Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5. (Lue aloitusviesti)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Mi-mitä?!
Onko jossain päin betakoodeja jaossa?
Menin myymään ODST:n koska live loppui ja yksinpeli oli aivan käsittämättömän "uniikki".
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Negaatiolinjalla keppiä pitää antaa väärään suuntaan lähdöstä laajenevalla tähtäimellä ja liikkuvuuden rajoittamisella, joka tuntuu kuin Bungie haluaisi kosiskella suurempia massoja maanläheisemmällä lähestymisellä. Tämä ei kuulu Haloon.

No jaa, miten sen nyt ottaa. Jos olet Halo CE:tä pelannut, niin ei siinä ukot pompi kuin superpallot ympäriinsä kyykkyhyppyä vetäen kuten tekee kakkosessa ja kolmosessa. Reachin rajoitettu liikkuminen. fall damaget ym. ovat vain paluuta juurille.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

No jaa, miten sen nyt ottaa. Jos olet Halo CE:tä pelannut, niin ei siinä ukot pompi kuin superpallot ympäriinsä kyykkyhyppyä vetäen kuten tekee kakkosessa ja kolmosessa. Reachin rajoitettu liikkuminen. fall damaget ym. ovat vain paluuta juurille.

Halo CE on eniten pelaamani PC-moninpeli (kyllä, kaikkien niiden ihunoiden PC-verkkomättöjen seasta juuri Halo iski silloin aikanaan, josta alkoi Halo-innostuskin), ja mielestäni tuolla meininki oli melkoista hypertoimintaa myös, vaikka fall damagea löytyikin. Tosin aikahan kultaa muistot, kun viime kosketuksesta tuohon on jo vuosia.

Nyt löytyy taas kommentoitavaa:

Vaikka korjasin kyseisestä pelimuodosta -10 -statsit eilen, on Covy Slayer ihan mahtavaa. Evade tekee pelistä todella liikkuvan ja nopeatempoisen, ja välillä saa päälle melkoiset turpasaunat kranaatteja viskellessä, meleettäessä ja pyöriessä. Tätä lisää!

Propipeä ei tosiaan voi ylistää tarpeeksi, ehkäpä paras moninpelikranaatinheitin mitä videopeleissä ollaan nähty. Se ei toimi tyylillä "Fire&Forget" Call of Dutyjen tapaan, vaan pelaajan pitää osua kunnolla hahmoon räjäyttääkseen sen tehokkaasti, muuten se kimpoilee muualle. Kun osuman saa, on vaikutus äänitehostetta myöden uskomattoman tyydyttävä. Ja parastahan on, että tuon voi hakea lähes aina.

Jetpack on osoittautunut erittäin hyödylliseksi avuksi, kun sitä ensin oppii kunnolla käyttämään. Oikea tapahan ei siis ole päräyttää tuolla vain korkealle taivaalle ja saada Needleristä, vaan käyttää suihkua tukenaan rakenteiden ylittämisessä ja nopeassa liikkeessä, joka ei yksinkertaisesti vain ole mahdollista muilla abilityillä. Oikein käytettynä äärimmäisen tehokas.

Pelimuodoissa, joissa ei voi valita loadoutia, ei pitäisi missään tapauksessa olla myöskään Sprintiä. Tämä ei kuulu oletusarvoisesti Haloon, ja sillä sipuli.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

No jaa, miten sen nyt ottaa. Jos olet Halo CE:tä pelannut, niin ei siinä ukot pompi kuin superpallot ympäriinsä kyykkyhyppyä vetäen kuten tekee kakkosessa ja kolmosessa. Reachin rajoitettu liikkuminen. fall damaget ym. ovat vain paluuta juurille.

Totta, mutta Halo 2:ta ja Halo 3:a enemmän pelanneena miellyin tuohon ilmavampaan loikkimiseen. Se tuo mielestäni pelaamiseen lisää vaihtelua, taktiikkaa ja taitovaatimusta. Tietenkin nyt vastaavaa saadaan armor abilityilla, mutta eihän se sama asia ole.

Pelimuodoissa, joissa ei voi valita loadoutia, ei pitäisi missään tapauksessa olla myöskään Sprintiä. Tämä ei kuulu oletusarvoisesti Haloon, ja sillä sipuli.

