Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Uudet kartat latailtu ja vietetty jo aikaa matchmakingissa pelaten defiant map pack pelilistaa.. Condemnediin olen erittäin tyytyväinen, mutta highlands ainakaan slayer muodossa 6vs6 ei uppoa sitten millään. Highland voi toki olla loistava 8vs8 peleissä, ainiin ja CTF oli ihan mukavaa tuossa. Kaiken kaikkiaan hyviä kenttiä. Tuosta unearthedista en ole niin kiinnostunut, kun on jäänyt firefighti vähemmälle, mutta ihan pätevältä vaikutti. Oottelen innolla jos pääsis multi teamia ja team snipersia vääntää noissa kentissä!
 
Vastaus: Halo: Reach

Tiistaina saatiin kunnon matseja täälläkin alle. Aluksi oli pieniä teknisiä ongelmia, kun nuo kartat piti tosiaan ladata uudelleen. Emme tietenkään hoksanneet vanhempaa, pienempää pakettia poistaa manuaalisesti, joten peli heitti matchmakingissa Loading Erroria. Jos ongelmia karttojen kanssa siis on, ladatkaa paketti uusiksi ja poistakaa se vanha 400 megan setti. Uudempi on reilut 600 megaa.

Suurin osa matseista painottui Highlandsiin. Tietenkin Bungle on sinne joitakin nerokkaita pelimuotoja pistänyt, kuten esimerkiksi Stockpilen, joten vähän vaikea oli aluksi päästä tunnelmaan, mutta kun alle saatiin lipunryöstöä niin johan homma alkoi rullata. Kenttähän on todella maukas. Ajoneuvoille annetaan vähemmän painoarvoa kuin esimerkiksi Hemorrhagessa. Toisaalta lipun kanssa pääsee karkaamaan yllättävän helpostikin ajoneuvolla, kun aivan kentän päästä päähän ei näi snipullakaan, ja ympäristöä voi jonkin verran käyttää suojanaan koukkaamalla katosten kautta. Laser on Highlandsissa aika hallitsevalla paikalla, ja sillä voikin pitää vihollisten hogiryönäykset kurissa tehokkaasti.

Highlands sisältää aika paljon erilaisia kohtaamispaikkoja niin pitkällä kuin lyhyelläkin kantamalla. Sisätiloissa voi ottaa yhteen haulikolla, mutta toisaalta snipulla voi tähtäillä esimerkiksi reunoilta toiselle puolelle karttaa kätevästi.

Condemnediin ei oikein saanut kunnollista tuntumaa ensimmäisissä testeissä. Ennakkoluulot osoittautuivat ainakin aluksi todeksi, sillä suurin osa pelitapahtumista keskittyi juuri kartan keskelle heikon painovoiman alueelle. Se on lisäksi oikeastaan ainut kohta, jossa on pidempiä näkölinjoja. En oikein pidä kuitenkaan siellä taistelemisesta. Ehkä pelaajia oli liikaa, sillä 6vs6 voi tosiaan olla tuon kokoiseen kenttään liian paljon, mutta erityisesti ne keskustan ovet olivat jatkuvasti tukossa ja pelaajia oli siellä paljon, eikä muualla käytännössä lainkaan. Ehkä tilanne korjaantuu ajan kuluessa tai kun pääsee pelaamaan objective-matseja.

Yleensäkin näissä Reachin-kartoissa on ehkä vähän se häirinnyt, että niihin on tungettu paljon power-aseita. Highlandsissa on melkein kaikki mahdolliset tykit miekkaa ja vasaraa lukuun ottamatta. Condemnedissa on siinäkin sinkoa, snipua, haulikkoa ja miekkaa.

