Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Heavy Rain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luckyman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Heavy Rain

Yhdessä kohdassa peli meni jumiin kaksi kertaa peräkkäin, niin että joutui sammuttamaan konsolin. Nyt kun laitoin pelin käyntiin alkaa tarina alusta ja ei ole aikaisempaa pelitilannetta missään tallessa. Nice.
Eli tässä kohtaa jos jollakin sama ongelma:
kun poliisit tekevät iskua motelliin ja ethan pakenee.

Mulla jäätyi juuri tuossa samassa kohtaa peli, heti sen jälkeen kun
Ethan ryösti taksin, mutta kun sammutti pelin ja jatkoi samasta chapterista niin alkoi taas peli toimimaan.
Huono homma tossahan on se että savet on ilmeisesti lukittu eikä netistäkään saa ladattua save filejä.

Olis pikkunen move-ongelma.

Mulla on Heavy Rainin perusversio ja oon pelaillut pelin läpi joskus keväällä. Nyt kuitenkin moven oston yhteydessä innostuin päivittämään pelin moveversioksi jos jaksaisi tämän loistopelin taas tahkoa läpi.

Kertaalleen pääsin kokeilemaan miten peli onnistuu move-ohjaimella mutta enään ei peli tunnista koko ohjainta. Kun peli lähtee käyntiin, movekapulan pallo vilkkuu vaan erivärisinä eikä kursoria voi ohjata kapulalla. PS-napin lisäksi mikään kapulan nappula ei myöskään toimi. Kamera tuntuu pelaavaan kuitenkin normaalisti - jos menee dualshockin kanssa sinne moven kalibrointivalikkoon, telkkarista näkyy kyllä kameran kuva ja vilkkuva move. Kuitenkaan kalibrointi ei onnistu, koska move-napista ei tapahdu mitään...

Onko muille tullut tällästä vastaan? Olen käynnistänyt pleken uudelleen ja tehnyt kaikennäköistä mutta enpä saa enää tätä peliä pelattua moven kanssa.

Muiden move-pelejen kanssa ei ole ollut ongelmia (Demo-levyn pelit)

Ei auta... ja tosiaan, oon valinnut alkuvalikosta motion controller -ohjauksen

Olet siis tehnyt PS3:n menusta (ei siis pelin menusta) sen "peruskalibroinnin" varmuuden vuoksi Movelle? Mulla oli ensin toisen Move-kapulan kanssa jotain tunnistusongelmaa, mutta taisi poistua kun tein tuon pari kertaa..

Olet siis tehnyt PS3:n menusta (ei siis pelin menusta) sen "peruskalibroinnin" varmuuden vuoksi Movelle? Mulla oli ensin toisen Move-kapulan kanssa jotain tunnistusongelmaa, mutta taisi poistua kun tein tuon pari kertaa..

Joo, olen tuonkin tehnyt eikä auta.

Noniin tulipas tämäkin pelattua loppuun, vaikka alussa tuntuikin niin pitkäveteiseltä muttakun vauhtiin pääsi niin ai että :p Itsellä ensimmäinen pelikerta loppui näin :

Onnistuin ethanilla jäämään kiinni motellilla kun poliisit tulivat ja vankilaan jouduttiin ja lopulta kuolema korjasi. Jaydeni sai surmansa pacon luona klubilla ja lopulta shelby listi madisonin lopussa siellä nosturissa ja shaunhan lopulta kuoli myös :o

Eli erittäin hyvin meni :D

Ajattelin tuossa viikonloppuna ostaa kyseisen pelin. Mikä koodi kannessa pitää olla että on varma että pelistä löytyy suomenkieliset tekstitykset?

Vihdoin sai tämän eeppisen teoksen pelattua läpi, ensinmäiset tunnelmat olivat että pelihistorian paras tarina todella hyvin toteutettuna, millään ei olisi malttanut peliä lopettaa kesken kun ohjaimeen ensinmäisen kerran tarttui.

Liikkeiden toistoa ja tarkkaa ajoitustahan tuo oli mutta ei vähentänyt yhtään pelikokemusta verrattaessa mihin vaan peliin, kyllä on jokaisen hehkutuksen ansainnut todella huikea tuotos oli, yhtä hyvää stooria viime vuosien elokuvissakin saa hakea samalla tunnelmalla toteutettuna.

