On siinä muutakin matskua tuon 20 euron hinnalla. Itse en tosin paljoa niistä perusta. Oma syyni ostaa tuo oli nyt se, että kun poikani tulee ylihuomenna taas luokseni, niin pääsemme pelaamaan peliä co-oppina vielä viimeisen yhteisen lomaviikon aikana. Ja toki en ole muuten pelistä mitään sinänsä maksanut, kun Game Pass Ultimaten tilaaja olen jo muutenkin pitkään ollut.
Piti googlailla ja eipä tuo kyllä 20 euron hintaisilta eduilta äkkiseltään tunnu. Digi-taidekirjaa (moniko edes vilkaisee eli kenelle edes merkityksellinen?), haarniska-pakettia (5 euroakin olisi liikaa) ja joku "digital short". Moniko edes katsoo mitä nuo on ja tilaa vain että pääsee pelaamaan heti? Täten vähän uumoilen, että ihmiset ei vain malta odottaa ja maksetaan oikeasti 20 euroa siitä että pääsee vähän aikaisemmin pelaamaan. Tämän perusteella pelaajat on sitä, mistä on haukuttu vuosikymmeniä: lapsia. Lapset ei malta odottaa asioita. Nyt niiltä vain voi vielä repiä ylihintaista summaa sen vuoksi.
Ja vaikka vastasin sinulle, ei tämä ole sinulle kohdistettu. En itse maksaisi 20 euroa sanomasi syyn perusteella (pelattaisiin tai tehtäisiin lapsen kanssa muuta) mutta on se sentään parempi syy kuin vain se, että 20 euroa siitä että pitää päästä pelaamaan heti.
Toki, jokaisen omat rahat ja näin, mutta kyllähän nämä vaikuttaa alaan yleisesti kun tällaiset bisneshommat menestyy.
Joillain raja menee siinä, ettei peliä saa pilkkoa eli tärkeää osaa ei saa myydä lisärinä. Joillain se menee jo siinä, ettei siitä pidä periä - saati maksaa - että pelin saa aiemmin käsiinsä. Varsinkin moninpeleissä tuo on kyseenalaista, sillä rahalla saa käytännössä ostettua käytännönkin etua. Tässä Halon tapauksessa tosin on vielä se, että kyse on yksinpelistä, jolloin ennakkopääsyllä on vähemmän merkitystä.
Onhan tuo aika typerä käytäntö, mikä tuntuu nykyään monissa peleissä olevan, eli tosiaan maksaa saa, jotta pääsee muutaman päivän verran aikaisemmin pelaamaan. Toki muutakin sälää on noihin sitten aina sisällytetty, joten ei tuossa tosiaan pelkästään hätäisyydestä sentään veloiteta. Ovat vaan yleensä aika kosmeettisia juttuja, mitä tuolla ekstrarahalla sitten saa. Jotkut saattavat tuollaisiakin kyllä arvostaa. Ja itse asiassa monesta kosmeettisesta jutusta maksetaan monissa peleissä muutenkin kymppiä tai kahta, mikä ei tosiaan minun juttuni kuitenkaan ole.
Nämä on oikeasti vain sitä, että porukka haluaa sen pääsyn ja perustelee hinnan "noilla muillakin jutuilla". Tiesitkö edes mitä siinä tulee muuta?

Väitän ettei moni tiedä, muista tai ei kiinnosta. Kunhan saa warthogin alle ja pääsee ampumaan gruntteja. Ihmisten ei kannattaisi liikaa edes selitellä näitä järjellä: pitää päästä haloa hakkaamaan ja that's it. On vain hullua maksaa siitä 20 euroa, ainakin näin sivustaseuraajana. En siis maksaisi mistään pelistä, en edes niistä mitkä itseäni kiinnostaa, joten kyse ei ole vain siitä ettei Halo kiinnostaisi.