Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo Infinite

Hmm.. liikkuuko mestarikokki ns juostessaan yhtään nopeammin, testailin tuota muutaman kerran mutta omiin silmiin vauhti oli melko ellei täysin sama.. Vauhtiviivat tulee ja kädet heiluu mutta ainakaan siellä alun aluksilla näyttäs että nopeuslusä 0-10%?
Saman pistin itekin merkille. Tuli mieleen Everybody's Gone To The Rapturen "juoksu", yhtä mitätön ero nopeudessa.
 
Hmm.. liikkuuko mestarikokki ns juostessaan yhtään nopeammin, testailin tuota muutaman kerran mutta omiin silmiin vauhti oli melko ellei täysin sama.. Vauhtiviivat tulee ja kädet heiluu mutta ainakaan siellä alun aluksilla näyttäs että nopeuslusä 0-10%?
Multiplayerissa huomaa, että on siinä hiuksenhieno ero, jos menee esim. vihollissoltun perässä, mutta on se vähän sellainen kilpikonna jahtaa etanaa -tilanne. Ilman vauhtiviivoja ja muita visuaalisia avustimia olisi täysin mahdoton sanoa mennäänkö nyt kävely- vai juoksuvauhtia.

Kuuluu tietysti sarjan perinteeseen ja varsinkin multiplayerissa arvostan hahmojen hitautta. Naurettavia munaraviräiskintöjä löytyy markkinoilta jo ihan tarpeeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni on hyvä tilanne siinä mielessä, että vaimo on työreissula tiistaihin asti niin taidan laittaa lapset hyvissä ajoin nukkumaan viikonloppuna ja pelailla illat sekä yöt nyt kun ei ole velvotteita pitää parisuhdetta yllä. Tänään otan ensimmäiset puraisut pelistä. Tulen kertomaan menikö Halo läpi viikonlopussa :D
 
Alun perusteella voin jo todeta, että 364I on tehnyt huikeaa työtä Halo Infiniten suhteen niin moninpelin kuin yksinpelin suhteen. Vihollisilla ja muilla hahmoilla on enemmän annettavaa, kuin Halo 5:n Blue Team ja Fireteam Osiriksen hahmoilla. Äänimaailma on huikea ja grafiikka ei ole yhtään sen hullumpaa. Halo Infiniten ensimmäinen tehtävä oli erinomaisesti toteutettu ja jäi harmittamaan, kun piti lopettaa leikki kesken muiden kiireiden takia. Jos tämä sama menoo jatkuu myöhemminkin, tästä voi tulla helposti paras 364I:n Halo-peli tai jopa kaikkien aikojen paras Halo. On hienoa, että Halo-tarina toimii vielä näin hyvin 20 vuodenkin jälkeen! Jo tässä vaiheessa uskon, että tämä tulee olemaan minun tämän vuoden GOTY-peli ohittaen erinomaiset Psychonauts 2:n ja Forza Horizon 5:n.

En malta odottaa, että pääsen huomenna taas jatkamaan seikkailua Halossa.
 
Avoimeen maailmaan saavuttaessa alkoi Digital Foundryn mainitsema nykiminen häiritsemään ihan urakalla. Alustana siis pc. Nykimisen saa poistettua jättämällä pelin sisäisen vsyncin ja framerate-rajoittimet pois päältä. Tämä harmillisesti tarkoittaa myös sitä, ettei dynaaminen resoluutioskaalaus enää toimi, framerate voi alkaa droppailla ja sitä kautta grafiikoista joutuu todennäköisesti vähän tinkimään.

Aika ikävä ongelma ja saa harkitsemaan, pitäisikö kampanja panna omalta osalta jäihin siihen asti, että vika saadaan korjattua.
 
Tuli pelattua likemmäs 10 tuntia joten uskon olevani kohtuu lähellä loppua.

Plussat:
Se heittokoukku. Olin varma ettei tuo sovi haloon ollenkaan, mutta se onkin pirun hyvä varsinkin maksimiin päivitettynä.
Tarina on ihan ok vaikka se varmasti iskisi kovempaa jos tämä olisi loppuun hiottu lineaarisempi halo kuten ennen.

Miinukset:
Ympäristö. Oletko päässyt jo nauttimaan ulkoilmasta alun jälkeen? Jos vastaus on kyllä niin onneksi olkoon sillä olet nähnyt kaiken mitä pelillä on tarjota ellei lopussa tule jotain täysin uutta.
Aiemmissa haloissa oli metsää, rantaa, kaupunkia, viidakkoa, aavikkoa ja lunta.
Tässä on vain tuo kallioinen metsä ja ne perus metalliset käytävät.

