Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reach

Vastaus: Halo: Reach

Mitä vaikeustasoa suosittelette yksinpeliin, ...
Eikös Halot toimi tallennusten suhteen checkpoint-systeemillä? Kuinka tiheästi niitä on?

Campanjaan suosittelen heroicia, jos yksinpelaat ja meinaat maksimoida GS tehokkuuden. Toki tuolla kokemuksella voi lähteä kyllä legendarylla yrittämään, mutta sitten kyllä tulee vastaan kohtia joissa voi hermo pettää. Co-oppiin ehdottomasti sitten legendary.

Eipä tuossa Halon checkpoint-järjestelmässä pahemmin mitään moitittavaa ole, ihan riittämiin checkareita on. Osittain näihin liittyen tietysti asiaa helpottaa jos tietää missä kohti vihut täytyy kaikki tappaa ja missä voisit vaan kylmästi juosta ohi.
 
Vastaus: Halo: Reach

343 Industriesin eli Waypointin nettisivuilla tarjotaan nykyään myös statseja Reachista: Stats - Halo Official Site. Mukana on tuollainen universaaliksi taitomittariksi suunnattu Battle Proficiency -lukunen. Ja näemmä kokonaispeliaikakin niputettu nätisti esille. Lähemmäksi 10 päivää, hhnnngggh.
 
Vastaus: Halo: Reach

Jahhas, tällä viikolla päässen tämän pelin pariin. Tiedän jo, että menetän hermoni yksinpelissä, ja tiedän jo, että moninpelistä en tule kauheasti innostumaan, mutta kokeilemaan on päästävä.
Campanjaan suosittelen heroicia, jos yksinpelaat ja meinaat maksimoida GS tehokkuuden.
Kampanjaa tuli aloitettua vajaan tunnin verran juuri Heroic-tasolla ja kohtalaisen kivalta vaikuttaa, ei toki ole peli vielä edes päässyt käyntiin mutta hermotkaan ei ole vielä mennyt. :cool:
Yllätyin graafisesta ulkoasusta, joka ei ollut lainkaan niin hyvä kuin odotin - haarniskojen tekstuurit ovat hienot, mutta yleisgrafiikka on hieman köykäistä ja animointikaan ei ihan huipputasoa ole. Eniten ihmetytti, kun ensimmäisenä pelin käynnistettyäni lyödään ruudulle hahmo, joka näyttää suoraan Halo 2:sta otetulta ja sitten pitää alkaa valita ulkoasua omalle sopulille. Onko noilla haarniskan osilla jotain pelillistä etua vai onko ne vain ulkonäön vuoksi?
Tekeekö krediiteillä jotain muuta kuin ostaa lisäkilkkeitä haarniskaan?

Pelaaminen oli tuttua Haloa ja pienimmätkin riiviöt vaatii aika monta osumaa kaatuakseen, tosin aseessa tuntui sentään vähän enemmän olevan potkua kuin kolmosessa. Saako muuten tuota tähtäimen nopeuden kiihtyvyyttä jostain pois päältä?

Netissä päätin nopeasti kokeilla ja odotin, ettei siitä tule yhtään mitään.. No kas vain, kolme peliä - kolme voittoa! Pelasin kai Rumble pitia, jossa ekaksi oli ihan puhdasta FFA:ta, toinen oli kai jotain King of the hill -varianttia (vaihtuva alue) ja kolmannessa kerättiin pääkalloja ja kannettiin niitä vaihtuviin pisteisiin.

Kiitos Paaville ylemmästä linkistä, tuollahan nuo tilastot voi kätsysti tarkistaa:
Stats - Halo Official Site

Pitäisi varmaan nyt lopettaa, kun prosentti näyttää 100%. :rolleyes:
 
Vastaus: Halo: Reach

Haarniskojen lisäkilkkeillä ei ole mitään pelillistä vaikutusta, ovat täysin kosmeettisia. Edes hitboxit eivät muutu osia vaihtamalla tai toisenlaisen hahmon valinnalla. Krediiteillä vois haarniskojen osien lisäksi ostella Firefight-ääniä esimerkiksi. Lisäksi nuot penteleet mittaavat rankkiasi, eli mitä enemmän krediittejä, sitä nopeammin rankkisi nousee.

