Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Äänisuunnittelu on tällä hetkellä jotenkin pielessä kun ei meinaa kuulla spartlaisten askelia ja pääsevät yllättämään usein selästä. Samoiten ajoneuvojakaan ei aina kuule ja jää sellaisen alle.
Jotain ongelmia tuossa on. Takaa ei kuule mitään, mutta edestä kuulee hyvin. Tullut huomattua tässä Fiestaa "nautiskellessa". Ihan vain pari kertaa on miekalla tultu selkään...

E: Netin mukaan olisi bugi. Täytyy huomenna testailla saisiko asetuksilla parannettua tuota.
 
Viimeksi muokattu:
On tämä uskomaton juttu, Halo: Infinite piti julkaista alunperin kesällä 2020. Käyn kaikki vanhat uutiset läpi pelin virallisten kotisivujen kautta.

Miten juonellisesti, mistä on kyse uudessa halossa? Käsitin että Cortana on kadonnut jonnekkin ja jokin toinen tekoäly on sulkenut Cortanan... ja tästä syystä Chief menee Zeta Halo renkaalle etsimään tekoälyä, mutta rengasplaneetta on jotenkin rikki. Vihuina on tämä jokin Banished? Eli Brutet ilmeisesti hallitsevat...?
 
On tämä uskomaton juttu, Halo: Infinite piti julkaista alunperin kesällä 2020. Käyn kaikki vanhat uutiset läpi pelin virallisten kotisivujen kautta.

Miten juonellisesti, mistä on kyse uudessa halossa? Käsitin että Cortana on kadonnut jonnekkin ja jokin toinen tekoäly on sulkenut Cortanan... ja tästä syystä Chief menee Zeta Halo renkaalle etsimään tekoälyä, mutta rengasplaneetta on jotenkin rikki. Vihuina on tämä jokin Banished? Eli Brutet ilmeisesti hallitsevat...?
Pianhan se selviää, kun maltat vielä reilun viikon odottaa. Itse en ainakaan halua tietää mitään vastauksia noihin kysymyksiisi ennen kuin peliä pääsee pelaamaan.
 
Pianhan se selviää, kun maltat vielä reilun viikon odottaa. Itse en ainakaan halua tietää mitään vastauksia noihin kysymyksiisi ennen kuin peliä pääsee pelaamaan.

Juu, mutta yritän selvittää mikä on pelin alkuasetelma? Haaksirikkoudutaan Zeta Halo-renkaalle? Tekoäly kadonnut? Kuka tämä lentäjä on? Entä Banished?
 
Juu, mutta yritän selvittää mikä on pelin alkuasetelma? Haaksirikkoudutaan Zeta Halo-renkaalle? Tekoäly kadonnut? Kuka tämä lentäjä on? Entä Banished?
Kannattaa katsoa vaikka tubesta Halo Wars 2:n välivideot. Alkupuolella esitellään Banished. Infiniten tarinan kannalta HW2 tuntuu olevan tärkeämpi kuin Halo 5.
 
Halo 5:n jälkeiseen aikaan sijoittuva Shadows of Reach - kirja ainakin todennäköisesti alustaa Infiniteä, koska siinä esiintyvät sekä Chief että Banished. En tiedä vielä miten, koska kirja on itselläni kesken. Netistä varmaan löytyy juonitiivistelmä, jos kirjaa ei halua lukea.

Mutta muistetaanhan, että Infinitenkin tarinasta on vissiin jotain vuotoja netissä. Ihan kauheasti en siis googlettelisi, vaan luottaisin siihen, että peli kyllä alustaa tarinastaan sen, minkä kehittäjät ovat katsoneet tarpeelliseksi.
 
Juu, mutta yritän selvittää mikä on pelin alkuasetelma? Haaksirikkoudutaan Zeta Halo-renkaalle? Tekoäly kadonnut? Kuka tämä lentäjä on? Entä Banished?
Halo Infinite jatkaa Halo 4:n ja Halo 5:n tarinaa. Kyseessä on Reclaimer Sagan kolmas osa. Sieltä siis kannattaa hakea alkuasetelmaa.

