Pelasin eilen sinne asti kun päästiin itse rinkulalle, ja hiukan vielä siellä eteenpäin. On erinomaisen näköinen peli XSX:llä, enkä itse ainakaan osaa kaivata tuota paremmalta näyttävää peliä. Pääasiana kuitenkin se, että pelattavuus on viimeisen päälle hiottu, ja kaikki tekeminen tuntuu selvästi paremmalta, kuin alkuperäisessä Halossa.
Tosi hyviä juttuja nuo QOL-parannukset, kuten esim., että Master Chief pystyy juoksemaan, tai se, että healthi uusiutuu, eikä olla niiden healthipakkausten varassa, kuten alkuperäisessä. Myös tähtääminen on suunnilleen sata kertaa paremmin toteutettu kuin alkuperäisessä.
Tuo pääkallojuttu on itselleni täysin tarpeeton homma, mutta eipä siitä tietysti itselleni varsinaista haittaakaan ole. Muutenkaan en pelaa pelejä kuin kerran läpi, ja sitten uudestaan korkeintaan remasteroidussa versiossa tai remakessa, kuten nyt tässä. Pääkalloilla avautuvat jutut ovat siis itselleni täysin turhia, koska en tule pelin pariin palaamaan sen jälkeen kun olen sen kerran läpäissyt.
Nyt odottelen toki sitä, että poikani on ensi viikon luonani ja pääsemme viimeisellä yhteisellä lomaviikolla pelaamaan Halon co-oppina läpi. Sen jälkeen tulen tuskin pelin pariin enää ikinä palaamaan. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että yhden hienon läpipeluukerran tuosta tulee kyllä saamaan.