Tähtäimestä vielä sen verran, että kyseessä on erilainen versio aseen rekyylistä, eli sen sijaan, että tähtäin lähtisi pikkuhiljaa kiipeämään ylöspäin, se alkaakin laajeta. Tällä on ilmeisesti pyritty korjaamaan "Spray and Pray" -mentaliteettia, eli hidastamalla laukausten tahtia osuu varmemmin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Tähtäimestä vielä sen verran, että kyseessä on erilainen versio aseen rekyylistä, eli sen sijaan, että tähtäin lähtisi pikkuhiljaa kiipeämään ylöspäin, se alkaakin laajeta. Tällä on ilmeisesti pyritty korjaamaan "Spray and Pray" -mentaliteettia, eli hidastamalla laukausten tahtia osuu varmemmin.
Kiitos vastauksista. Tuolla tähtäimen kiihtyvyydellä en tarkoittanut tuota rekyyliin (tai oikeastaan edes tähtäimeen) liittyvää, vaan yleensäkin kun käännän katsetta johonkin suuntaan, niin aluksi liike on hitaampaa ja vauhti kiihtyy mitä pidemmän aikaa käännän tattia johonkin suuntaan.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ei saa kiihtyvyyttä pois päältä. Halossa on vain säätöväli 1-10, joka määrittelee kaikki parametrit ohjaimen herkkyyteen liittyen. Harmi sinänsä, jokaisen räiskinnän pitäisi mielestäni tarjota kiihtyvyys, nopeus ja deadzone erikseen ja vielä horizontalille, verticalille, scopedille ja lonkalle erikseen. Näinhän ei valitettavasti ole oikeastaan missään räiskinnässä, vaan joudutaan turvautumaan siihen, että kehittäjät osaisivat edes jotenkin hommansa... Kannattaa kokeilla tuota sensitivityä pienemmälle, jospa se auttaisi tuohon kiihtyvyys-ongelmaan edes jollain lailla.
 
Vastaus: Halo: Reach

Onko kenelläkään muulla Network Details-osiossa Upstream Bandwithissä "WARNING"? Musta varoitus on melko mielenkiintoinen, kun uppikaistaa on kuitenkin 0.7 Mb/s, ja pingitkin lähellä kymmentä millisekuntia. Reach lagaa myös erittäin harvoin.
 
Vastaus: Halo: Reach

Kuten siellä muistaakseni lukee, ovat testit pitkältä aikaväliltä ja eivät välttämättä kerro totuutta hetkellisestä tilanteesta. Itselläni on uppikaistaa se kolme megatavua ja excellentiä muistaakseni herjaa. Samoin Reachin ilmestyessä olivat kaikkien testien tulokset pykälää huonompia meikäläisellä.
 
Vastaus: Halo: Reach

En ole vaihtanut yhteyttäni enkä laitteitani Reachin julkkarin jälkeen. Ongelma on siis jossain muualla.
 
Vastaus: Halo: Reach

Yksinpelikampanja nyt läpi Heroicilla ja olihan tämä helpohkosti paras Halo-sarjan peli, vaikka se ensimmäisen Halon uutuudenviehätys olikin poissa. Kampanjan osalta pelikello näyttää 10h 9min, johon sisältyy jonkin verran pään hakkaamista seinään, kun tuntui, että välillä checkpointien välillä on 15 minuuttia ja panokset loppuvat ja vihulaisia vaan tulee lisää. Kuolemia näköjään 122, eli noin 12 per tunti. Tuo kuolemien valtava määrä rikkoo jokaisessa pelissä tarinankuljetusta melkoisen pahasti, mutta toisaalta olisi tylsää, jos peli menisi läpi vain eteenpäin juoksemalla. Pelin kesto oli räiskinnäksi sopiva.

Pidin Reachin lopusta melko paljon. Spoilerit piilossa:

Ennen aivan viimeistä kohtausta meinasin ensimmäistä kertaa heittää ohjaimen seinään kohdassa, jossa sillä isolla tykillä piti ampua Covenantin emoalus alas. Tykki ampui todella hitaasti ja ei oikein voinut väistellä niitä vihulaisen jättipommeja, jotka lensi suoraan naamaan. Sitten kun oppi ulkoa, että mistä lentohärvelit milloinkin tulee, niin ehti kääntää tykin ajoissa oikeaan suuntaan ja pääsin lopulta tuonkin kohdan ohi, mutta pilasi kyllä muuten ihan tyydyttävää pelikokemusta suuresti.

