Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Hell Is Us

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jryi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä puhuin nimenomaan taistelun painotto-/tunnottomuudesta. Tuntuu kuin jollain pahviaseilla taistelisi. Kyllä Fromin peleissä ja lähtökohtaisesti muissakin tuntuu lyödessä siltä että jotain tapahtuukin :D
No väittäisin, että ei tästäkään tuossa kohtaa painontunnetta puutu. Tosi jämyt lyönnit ja iskut tuntuu.

No väittäisin, että ei tästäkään tuossa kohtaa painontunnetta puutu. Tosi jämyt lyönnit ja iskut tuntuu.
No demossa kiinnitin välittömästi siihen huomion. Ehkä et itse siihen kiinnitä samalla tavalla huomiota tai koet sen vaan eri tavalla, mutta mua se häiritsi koko demon ajan.

Ja häiritsi kyllä todella paljon myös ne valikot :D eikä johdu edes siitä graafisesta tyylistä vaan ihan siitä miten tympeä se oli käyttää.

Täytyy tämä joka tapauksessa jossain välissä hommata. On niitä muitakin pelejä joissa täytyy taistella epämukavia asioita vastaan, että saisi nautittua niistä pelin parhaista puolista. Oli esim. Alan Wakeissakin ne taistelut lopulta täysin pakko pullaa mulle, varsinkin alun jälkeen, vaikka oli ihan omaperäinen ratkaisu ja mielestäni hyvin toteutettu. Ainoa joka silti mua kannatteli mukanaan oli tarina, sen kerronta ja tunnelma. Tässä varmaan hyvin samanlainen kokemus tulossa.

Toki vaikea sanoa miten pelin kokee sit lopulta. Demo oli kuitenkin vasta pieni pintaraapaisu.

Mua ei häiritse ku se että jos tulee kokoajan puzzlea ja pitää tunti sooloilla samoja kujia. Peluuseen lähtee kuitenkin demon perusteella.

No demossa kiinnitin välittömästi siihen huomion. Ehkä et itse siihen kiinnitä samalla tavalla huomiota tai koet sen vaan eri tavalla, mutta mua se häiritsi koko demon ajan.

Ja häiritsi kyllä todella paljon myös ne valikot :D eikä johdu edes siitä graafisesta tyylistä vaan ihan siitä miten tympeä se oli käyttää.

Täytyy tämä joka tapauksessa jossain välissä hommata. On niitä muitakin pelejä joissa täytyy taistella epämukavia asioita vastaan, että saisi nautittua niistä pelin parhaista puolista. Oli esim. Alan Wakeissakin ne taistelut lopulta täysin pakko pullaa mulle, varsinkin alun jälkeen, vaikka oli ihan omaperäinen ratkaisu ja mielestäni hyvin toteutettu. Ainoa joka silti mua kannatteli mukanaan oli tarina, sen kerronta ja tunnelma. Tässä varmaan hyvin samanlainen kokemus tulossa.

Toki vaikea sanoa miten pelin kokee sit lopulta. Demo oli kuitenkin vasta pieni pintaraapaisu.
No sitten vaan todettava, että ollaan asiasta täysin eri mieltä. :D AC Origins, Odyssey ja Valhalla oli sellaisia missä oli mielestäni painoton taistelu ja se oli jopa aika hirveää. Tässä taas heti ensimmäisen lyönnin jälkeen mietin itsekseni, että ompas raskaan ja hyväntuntoinen lyönti.

No sitten vaan todettava, että ollaan asiasta täysin eri mieltä. :D AC Origins, Odyssey ja Valhalla oli sellaisia missä oli mielestäni painoton taistelu ja se oli jopa aika hirveää. Tässä taas heti ensimmäisen lyönnin jälkeen mietin itsekseni, että ompas raskaan ja hyväntuntoinen lyönti.
AC Valhalla ehdottomasti on paperimiekalla heiluttelua, mutta Odyssey on todella lähellä God of War (2018) jämäkkää tuntumaa. Iskuissa on painoa. Liikkuminen sitten taas Odysseyssä on kevyttä. Selkeästi suunniteltu reagointi ennen animointia, vähän kuten Remedyn Control.