Muun muassa Cortanan suhteen tilannehan on se, että:
Tekoäly Cortana sekosi vähitellen, koska hän oli ollut liian kauan palveluksessa. Normaalisti tekoälyt lopetetaan/otetaan pois palveluksesta aikaisemmin. Tämä johti siihen, että Cortana lähti omille teilleen ja halusi vahvistaa galaktista rauhaa. Tähän hän oli aikaisessa käyttää Guardianseiksi kutsuttuja valtavia "rakennelmia", niin että ne tuhoaisivat kaikki sotilasvoimat maailmankaikkeudesta ja hän itse toimisi kaiken hallinnoijana. Toiset tekoälyt liittyivät mukaan Cortanan suunnitelmaan. Tuttuun tapaan jäi Master Chiefin vastuulle pistää kapuloita rattaisiin.

Nyt sitten jos en ole ihan väärinymmärtänyt niin jälkiä Cortanasta löytyy Zeta-renkaalta. Sitähän on sitten pakko lähteä tutkimaan.
 
Halo 5:n jälkeiseen aikaan sijoittuva Shadows of Reach - kirja ainakin todennäköisesti alustaa Infiniteä, koska siinä esiintyvät sekä Chief että Banished. En tiedä vielä miten, koska kirja on itselläni kesken. Netistä varmaan löytyy juonitiivistelmä, jos kirjaa ei halua lukea.

Mutta muistetaanhan, että Infinitenkin tarinasta on vissiin jotain vuotoja netissä. Ihan kauheasti en siis googlettelisi, vaan luottaisin siihen, että peli kyllä alustaa tarinastaan sen, minkä kehittäjät ovat katsoneet tarpeelliseksi.
Jep, tämä sitten jos haluaa enemmän syventyä. Onko muutes hyvä kirja, sen mitä oot lukenut? Oon katsonut tiivistelmän juonesta, mutta se oli melko tiivistetty. Ei valitettavasti saa kirjastosta tuota lainattua pääkaupunkiseudulla. Muita Halo-kirjoja näkyisi olevan.

Muun muassa Cortanan suhteen tilannehan on se, että:
undefined
Tämä Cortana-homma tuntui minusta 343:n pyllistykseltä faneja kohtaan. :D Jotkut voi olla eri mieltä, mutta oon tyytyväinen kun kirjoittaja vaihtui Infiniteen.
 
Tämä Cortana-homma tuntui minusta 343:n pyllistykseltä faneja kohtaan. :D Jotkut voi olla eri mieltä, mutta oon tyytyväinen kun kirjoittaja vaihtui Infiniteen.
Sinällään minusta ihan jees, että keksivät tällaisen vähän erilaisen juonenkoukeron, mutta muuten kyllä Halo 5 oli tarinansa suhteen pienoinen pettymys. Ei pahasti, kun on sekin useamman kerran tullut pelattua läpi, mutta vähän. :) Master Chiefin ja Cortanan suhde on ollut kantava teema, joten jännä nähdä miten sitä jatketaan tästä eteenpäin.

Guardiansit itsessään olivat meh. Banished pahiksena on paljon sielukkaampi, kirjaimellisesti.
 
Jep, tämä sitten jos haluaa enemmän syventyä. Onko muutes hyvä kirja, sen mitä oot lukenut? Oon katsonut tiivistelmän juonesta, mutta se oli melko tiivistetty. Ei valitettavasti saa kirjastosta tuota lainattua pääkaupunkiseudulla. Muita Halo-kirjoja näkyisi olevan.
Vaikea sanoa, koska olen lukenut vasta noin 1/3. Ehkä osa kirjallisista hienouksista jää myös vajaavaisen englannin kielen taitoni varjoon. Asetelma on kuitenkin keskimääräistä Halo-kirjaa huomattavasti kiinnostavampi (Reach/Blue Team/Banished/post-Cortana-event), joten faneille tätä voi suositella. Lisäksi hymyilyttää viittaukset Infiniten varusteisiin, kuten grappleshotiin. Löytyy Storytellistä, joten kirjaan pääse ilmaiseksi käsiksi jonkin Storytellin kokeilujakson avulla. Hämmästyin muutenkin tarjontaa, kun huomasin, että Storytelissä on miltei kaikki Halo-kirjat.