Varsinainen vika kohtaus oli sitten mielestäni varsin onnistunut, ja vaikken mikään suuri Halo-fani olekaan, niin kokonaisuudessaan loppu uhrautumisineen ja viimeisine taistoineen kuolemaan saakka oli myös tunnelmallinen.

Moninpeli ei iskenyt sen kummemmin, kuten vähän osasin odottaa. Firefightilta itse asiassa odotin aika paljon, mutta eipä nuo pari kokeilua sekalaisessa sakissa kovin erikoisia olleet. Varmaan kaveriporukassa olisi parempi tekemisen ja selviytymisen meininki. Kiittää täytyy monipuolista pelimuotovalikoimaa, joista en varmaan puoliakaan vielä kokeillut.

Kaiken kaikkiian ihan hyvä peli, jossa pääpaino muiden FPS-pelien tapaan kuitenkin on moninpelissä, ja kun se ei sytytä, niin ilo jää melko lyhyeksi.
 
Vastaus: Halo: Reach

Ah, pari kuukautta taukoa ja kylläpäs Reach taas maistuukin! Hyvällä omallatunnolla voin sanoa että tässä on kyllä helposti yksi parhaista peleistä tällä konsolipolvella.

Oli ilahduttavaa huomata erityisesti Firefightin puolella uusia pelimoodeja, FRG attack säväytti erityisesti. Jossain vaiheessa ehdin jo hieman kitistä kun Sniper Attackistä poistettiin mahdollisuus poimia Fuel Rodia kaveriksi ja antaa kuulua isän kädestä mutta tämäpä korjattiin osuvasti näin.

Sittenpä pari kysymystä arvon toverit:

Minä kun en PvP multiplayeriä erityisemmin rakasta mutten vihaakkaan, niin kuinka paljon tuo Noble Map Pack sitten tuo mukanaan tohon kilpailullisempaan pelaamiseen?
Itse mennään siinä hieman keskivertoa paremmassa tasossa mutta turpaan tulee väistämättä jos vastassa on yhteen pelaava kaveriporukka.
(ja vähän ohi topicin mutta mikä siinä on että jotenkin aina sattuu niiden täys taunojen puolelle joilla on jotain sanottavaa mun äidistä:confused:)

Ja toiseksi, onko noita karttapaketin acheja mahdollista avata ostamatta kyseistä pakettia?
(Etten turhaan yritä sitä Double Killiä shotgunilla hakea infectionissa. Voi jösses että on rasittavaa kun ainoa kenttä mitä pelataan on Cage ja sitten pompitaan kämppimään sinne tönön päälle...)

Varmasti tämän Noble Packin ja tulevatkin lisärit ostan, mutta se mitä täällä OIKEASTI kaivataan on uusi Halo kampanja... :rolleyes: Sen takia ainakin minä tätä sarjaa fanitan, toivotaan että 343 osaa asiansa Bungien jalanjäljissä... (sormet ristissä:p)
 
Vastaus: Halo: Reach

Erittäinkin kilpailullisena halottajana voisin sanoa, ettei Noble map pack tarjoa kilpailulliseen pelaamiseen juuri mitään. Tietysti riippuu kilpailullisen pelaamisen määritelmästä, omalla kohdalla se nyt on mlg, niin päätin olla ostamatta koko pakettia, kun oli niin tyhjää täynnä. Ainoastaan avaruusasemalle sijoittuva mappi oli sellainen, jota voisin kuvitella pelaavani 4vs4 ja se voisi jopa toimia kilpailullisessa mielessä.

Randomit on oletusarvoisesti täystaunoja, online-maailman ikävä puoli.

Acheja et voi saada, jos et osta mappejä.
 
Vastaus: Halo: Reach

Acheja et voi saada, jos et osta mappejä.

Näin vähän osasin olettaakin mutta kiitos vastauksesta.

