Halo: Campaign Evolved

Juuri nyt kokeilin jälleen pelin käynnistämistä, ja nyt sitten viimeinkin toimii. Eli uskoisin, että nyt sen 20 euroa uskaltaa maksaa sellainen, joka ei ole koko peliä ostamassa, vaan pelaa siis Game Passin kautta. 20 euroa maksamalla pääsee siis jo nyt pelaamaan, kun muutoin Game Passilla pääsee pelin aloittamaan vasta 28.7.

Kertokaas peliä pelanneet, että saakos tuon chromatic aberration hirvityksen pois päältä? En voi sietää tuota efektiä missään pelissä, kun pilaa kuvanlaadun ihan totaalisesti.

Pääkalloilla peli kyllä tarjoaa paljon uudelleenpeluu arvoa. Voit esim. pistää päälle random vihollis joukot ja random aseet joten kokemus voi olla melkolailla erilainen kuin normaalisti. Yhteensä 42 pääkalloa joista 16 on uusia.

Pääkalloilla peli kyllä tarjoaa paljon uudelleenpeluu arvoa. Voit esim. pistää päälle random vihollis joukot ja random aseet joten kokemus voi olla melkolailla erilainen kuin normaalisti. Yhteensä 42 pääkalloa joista 16 on uusia.

Tuo vaikuttaa kyllä kiinnostavalta. Pitää tämä peli pistää johonkin väliin backlogilla.

Itse tämän just pistin lataukseen ja sijoitan sen 20e(gamepass) että pääsee tuossa heti kohta pelaan. Pelkkää hyvää kuuluu pelaajilta ja tosiaan uudelleen pelaus arvoa on pääkalloja käyttämällä. Siis Master Chief on back. Peli on kuulemma kaunis kuin sika pienenä PS5 prolla. Tosin näyttää hyvälle ihan perus setilläkin series x ja PS5

Pelasin eilen sinne asti kun päästiin itse rinkulalle, ja hiukan vielä siellä eteenpäin. On erinomaisen näköinen peli XSX:llä, enkä itse ainakaan osaa kaivata tuota paremmalta näyttävää peliä. Pääasiana kuitenkin se, että pelattavuus on viimeisen päälle hiottu, ja kaikki tekeminen tuntuu selvästi paremmalta, kuin alkuperäisessä Halossa.

Tosi hyviä juttuja nuo QOL-parannukset, kuten esim., että Master Chief pystyy juoksemaan, tai se, että healthi uusiutuu, eikä olla niiden healthipakkausten varassa, kuten alkuperäisessä. Myös tähtääminen on suunnilleen sata kertaa paremmin toteutettu kuin alkuperäisessä.

Tuo pääkallojuttu on itselleni täysin tarpeeton homma, mutta eipä siitä tietysti itselleni varsinaista haittaakaan ole. Muutenkaan en pelaa pelejä kuin kerran läpi, ja sitten uudestaan korkeintaan remasteroidussa versiossa tai remakessa, kuten nyt tässä. Pääkalloilla avautuvat jutut ovat siis itselleni täysin turhia, koska en tule pelin pariin palaamaan sen jälkeen kun olen sen kerran läpäissyt.

Nyt odottelen toki sitä, että poikani on ensi viikon luonani ja pääsemme viimeisellä yhteisellä lomaviikolla pelaamaan Halon co-oppina läpi. Sen jälkeen tulen tuskin pelin pariin enää ikinä palaamaan. Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että yhden hienon läpipeluukerran tuosta tulee kyllä saamaan.

Viimeksi muokattu:
Siis ymmärsinkö oikein että neljän päivän ennakko peliin - joka on vieläpä remake - on useammalle 20 euron arvoinen "sijoitus"? Ei ole ihme jos 80 euron pelit on ihan normia jos neljän päivän etumatkasta yksinpeliin maksetaan 20 euroa. Nehän voisi tuon perusteella nostaa pelien hinnat jonnekin 200 euroon.

Niin kauan kuin tällaiset myy, niin turha odottaa että pelien hinnat ainakaan yhtään laskee tai että niiden sisältöä tai muita ei myytäisi mahdollisimman monella tapaa erillisillä maksuilla jos jo pelkkä "pelaa neljä päivää ennen muita" on 20 euron arvoista.

Ihan vasta oli aika kun keskusteltiin että onko joku oikeasti merkittävästi sisällöllään eroava versio 20 euron hintaeron arvoinen. Nyt neljä päivää peliaikaa on? Eikö Ubilla saa jo 20 euron panostuksella kausipassillisen version peleistä?

Siis ymmärsinkö oikein että neljän päivän ennakko peliin - joka on vieläpä remake - on useammalle 20 euron arvoinen "sijoitus"? Ei ole ihme jos 80 euron pelit on ihan normia jos neljän päivän etumatkasta yksinpeliin maksetaan 20 euroa. Nehän voisi tuon perusteella nostaa pelien hinnat jonnekin 200 euroon.

Niin kauan kuin tällaiset myy, niin turha odottaa että pelien hinnat ainakaan yhtään laskee tai että niiden sisältöä tai muita ei myytäisi mahdollisimman monella tapaa erillisillä maksuilla jos jo pelkkä "pelaa neljä päivää ennen muita" on 20 euron arvoista.

