Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Tarkkaa julkaisuajankohtaa ei varmaan uskallettu antaa tämän vellovan pandemiatilanteen takia. Ei tiedetä yhtään kuinka tilanne tästä kehittyy. Mitä jos siellä on kohta puolet työntekijöistä viruksen kourissa? Näin epävarmassa koko maailmaa riepottelevassa tilanteessa on ihan turha antaa tarkkaa ajankohtaa. Jos nyt oltaisiin annettu esim. joku kuukausi tai vaikka ihan tarkka päivämäärä ja tilanne tästä pahenisi, eikä peliä saataisikaan silloin ulos, niin herranjestas mikä paskamyrsky siitä nousisi.
Parempi tietenkin niin, että sanotaan sitten kun ollaan aivan varmoja, mutta monesti nämä annetut ajankohdat antavat edes jonkinlaista osviittaa pelaajille kuinka paljon urakkaa on jäljellä.
 


Huomenta kaikille...


Näkivät saman minkä meistä monet, pelin grafiikat eivät vastanneet odotuksia. Pitävät parempana ratkaisuna tehdä peli suoraan Series X:lle ja hyödyntää uuden sukupolven edut täysimääräisesti, ilman kivirekeä Xbox One. Julkaisua veikkaavat vuoden päähän, loppuvuoteen 2021.

En tiedä pelastaako ulkoasun hiominen peliä, kun itse pelaaminen ei näyttänyt hauskalta. Yrittävät toistaa vanhaa, ammoin toiminutta kaavaa jolloin Halo oli edelläkävijä. Nyt pelikuva näyttää oldskoolilta.
 
Tää on sääli, että peli viivästyy, iso kolaus uudelle genille. Se keihään kärki myöhästyy. Aiheesta hieman poiketen, keihään kärki tuntuu puuttuvan ps5 julkaisustakin, mikä kuvaa tätä aikaa tällä hetkellä aika hyvin ja uusien konsoleiden vaikeaa julkaisuajankohtaa.

Mutta, trailerin perusteella ihan kunnon Haloa siellä oltais vääntämässä kasaan. Iso projekti ja pitkäikäinen peli tavoitteena. Kyllähän se jo vakuutti. Jos se vaatii aikaa vielä hioutua valmiiksi, se hyväksytään, parempi näin kuin raakile peli julkaisussa. Raakileista on liikaa esimerkkejä olemassa.

Pohjimmiltaan hyvä ja rohkea ratkaisu. Kaikessa tässä toiminnassa on positiivinen kaiku kumminkin, uskalletaan tehdä ratkaisuja ja olla rohkeita ulostulon kanssa. Muu spekulointi ei kiinnosta. Pyrkimys tehdä hyvä Halo peli paistaa omaan silmään :)
 
Tää on sääli, että peli viivästyy, iso kolaus uudelle genille. Se keihään kärki myöhästyy. Aiheesta hieman poiketen, keihään kärki tuntuu puuttuvan ps5 julkaisustakin, mikä kuvaa tätä aikaa tällä hetkellä aika hyvin ja uusien konsoleiden vaikeaa julkaisuajankohtaa.

Mutta, trailerin perusteella ihan kunnon Haloa siellä oltais vääntämässä kasaan. Iso projekti ja pitkäikäinen peli tavoitteena. Kyllähän se jo vakuutti. Jos se vaatii aikaa vielä hioutua valmiiksi, se hyväksytään, parempi näin kuin raakile peli julkaisussa. Raakileista on liikaa esimerkkejä olemassa.

Pohjimmiltaan hyvä ja rohkea ratkaisu. Kaikessa tässä toiminnassa on positiivinen kaiku kumminkin, uskalletaan tehdä ratkaisuja ja olla rohkeita ulostulon kanssa. Muu spekulointi ei kiinnosta. Pyrkimys tehdä hyvä Halo peli paistaa omaan silmään :)
Pelattavuus oli niin AAA luokkaa että nyt vaan Raytracing ja grafiikat kohdalleen ja julkaisuun sitten se 100+ peli tuntia uudelle halo infinitelle. Muistetaan myös että tämä on isompi peli kuin halo 4 ja 5 yhteensä :)
 
En tiedä pelastaako ulkoasun hiominen peliä, kun itse pelaaminen ei näyttänyt hauskalta.

Aika hemmetin raflaavasti sanottu, vaikka mielipiteenvapaus tietysti kaikilla onkin. Minä en ole koskaan ollut mikään Halo-pelisarjan fani, enkä ole fps-räiskinnöistä syttynyt enää noin vuosikymmeneen ja silti minusta tuon demomateriaalin perusteella pelaaminen näytti hauskalta. Graafinen tyyli ainakin siinä osassa peliä oli mukavan värikäs ja pelaaminen näytti sulavalta. Ja tämä siis tulee sellaiselta henkilöltä, joka on myös aikamoinen Pleikkarifani. Peli vaatinee kyllä hiomista, jos sillä halutaan saada aikaan graafisia "WOW"-fiiliksiä, mutta itse pelaaminen näytti jo nytkin hyvältä ja hauskalta. Siis hauskalta, jos fps-räiskinnät ovat se juttu, joiden kanssa haluaa peliaikaansa viettää.