Heh, jostain syystä oon aina mieltänyt ton kilpailullisen pelaamisen ylipäänsä PvP matseihin mutta taidan olla väärässä... :D

Nämä xMLGSeRiOuSsNiPahHzX gamertagilla varustetut hemmot syö hieman intoa edes kokeilla koko MLG hommaa.
 
Vastaus: Halo: Reach

343 Industriesin ja Certain Affinityn väki puhuu ensi viikolla julkaistavasta Defiant Map Packista:
[video=youtube;QpsqbTRYRD4]http://www.youtube.com/watch?v=QpsqbTRYRD4&feature=channel_video_title[/video]

Ihan mielenkiintoista juttua, varsinkin nuo karttojen aikaisemmista versioista näytetyt pätkät.
 
Vastaus: Halo: Reach


Tota tää oli hauskakin..? :rolleyes:

"Siis niin paskaa ku vaan voi olla. Se ei ollu niin paska et se ois ollu hauska, vaan se oli liian paska ollakseen niin vähän paska, että se ois ollu tarpeeks paska ollakseen hauska."

[video=youtube;F6RdLaYZiZY]http://www.youtube.com/watch?v=F6RdLaYZiZY&feature=related[/video]

Armorlockista kai betaa pelaillessa... :D
 
Vastaus: Halo: Reach

Eilen onnetar antoi minulle Defiant Map Packiin -koodin ja olen tutusnut niihin. Täytyy sanoa, että paljon mukavempi ja parempi packi kuin Noblen vastaava. Erityisesti Highlands näyttäisi olevan täydellinen lipunryöstökenttä. Condemned on hieman citadelin, A9:n ja blackoutin sekoitusta ja sekin on oikein kiva. Unearthed on mukavaa vaihtelua FF:ään ja se on aika iso. Parempi mielestäni kuin ensimmäinen packi, jota pelatessaan aina joutuu pelaamaan breakpointia ;_;

Onko kellään muulla tätä map packiä saatuna jostain? Jos on niin YV:tä ja lisäilkää Jonttutan kaverilistoillenne. Illalla voitaisiin ottaa custom pelejä, jos vain saadaan porukkaa kasaan. Minun lisäksi 2 muutakin pelaaja on jo mukana. :)
 
Vastaus: Halo: Reach

Kartat tuli tosiaan tuossa viikonloppuna ladattua, mutta ilman matchmakingia ei Condemnediin tai Highlandsiin ole saanut tuntumaa. Lähinnä pyöriskeltiin ja tutkittiin hitusen. Mutuilun perusteella Highlands ainakin vaikuttaa todella lupaavalta. Reachissa ei vielä yhtäkään tuollaista kunnon Big Team -karttaa ole ollut, ja Highlands voi hoitaa sen tehtävän oikein mallikkaasti. Kentässä on paljon erilaisia reittejä, eikä jalkaväen ole pakko vaeltaa avoimella kaikkien ajoneuvojen ja snipujen tapettavana. Liikkumista myös helpotetaan teleporteilla, eivätkä tapahtumat rajoitu yhdelle tasolle. Todennäköisesti huikeita lippumatseja saa tuossa aikaiseksi. Niin, ja onhan ne maisematkin aika huikeat.

Condemnedissa epäilyttää vähän pidempien näkölinjojen puute. Muutenhan se vaikuttaa sellaiselta kivalta yhdistelmältä Citadelia ja Pittiä.

Ei tietenkään sovi unohtaa tuota porukan kolmatta pyörää eli Unearthedia, joka on siis tarkoitettu Firefight-käyttöön. Siinä se tuntuu toimivan oikein mainiosti. Lääniä riittää enemmän kuin yhdessäkään toisessa Reachin Firefight-kentässä. Lisäksi ajoneuvo- ja jalkaväkisotiminen yhdistyvät ihan mielenkiintoisesti, kun ajoneuvoilla voi kruisailla rakennusten ali ja läpi. Harmillisesti tuo rakettihogi on edelleen aika tussu kaikkia muita paitsi gruntteja ja jaskoja vastaan.

Pelikuvaa Firefight-sessioista Unearthedissa:
[video=youtube;CHDAX0xjvBc]http://www.youtube.com/watch?v=CHDAX0xjvBc[/video]
 
Ylös Bottom