Ubi kaava.
Viimeinen asia jota halo mukamas tarvitsi on ubisoft kaavalla tehty avoin maailma.
On tukikohtia vallattavaksi, 40 propaganda tornia tuhottavaksi, yli 30 loottilaatikkoa kerättäväksi josta saa kosmeettista sälää moninpeliin, mutta yksinpeliin ei mitään, yli 10 high value target vihollista jotka on tavallaan minipomoja ja pahimmillaan kestävät osumaa melkein yhtä paljon kuin joku borderlands pomo ja varmaan muutama kymmenen paikkaa jossa muutama unsc sotilas tarvitsee apua.
Eli todellakin ubin tuttu "tungetaan kartta täyteen kaikkea filleria" tapa otettu käyttöön.
Siinä missä ubin peleissä yleensä kuitenkin saa paljon kaikkea uutta kivaa asetta tai muuta vastaavaa niin tässä saa jokaisesta high value target taposta uuden version jo olemassa olevasta aseesta. Esim raketinheitin saa hakeutuvat ammukset. Siinä kaikki.

Kaikesta muusta saa valor pisteitä jotka taas avaa uusia aseita ja ajoneuvoja fob tukikohtiin, joissa ei tule yleensä edes käytyä niiden valtaamisen jälkeen, koska joka paikka on muutenkin täynnä aseita.

Kontrollit.
Muuten kaikki toimii kivasti, mutta jos vaikka jäähdyttelet liian kuumaa plasma asetta pitämällä X namiskaa pohjassa ja kävelet maassa olevan aseen yli niin tietenkin master chief nappaa sen käteensä, koska se tehdään myös pitämällä X pohjassa.
Noin on käynyt jo useamman kerran ja se on aina yhtä ärsyttävää kun plasma turret vaihtuukin rupuiseen pistooliin kesken hektisen taistelun.
Myös autojen ohjauksen voisi jo päivittää. Se mikä toimi hyvin avoimessa maastossa ei toimii enää kun tarkoitus on ajaa kohtuu kapeilla teillä ja lisäksi et voi tietenkään katsella ympärille ajaessa, koska kameran kääntäminen kääntää autoa.

Tekninen puoli one x:lla.
Ihan sama onko käytössä quality vai performance moodi niin maan tekstuurien latautuminen kestää sekunnista kahteen ja kun kävelet alle 10 metriä niin maa on taas mössöä kunnes jäät seisomaan paikoilleen.
Edes digital foundry ei maininnut tuosta vaikka kyllä mä sitä huomasin niiden videossakin.
Nyt varsinkin hiekkainen maa näyttää ison osan ajasta lähinnä jostain xbox 360 halosta revityltä.
 
Alun perusteella fiilikset ihan mahtavat. Pelattavuus yhtä sulavaa kuin multiplayerin puolelta arvata saattoi. Vaikuttaa Halolta jota on Reachin jälkeen odotettu tulevan, eli hyvin pitkään. Näyttää ja varsinkin kuulostaa erittäin hyvältä.

Hmm.. liikkuuko mestarikokki ns juostessaan yhtään nopeammin, testailin tuota muutaman kerran mutta omiin silmiin vauhti oli melko ellei täysin sama.. Vauhtiviivat tulee ja kädet heiluu mutta ainakaan siellä alun aluksilla näyttäs että nopeuslusä 0-10%?
Ei liiku paljoa nopeampaa, mikä on multiplayerin tasapainon kannalta hyvä asia. Mutta jos osaat käyttää slideä hyvin, niin se lisää nopeutta melko paljonkin. Eli missä tahansa pienessäkin alamäessä tai rampissa sprint + slide + hyppy (nopeaa), niin saa boostin vauhtiin. Menee hetki opetella, mutta on todella hyödyllinen.
Vähän samanlainen mekaniikka, kuin Bungien Haloissa oli alamäessä kyykky + hyppy, mutta Infinitessä tuota boostia voi käyttää lähes jatkuvasti.

Laitan videon tuosta, koska vaikea selittää:


Muuten kaikki toimii kivasti, mutta jos vaikka jäähdyttelet liian kuumaa plasma asetta pitämällä X namiskaa pohjassa ja kävelet maassa olevan aseen yli niin tietenkin master chief nappaa sen käteensä
Aseen lataa (ja jäähdyttää) painamalla X, mutta aseen vaihtaa pitämällä sitä pohjassa. Kannattaa vain näpäyttää X ladatessa, niin ei vaihtele vahingossa.
 
Viimeksi muokattu:
Aseen lataa (ja jäähdyttää) painamalla X, mutta aseen vaihtaa pitämällä sitä pohjassa. Kannattaa vain näpäyttää X ladatessa, niin ei vaihtele vahingossa.

Mun mielestä jäähdytys vaati napin pohjassa pitämistä ja jos sitä vaan näpäytti niin lämpö laski vain hieman.
Täytyy huomenna testata.
 
Itse kanssa tilasin fyysisen, vaikka Game passista löytyy.. Pitää tämäkin saada kaikkien muiden tapaan saada fyysisenä..

Valitettavasti levy ei sisällä peliä, joten fyysistä tuossa julkaisussa on korkeintaan kannet.
 
Valitettavasti levy ei sisällä peliä, joten fyysistä tuossa julkaisussa on korkeintaan kannet.

Eikö siellä se Xbox One versio ole? Niin ainakin aikaisemmin spekuloitiin:

It’s more likely because of Xbox’s Smart Delivery, as there isn’t a separate disc for Xbox One and Xbox Series X/S versions of Halo Infinite - these game discs tend to only contain the Xbox One versions of games, then the disc will need an internet connection to download and access the enhanced Xbox Series X/S version of games. This is different from PlayStation, where games come in two separate versions for the PS4 and PS5 and also come with a full version of games on the disc, which can be played from start to finish without going online to download patches.
 