Hell Is Us liikkuminen myös aika kevyttä, mutta mielestäni sopi peliin ihan hyvin. Taistelu oli muistaakseni demon perusteella aika perus, ei huono, eikä maailman paras.

AC Valhalla ehdottomasti on paperimiekalla heiluttelua, mutta Odyssey on todella lähellä God of War (2018) jämäkkää tuntumaa. Iskuissa on painoa. Liikkuminen sitten taas Odysseyssä on kevyttä. Selkeästi suunniteltu reagointi ennen animointia, vähän kuten Remedyn Control.

Hell Is Us liikkuminen myös aika kevyttä, mutta mielestäni sopi peliin ihan hyvin. Taistelu oli muistaakseni demon perusteella aika perus, ei huono, eikä maailman paras.
Odysseyssä tuo oli kaikista huonoimman tuntoinen minusta. Ihan kauhean tunnotonta ja kevyttä menoa. Ihan todella kaukana vaikkapa juuri tuosta God of Warista (uudemmista).

Onneks tässä on myös easy mode, ku pula iskee! Taisteluki tuntus suht simppeliltä ni ei pitäs olla ongelmia. Peli nähtävästi avautuu demon jälkeen ihan uudella tavalla, demo oli vähän nääh, mut sit vasta peli ns alkaa ja tutkittavaa mysteeria on vaikka ja miten, eikä olekkaa enää putkessa juoksua eikä suurempia apuja, hyvin lupaavaa settiä ja jos vähänkin tykkäs demosta ni tulee kyllä pitämään miten peli siitä jatkuu! Ilmeisen hyvin saaneet toimimaan tuon vaikkei apuja anneta, olin hiukka skeptinen mutta vedettävä nyt ne hehkutukset takasin.

Jaahas, tätä aihetta on vähän "sivusilmällä" lueskellut mutta eilen katselin tosi pikaisesti jotain pelikuvaa. Luulin että peli oltaisiin jo julkaistu mutta sehän tuleekin vasta huomenna. No, taitaa mennä ostoon vähän puoliksi kokeilumielellä kun ei ihan varma ole kuinka lopulta iskee. Mahdollisuus kuitenkin olla jotain mainiota, joten otetaanpas pienellä riskillä heti julkaisussa - varsinkin kun hintakaan ei ole se maaginen AAA 80 euroa.

Tämän kanssa on ehkä vähän sama fiilis kuin Remnant, Clair Obscur ja Greedfall. Eli ei kenties ole se hiotuin mahdollinen peli mutta voi tarjota jotain, mitä ei sillä 80 euron hintaisella, varman päälle tehdyllä AAA-teoksella ole tarjota. Tai siis sellainen kuva minulle tästä on jostain syystä tullut.

Jaahas, tätä aihetta on vähän "sivusilmällä" lueskellut mutta eilen katselin tosi pikaisesti jotain pelikuvaa. Luulin että peli oltaisiin jo julkaistu mutta sehän tuleekin vasta huomenna. No, taitaa mennä ostoon vähän puoliksi kokeilumielellä kun ei ihan varma ole kuinka lopulta iskee. Mahdollisuus kuitenkin olla jotain mainiota, joten otetaanpas pienellä riskillä heti julkaisussa - varsinkin kun hintakaan ei ole se maaginen AAA 80 euroa.

Tämän kanssa on ehkä vähän sama fiilis kuin Remnant, Clair Obscur ja Greedfall. Eli ei kenties ole se hiotuin mahdollinen peli mutta voi tarjota jotain, mitä ei sillä 80 euron hintaisella, varman päälle tehdyllä AAA-teoksella ole tarjota. Tai siis sellainen kuva minulle tästä on jostain syystä tullut.
No kun tykkäsit kcd:stä niin itse sain vähän samankaltasia fiboja seikkailun tunnusta, vaikkakin alueet on paljon pienempiä, mutta eipä ole karttaakaan tai waypointtia, vain joku vihje että tohon suuntaan tai seuraa jotain maamerkkiä. Täysin eri pelit ovat, mutta omaan makuun tämän avautuva maailma sen alun "tutoriaalin" jälkeen on jotenki hyvin mielenkiintonen ja hyvin tehty että tekee mieli tutkia, ku yleensä miltei aina löytää jotain

Kyllä tämä jonkun verran houkuttelee, mutta taitaa olla niin että pelissä täytyy lukea lokikirjoja ja sähköposteja että tietää miten edetä, ja tuo on juurikin se asia mitä vihaan peleissä, ei tule koskaan luettua mitään lokikirjoja tai sähköposteja, tulee korkeintaan kuunneltua jos niissä on ääninauha.

