Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo nykäisee liikkuessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Corca

KonsoliFIN Alumni
Jep, huomasin tänään pelatessa että joka kerta liikkuessa peli nytkähtää/nykäisee kuvaa säännöllisesti noin sekunnin välein.
ajat sitten maasturilla tai liikut jalan niin pieni nykäys tapahtuu. Kun olet paikallasi ja tarkkailet vaikkapa alieneiden liikkumista, samaa ei tapahdu, alienit liikkuvat saumattoman sulavasti.

Parhaiten nykimisen huomaa avomaastossa päiväaikaan kulkiessa, jolloin kokonaiskuva on selkein.

(DOA3 ja Genma Onmusha toimineet "sulavasti")

Muut huomanneet samaa vai onko pelikoneessa vika?

Outo juttu. Mulla on 60 Hz päällä ja samoin kolmella kaverilla, jonka luona olen ollut Haloa netissä jonkin verran jauhamassa. Mitään nykimistä ei olla tähän mennessä vielä kellään havaittu...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Gimble
Outo juttu. Mulla on 60 Hz päällä ja samoin kolmella kaverilla, jonka luona olen ollut Haloa netissä jonkin verran jauhamassa. Mitään nykimistä ei olla tähän mennessä vielä kellään havaittu...

Hmm jenkkikone?

Liikupa sivuttaissuunnassa. Sillä tavalla pitäisi ainakin näkyä, jos et muuten erota. :) Rehellisesti sanottuna tossa pitää olla ehkä pikkaisen tarkkasilmäinen, jotenka kaikki eivät sitä välttämättä huomaa. Laskisin vain hyväksi, jos niitä nykimisiä ei huomaa. :D

Pal-kone on siis kyseessä ja hyvin tarkkasilmäinen kyllä olen, mitä tulee tämäntyyppisiin "ominaisuuksiin.

Tätä ei voi kutsua perinteiseksi nykimiseksi, koska ympäristön hahmot liikkuvat sulavasti, vaan säännölliseksi noin sekunnin välein tapahtuvaksi pieneksi "nykäisyksi" pelihahmon liikkuessa kulkutavasta riippumatta.

Batou on siis asian huomannut...tämä hyvä, sillä tiedän ettei kyseessä ole yksittäistapaus.

Täytyy tesmata tuota 50hz-optiota.

Raven ja Batou sanoivat taikasanan, 50hz.

50hz-moodissa ei pienintäkään nykimistä...erikoinen juttu, sillä 60hz:n pitäisi tarjota aina se "sulavampi" pelattavuus...

Tilanne kuitenkin selvisi ja pelit jatkuu. kiitos. ;)

Hyvä juttu, että auttoi. Varmaankin toimii siksi paremmin PAL-tilassa, koska Halon euroversio on optimoitu 50Hz tilaa varten. :)

Mahdatko olla entinen/nykyinen PC pelaaja. PC pelien näytönpäivityksessa on niin paljon tuollasia pieniä nykimisongelmia että niihin tottuu eikä niitä edes huomaa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan heXte
Pystyykö jostain pelin tai konsolin valikosta vaihtamaan sitä 50-60 Hz tilaa???
Konsolin päävalikosta pystyy... En nyt osaa tarkkaa polkua antaa, mutta sieltä Settingsistä kyllä löytyy paikka mistä voi laittaa esim. laajakuvan ja tuon PAL60-tilan päälle.

Settings -> Video -> PAL-60

PAL-60 kohdasta päälle joko yes (60Hz) tai no (50Hz). Tietysti vaatii sen, että TV tukee 60Hz signaalia, mutta tämähän selviää kokeilemalla.

Tuli kans tuo tarkistettua ja kyllähän se saatana nykii! Tarvi sitten laittaa PAL 60 moodi offiin. :( Se on vain harmi, kun PAL60 moodi on kuitenkin noin yleisesti parempi, eli kauhee säätö aina pelin vaihdon välissä jos haluaakin sen päälle.

Joo, niin se vaan on Halossa tuo 50 Hz-valinta parempi, perskele vaikka joka pelin kohdalla aiemmin tottuikin kyttäämään onko 60 Hz-optiota (Dreamcastilla tämä homma oli pirun hyvin hoidossa jo silloin, mutta PS2:lla edelleen naurettavan harvinaista) vai ei.

Itse ehdin pelata Halossa ekaa kertaa noin puoleen väliin, kun jostain arvostelusta tuon luin ja kun sitten testasin niin hämmästys oli suuri, mutta uskottava oli.

Taitavat jenkki-polot sitten pelata nykivää versiota, hah.

Tuli kans tuo tarkistettua ja kyllähän se saatana nykii! Tarvi sitten laittaa PAL 60 moodi offiin. :( Se on vain harmi, kun PAL60 moodi on kuitenkin noin yleisesti parempi, eli kauhee säätö aina pelin vaihdon välissä jos haluaakin sen päälle.
Juh totta puhut. Parempi kuitenkin näin, että löytyi moodi jolla peli ei nyi...toisenlainen skenaario olisi nimittäin naurattanut aika vähän.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DaddyCool
Joo, niin se vaan on Halossa tuo 50 Hz-valinta parempi, perskele vaikka joka pelin kohdalla aiemmin tottuikin kyttäämään onko 60 Hz-optiota (Dreamcastilla tämä homma oli pirun hyvin hoidossa jo silloin, mutta PS2:lla edelleen naurettavan harvinaista) vai ei.

Itse ehdin pelata Halossa ekaa kertaa noin puoleen väliin, kun jostain arvostelusta tuon luin ja kun sitten testasin niin hämmästys oli suuri, mutta uskottava oli.

Taitavat jenkki-polot sitten pelata nykivää versiota, hah.

Itselläni on jenkki boxi ja Halo ja se on täysin sulava. Mutta PAL boxissani on kyllä sitä nykimistä,Eli kuva päivittyy jotenkin töksähdellen mutta kun vaihtaa 50 hz päälle niin se on aivan sulava. johtunee varmaan siitä että jenkeissä standardi on 60hz ja euroopassa 50hz, sitten ollaan käännetty nopeasti PAL 60hz formaattiin ja lopputulos on nykivä.

Ylös Bottom