Mun mielestä jäähdytys vaati napin pohjassa pitämistä ja jos sitä vaan näpäytti niin lämpö laski vain hieman.
Täytyy huomenna testata.
Riittää pelkkä näpäytys, niin aloittaa jäähdytyksen. Siinä toki kestää X määrän riippuen kuinka paljon tarvii jäähdyttää, mutta nappia ei tarvi pohjassa pitää. Ainakin mulla toimii noin, testasin vielä äsken.

Nyt on arviolta 6h kampanjaa takana ja onhan tämä Halo-fanin unelma. Grapple shot mullistaa pelattavuutta ja tekee siitä paljon nopeatempoisempaa. Päivitin sen täyteen, niin nyt pystyy tekemään ground poundin tyyppisen iskun grapplestä. -40% kun sai cooldowniin, niin grapplea pystyy lähes jatkuvasti käyttämään. Elite-ohjaimesta on tässä pelissä isosti hyötyä, kun voi tähdätä samalla kun käyttää grapplea jne.

Tulee mieleen Halo CE kakkoskenttä ja esim. ODST, mutta samalla tuntuu tuoreelta. Banished vihollisena hyvä, kun tietää loresta. Pelin aloitus oli vahva tarinallisesti ja alkukentät hyviä vaikka putkessa mentiinkin. Avoin maailma kun avautui, niin vähän samanlainen fiilis kuin aikoinaan Fallout 3:ssa maailman auetessa.

High value targetit ollut tähän mennessä paras sivuaktiviteetti, sillä niistä saa uusia aseita käyttöön. Haravoin ensimmäisen alueen melko tarkkaan, mutta silti jäi 3 audio logia ja 1 Skull löytämättä.
Kannattaa tsekata Towerin katto. :)
Mukava lisä että kartalta löytyy laatikoita, joista saa kilkkeitä multiplayerin puolelle.

Peli pyörii hyvin XSX ja näyttää ainakin omalla telkkarilla hienolta. Dolby Atmos kuulokkeilla upean kuuloinen. Sain multiplayeriin askeleetkin korjattua, kun laitoin Dolby Accessista omat EQ:t pois ja performance moden päälle. Kampanjassa pelaan Warm EQ:lla.

Kaiken kaikkiaan melkoinen parannus Halo 5:stä. Nyt toivon vain että peli ei loppuisi liian lyhyeen ja että loput pelistä olisi yhtä vahvaa.
 
Miinukset:
Ympäristö. Oletko päässyt jo nauttimaan ulkoilmasta alun jälkeen? Jos vastaus on kyllä niin onneksi olkoon sillä olet nähnyt kaiken mitä pelillä on tarjota ellei lopussa tule jotain täysin uutta.
Aiemmissa haloissa oli metsää, rantaa, kaupunkia, viidakkoa, aavikkoa ja lunta.
Tässä on vain tuo kallioinen metsä ja ne perus metalliset käytävät.

Erinomainen pointti tuo -> ympäristö

Ei pelkästään se että on metsää ja vuorta vaan missä ovat ne laajat tasaisemmat alueet kuten vuoden 2018 trailerissa?



Halon piti olla jotain ihan muuta. Tämä on sinäänsä mielenkiintoista että meillä on käsissä peli joka on vain "pieni visio / maistiainen" siitä mitä olimme parhaissa unelmissa saamassa. Ehkä seuraava peli toteuttaa nyt pois jääneen vision.

 
Itsekkin tuli tämä eilen laitettua gamepassista testiin, en ole aiempia haloja pelannut mutta nyt on kyllä niin kuningas peli, en edes muista millon olisin pelannut jotain FPS peliä joka olisi pelattavuudeltaan näin priimaa, kaikki vaan yksinkertaisesti toimii, vaikka juonessa onki vähä aukkoja, kun en ole niitä aiempia haloja pelannut, ja yleensä kun pelaan jotain uutta franchiseä (missä juoni on tärkeä osa pelikokemusta) niin tarkoitus on kahlata koko aiempi tuotanto lävitse, mutta en tiennyt että jään peliin niin pahasti koukkuun. pelaan Legendary vaikeusasteella se on kyllä välillä aika armoton, mutta nuo bossit ovat juuri olleet sopivan haastavia, mutta sitten kun sen parhaan lähestymistavan löytää niin kyllä ne bossit siitä aika nopeasti sitten kaatukin.

Siitä juuri pidän, että miten monella tapaa noita taistelutilanteita voi lähestyä, ja miten paljon on erilaisia reittejä ja keinoja tuhota se vihollislauma. Ja tuo samoilu on erittäin mukavaa, olen myös pelaaja joka etenee vasta sitten kun kun lähes kaikki sidecontent on tehtynä ja tässä se tuntuu olevan erityisen palkitsevaa, ja mukavasti löytyy noita kevyt roolipeli elementtejäkin, loistava peli kyllä kaiken kaikkiaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom