Ferraro
Well-Known Member
Tämä osuu kyllä ihan asian ytimeen. Jotenkin tuntuu siltä, että nimenomaan pojilla/miehillä nuo massasta poikkeavat valinnat nähdään valitettavan usein outoina asioina, ihan kuin jotain olisi vialla jos esim. armeija on käymättä tai vaikka autot eivät kiinnostaisi. En nyt tarkoita että asia välttämättä tytöillä/naisillakaan sen helpompi olisi, mutta tuntuu vain olevan runsaasti asioita, jotka nyt vain miehen "kuuluisi" tehdä tai olla tehnyt.Toisaalta sanotaan että elämä ei saa olla suorittamista ja samalla saa kuulla jatkuvaa toitotusta "sitten kun menet armeijaan sinusta tulee mies, sitten kun menet naimisiin sinusta tulee mies, sitten kun perustat perheen sinusta tulee mies, sitten kun menet töihin sinusta tulee mies..." siis jumalauta, kuinka monta kertaa ihmisestä täytyy tulla mies että kelpaa sukulaisille?
Itse en ole käynyt armeijaa, en omista moottoriajoneuvoa, en ole perustanut perhettä enkä edes yrittänyt löytää elämänkumppania, koska koen viihtyväni mainiosti omissa oloissani. Baari-iltoja en harrasta ja johonkin "äijäporukkaan" kuuluminen tuntuisi jo ajatuksenakin vastenmieliseltä.
 Töihin olen mennyt, tosin en ollakseni "mies" vaan saadakseni toimeentulon, onnekkaasti vieläpä itselleni mielekkäässä ammatissakin. Olen kuitenkin saanut olla siinä hyvin onnellisessa asemassa, että perheen tai lähisukulaisten osalta ei mitään painostusta ole tullut, ja itsekin olen elämääni ja tähänastisiin valintoihini aivan tyytyväinen. Varmasti olen monen silmissä vähemmän "mies" kuin joku muu, mutta ei se minua haittaa. Parempi olla onnellinen ihminen, kuin "riittinsä" suorittanut mies. Valitettavasti kovin moni tuntuu ajattelevan juuri päin vastoin, mikä luo aivan turhaa suoriutumistarvetta jos tällaista painetta tulee varsinkin omasta lähipiiristä. Ei elämä ole mikään suoritus tai kilpailu.
 Töihin olen mennyt, tosin en ollakseni "mies" vaan saadakseni toimeentulon, onnekkaasti vieläpä itselleni mielekkäässä ammatissakin. Olen kuitenkin saanut olla siinä hyvin onnellisessa asemassa, että perheen tai lähisukulaisten osalta ei mitään painostusta ole tullut, ja itsekin olen elämääni ja tähänastisiin valintoihini aivan tyytyväinen. Varmasti olen monen silmissä vähemmän "mies" kuin joku muu, mutta ei se minua haittaa. Parempi olla onnellinen ihminen, kuin "riittinsä" suorittanut mies. Valitettavasti kovin moni tuntuu ajattelevan juuri päin vastoin, mikä luo aivan turhaa suoriutumistarvetta jos tällaista painetta tulee varsinkin omasta lähipiiristä. Ei elämä ole mikään suoritus tai kilpailu.