Jottei aiheesta eksytä ihan kokonaan, niin hieno päivitys tuo expan lisääminen "päivän ekoista peleistä". Jälleen askel oikeaan suuntaan, vaikka tekemistä vielä on.
 
Nyt on 10 Spreetä tehty Fiestassa. Toivottavasti 343 testaa jatkossa challengensä, eikä heitä hatusta hauskan kuuloisia ideoita. Tuo nojasi ihan liikaa RNG:hen ja SBMM nosti vaikeusastetta vielä pari kerrointa ylöspäin. Ei ole tainnut paljoa Fiestaa pelata, joka tuon keksi. Esim. 200 tappoa Fiestassa olisi ihan erilailla saavutettava challenge, mutta vaatisi työtä kuitenkin. Paras oli kun sain Running Riotin (15 spree), niin se laskettiin yhdeksi Spreeksi.
K/D otti damagea melkein 0,2:lla tuon pelleilyn takia, mutta saipahan uuden värin yhteen Armor Coreen. :D

Noh toivotaan että ensi viikon challenget olisi normaaleja. Hyvä ainakin tuo daily challenge -muutos.
 
Eipä olisi vuosi sitten vielä uskonut, että Halo Infinite olisi tämän vuoden todennäköinen GOTY, mutta niin taisi käydä. Ei ole pitkään aikaan mikään multiplayer-räiskintä tuntunut näin hyvälle ja olen täysin vakuutettu siitä, että myös kampanja on ostamisen arvoinen. Voisin väittää, että vuoden lykkäys kannatti, vaikka toki mahdotonta sanoa, mikä sen myötä pelissä on oikeasti muuttunut.

Kun progressio vielä saa nuo kovasti kaivatut korjaukset, niin melkoinen killer appi Xboxin joulumarkkinoille on kyseessä.
 
Nyt olis uudet viikkohaasteet tarjolla. Oli päivittyneet myös nämä suuremmat päiväexpat. Muutoin haasteet olivat oikein järkeviä, mutta jälleen oli 3 tappoa fusion coililla. Mites muilla?
 
Eipä olisi vuosi sitten vielä uskonut, että Halo Infinite olisi tämän vuoden todennäköinen GOTY

Minulle jo nyt GOTY. Esim. en ole pelannut moninpelejä sitten kun kokeilin aikanaan OW:ta. Tähän olen jo täysin koukussa. Päivittäin ennen töitä 9-10.30 yritän pelata Haloa ja sitten töiden jälkeen aina jos jaksaa Suomi porukassa.

Kampanjaa odotan suurella mielenkiinnolla että mitä ihmettä sieltä on tulossa. Vuosituhannen pettymys vai jumalpeli. Mikään niiden välillä ei kelpaa. Tuota en ole tajunnut että Cortana pahis. Ekan halon hankin 2001 kun Xbox tuli ja siitä lähtien kaikkia näitä pelannut:

- halo
- halo 2
- halo 3
- halo 4
- halo 5
- halo infinite

Sekä toki parannellut versiot. MUTTA se että pelaan nyt myös moninpeliä ja minulla Battlepass tuntuu käsittämättömältä. Olen niin luottavainen Halo: Infinite suhteen että ostin sen jo diginä. Omassa englannin kielen taidossa kuitenkin puutetta, joten siksi haluan selvittää tätä lähtö tarinaa. Mikä Banished esimerkiksi?
 