Kyllä tämä jonkun verran houkuttelee, mutta taitaa olla niin että pelissä täytyy lukea lokikirjoja ja sähköposteja että tietää miten edetä, ja tuo on juurikin se asia mitä vihaan peleissä, ei tule koskaan luettua mitään lokikirjoja tai sähköposteja, tulee korkeintaan kuunneltua jos niissä on ääninauha.
Osittain joo, ja jotkut puzzlet mitkä tuntuu valinnaiselta onki sit questiin sidottu, tai niin ymmärsin ja olin että kiva jos en olis tätä tehny ni olisin jumissa. Mikään mahottoman vaikee ei ole, mutta kyllä saa välillä raapia päätä.

Joo, voin sanoa suorilta, että ei ole sinua varten sitten tämä peli. Paljon joutuu tosiaan lukemaan, kuuntelemaan NPC juttuja ja yhdistelemään tietoa noista eri lähteistä, että pääsee etenemään. Hyvin paljon tutkinta- ja puzzle-painotteinen peli kyseessä.

Tästä pakko olla samaa mieltä, pelit jossa taistelut käydään pieksemällä, on heti sen ekan iskun tehtyään oltava tunne että "ai perhana nyt sattui juhaa leukaan" olo. Jos ei sitä tunnetta ole, ei taistelut ainakaa meikäläiselle ole hauskoja, kyllähän siihen paperimiekkaan tottuu mutta ei se missään vaiheessa tule muuttumaan siitä paremmaksi, pelin muut osa-alueet on sitten oltava entistä parempia tai joku muu koukku miksi sitä huvittais jatkaa.

Mutta tässä jo toinen kfin toveri oli taas sitä mieltä että iskuissa on munnaa. Kyllä sitä ihmiset voi kokee eri tavalla että mikä nyt on kenenkin mielestä sitä "munnakasta pieksentää".

Tämä peli kyllä kiinnostais mut en oikee tiie mikä tää niiku tarkalleen on? Souls? Rogue? Muuten vaan pieksentää, seikkailu ja mikä on koko homman idea, jotain perhettä kai täs etsitään ja ei oo karttaa eikä mittää mistä on jo puhuttu sivutolkul. Jottain arvosteluja katoin niin ei nyt huonolta näytä mut ei myöskään että nyt jotenkin olisi kova hinku saahha, ainakin yritetään kai? Jotain uutta ja erilaista, eiköhän tämä jossain vaihees lähe kokeiluun mutta just nyt on muitakin pelejä kesken ja jonossa seuraavaksi.

Juuri ratkaisin ison pulman missä piti palikoita laittaa oikeisiin paikkoihin ja piti lukea kirjettä ja tietokonetta ja erilaisia laattoja. Tuli kyllä hyvä olo kun sai sen tehtyä ihan apuja ja pulma ei kuitenkaan ollut mikään super vaikea mutta ilman lukemista menisi ikä ja terveys ellei randomilla just satu laittaa oikeisiin paikkoihin. Samalla huomas miten loustava pelin taistelu systeemi on kun oli juuri eilen pelannu läpi sen Remnant esiosa Chronoksen joka oli todella kankea tähän verrattuna.