Ihan vasta oli aika kun keskusteltiin että onko joku oikeasti merkittävästi sisällöllään eroava versio 20 euron hintaeron arvoinen. Nyt neljä päivää peliaikaa on? Eikö Ubilla saa jo 20 euron panostuksella kausipassillisen version peleistä?
On siinä muutakin matskua tuon 20 euron hinnalla. Itse en tosin paljoa niistä perusta. Oma syyni ostaa tuo oli nyt se, että kun poikani tulee ylihuomenna taas luokseni, niin pääsemme pelaamaan peliä co-oppina vielä viimeisen yhteisen lomaviikon aikana. Ja toki en ole muuten pelistä mitään sinänsä maksanut, kun Game Pass Ultimaten tilaaja olen jo muutenkin pitkään ollut.

Onhan tuo aika typerä käytäntö, mikä tuntuu nykyään monissa peleissä olevan, eli tosiaan maksaa saa, jotta pääsee muutaman päivän verran aikaisemmin pelaamaan. Toki muutakin sälää on noihin sitten aina sisällytetty, joten ei tuossa tosiaan pelkästään hätäisyydestä sentään veloiteta. Ovat vaan yleensä aika kosmeettisia juttuja, mitä tuolla ekstrarahalla sitten saa. Jotkut saattavat tuollaisiakin kyllä arvostaa. Ja itse asiassa monesta kosmeettisesta jutusta maksetaan monissa peleissä muutenkin kymppiä tai kahta, mikä ei tosiaan minun juttuni kuitenkaan ole.

On siinä muutakin matskua tuon 20 euron hinnalla. Itse en tosin paljoa niistä perusta. Oma syyni ostaa tuo oli nyt se, että kun poikani tulee ylihuomenna taas luokseni, niin pääsemme pelaamaan peliä co-oppina vielä viimeisen yhteisen lomaviikon aikana. Ja toki en ole muuten pelistä mitään sinänsä maksanut, kun Game Pass Ultimaten tilaaja olen jo muutenkin pitkään ollut.
Piti googlailla ja eipä tuo kyllä 20 euron hintaisilta eduilta äkkiseltään tunnu. Digi-taidekirjaa (moniko edes vilkaisee eli kenelle edes merkityksellinen?), haarniska-pakettia (5 euroakin olisi liikaa) ja joku "digital short". Moniko edes katsoo mitä nuo on ja tilaa vain että pääsee pelaamaan heti? Täten vähän uumoilen, että ihmiset ei vain malta odottaa ja maksetaan oikeasti 20 euroa siitä että pääsee vähän aikaisemmin pelaamaan. Tämän perusteella pelaajat on sitä, mistä on haukuttu vuosikymmeniä: lapsia. Lapset ei malta odottaa asioita. Nyt niiltä vain voi vielä repiä ylihintaista summaa sen vuoksi.

Ja vaikka vastasin sinulle, ei tämä ole sinulle kohdistettu. En itse maksaisi 20 euroa sanomasi syyn perusteella (pelattaisiin tai tehtäisiin lapsen kanssa muuta) mutta on se sentään parempi syy kuin vain se, että 20 euroa siitä että pitää päästä pelaamaan heti.

Toki, jokaisen omat rahat ja näin, mutta kyllähän nämä vaikuttaa alaan yleisesti kun tällaiset bisneshommat menestyy.

Joillain raja menee siinä, ettei peliä saa pilkkoa eli tärkeää osaa ei saa myydä lisärinä. Joillain se menee jo siinä, ettei siitä pidä periä - saati maksaa - että pelin saa aiemmin käsiinsä. Varsinkin moninpeleissä tuo on kyseenalaista, sillä rahalla saa käytännössä ostettua käytännönkin etua. Tässä Halon tapauksessa tosin on vielä se, että kyse on yksinpelistä, jolloin ennakkopääsyllä on vähemmän merkitystä.

Onhan tuo aika typerä käytäntö, mikä tuntuu nykyään monissa peleissä olevan, eli tosiaan maksaa saa, jotta pääsee muutaman päivän verran aikaisemmin pelaamaan. Toki muutakin sälää on noihin sitten aina sisällytetty, joten ei tuossa tosiaan pelkästään hätäisyydestä sentään veloiteta. Ovat vaan yleensä aika kosmeettisia juttuja, mitä tuolla ekstrarahalla sitten saa. Jotkut saattavat tuollaisiakin kyllä arvostaa. Ja itse asiassa monesta kosmeettisesta jutusta maksetaan monissa peleissä muutenkin kymppiä tai kahta, mikä ei tosiaan minun juttuni kuitenkaan ole.
Nämä on oikeasti vain sitä, että porukka haluaa sen pääsyn ja perustelee hinnan "noilla muillakin jutuilla". Tiesitkö edes mitä siinä tulee muuta? :D Väitän ettei moni tiedä, muista tai ei kiinnosta. Kunhan saa warthogin alle ja pääsee ampumaan gruntteja. Ihmisten ei kannattaisi liikaa edes selitellä näitä järjellä: pitää päästä haloa hakkaamaan ja that's it. On vain hullua maksaa siitä 20 euroa, ainakin näin sivustaseuraajana. En siis maksaisi mistään pelistä, en edes niistä mitkä itseäni kiinnostaa, joten kyse ei ole vain siitä ettei Halo kiinnostaisi.

Siis ymmärsinkö oikein että neljän päivän ennakko peliin - joka on vieläpä remake - on useammalle 20 euron arvoinen "sijoitus"?
Korjaan jopa 5 päivää ennakkoa niin ja peli on muuten remasteri. Tuen samalla pelintekijöitä tällä 20 eurolla. Et kyllä 20 eurolle sain hyvää mieltä ja siinä sivussa pääsi pelaan aikasemmin :cool:

Ylös Bottom