Minulle jo nyt GOTY. Esim. en ole pelannut moninpelejä sitten kun kokeilin aikanaan OW:ta. Tähän olen jo täysin koukussa. Päivittäin ennen töitä 9-10.30 yritän pelata Haloa ja sitten töiden jälkeen aina jos jaksaa Suomi porukassa.

Kampanjaa odotan suurella mielenkiinnolla että mitä ihmettä sieltä on tulossa. Vuosituhannen pettymys vai jumalpeli. Mikään niiden välillä ei kelpaa. Tuota en ole tajunnut että Cortana pahis. Ekan halon hankin 2001 kun Xbox tuli ja siitä lähtien kaikkia näitä pelannut:

- halo
- halo 2
- halo 3
- halo 4
- halo 5
- halo infinite

Sekä toki parannellut versiot. MUTTA se että pelaan nyt myös moninpeliä ja minulla Battlepass tuntuu käsittämättömältä. Olen niin luottavainen Halo: Infinite suhteen että ostin sen jo diginä. Omassa englannin kielen taidossa kuitenkin puutetta, joten siksi haluan selvittää tätä lähtö tarinaa. Mikä Banished esimerkiksi?
Jos olet pelannut kaikki Halot, niin miten et tiennyt mitä Cortanalle on tapahtunut?

Banishedit ovat palkkasotureita ja Halo universumin merirosvoja. Se on sotaherra Atrioxin johtama ryhmittymä, joka ei kumartele kenellekään. He haluavat tehdä asioita omasta tahdostaan, kun aikaisemmin ovat olleet Covenant päälliköiden palveluksessa, käytännössä orjina ja tykinruokana. Nimi Banished (karkotettu) tulee siitä, kun Atriox karkotettiin Covenantin riveistä, jonka jälkeen hän perusti tämän sotajoukon. Ihmisten ja Covenantien välisen sodan jälkimainingeissa Banishedin riveihin liittyi sotureita niin Covenantien kuin ihmisten joukoista. Pääosa heistä taitaa silti olla rodultaan aikaisemmistakin Haloista tuttuja Bruteja.

Joku Halo historian minua paremmin tunteva voi korjata, jos yllä olevassa kappaleessa on vakavia asiavirheitä. :)
 
Nyt olis uudet viikkohaasteet tarjolla. Oli päivittyneet myös nämä suuremmat päiväexpat. Muutoin haasteet olivat oikein järkeviä, mutta jälleen oli 3 tappoa fusion coililla. Mites muilla?
Progressio on nyt mukavan nopeaa. Ainakaan minulla harvemmin käy niin hyvin, että peliä ehtisi/jaksaisi yli kuutta matsia päivässä pelata.

Silti tässä on edelleen se perusongelma, että pelkät "osallistumispalkinnot" ja mielivaltaiset challenget ei ole oikein palkitseva systeemi, eikä mielestäni aja pelaajia oikeaan suuntaan. Objektiivikeskeisessä matsissa varsinaisen objektiivin pelaamisesta ei saa yleisesti yhtään mitään. Periaatteessa pelaajaa siis useimmiten kannustetaan viis välittämään objektiiveista ja matsin lopputuloksista, koska vain sillä on progression kannalta väliä, että pelaat ja edistät henkilökohtaisia challengejasi. Toki esim. tappojen grindaamisesta on aina jotain hyötyä tiimille, mutta kun se pitää tehdä esim. tietyllä aseella, niin se vie kohtuuttoman paljon huomiota matsin varsinaiselta tavoitteelta.
 
Opencriticissa on jo 10 arvostelua Halo Infiniten moninpelistä ja tämän hetkiset pisteet ovat 87/100.


Jos pistetilanne pysyy samana Halo Infiniten julkaisuun asti niin voidaan varmaan antaa Halo Infinitelle epävirallinen ”vuoden paras moninpeli räiskintä” -titteli? Ainakin pisteiden perusteella (verrattuna uuteen Bäfään ja Codiin).
 
Ylös Bottom