Käytän 95-prosenttisesti sprinttiä, joten rohkenen olla eri mieltä. Ennen pelaamista olisin varmaan sanonut muuta, mutta liikkuvuuteen muuten tehdyt muutokset ja sprintin yleinen käytännöllisyys käänsivät pään. Juoksemalla saattaa päästä karkuun, jos joku ampuu esimerkiksi kauempaa DMR:llä, ja se tietenkin turhauttaa ampujaa, mutta toisaalta se kehottaa käyttämään järkevämpiä taktiikoita: älä ammu yksin, käytä kranaatteja ja niin poispäin. Lempipuuhaani on edelleen vihollisen juokseminen kiinni takaapäin ja assassinoiminen. Nomnomnom. Swordbasessa tämä harvemmin onnistuu, mutta Powerhousessa sitäkin enemmän.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Voiko ton armor lockin käyttäjä "keskeyttää" sen suojan ilman että tarvii odottaa mitään tiettyä aikaa?
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Onneksi en mennyt myymään ODST levyäni. En malttanut odottaa maanantaihin, joten päätin sillä välin pelata Halo 3:n moninpeliä. Olisiko tätä peliä mahdollista pelata porukalla? Alkaa ottamaan nämä quittaajat ja backstabberit päähän.

Mitä olen muita räiskintöjä pelannut niin sprintistä taitaa tulla suosikkini. Esimerkiksi Half-life 2:ssa pelastauduin useista vaaratilanteesta sprintillä. Täytyy kuitenkin heti ensimmäisenä kokeilla tuota jetbackiä.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Eli kun huomenna herään isken ODST:n asemaan ja pelaan reach demoa?
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Eli kun huomenna herään isken ODST:n asemaan ja pelaan reach demoa?

Ei välttämättä ihan herätessä. Betan tarkkaa julkaisuaikaa ei oikein tiedetä, mutta PDT-aikavyöhykkeellä sen pitäisi tapahtua "aikaisin aamulla". Tuo aikavyöhyke elää kymmenen tuntia meitä jäljessä, joten siitä voi jotain yrittää arvioida.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Ei välttämättä ihan herätessä. Betan tarkkaa julkaisuaikaa ei oikein tiedetä, mutta PDT-aikavyöhykkeellä sen pitäisi tapahtua "aikaisin aamulla". Tuo aikavyöhyke elää kymmenen tuntia meitä jäljessä, joten siitä voi jotain yrittää arvioida.

Eikös se ole "myöhään aamulla" eli mitä ikinä lieneekään.

Suora lainaus Bungie.netistä:
When does the Beta officially begin?
ODST owners will be able to access the Reach beta "late morning" PDT on Monday, May 3rd.


Eli eli summasummarum, joskus 18.00-20.00 suomen aikaa voi olla lähellä totuutta :mad:
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Modaajat ovat huhujen mukaan kaivaneet betasta tietoja Reachista: http://shawtyboy.com/Halo Reach Secret Information.txt.

Aselistaukseen kuuluu muun muassa Battle Rifle. Mutta joo, onhan tuo vähän epämääräistä.

EDIT: Noniin, Bunglen jannut ovat jo ehtineet muistuttaa, että osa noista jutuista saattaa olla viittauksia Halo 3:een. Esimerkiksi Battle Rifleä ei nähdä pelissä edelleenkään, eikä Johnson välttämättä opasta pelaajia, sillä hän teki sen jo Halo 3:ssa. Tsädäm.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Hauskoja tai olennaisia huomioita taistelukentältä:
- Energiapakkauksen poimiminen käynnistää välittömästi suojien palautmisen eli jos juokset karkuun vihollista suojat piipittäen, energiapaketin poimiminen kannattaa ehdottomasti.
- Plasmamiekan voi torjua lyömällä vastaan. Siinä samassa menettää kyllä suojat, mutta se antaa vielä taistelumahdollisuuden tai lisäaikaa tiimikavereille ahdistelijan viimeistelmiseksi.
- Sniperin kiikarissa lukee "ID: Noble 6"
- Sankoinko vielä tätä? Kranaatinheitin rokkaa!
- Haulikko on tosi jees, mutta Powerhousessa se spawnaa vähän oudolle paikalle, joten porukka harvemmin poimii sitä. Muutenkin kentästä jää suuri osa tavallisten taistelujen ulkopuolelle, mikä varmasti näkyy heatmapeissa.
- Assassinaatioissa on hauskaa, kun vastustajan kommentit kuulee usein proximity voicen kautta. Toisinaan näitä teloituksia tulee tehtyä turhaan, mistä rankaistaan kuolemalla ja kohteen pelastumisella. Toisinaan itsekin onnistuu pelastamaan tiimikaverin nopealla päälaukauksella.

