoliräiskintämoninpelien pioneeri. Saumaton Live-peli. Partyt.

3. Alusta alkaen tarkoin mietitty mystinen universumi, jota voidaan laajentaa mihin tahansa mediaan. Tarina-diggarit ovat täysin koukussa.

Henkilökohtaisesti olen vieläpä sitä sukupolvea, joka ikään kuin kasvoi Halon parissa. Sieltä koulukavereiden kanssa harrastetuista system-link-sessioista se syvin rakkaus kumpuaa.

Huomattavaa on myös, että vaikka kolmonen ei varsinaisesti tuohon syy-listalle joutunutkaan, niin silti sarja on mennyt mielestäni koko ajan eteenpäin. Nostalgia-arvo sikseen, mutta kyllä kolmonen on selvästi sarjan paras ja tasapainoisin peli.

Hypetys yleisesti on mielenkiintoinen asia. Monet tuntuvat ainakin puheissa pitävän yletöntä hypetystä jotenkin huonona ja erityisen lapsellisena asiana. Kylmää ja kyynistä suhtautumista peleihin arvostetaan jotenkin enemmän. Parhaiten tämän näkee Pelit vs. Pelaaja keskustelussa. Vaikka keskustelu onkin lehdistä, niin mielestäni sen voi ainakin osittain siirtää myös tavallisia talliaisia koskevaksi.

Minulle siis hypetys on osa peliharrastusta ja nykyään jopa suht tärkeä sellainen. Hypeen tarttumalla pääsee peleistä nauttimaan jo ennen julkaisua. Hype on fiilikseen tarttumista ja mielikuvilla leikkimistä. Upottaudutaan mielessään siihen pelikokemukseen jo ennen kuin sitä itse pääsee pelaamaan. Useasti kyse on myös vain hassuttelusta foorumilla kanssafoorumistien kesken. Vaihdellaan silmäniskuhymiöitä ja hehkutellaan jotain asiaa.

Pelintekijä/julkaisija voi tietysti vaikuttaa hypeen todella paljon. Microsoft ja Bungie ovat hypen mestareita. Massiiviset mainos- ja viraalikampanjat kuuluvat aina asiaan, kun iso Halo-nimike lähestyy. Tähän hypeen on fanin helppo hypätä mukaan ja nauttia menosta.

Joskus tietysti pettyy, mutta hypeäkään ei pidä ottaa liian vakavasti. Huumorilla vaan.

En tiedä, minne nämä pitäisi pastettaa, mutta pistetään tänne kaksi pätkää tuosta Halo: Legendsin Babysitter-pätkästä:

Ylös Bottom