Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Itsekin pelasin demon juuri läpi ja oli kyllä todella mielenkiintoinen. Pakko tämä peli on hankkia. :p
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Kiinnostavin peli pitkästä aikaa pelkän hypen ja demojen perusteella. Toivottavasti ei petä odotuksia. Kovasti tekisi mieli vihdoinkin hankkia ps3 tämän (ja kyllä muutaman muunkin pelin) takia, mutten ole missään suomalaisessa kaupassa tuota tällä pelillä varustettua bundlea nähnyt ennakkomyynnissä. Tiedän kyllä, ettei ole kovin vaikeaa hankkia peliä erikseen, mutta eikös tuo pakkaus pitänyt suomeenkin olla tulossa myyntiin? (GOW3-ps3slim-paketteja voi varailla jo ties mistä)
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Mielenkiintoisista mielipiteistään tunnettu Adam Sessler ehkä hieman yllättäenkin tuntui pitävän Heavy Rainista. Itse asiassa saippuarasiansa päällä seisova suunsoittaja on sitä mieltä, että jokaisen pelaaja pitäisi kokea Heavy Rain - vaikkei siitä pitäisikään.

PS. Kun tuolla Alan Wake -ketjussa arvosteltiin sitä, että päähenkilö selittää liikaa, Heavy Rainissa on hieman samaa vikaa. Erona on kuitenkin se, että nuo "ohjaavat ajatukset" eivät ole pakollisia, eli niitä ei ole pakko kuunnella. Pelaajan on itse aktiivisesti ensin painettava ohjaimen L2-nappia ja sitten valita jokin ajatus. Eli tuo toimii ennemminkin pelin sisäisenä vinkkijärjestelmänä kuin jatkuvana kädestäpitelynä. Hahmojen ajatuksia ei kai oikeastaan ole missään vaiheessa pakko käyttää, joten ylimääräistä "tekisinkö tuon seuraavaksi ja toimisikohan tuo tuolleen" -selittelyä ei ole, ellei itse välttämättä halua.

Lähde: G4TV
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Kun tuolla Alan Wake -ketjussa arvosteltiin sitä, että päähenkilö selittää liikaa, Heavy Rainissa on hieman samaa vikaa. Erona on kuitenkin se, että nuo "ohjaavat ajatukset" eivät ole pakollisia, eli niitä ei ole pakko kuunnella. Pelaajan on itse aktiivisesti ensin painettava ohjaimen L2-nappia ja sitten valita jokin ajatus. Eli tuo toimii ennemminkin pelin sisäisenä vinkkijärjestelmänä kuin jatkuvana kädestäpitelynä. Hahmojen ajatuksia ei kai oikeastaan ole missään vaiheessa pakko käyttää, joten ylimääräistä "tekisinkö tuon seuraavaksi ja toimisikohan tuo tuolleen" -selittelyä ei ole, ellei itse välttämättä halua.

Eilen tuli pelattua tuo demo läpi ja täytyy sanoa että sen perusteella toteutus on odotuksia parempi. Nuo ajatuksien läpikäyminen jäi demossakin monessa kohtaa tarpeettomiksi kun toiminnon unohtuessa oli jo tehnyt asiat mihin niillä vinkattiin. Hyvin toteutettu sinällään että ajatukset ovat tosiaan ajatuksia jotka jo pelaajalle todennäköisimmin tulee mieleen mutta halutessaan voi käydä niitä pelihahmon kautta läpi.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Pariisissa ollut Heavy Rain -lanseeraus tilaisuus ja sieltä tuli muutamia kuvia. Varmaan Oliver tekee asiasta jossakin välissä mahdollisesti uutisen tai laittaa kuvat sitten tänne, mutta lähinnä sitä meinasin, että kuvia noista "näyttelijöistä". Niin aika näköisiä, varsinkin yksityisetsivä ja se huolimaton nainen. Itse pelissäkin aukeaa videota noista kun pelaa tarpeeksi pitkälle.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

The Taxidermist -DLC myöhästyy parilla viikolla, eli se tulee ladattavaksi vasta 4. maaliskuuta.
When you pick up Heavy Rain next week and get the voucher code that allows you to download the first episode of the Heavy Rain Chronicles: The Taxidermist, you will have to wait two more weeks to download it off from the PlayStation Store. Originally planned to be released on the time when the game is released, the Taxidermist won’t be available for download until March 4th.
Syytä viivästymiseen ei kerrottu.