Vihdoin sai tämän eeppisen teoksen pelattua läpi, ensinmäiset tunnelmat olivat että pelihistorian paras tarina todella hyvin toteutettuna, millään ei olisi malttanut peliä lopettaa kesken kun ohjaimeen ensinmäisen kerran tarttui.

Liikkeiden toistoa ja tarkkaa ajoitustahan tuo oli mutta ei vähentänyt yhtään pelikokemusta verrattaessa mihin vaan peliin, kyllä on jokaisen hehkutuksen ansainnut todella huikea tuotos oli, yhtä hyvää stooria viime vuosien elokuvissakin saa hakea samalla tunnelmalla toteutettuna.

Täysin samaa mieltä, vaikka demon perusteella skeptinen olinkin. Tänään siis sain läpi pelattua, ja aloitettua tuli tuossa... tiistaina?

Tälläinen loppu pasahti meikäläiselle:
Ethan selvisi hengissä ja pelasti Shaunin (en juonut myrkkyä, vaan päättelin torven äänestä että ollaan lähellä vettä).

Jayden selvisi ja pudotti Shelbyn satamassa johonkin silppuriin, pääsi triptoistaan eroon, mutta alkoi nähdä lelutankkeja...

Madison kirjoitti kirjan ja sai paljon julkisuutta tapauksilla. Lopussa allekirjoitusjonossa tosin oli eräs epäilyttävä henkilö...

Tämä varmaan oli se onnellinen loppu. Ja pirun hyvä loppu olikin. En tiiä tekeekö mieli pelata toista kertaa kun meni näin hyvin, muissa varmaan käy huonommin... Voisin yrittää tapattaa Shelbyn etukäteen :P

Yli 70% pelaajista läpäisi Heavy Rainin - Uutiset - PlayStationFIN

Milläköhän perusteella on saatu tuo luku? Perustuukohan se trophyihin vai johonkin kyselyyn?

En tiedä, kuinka kattavasti infoa PlayStationin puolella noista jaetaan, mutta veikkaisin että trophy-tietoihin. Näiden perusteella ainakin Xbox 360 -puolella kehittäjät voivat kerätä tietoja peleistä ja pelaajien tottumuksista. Jos ei muuten, niin erilaisten yhteisösivustojen (Raptr, TrueAchievements ja niin edelleen) kautta. Näin myös osa saavutuksista suunnitellaan siinä mielessä, että niistä voidaan kerätä myöhemmin helposti dataa, vaikka se pelaajien mielestä voikin tuntua tylsältä. Toinen tylsempi tavoite on tiettyjen pelillisten elementtien ja ominaisuuksien pakkosyöttäminen pelaajalle.

Koitan tässä olla nyt suurempia spoilaamatta. Eilen tuli ensimmäistä kertaa pelattua. Ensimmäinen asia johon kiinnitin huomiota oli että pelin piti luoda 2 gt osio kiintolevylle ja sitten peli asensi vielä 4 gt (ilmeisesti muita pelitietoja). Sinällänsä ymmärrettävää mitä olen kuullut pelin massiivisuudesta.
Asennellessa tuli myös taiteltua origami joka tuli pelin mukana :)
Pelatessa ensimmäinen "mitä ihmettä?" tuli kontrolleista jotka tuntui aika erikoisilta mutta nopeasti tottui.
Epätarkkuutta ohjaimella pelattaessa huomasin kohdassa jossa Norman Jayden tutki kansioita ensimmäistä kertaa saatuaan omantoimiston. Ohjaimella ei meinannut saada kansioita auki mutta muissa kohdissa ohjain on toiminut lähes moitteetta.
Sen jälkeen hiukan miljöötä tutkiskellessa välillä oli hiukan hukassa mutta pikku hiljaa alkoi asiat sujua. Henkilöhahmot alkavat kiehtoa kun tarina kerkeää alkaa paremmin ja olen huomannut että Scott Shelby on oma suosikkini hahmoista, toki muutkin hahmot ansaitsevat kiitosta muilla tavoilla.
Pelistä annan varoituksen sillä peli on todella koukuttava. Useimmiten sitä vaan tahtoisi jatkaa ja antaa tarinan viedä lisää mutta kuitenkin olen nauttinut peliä sopivina paloina.