Ettei nyt vaan olisi niin, että "itse pelaaminen ei näyttänyt hauskalta", koska kyseessä on Halo ja Xbox-konsoliyksinoikeus...
 
Ettei nyt vaan olisi niin, että "itse pelaaminen ei näyttänyt hauskalta", koska kyseessä on Halo ja Xbox-konsoliyksinoikeus...

Ei kyllä tämä tulee ihan Halonsa pelanneen suusta. Fanilta, jolle pelisarja oli joskus jotain suurta. Bungien taika on kadoksissa.

Halot ilmestyvät myös tietokoneelle.
 
Tää on sääli, että peli viivästyy, iso kolaus uudelle genille. Se keihään kärki myöhästyy. [--]

Peli otti tämän gameplayn myötä myös pelimedialta takkiin, mikä ei ennakoi erityisen hyvää menestystä myöskään arvostelurintamalla. Vaikka Metacriticiä on helppo väheksyä pelin todellisen laadun mittarina, niin valitettavasti sen score kuitenkin vaikuttaa pelin myyntiin ja Microsoft tuskin haluaa ottaa sitä riskiä, että uusin Halo saa siellä laimean vastaanoton. Sitä kun ei voi enää päivityksillä korjata. Kumpi siis olisi pahempi: Se, että keihäänkärkeä teroitetaan hetki lisää, vai se, että peli julkaistaan ennenaikaisesti ja keihäänkärki osoittautuukin tylsäksi?

Mielenkiinnolla myös odotan vaikuttaako tämä Microsoftin suunnittelemaan "liukuvaan" sukupolvenvaihdokseen, jossa pelit tulee jonkin aikaa molemmille alustoille. Ei välttämättä ollut ihan paras idea. Tehoero normaalin Xbox Onen ja Series X:n välillä on niin massiivinen, että se hyvin todennäköisesti johtaa monenlaisiin kompromisseihin pelisuunnittelun saralla. Tämä näytetty gameplay saattoi hyvinkin olla yksi esimerkki kompromissien tuloksista.
 
Aika hemmetin raflaavasti sanottu, vaikka mielipiteenvapaus tietysti kaikilla onkin. Minä en ole koskaan ollut mikään Halo-pelisarjan fani, enkä ole fps-räiskinnöistä syttynyt enää noin vuosikymmeneen ja silti minusta tuon demomateriaalin perusteella pelaaminen näytti hauskalta. Graafinen tyyli ainakin siinä osassa peliä oli mukavan värikäs ja pelaaminen näytti sulavalta. Ja tämä siis tulee sellaiselta henkilöltä, joka on myös aikamoinen Pleikkarifani. Peli vaatinee kyllä hiomista, jos sillä halutaan saada aikaan graafisia "WOW"-fiiliksiä, mutta itse pelaaminen näytti jo nytkin hyvältä ja hauskalta. Siis hauskalta, jos fps-räiskinnät ovat se juttu, joiden kanssa haluaa peliaikaansa viettää.

Ettei nyt vaan olisi niin, että "itse pelaaminen ei näyttänyt hauskalta", koska kyseessä on Halo ja Xbox-konsoliyksinoikeus...
Jep, jos tuo ei näytä nimenomaan hauskalta, niin en tiedä millainen fps-pelin pitäisi olla että se näyttäisi hauskalta.

Grafiikasta ja pelin keskeneräisyydestä voidaan olla montaa mieltä, mutta kyllä tuossa oli pelillisesti niin paljon hyviä elementtejä ja tuttua Haloa, että jos tuo ei näyttänyt hauskalta, niin tuskin on näyttänyt aikaisemmatkaan Halot.

Oli avoimempia alueita, erilaisia vihollisia, kulkuneuvoja, paljon erilaisia aseita ja kykyjä kuten tartuntakoukkua ja suojakilpeä. Tämä kaikki sitten vielä cooppina niin halutessaan. Kyllä tämän pelin parissa hauskaa tulee olemaan, se on varmaa.
 
Itse ainakin olisin sitä tyytyväisempi mitä lähempänä Halo Infinite on Halo 1 ja 2, ei siihen tarvita mitä ylimääräisiä gameplay kikkoja ja muuta tauhkaa tekemään pelistä "nykyaikaisempaa" ekat halot ovat edelleen paljon parempia kuin uudemmat halot juuri gameplayn takia koska ovat paljon yksinkertaisempia. Oldschool toimii oikein tehtynä todella hyvin, sen osoitti 2016 Doom kun taas Eternal toi kaikkea ylimääräistä sontaa peliin ja se pilasi koko homman.
 