Lähde: Just Push Start
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Mikäs tuo muutaman kymmenen megan paketti sitten oli, jonka sai pari viikkoa sitten imuttaa?
Toimimaton näkemys samasta aiheesta, jos oikein ymmärsin. :) Eli se on syytä poistaa, sillä se ei toimi.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Jopas menee sekavaksi: nyt SCEE sanoo, ettei tuo lisäri myöhästykään. Mutta ne jotka ovat ehtineet DLC-pakettinsa jo ladata, voivat silti varautua lataamaan setin uusiksi.

Joka tapauksessa myös lisää noita hahmojen taustoja valottavia Heavy Rain Chronicles -episodeja on tulossa, eli The Taxidermist on vain ensimmäinen osa kyseistä saagaa.
There will be more chapters after release, with Norman Jayden, Scott Shelby and even the Origami Killer to get their own Chronicles, according to Quantic Dream boss David Cage.

Lähde: VG247
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Tuli tuolta vpd:stä tilattua peli. En tiedä että saanko sit tuon dlc:n kun ei ainakaan lukenut. Tuleekos toi myös ostettavaksi storeen, siis toi dlc?
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Tuleekos toi myös ostettavaksi storeen, siis toi dlc?
En ole täysin varma, mutta luulen, että tulee.

Varsinaisen pelin kannaltahan noilla ei juurikaan merkitystä, mutta vähän valottavat hahmojen taustoja.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

En ole täysin varma, mutta luulen, että tulee.

Varsinaisen pelin kannaltahan noilla ei juurikaan merkitystä, mutta vähän valottavat hahmojen taustoja.
Jossain, linkkia lahteeseen ei ikava kylla ole (haeskelin paivalla tietoa tuosta DLC:sta), sanottiin etta tulee myohemmin hintaan 4,95e storeen.. Ja lopussa tais olla viela "kuten muutkin episodit".
(toki kun ei lahdetta ole niin voitte suhtautua asiaan puhtaasti huhuna..)
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Jotenkin todella hämmentävää miten paljon pelin päähenkilöt vastaavat esikuviaan, erityisesti Madison ja Shelby ovat lähes yksi yhteen. Vaikea sanoa sisältääkö video mitään kummempia spoilereita mutta klipin voi katsoa myös äänettömänä. Pitkään olen ihmetellyt että miksei videopelit useammin lainaa äänen lisäksi myös kasvoja näyttelijöiltä? Onhan tällaistäkin jo nähty mutta ei mitenkään hälyttävissä määrin.. Mutta nyt on sekin raja on häviämässä, en usko että menee montakaan vuotta että sitä nähdään oikeasti isoja nimiä videopelien päänäyttelijöinä :)

Eipä ole enään montaa yötä kun Rankka Sade saapuu. Fiilikseen on hyvä virittäytyä asiaan kuuluvalla elokuvaputkella;
sunnuntai: Zodiac, maanantai: Se7ven, tiistai: Uhrilampaat ja keskiviikkona: Posteljoonin Stalkkaus.

Ja jottei touhu menisi nyt ihan synkistelyksi niin tässä vielä video Madisonin mainosuralta. :rolleyes:
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Mutta nyt on sekin raja on häviämässä, en usko että menee montakaan vuotta että sitä nähdään oikeasti isoja nimiä videopelien päänäyttelijöinä :)

Toivottavasti tapahtuu piakkoin, koska kyllähän tässä(kin) pelissä ääninäyttely (demon perusteella) ainakin englanniksi on mielestäni ihan B-filmin tasoa. Itse pelihän vaikuttaa todella hyvältä.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Toivottavasti tapahtuu piakkoin, koska kyllähän tässä(kin) pelissä ääninäyttely (demon perusteella) ainakin englanniksi on mielestäni ihan B-filmin tasoa. Itse pelihän vaikuttaa todella hyvältä.