Tähänastiset tilastot eri aseille Bungie.netistä (tappoja / kuolemia)
DMR 343/188
Melee 292/161
Pistol 270/111
Grenades 128/126
Needle Rifle 68/45
Grenade Launcher 59/5
Plasma grenade 34/36
Shotgun 32/11
Rocket Launcher 30/26
Sword 29/18
AR 28/122
Plasma Launcher 24/10
Sniper 22/16
Plasma Pistol 22/1
Gravity Hammer 18/24
Needler 17/6
Focus Rifle 15/12
Plasma Repeater 8/10

Korostin pari kohokohtaa. Snipun kanssa en ole vielä päässyt viettämään tarpeeksi aikaa, sama Focus Riflen kohdalla. DMR ja pistooli alkavat pikku hiljaa syöstä meleen pois vallasta. Needle Riflellä ampuminen on huomattavasti helpompaa kuin DMR:llä, mutta tappaminen vaatii enemmän laukauksia. Hyvissä käsissä DMR tappaa nopeammin. Assault Riflen tappojen ja kuolemien suhde on jotain ihan käsittämätöntä. Nyt sunnuntaina pariin kertaan yritin tuolla jotain tehdä, mutta aika nihkeästi niitä tappoja kertyy verrattuna muihin pyssyihin.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Noin 15 tunnin jälkeen alkaa käyrä pikkuhiljaa nousemaan, eikä kauheita turpasaunoja enää tule niin usein vastaan. Parit Slayer Protkin on tullut voitettua melko kivutta, ja Skullamanjarokin napsahti. :cool:

Lisää kommentteja:

Terveyspakkaukset tosiaan palauttavat kilvet, mutta nämä voi poimia vain jos terveyteen on tullut vahinkoa. Eli siis piipittäville kilville näistä ei ole apua.

Propipessä kannattaa lähdes aina käyttää manuaalista räjäytystä, kun muuten pallura kimpoilee ties minne.

Assault Riflen tehoja pitää ehdottomasti nostaa, sillä omatkin statsit kyseisellä aseella näyttävät aika lailla tuolta mitä Paavillakin. Miksi ihmeessä käyttää AR:ää, kun voi käyttää pistooliakin? Muistaakseni lähimatkalta ei Halo CE:nkään kivääri ollut näin lussu. Aseessa on toki kaikilla muilla osa-alueilla munaa enemmän kuin muissa Halo-peleissä yhteensä.

Plasma Launcher on timanttia, varsinkin CTF:ssä hyökätessä. Jos eivät kyyristele tuon toimimattoman Mancannonin takana, saa torrakolla pyyhittyä helposti koko vihulaistiimin.

Miksi ihmeessä peliäänestyksessä äänestämättä jättäneiden ääni menee automaattisesti ensimmäiselle vaihtoehdolle?

Pelilobbyissa pelaajan nimen highlightattaessa esiin tulevan profiilin hahmokuva on suorastaan hirveä. Miksi eivät ottaneet vaikkapa cR-ruudussa näkyvää hahmomallia?

Päivitys: Täytyy muuten surkutella suomalaisia pelaajia, jotka tänään yrittävät päästä karkeloihin mukaan, ei käy kateeksi. Jos "myöhään aamulla" tarkoittaa "kello 11 aamulla", saadaan se Suomessa lataukseen vasta yhdeksältä. Ja koska linjoille on tietysti aivan naurettava tunku, kannattaa varautua törkeän hitaaseen downloadiin. Eli saattaa jäädä huomiseen suurimmalta osalta, ellei sitten huvita yöllä hillua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Woot! Suruava vaihdettu pois juhlapäivän kunniaksi. Kyllähän sitä tuli itseään jo tarpeeksi ruoskittua. Selän haavat eivät varmaan ikinä ummeudu, sielun avohaavoista puhumattakaan.

Enihau, kauhiat dilemmat tämän Riitsi betan kanssa. Ei oikein tiedä miten pitäisi aikaa jakaa tämän suhteen...

-Aikaa pelailla on vain pari tuntia illassa -->voi pelata vain yhtä peliä
-Pelaan aktiivisesti BC2:sta, josta pitäisi nyt Riitsille lohkoa aikaa
-Kuumotusta Riitsiin haittaa oleellisesti se seikka, etten tule olemaan maisemissa, kun tämä järkäle lysäytetään kauppoihin. Käy kuin Paaville H3:n julkkarina (näin muistelisin) ja sekös sapettaa.

=I dunno. Ei varmaan ainakaan mitenkään puhki tule pelattua. Mitä nyt vähän kurkkailtua miltä homma vaikuttaa. Eihän sitä toisaalta koskaan tiedä, mitä Halojen kanssa tapahtuu...
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Wää itse pääsen testailemaan vasta keskiviikkona kun piti tilata ODST uusiksi (taisi vissiin mennä kun wanhan boksin myin tai jossain välissä tuli hävitettyä kuitenkin).
Saapahan senkin sitten pelattua läpi asti kun jäi kesken harmillisesti.

Mua vaan arvelluttaa tää homma.. Halot kuitenkin itselle on ollut nimenomaan yksinpelejä.. moninpelipuoli tuntuu jotenkin jäävän niin hitosti koska parempiakin vaihtoehtoja piisaa.. saapa nähdä jaksaako sitä paria tuntia enempää turpaansa ottaa. btw jos joku löytää netistä hyvää gameplay matskua niin linkkiä kehiin, youtubessa noita jotain oli mutta kovin lyhyitä pätkiä löysin.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Woot! Suruava vaihdettu pois juhlapäivän kunniaksi. Kyllähän sitä tuli itseään jo tarpeeksi ruoskittua. Selän haavat eivät varmaan ikinä ummeudu, sielun avohaavoista puhumattakaan.
Mää pidän vielä hetkosen, vaikka kieltämättä Riitsin mainious on lievittänyt omaa raivoa.

-Kuumotusta Riitsiin haittaa oleellisesti se seikka, etten tule olemaan maisemissa, kun tämä järkäle lysäytetään kauppoihin. Käy kuin Paaville H3:n julkkarina (näin muistelisin) ja sekös sapettaa.
Elä nyt hyvä mies vielä tommosia murehdi, kyrpii vaan enemmän kun jo alustat tolleen. Kyllähän sitä armejjassa voit sitten kirota, mutta ohan aina vapaat.

Mua vaan arvelluttaa tää homma.. Halot kuitenkin itselle on ollut nimenomaan yksinpelejä.. moninpelipuoli tuntuu jotenkin jäävän niin hitosti koska parempiakin vaihtoehtoja piisaa.. saapa nähdä jaksaako sitä paria tuntia enempää turpaansa ottaa.
Halothan tosiaan eriävät muista verkkomoninpeleistä todella paljon (=Haloa ei voi juurikaan rinnastaa mihinkään muuhun kuin Haloon), joten tässäkin pätee sitten se Haters Gonna Hate. Oppimiskäyrä on myös Halossa ihan naurettavan jyrkkä, sen muistan elävästi Halo PC / Halo 3 -ajoista (PC:llä ei ihan niin paha, mutta Halo 3 oli mun eka konsoliverkkoräiskintä ikuna = tuskaa!).

btw jos joku löytää netistä hyvää gameplay matskua niin linkkiä kehiin, youtubessa noita jotain oli mutta kovin lyhyitä pätkiä löysin.
Poopehan tuossa postaili oikeinkin monnikasta gameplayta aikaisemmilla tämän threadin sivuilla.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

btw jos joku löytää netistä hyvää gameplay matskua niin linkkiä kehiin, youtubessa noita jotain oli mutta kovin lyhyitä pätkiä löysin.

Tässä joitakin videoita omasta takaa, viimeinen on lähinnä lyhyempi klippi:
Eka matsi (FFA Slayer)
Headhunter FFA
Covie Slayer -pätkiä
Kaksi kierrosta 1 Flag CTF:ää
Aerial Assassination

Reachin kohdalla tuo kuuluisa oppimiskynnys on vielä aikaisempaa korkeampi. Halo yököttää monia pelaajia lähinnä hahmojen varsin hyvän kestävyyden takia: vihuja saa ampua pitkään, jotta ne kuolevat. Reachin kohdalla tämä periaate viedään vielä pidemmälle, eikä se ainakaan helpotu, jos aseilla ei osaa ampua. Varsinkin vähän pidemmän kantaman taistelut vaativat kärsivällisyyttä. Lyöntietäisyydellä kärhämät ratkotaan edelleen sekunneissa.

EDIT: Tässä ihan hyviä vinkkejä havainnollistavien videopätkien kera http://www.youtube.com/watch?v=zy_YOks5ahA.
 
Vastaus: Halo: Reachin moninpelibeta 3.-19.5.

Kiitos Paaville. :)

Joohanh ei se Halo nyt ihan niin extreme uniikkia matskua ole... :)
(ja olen muuten läpäissyt Haloot 1-3, ekan monen monta kertaa kaverin kanssa joten
en minä mikään Halo nobokaan ole)

OFP:tä/Armaa/Lentosimuja/Ajosimuja huolella opetelleelle ei oikein mistään Haloista ja oppimiskynnyksistä osaa samassa lauseessa puhua.. mutta onhan sitä aina kaikessa konsoliräiskimisessä kynnyksensä kun ei padi ole mikään käteeni sopivin räiskintäväline,
ja toki joka pelin mekaniikan sisäistäminen vie aikansa.

On kyllä todella todella huono uutinen jos on vielä korostettu tuota aseitten tehottomuutta..
FOV + aseitten tehottomuus lienee isoimmat itseäni rasittavat asiat.. nyyh.

EDIT:Hemmetti tekis mieli ladata Halo3 boksiin ja mennä kokeileen alkaako ketuttaa vai innostaa.. kun en vaan osaa päättää kumpaa se Halo moninpeli itselleni enempi on. :D
 
Ylös Bottom