Juuri ratkaisin ison pulman missä piti palikoita laittaa oikeisiin paikkoihin ja piti lukea kirjettä ja tietokonetta ja erilaisia laattoja. Tuli kyllä hyvä olo kun sai sen tehtyä ihan apuja ja pulma ei kuitenkaan ollut mikään super vaikea mutta ilman lukemista menisi ikä ja terveys ellei randomilla just satu laittaa oikeisiin paikkoihin. Samalla huomas miten loustava pelin taistelu systeemi on kun oli juuri eilen pelannu läpi sen Remnant esiosa Chronoksen joka oli todella kankea tähän verrattuna.
Itekki ratkasin just tieten tuon saman pulman Watcher’s Nest? ja tuli hirvee neropatti fiilis vaikkei tuo nyt varmaan ollut todellisuudessa edes vaikea. :D

Itseäni on tuon kartan puuttumisen, sekä hahmon ihan järjettömän hätäisen kääntymisen (tosin tuon taitaa saada asetuksista muutettua itselleen sopivaksi?) lisäksi tässä pelissä arveluttanut se, että ainakin demossa, sekä muuten näkemissäni videonpätkissä, nuo viholliset ovat järjestään noita valkoisia oudon näköisiä kummajaisia, jotka ovat kovin geneerisen ja tylsän oloisia usein toistuessaan. Ovatko viholliset todella niin yksipuolisen oloisia, kuin mitä demosta ja videoista on välittynyt? Jos ovat, niin sitten vahvistuu orastava ajatukseni siitä, että tämä on minulle alelaarikamaa. Jos taas vaihtelua vihuissakin oikeasti on, niin alan ehkä kallistumaan jopa siihen, että tämän voisi piankin hankkia. Tai sitten ihan ensimmäisistä aleista. Kiinnostavia elementtejä pelissä vaikuttaisi kyllä olevan, esim. pelimaailman tunnelman osalta.

Ovatko viholliset todella niin yksipuolisen oloisia, kuin mitä demosta ja videoista on välittynyt? Jos ovat, niin sitten vahvistuu orastava ajatukseni siitä, että tämä on minulle alelaarikamaa. Jos taas vaihtelua vihuissakin oikeasti on, niin alan ehkä kallistumaan jopa siihen, että tämän voisi piankin hankkia. Tai sitten ihan ensimmäisistä aleista. Kiinnostavia elementtejä pelissä vaikuttaisi kyllä olevan, esim. pelimaailman tunnelman osalta.
Kyllä ne valitettavasti on. Toki variaatioita on jonkin verran, mut ei kyl mitään riemun kiljahduksia tällä saralla ole tarjolla. Aika perus räimettä toi taistelu muutenkin on, ja ainaki omaan makuun melko simppeliä ja helpohkoa. Ja mitään isompia "bosseja" esimerkiksi en oo vielä muutaman tunnin jälkeenkään kohdannut. En siis tiiä onko sellaisia edes.

Muutoin peli on kyl maistunut. Muutama alue avautunut ja jotain puzzleja jopa onnistunut ratkomaan. Paljon on myös sellaisia että ei mitään käryä voiko niitä ees vielä tehdä, vai löytyykö ratkaisu vasta myöhemmin seuraavilta alueilta. Vähä tämmöstä munaravia välillä itsellä näitten kanssa. Mut sit ku jotain älyääpi niin fiilis on kyllä hyvä.

Ainakin tän Hell is usin demon perusteella on kyllä paljon hiotumman oloinen kuin mitä toi greedfall joka jäi mulla kesken sen takia.
En oikeastaan tarkoittanut sillä hiomattomuudella negatiivista, vaan nimenomaan sellaista hyvääkin rosoisuutta, mikä varman päälle tehdyistä teoksista puuttuu. On vähän sellainen fiilis, että tämä voisi olla taas sellainen wanhan ajan peli, missä on tehty hyvä peli eikä mietitty että mikä myy ja millä tienaa eniten rahaa. Niissä on sitten usein vähän rosoisuutta ja asioita, jotka ei ole niin viimeisen päälle mutta kokonaisuus on usein paljon parempi mitä peli, joka on viimeisen päälle hiottu mutta josta puuttuu ns. sielu.

Tai ehkä tämä on ihan paska ja nämä minun mutuilut on ihan hatusta vedettyjä. :D Ajattelin nyt kuitenkin huomenna tämän napata mukaan jos jostain kivijalasta löytyy.

Ylös Bottom