Ainakaan Heavy rainin kaltaisissa peleissä ei tulla näkemään isoja nimiä ääninäyttelijöinä... Miksi? .. Koska starat maksaa paljon rahaa, eikä tällaisilla riskialttiilla marginaalipeleillä ole perinteisesti kauhean suuri budjetti. Itseasiassa on ihme että Heavy rain näyttää ja kuulostaa niin hyvältä kuin mitä se on tällaisenaan.

Jossain Call of dutyssä kuullaan sitten näitä "Fiddy senttejä" sun muita isoja nimiä.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Eikä starojen näytteleminen peleissä ole rahasta pelkästään kiinni. Kaikkia suurempia staroja ei takuuvarmasti kiinnosta mahtavillakaan palkkiolla nuo motion capture-hommat, jossa hiiviskellään vihreissä kulisseissa kumipuku päällä ja pompulat pitkin naamaa. Ääninähän on peleissä nähty kuuluisuuksia jo useampaankin otteeseen, mutta tuohon ryhtyminen on jo vähän suuremman kynnyksen takana.

Ja olihan mm. Sormusten Herroista tuttu Serkis mm. Heavenly Swordissa. Tosin hänhän oli tottunutkin tuohon motion captureen noissa kolmessa leffassa.

Mutta mikäs on Heavy Rainin virallinen julkaisupäivä? Kun osassa paikkoja puhutaan keskiviikosta, mutta suurin osa nettikaupoista listaa sen ilmestyväksi perjantaina? Saattaa kuulostaa naurettavalta, mutta tilasin sen erikoisversion Briteistä, joka ei todennäköisesti ole perjantaihin mennessä postilaatikossa. Suunnittelinkin jo, että käyn ostamassa "sijaisversion" kaupasta ja myyn pois kunhan CE saapuu... Mutta miten tuossa tapauksessa käy pelitallennuksien?
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

On se hemmetti jos ei tule keskiviikoksi Gamestoppiin(Virallinen julkkari päivä minun tietääkseni). Siinä vaiheessa lopetan koko putiikin tukemisen. :p Tämä ei olisi edes ensimmäinen kerta jos minun kaipaamani tavara tulee heille taas myöhässä ja samaan aikaan jossain muualla se on jo myynnissä.

Mitä noihin starojen olemiseen jossain pelissä tulee: Ei voisi vähempää kiinnostaa. Kyllä miljoonaluokan näyttelijäkin voi onnistua munaamaan roolinsa. :D Tärkeintä ettei mennä hirveän monotoonisuuden tasolle, jossa tyyppi sönköttää puhetta ilman minkäänlaisen äänenpaineen muutosta, vaikka tilanne olisi pelissä kuinka kriittinen. Toivottavasti se demon Matrix-agentti on ainut rasittavan kuuloinen kaveri itse valmiissa pelissä. Muuten ei hyvin mene.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

No huh! Heavy Rainiin on jo julkaistu peräti 226 megan kokoinen päivitys versioon 1.01. Vielä ei tiedossa, mihin tuo vaikuttaa.

Arvaan, että takavasemmalta taas kuuluu murinaa siitä, kuinka pelin kaupasta ostava joutuu heti pelin käynnistäessään ensin lataamaan ison päivityksen ja sen perään vielä "kärsimään" yli 4 gigan asennuksesta.
 
Vastaus: Heavy Rain [Hype]

Arvaan, että takavasemmalta taas kuuluu murinaa siitä, kuinka pelin kaupasta ostava joutuu heti pelin käynnistäessään ensin lataamaan ison päivityksen ja sen perään vielä "kärsimään" yli 4 gigan asennuksesta.

Pah. Kyllä sitä aikaa aina riittää. Voi siinä venaillessa vaikka nautiskella lämpimän kaakao kupillisen.... Tai sitten olla kytkemättä konsolia nettiin, jolloin tuota päivitystä ei luonnollisesti tarvitse heti ladata. Minä kuitenkin lataan. Kenties siinä mukana tulee jotain lisäherkkua, tai sitten ei.
 
Ylös Bottom