Kysymyksiä olisi pari:
Miten Nathaniel Williams liittyi tapaukseen? Kuinka Norman pääsi sen jäljille? Ei tarvitse kertoa jos se paljastuu myöhemmin. Sama koskee sitä tatuoitua miestä joka pakenee ostariin.

Kuinka saan soundtrackin ja teemat jotka luvataan Move editionin kannessa?

En ole Heavy Rain:iä demoa enempää pelannut, mutta ehdottomasti ajattelin pelin hankkia juonivetoisten pelien ystävänä. Ainoa onkelma on, että tiedän "loppuratkaisun", eli
murhaajan, joka on ilmeisesti sama kaikilla (?)

Menetänkö kaiken peli-ilon vai onko HR edelleen pelaamisen ja rahojen arvoinen?

En ole Heavy Rain:iä demoa enempää pelannut, mutta ehdottomasti ajattelin pelin hankkia juonivetoisten pelien ystävänä. Ainoa onkelma on, että tiedän "loppuratkaisun", eli
murhaajan, joka on ilmeisesti sama kaikilla (?)

Menetänkö kaiken peli-ilon vai onko HR edelleen pelaamisen ja rahojen arvoinen?

Kyllä ainakin omasta mielestäni kannattaa silti ostaa. Itse olen pelannut pelin 4kertaa ja eikä murhaajan tietäminen ole peli-iloa haitannut. Ja itse loppuratkaisu voi olla todella eri, eri pelaajilla riippuen miten on pelannut.

Kysymyksiä olisi pari:
Miten Nathaniel Williams liittyi tapaukseen? Kuinka Norman pääsi sen jäljille? Ei tarvitse kertoa jos se paljastuu myöhemmin. Sama koskee sitä tatuoitua miestä joka pakenee ostariin.

Kuinka saan soundtrackin ja teemat jotka luvataan Move editionin kannessa?

Jos oikein muistan henkilöt, niiden psykologiset profiilit sopivat murhaajaan/sieppaajaan.

Soundtrackit voit lataa Storesta, ilmeisesti ohjekirjassa tms. pitäisi olla jonkunnäköinen koodilappunen.

Täysin samaa mieltä, vaikka demon perusteella skeptinen olinkin. Tänään siis sain läpi pelattua, ja aloitettua tuli tuossa... tiistaina?

Tälläinen loppu pasahti meikäläiselle:
Ethan selvisi hengissä ja pelasti Shaunin (en juonut myrkkyä, vaan päättelin torven äänestä että ollaan lähellä vettä).

Jayden selvisi ja pudotti Shelbyn satamassa johonkin silppuriin, pääsi triptoistaan eroon, mutta alkoi nähdä lelutankkeja...

Madison kirjoitti kirjan ja sai paljon julkisuutta tapauksilla. Lopussa allekirjoitusjonossa tosin oli eräs epäilyttävä henkilö...

Tämä varmaan oli se onnellinen loppu. Ja pirun hyvä loppu olikin. En tiiä tekeekö mieli pelata toista kertaa kun meni näin hyvin, muissa varmaan käy huonommin... Voisin yrittää tapattaa Shelbyn etukäteen :P

Itse kans ostin pelin ihan vasta ja sain pelattua sen läpi tuos talvilomalla. Täytyy myöntää, että olin hiukka skeptinen demon pelattuani, mutta olipahan positiivinen yllätys. Pelasin demon lävitte normi kapuloilla ja itse pelin move-kapuloilla. Move-kapuloilla paljon jännempää, koska niitä liikkuvaihtoehtoja on niin paljon enempi. Taistelukohtaukset siis vaativampia. Minulla loppu oli muuten samanlainen kuin edellä, mutta
Juotin myrkyn Ethanille. Sain siis Shaunin pelastettua eikä myrkky tappanutkaan Ethania. Tuli muuten tovi mietittyä, että juonko vai en. Yksi pelin parhaita kohtia =D Jaydenille kävi ihan samoin kuin yllä. Sain myös trophyn siitä ku auton kertaalleen Shelbyn ylös ennen kuin jouduin sen tiputtamaan "uudestaan" sinne. Madison ikävä kyllä räjähti sinne palavaan taloon.

Läpi on. Aika mielenkiintoinen tuo loppu ja todella yllättä. Harmittaa hiukan pelin lyhyys, tähän saumaan kun saisi niitä lisä-osia enemmänkin kuin se yhden.

Ylös Bottom