Lisäksi nuo playlistit ovat edelleen retuperällä. Miksi ihmeessä evadea tungetaa noihin tappomatseihin, puhumattakaan Arenasta? Ja mites tuo kuplasuoja objective-pelimuodoissa kuten lipunryöstössä? Voi kuinka ihanaa on sitä lippua yrittää hivuttaa eteenpäin, kun siihen päälle on lyöty kaksi tai useampi kuplamonni. Halo 3:ssa vastaavaa ongelmaa ei ollut, kun kuplasuojia oli rajoitetummissa määrin saatavilla.

No mutta, ehkä noihin karttoihin saa lisää tuntumaa huomenissa.
 
Vastaus: Halo: Reach

Onkos Konsolifin:in käyttäjäkunta ehtinyt jo tutustua näihin viimeisimpiin pelilistauudistuksiin eli Team Classiciin ja Action Sackiin? Itse olen pelaillut lähinnä Team Classicia pari päivää, ja täytyy todeta, että tavallinen slayer ei ole Reachissa ollut läheskään yhtä nautittavaa kuin tämä, ilmeisesti enemmän Halo 2:n ja 3:n pelimekaniikkaa (fysiikat, pelaajien nopeudet jne.) noudattava pelityyppi. En ole mikään Halo-veteraani, mutta sen verran tuli aikanaan trilogian kampanjaa ja customeita hakattua, että vanhan kunnon supersotilaan hyppykorkeus ja nopeus tuntuu paljon mukavammalta kuin Reachin karvalakkispartalaisten liikehdintä. :D

Kun vieläpä pelaajien luomat kartatkin on Team Classicissa tuntuneet onnistuneemmilta kuin Reachin alkuperäiset (ja paljon paremmilta kuin Community Slayeristä löytyneet Forge-luomukset) on Team Classic ollut minulle suuri nautinto.

Tuota Action Sackia en ole paria peliä enempää kokeillut, mutta esimerkiksi lipunryöstö jossa lipunkantaja pystyy esimerkiksi käyttämään Evadea, oli mielestäni vähän liiankin nopeatempoista. Odottelen kyllä innolla tämän kuun puolivälissä ilmestyvää Community BTB:tä, josta toivottavasti löytyy taas Reachin peruskarttoja parempia luomuksia. :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Onko tuolla team classicissa ollenkaan karttoja Halo 3:sta, vai onko kaikki vanhemmista Haloista? Meinasin, että vois jokupäivä taas Reachiakin kokeilla, kun sinne on tullut tuollainen pelilista, jolla liikkuminen on sellaista kuin Halossa pitää, eikä joka pelaajalla ole armor cock käytössä.
 
Vastaus: Halo: Reach

Onko tuolla team classicissa ollenkaan karttoja Halo 3:sta, vai onko kaikki vanhemmista Haloista? Meinasin, että vois jokupäivä taas Reachiakin kokeilla, kun sinne on tullut tuollainen pelilista, jolla liikkuminen on sellaista kuin Halossa pitää, eikä joka pelaajalla ole armor cock käytössä.

Ainakin tähän saakka kentät ovat olleet Halo 2:sta ja Halo: Combat Evolvedista. Osa noista ei oikein tunnu Reachin Classiciin (ainakaan näillä asetuksilla) sopivan, mutta muuten tuo maistuu ainakin muutaman illan perusteella.

Kirjoittelin noista lisäkartoista juttua, ja siinä hieman sivusin myös tätä Classic-playlistiä: Katsaus Halo: Reachin karttapaketteihin - Jutut - XboxFIN.
 
Vastaus: Halo: Reach

Onpa taas ollu mukavaa pelata Reachiä pitkästä aikaa, kun sieltä ei löydy niitä vikoja mitä muista multiplayer:stä tahtoo löytyä. Ja sisältö elää koko ajan joka on hienoa. Harmittaa vaan, kun on vain eka kartta-paketti, niin nyt sitä ei voi pelata, kun pitäisi olla molemmat. Kannattaako toista pakettia muuten hommata varsinkin kun itseäni ei firefight paljoa kiinnosta ?
 
Ylös Bottom