Itse ainakin olisin sitä tyytyväisempi mitä lähempänä Halo Infinite on Halo 1 ja 2, ei siihen tarvita mitä ylimääräisiä gameplay kikkoja ja muuta tauhkaa tekemään pelistä "nykyaikaisempaa" ekat halot ovat edelleen paljon parempia kuin uudemmat halot juuri gameplayn takia koska ovat paljon yksinkertaisempia. Oldschool toimii oikein tehtynä todella hyvin, sen osoitti 2016 Doom kun taas Eternal toi kaikkea ylimääräistä sontaa peliin ja se pilasi koko homman.
Tuossahan ei ollut oikeastaan mitään muuta "ylimääräistä" kahteen ensimmäiseen Haloon verrattuna kuin tartuntakoukku ja suojakilpi.

Ilmeisesti jopa graafisesti pilareita myöten oltiin samalla tasolla. ;) :D
 
Halot ovat ainakin itselle aina erottuneet joukosta juuri sen pelattavuuden puolesta joka on ollut hauskaa ja se saa taas jatkumoa. Vitonen ja nelonen tästä vähän tosiaan poikkesi mutta loistavia pelejä nekin olivat. Kyllä sieltä Halon ystävät tulevat saamaan sitä mitä ovat tilanneet :)
 
Halo 5 on itselleni pelisarjan paras osa. Siinä toimi tarina ja moninpeli, jota tuli tahkottua monta vuotta, mutta nykyään sitä ei tule enää pelattua, kun on vaikeampi löytää pelaajia. :) Rakastan FPS-pelejä ja erityisesti Haloa, koska se on värikäs ja Haloissa on tyypillisesti ollut hyvä pelattavuus. Halo Infiniten gameplay pätkä iski muhun kuin 100 salamaa, olisin halunnut päästä pelaamaan sitä heti ja tappamaan niitä örkkejä.
 
Oldschool toimii oikein tehtynä todella hyvin, sen osoitti 2016 Doom kun taas Eternal toi kaikkea ylimääräistä sontaa peliin ja se pilasi koko homman.
Tätä olin tulossa nimenomaan sanomaan eli uudet Doomit hyviä esimerkkejä siitä, miten vanha kaava toimii mutta sitä voidaan myös pilata (tai vähintäänkin kuormittaa) lätkimällä se täyteen ylimääräistä.

Minä en kyllä edes sanoisi Haloa mitenkään vanhanaikaiseksi. Mitä muuta pelissä edes pitäisi olla? Ehkä Halo oli aikaansa edellä jo joskus ja on täten ajantasalla nyt? Ilman mitään turhuuksia, kuten pakollisia leveleitä, kokemuspisteitä, kykypuita sun muuta. On nekin ihan kivoja mutta aika usein tuntuu että on vähän päälle liimattuja ilman että olisi varsinaista tarvetta. Esimerkkejä jos kaipaa niin uudet Assassin's Creedit vaikka. Tykkäsin kyllä mutta onko se levelöinti lopulta yhtään tarpeellista millään tavalla?
 
Phil Spencerin mukaan Microsoft harkitsi Halo Infiniten julkaisua osina:



Hyvä vaan, että peliä tullaan viimeistelemään, jotta peli julkaistaisiin kokonaisena. Se sopii joillekin peleille, mutta ei Halolle.

Oman käsityksen mukaan Infinite on juuri sellainen peli jota tullaan päivittämään ja pitkään, lisäsisältöä on käsittääkseni tulossa ja paljon launchin jälkeen. Tietenkin en tiedä onko nyt sitten suunnitelmat muuttuneet, mutta tämänkaltaisia uutisia olen pelistä lukenut. Olisiko suunnitelmat toteutuessaan sitten joitan DLC:tä vai ilmaispäivityksiä, ei mitään tietoa.
 
Oman käsityksen mukaan Infinite on juuri sellainen peli jota tullaan päivittämään ja pitkään, lisäsisältöä on käsittääkseni tulossa ja paljon launchin jälkeen. Tietenkin en tiedä onko nyt sitten suunnitelmat muuttuneet, mutta tämänkaltaisia uutisia olen pelistä lukenut. Olisiko suunnitelmat toteutuessaan sitten joitan DLC:tä vai ilmaispäivityksiä, ei mitään tietoa.
Voisin kuvitella, että hoitavat samaan tapaan kuin esim Destinyssä. Laajennus tulee aina kaikille versiopäivityksen myötä ja pieni teaseri on pelattavis ilmaseks ja loput lukon takana. Sitte ostamalla pääsyn lukko poistuu.

Mutta muuten, iha hyvä että hiovat kuntoon ajan kanssa. Tulee sitte se paras mahdollinen Halo kaikille. Tismallee sama homma kuin Cyperpunkissa, uskalsivat tuunata pelin huippuunsa.
 
Ylös Bottom